Pikes Peak International Hillclimb 2023

Svar
BiggusD

Pikes Peak International Hillclimb 2023

Legg inn av BiggusD »

Jeg lager en egen tråd for dette.

Søndag er det Pikes Peak International Hillclimb 2023, og eventet streames live på Mobil 1 sin YouTube-kanal https://www.youtube.com/@OfficialMobil1

Jeg vet ikke helt når det begynner, så jeg kommer tilbake til det når det nærmer seg.

I mellomtiden kan dere få se Sébastien Loebs rekord-løp fra 2013:


Her er fjorårets vinner, Robin Shute i sin Wolf GB08 med Honda K20-motor:


Rekordholderen er fortsatt Volkswagen ID.R fra 2018, en elektrisk prototype:


Legger til denne onboard-videoen fra et practice run, som viser hvor vill akselerasjonen er:


Og til sist, her er historien om Pikes Peak:


Siden 2021 og 2022 ble plaget av dårlig vær, har dere her værmeldingen for fjellet. Det ser foreløpig bra ut: https://www.mountain-forecast.com/peaks ... casts/4300

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

Streamen på Mobil 1 sin YouTube-kanal begynner 1500. Det er bare å klikke på fanen "direkte" så dukker den opp. Regner med den havner på forsiden når den er live.

I følge arrangøren starter løpet 0730am lokal tid. Det gir da mening at løpet starter 1530 for oss.

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

Noen kule videoer fra søndag:


1.plass: Intervju og onboard med Robin Shute i en Wolf TSC-FS med turbomatet Honda K20-motor. Tiden ble 8.40


2.plass: Romain Dumas i en Ford Performance SuperVan elektrisk bil. Tiden ble 8.47


3.plass: Raphael Astier i en Alpine A110 GT4 Evo. Tiden ble 9.17


8.plass: Tanner Foust i en Radford 62-2, et britisk prosjekt basert på Lotus Exige. Tiden ble 9.37


11.plass: Duncan Cowper har en emosjonell stund på toppen etter å ha kommet under 10 minutt med den hjemmesnekra kontrapsjonen han har bygget med hjelp av sin nå avdøde far. Tiden ble 9.57

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

Denne videoen er morsom og viser mye cray-cray ingeniørarbeid:


BiggusD

Legg inn av BiggusD »

"Mad Mike" Whiddett sin 4-rotors Mazda 3



Mer om bilen:


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Motorsport»