Ståle må gå

Svar
Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Ståle må gå

Legg inn av newsflash »

Norge flopper i nok en kvallik etter tap mot Skottland i kampen vi ikke kunne tape.

Trippelbytte på tampen som medfører at Skottland snur.

Nok er nok, på tide å prøve noe nytt.

Tsunami

Legg inn av Tsunami »

Støttes 100%

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Tidenes dårligste landslagstrener? Spesielt gitt spillerne tilgjengelig. Selvgod fjott.

Minuttburger

Legg inn av Minuttburger »

IDIOT STÅLE

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Forsvinn!

Downlight

Legg inn av Downlight »

Kommer nok med noen vittigheter i kjent stil på pressekonferansen.

dzk

Legg inn av dzk »

Som jeg skrev i kamptråden, har Ståle noe som helst respekt for det norske folk så trekker han seg. Men jeg vet at det ikke skjer, han kommer til å trekke frem Nations League som grunn til at han skal bli lenger og når det går til helvete så finner han på en ny unnskyldning for å bli.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Denne gang er jeg enig. Ståle ut med umiddelbar virkning! Det trippelbyttet han gjorde i dag var en kardinaltabbe.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Den forlengelsen etter de to første kampene gir mer og mer mening.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Minn meg på og drite langt i landslaget fra nå av

Fjortismåte og si det på jeg vet, men er jo frivillig sadisme dette her..

4200570

Legg inn av 4200570 »

Har alltid vært for Ståle, men nå er det nok.

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Når du går i samme fella gang etter gang, da er det rimelig mørkt. Å spare spillere siste 10 i en livsviktig landskamp på stillingen 1-0 er jo så latterlig idiotisk.

SIimWhitman

Legg inn av SIimWhitman »

Jeg er vanligvis ganske sindig av meg, men dette var helt fullstendig bedritent, absurd og uakseptabelt.
Solbakken kan ryke og reise. Få inn Nordlie, Rekdal eller Ivar Morten Normark. Det kan ikke bli stort verre.

SIimWhitman

Legg inn av SIimWhitman »

Jeg er vanligvis ganske sindig av meg, men dette var helt fullstendig bedritent, absurd og uakseptabelt.
Solbakken kan ryke og reise. Få inn Nordlie, Rekdal eller Ivar Morten Normark. Det kan ikke bli stort verre.

lumanpauw

Legg inn av lumanpauw »

Vi har vel aldri vært praktisk sett ute av kvaliken så her tidlig før? Ståle har en enormt talentfull tropp og misbruker den alvorlig med noen av laguttakene og de taktiske grepene han gjør.

(シ)
Innlegg: 180

Legg inn av (シ) »

Koster vel mer enn 15 millioner å sparke han nå etter ny kontrakt. Bra forhandla.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Hva har Solbakken oppnådd som trener ? Suksess med København med de beste spillerne i Danmark. Fiasko i Tyskland. Byttene borte mot Spania, og byttene i dag. Når han tar ut Haaland i dag tar han uten trusselen mot skottenes bakrom. Haaland alene truer hele tiden dette bakrommet selv om han ikke får til all verden, men han er der. Skottene må ta hensyn til Haaland og farta hans. Haaland kunne jogget fra midtstopperne til skottene. Hva skjer etter at Solbakken tar ut Haaland ? Jo skottene kan angripe, og drite i bakrommet. Dette handler ikke om Østigård, men om Solbakken. Norge kommer ikke til EM 2023 med Solbakken, og vi kommer ikke til VM 2026. Mens vi venter på at Solbakken hisser seg opp ved kritiske spørsmål fra journalister. Solbakken må gå.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Vi hadde FULL kontroll, så bryter vi opp alt med et trippelbytte. Jeg sa det når det skjedde: dette er ikke lurt. Dreit seg også ut med Bjørkan-byttet i Spania.

Vi har en spillerstall som har vært i rivende utvikling de siste årene, men landslaget har null utvikling under Solbakken.

Og nå er kvalikken slutt for vår del, etter tre kamper!

Nok burde vært nok, men han sitter helt sikkert trygt.

Brukeravatar
Brian
Innlegg: 45

Legg inn av Brian »

newsflash skrev: lør jun 17, 2023 8:02 pm Norge flopper i nok en kvallik etter tap mot Skottland i kampen vi ikke kunne tape.

Trippelbytte på tampen som medfører at Skottland snur.

Nok er nok, på tide å prøve noe nytt.
Man har prøvd "noe nytt" de siste 23 årene uten nevneverdige resultater; om man så hadde ansatt Pep Guardiola, skal jeg vedde på at spillene ute på banen hadde klart å rote det til.

Forhåpningene til kvalifisering til neste mesterskap begynner å minne om "Grevinnen og hovmesteren"; samme prosedyre gang på gang; samme evne til å mislykkes i 11 kvalifiseringer på rad uansett trener. Danmark har kvalifisert seg, Sverige har kvalifisert seg, Island har kvalifisert seg, til og med Finland har kvalifisert seg - i Norden er det bare Færøyene og Norge som ikke har vært med i et mesterskap siden år 2000.
Sist redigert av Brian den lør jun 17, 2023 8:46 pm, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
BBQsaus
Innlegg: 304

Legg inn av BBQsaus »

Fy faen dette var vondt.

Noen som har lyst til å kjøpe billett til Norge Kypros på tirsdag?

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

(シ) skrev: lør jun 17, 2023 8:30 pm Koster vel mer enn 15 millioner å sparke han nå etter ny kontrakt. Bra forhandla.
Helt uvirkelig at de nettopp ga han ny kontrakt. Amatører.

Genial

Legg inn av Genial »

Tom Nordlie burde være neste trener inn. Mannen har kommet inn og produsert resultater før.

Og ja, jeg er faktisk seriøs. Ikke noe som har fungert siste 20 årene, så hvorfor ikke.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Jeg har aldri vært fan av Ståle, ganske ufyselig fyr. Så det er ikke vanskelig å være med på at nok er nok. Vi rår over en ganske solid spillerstall nå, med to spillere i verdensklasse, da må det være lov å forvente noe mer enn dette.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Genial skrev: lør jun 17, 2023 8:37 pm Tom Nordlie burde være neste trener inn. Mannen har kommet inn og produsert resultater før.

Og ja, jeg er faktisk seriøs. Ikke noe som har fungert siste 20 årene, så hvorfor ikke.
Hadde det kommet for 10 år siden, før Avaldsnes, da kunne jeg vært enig. Men NFF kommer aldri til å ta i ham med ildtang engang.

Luringen99

Legg inn av Luringen99 »

Det morsomste er jo at NFF var desperate etter å gi Lagerbäck sparken og ansette Solbakken. Med hele Norges presse som heiagjeng. Fyren har vært en gedigen fiasko som landslagstrener. Og så har NFF gitt ham forlengelse?!? Helt utrolig.

Solbakken har noen gode år i Danmark med klubben med det desidert største budsjettet der, det skal han ha. Men han har feilet etter kort tid i både Köln og Wolves. Og han fikk til slutt sparken i FCK også.

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

Bare å få inn Drillo igjen.

Tendy

Legg inn av Tendy »

Spørs om ikke Kjetil Knutsen må kjøpes fri fra Bodø/Glimt hvis dette landslaget skal komme til mesterskap.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Jo da, norske spillere er i rivende utvikling, men for landslagets del hjelper det ikke dersom det snart ikke kommer inn noen ordentlige ledertyper. Det har man vel egentlig manglet helt siden Rekdal og Co ga seg. Haaland og Ødegaard er jo begge spillere i ypperste klasse, men de har ikke karakter og lederstil til å ta tak når det butter imot.

Det er veldig mye bra og lovende på det norske landslaget, men selv de eldste fremstår fortsatt litt som om de er på speidertur enda.

Og ja, en kan jo kalle byttene til Solbakken en bommert sett utifra resultat. Samtidig skjer de i en fase av kampen hvor han må gjøre endringer.

Etter Drillo har egentlig de fleste landslagssjefene vært riktige valg, dersom en ser bort fra Høgmo, der kompetansen har vært høy og strukturen vært i tråd med hva som blr være på plass hos en landslagssjef for Norge. Men både den siste perioden for Semb og tiden etter med Hareide, Drillo, Lagerbäck og Solbakken bærer tydelig preg av for dårlige landslagsspillere til å nå et mesterskap. Solbakken har så absolutt mange gode angripere og midtbanespillere, men det er skrekkelig skralt bakover og det mangler ledertyper. Da er det nærmest umulig å bygge lag som kan vinne noe.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Ja dette han har levert er ikke spesielt bra.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Tendy skrev: lør jun 17, 2023 8:46 pm Spørs om ikke Kjetil Knutsen må kjøpes fri fra Bodø/Glimt hvis dette landslaget skal komme til mesterskap.

KK er en utpreget klubbtrener. Han bygger lag.

Det kan ikke en landslagssjef gjøre. Landslagssjefers rolle er annerledes enn klubbtrenerrollen. Det er ikke tid til å bygge et rollebasert spill.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»