Formula 1
Håper for Ferrari sin skyld at han får en annen stilling hos de. Skal visst være en av de beste av ingeniørene i Ferrari. Hvis ikke regner jeg med at Mercedes/RB snapper han opp.
McLarens TP Andreas Seidl blir CEO av Sauber group. Andrea Stella tar Seidl sin plass i McLaren.
Følger ganske lite med på Formel1, men hørte de skal til Las Vegas. Vært flere ganger i Las Vegas og skal dit i februar.
Tenkte jeg for moro skyld skulle sjekke noen hotellpriser. Mer eller mindre utsolgt og du må fort ut med 10.000 kr. for ett hotellrom for 1 natt!
Tenkte jeg for moro skyld skulle sjekke noen hotellpriser. Mer eller mindre utsolgt og du må fort ut med 10.000 kr. for ett hotellrom for 1 natt!
Er stygt redd for at showet og kjendisene kommer i første rekke under løp i Las Vegas, på samme måte som løp i Miami. Prisene er også helt absurde, 5000kr for de billigste ståplassene, 20.000kr for de billigste sitteplassene. Løpet går for øvrig i november, og er sesongens nest siste løp.VivaLV skrev: ↑ons des 28, 2022 9:50 pm Følger ganske lite med på Formel1, men hørte de skal til Las Vegas. Vært flere ganger i Las Vegas og skal dit i februar.
Tenkte jeg for moro skyld skulle sjekke noen hotellpriser. Mer eller mindre utsolgt og du må fort ut med 10.000 kr. for ett hotellrom for 1 natt!
Man kunne lett ha kuttet ut Miami og Las Vegas for min del, men er jo en del av satsningen i USA til Liberty Media som eier rettighetene til F1
Følger ikke Formel 1 tett nok til å si hvor mye det "ødelegger" sporten. Dog er det vel en tendens til at man prøver seg både her og der med utvidelse av sporten.
I fotball forsøkte de seg jo med Super League. EM/VM utvider antall lag.
I am. fotball og basketball??? har de vel hatt kamper i England.
Osv. osv.
Men blir nok uansett spektakulært å kjøre ned The Strip.
I fotball forsøkte de seg jo med Super League. EM/VM utvider antall lag.
I am. fotball og basketball??? har de vel hatt kamper i England.
Osv. osv.
Men blir nok uansett spektakulært å kjøre ned The Strip.
Merkelig. En skulle jo tro at et slikt event ville tiltrekke nok folk utenbysfra med påfølgende casino-turisme, hvilket jo er det de faktisk tjener penger på.VivaLV skrev: ↑ons des 28, 2022 9:50 pm Følger ganske lite med på Formel1, men hørte de skal til Las Vegas. Vært flere ganger i Las Vegas og skal dit i februar.
Tenkte jeg for moro skyld skulle sjekke noen hotellpriser. Mer eller mindre utsolgt og du må fort ut med 10.000 kr. for ett hotellrom for 1 natt!
Husker i 2006, betalte familien $28 per natt på 5-stjernershotellet Stratosphere Tower.
Det er det som er standarden til Vegas. Billige hotellrom for å i størst grad fylle opp rommene sine og tjene penger på gambling.Crynix skrev: ↑fre des 30, 2022 2:44 pmMerkelig. En skulle jo tro at et slikt event ville tiltrekke nok folk utenbysfra med påfølgende casino-turisme, hvilket jo er det de faktisk tjener penger på.VivaLV skrev: ↑ons des 28, 2022 9:50 pm Følger ganske lite med på Formel1, men hørte de skal til Las Vegas. Vært flere ganger i Las Vegas og skal dit i februar.
Tenkte jeg for moro skyld skulle sjekke noen hotellpriser. Mer eller mindre utsolgt og du må fort ut med 10.000 kr. for ett hotellrom for 1 natt!
Husker i 2006, betalte familien $28 per natt på 5-stjernershotellet Stratosphere Tower.
Det sagt så handler det jo om tilbud og etterspørsel. På en alminnelig torsdag så må rommene være billige for å være et lokkemiddel. Når Formel1 kommer til byen så vil samtlige hotell være overbooka uansett, og folk er desperate etter en plass å bo så de betaler 10 000kr for et rom.
Hvis de får 10.000 for en natt så er jo det et godt gamblingbudsjett for folk flest. De som har råd til å betale den hotellprisen har vel også normalt et litt høyere budsjett når det kommer til casinoet.Crynix skrev: ↑fre des 30, 2022 2:44 pmMerkelig. En skulle jo tro at et slikt event ville tiltrekke nok folk utenbysfra med påfølgende casino-turisme, hvilket jo er det de faktisk tjener penger på.VivaLV skrev: ↑ons des 28, 2022 9:50 pm Følger ganske lite med på Formel1, men hørte de skal til Las Vegas. Vært flere ganger i Las Vegas og skal dit i februar.
Tenkte jeg for moro skyld skulle sjekke noen hotellpriser. Mer eller mindre utsolgt og du må fort ut med 10.000 kr. for ett hotellrom for 1 natt!
Husker i 2006, betalte familien $28 per natt på 5-stjernershotellet Stratosphere Tower.
Passe idiotisk ut fra belastningen på teamene og et klimaperspektiv... Særlig disse svippturene til Nord-Amerika og Midtøsten. Hadde gitt mening å dele opp sesongen i puljer etter kontinenter, men money talks.
Pengene rår ja. Bahrain betaler vel greit for å være første løp, men da er det greit å ta Saudi Arabia i samme slengen. Samtidig lurt å ta Australia på rappen da, "ikke så langt" ned til Australia fra Midtøsten. Også skulle de egentlig til Kina etter dette, men det blir trolig ikke noe av. Så Baku. Helt greit oppsett fra start egentlig, selv om man kanskje skulle hatt Qatar og Abu Dhabi i samme slengen (men Abu Dhabi betaler stinn med grynn for å være siste løp).
Slik jeg har skjønt det MÅ Miami være på den tiden av året det er pga vær og vind. Man kan si at Canada burde vært i samme slengen, men det blir for tidlig på året i Canada å ha løp i tidlig mai. Deretter et drøss av løp i Europa.
Deretter 3 løp i Asia (Singapore, Japan og Qatar) som igjen "ikke er så langt". Så 4 løp i Amerika (COTA, Mexico, Brasil, Vegas). Abu Dhabi betaler fett og er sist løp som vanlig.
Oppsummert så fucker Miami og Canada litt opp mtp vær og vind, når løpet kan arrangeres. Man kunne selvfølgelig ha arrangert alle løpene i Midtøsten samtidig, men de betaler for å være først og sist. Men vil vi ha 4 kveldsløp i Midtøsten på rappen? Nei takk! Synes ikke kalenderen er så ille mtp. alle begrensningene.
Finnes for øvrig mange interessante vidoer på Youtube fra DHL som viser hvordan logistikken rundt F1-sesongen fungerer. Mye god bakgrunnsinformasjon.
Slik jeg har skjønt det MÅ Miami være på den tiden av året det er pga vær og vind. Man kan si at Canada burde vært i samme slengen, men det blir for tidlig på året i Canada å ha løp i tidlig mai. Deretter et drøss av løp i Europa.
Deretter 3 løp i Asia (Singapore, Japan og Qatar) som igjen "ikke er så langt". Så 4 løp i Amerika (COTA, Mexico, Brasil, Vegas). Abu Dhabi betaler fett og er sist løp som vanlig.
Oppsummert så fucker Miami og Canada litt opp mtp vær og vind, når løpet kan arrangeres. Man kunne selvfølgelig ha arrangert alle løpene i Midtøsten samtidig, men de betaler for å være først og sist. Men vil vi ha 4 kveldsløp i Midtøsten på rappen? Nei takk! Synes ikke kalenderen er så ille mtp. alle begrensningene.
Finnes for øvrig mange interessante vidoer på Youtube fra DHL som viser hvordan logistikken rundt F1-sesongen fungerer. Mye god bakgrunnsinformasjon.
Det snakkes om at det kan bli løp i Kina allikevel i år, siden de visstnok har lempet på restriksjonene.
Hvor lenge har det vært snakk om Andretti i F1 nå? Føler ikke akkurat at det går mye fremover i den prosessen...
Nei, hovedproblemet mitt er vel egentlig nettopp begrensningene som gjør at oppsettet blir som det blir. At man velger steder og låser løp pga. penger.Longva skrev: ↑ons jan 04, 2023 11:12 am Pengene rår ja. Bahrain betaler vel greit for å være første løp, men da er det greit å ta Saudi Arabia i samme slengen. Samtidig lurt å ta Australia på rappen da, "ikke så langt" ned til Australia fra Midtøsten. Også skulle de egentlig til Kina etter dette, men det blir trolig ikke noe av. Så Baku. Helt greit oppsett fra start egentlig, selv om man kanskje skulle hatt Qatar og Abu Dhabi i samme slengen (men Abu Dhabi betaler stinn med grynn for å være siste løp).
Slik jeg har skjønt det MÅ Miami være på den tiden av året det er pga vær og vind. Man kan si at Canada burde vært i samme slengen, men det blir for tidlig på året i Canada å ha løp i tidlig mai. Deretter et drøss av løp i Europa.
Deretter 3 løp i Asia (Singapore, Japan og Qatar) som igjen "ikke er så langt". Så 4 løp i Amerika (COTA, Mexico, Brasil, Vegas). Abu Dhabi betaler fett og er sist løp som vanlig.
Oppsummert så fucker Miami og Canada litt opp mtp vær og vind, når løpet kan arrangeres. Man kunne selvfølgelig ha arrangert alle løpene i Midtøsten samtidig, men de betaler for å være først og sist. Men vil vi ha 4 kveldsløp i Midtøsten på rappen? Nei takk! Synes ikke kalenderen er så ille mtp. alle begrensningene.
Finnes for øvrig mange interessante vidoer på Youtube fra DHL som viser hvordan logistikken rundt F1-sesongen fungerer. Mye god bakgrunnsinformasjon.
Men kunne fint hatt løp i Montreal 21. mai i stedet for Imola. Er vel typisk rundt 20 grader på dagen og tørrere enn sommeren. Miami må være på våren ja, men egentlig kunne man lagt hele Amerika-kontinentet til vår og avsluttet i Asia/Midtøsten når Europa blir ferdig. Kunne fint hatt Australia mot slutten som før også.
Lagene ønsker åpenbart ikke flere lag. I Concorde Agreementen de gjorde i F1 ble man enig om at €200m skulle være prisen for å kunne delta. Nå rapporteres det om at de krever 7-800m. De bryr seg rett og slett ikke om fans, eller sin egen Concorde Agreement (og da mener jeg at man kan brenne hele avtalen).
Drittsekker!
Drittsekker!
Audi skal ha kjøpt seg inn i motorprodusenten Sauber, som endel av planen om F1 deltagelse fra 2026
Create an account or sign in to join the discussion
You need to be a member in order to post a reply
Create an account
Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute