Sommerhytta 2023

Svar
Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Sommerhytta 2023

Legg inn av izzet2015 »

Nå går det mot slutten og noen par har skilt seg ut. Petter og Herman og Leona og Håvard er veldig flinke. Men mye tyder på at produksjonen styrer det med gull hammere. Det skal være rettferdig og alle lag skal ha gullhammer. Det ser ikke ut til at det er fineste ukesprosjekt som teller. Det så vi når Heidi og Patrick vant gullhammer. De hadde ikke det fineste rommet, men de hadde sakket akterut og dermed får de en gullhammer.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Leona og Håvard blir ikke et gammelt par, det tror jeg vi kan si med en gang

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Queenie skrev: man jun 19, 2023 9:34 pm Leona og Håvard blir ikke et gammelt par, det tror jeg vi kan si med en gang
Et par har allerede skilt lag. Oppussingen tok nok knekken på forholdet.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Tipper Eli og Benjamin drar det i land til slutt, for de er vel de eneste som har levert bra absolutt hver eneste uke. De har jo også en ledelse på de andre. Tar de den neste gullhammeren, ser jeg ikke noen som kan ta dem igjen. Men om noen utligner til 3-3, så kan det jo skje. Da håper jeg i så fall på Herman og Petter, som både er veldig sympatiske og nøye i arbeidet sitt. Men det er jo tre flinke par her og et litt mindre flinkt par, som riktignok skal ha kudos for at de har blitt veldig mye flinkere etter hvert. Jeg har null interesse for oppussing, men er imponert over det alle disse får til og den arbeidsinnsatsen de legger ned -- selvsagt er premien heftig, men dog.

Alt i alt grei underholdning å ha på i bakgrunnen, og det er tidvis god underholdning å se på Heidi som stresser og er litt all over the place, men på en sjarmerende måte, og ikke minst Håvard som prøver å stå opp for seg selv mot Leona, men som gang på gang må bite i det sure eplet.

Cathrine Fossum som programleder er jeg ikke veldig imponert over. Hun høres fortsatt ut som hun leser opp nyhetene (som hun imidlertid er flink til) og det er mange av de samme frasene ("Så utrolig hyggelig å se dere" osv) som gjentas til det kjedsommelige. Av ekspertene er det jo Lars det er mest interessant å høre på, og han burde egentlig hatt enda litt mer makt enn de andre, ettersom det er han som er fagmannen på de viktigste tingene.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Det er nesten synd på Heidi og Patrick , de er så hjelpesløse og blir aldri ferdig. Heidi er bare så slitsom. Roter det til gang på gang. Håvard med hoggtennene må være ufattelig tålmodig, når vi ser hva han har å stri med.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Cathrine Fossum rekker ikke Guri Solberg opp til anklene. En dårlig programleder. Og når hun kommer å besøker parene og spør om parforholdet blir det bare veldig dumt. Vi ser jo at Leona og Håvard krangler hele tiden. Så har vi Patrick som er helt blank på alt men må føye seg etter Heidi's mange tøvete ideer. For en broket forsamling. Her vinner nok Herman og Petter. Så har vi lille Eli som har lagt seg til en fintrøndersk dialekt. Det høres bare merkelig ut. Benjamin er en solid kar.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Er det bare meg, eller blir Eli bare mindre for hver episode? Hun er vel 148 cm.

Federin

Legg inn av Federin »

Men vi har i alle fall lært at for å være verdige hytteeiere må man være god på å fange badeender med munnen.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Dette tar nok Herman og Petter. De står virkelig på og gjør et veldig bra stykke jobb. Nøye og veldig innstilt på at de skal vinne hytta.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

izzet2015 skrev: ons jun 21, 2023 2:15 pm Er det bare meg, eller blir Eli bare mindre for hver episode? Hun er vel 148 cm.
Er nok bare du som blir mindre for hver episode. ;)

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Skraevadottir skrev: ons jun 21, 2023 6:24 pm
izzet2015 skrev: ons jun 21, 2023 2:15 pm Er det bare meg, eller blir Eli bare mindre for hver episode? Hun er vel 148 cm.
Er nok bare du som blir mindre for hver episode. ;)
Tror ikke det, Eli blir mindre :? :lol: :roll:

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Herman og Petter utligner til 3-3. Alt i alt føles det riktig at det er likt mellom dem og Eli og Benjamin. Det er jo de parene som har levert på høyt til skyhøyt nivå hele veien. Denne gangen må det vel ha vært et luksusproblem å velge riktig vinner, for det må ha vært jevnt. Håvard og Leona leverer også veldig bra nå, så kan vel ikke avskrive dem helt. Heidi og Patrick er ute av kampen nå, det kan det ikke være mye tvil om, men det visste man vel allerede.

ATETE

Legg inn av ATETE »

Ingen tvil om at Herman og Petter fikk gullhammeren denne uka for å gjøre det mer spennende. Eli og Benjamin er overlegne de andre deltakerne og har fortjent flere gullhammere.

Hytta til H&P var bare rot med det utekjøkkenet skvist inntil hytta. I tillegg hadde de laget en benk (ikke sofa) med altfor mange puter på. Også har de verdens styggeste grønnfarge på hytta.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

ATETE skrev: tor jun 22, 2023 9:54 pm Ingen tvil om at Herman og Petter fikk gullhammeren denne uka for å gjøre det mer spennende. Eli og Benjamin er overlegne de andre deltakerne og har fortjent flere gullhammere.

Hytta til H&P var bare rot med det utekjøkkenet skvist inntil hytta. I tillegg hadde de laget en benk (ikke sofa) med altfor mange puter på. Også har de verdens styggeste grønnfarge på hytta.
Var da voldsomt til skarp skyts!

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Herman og Petter hadde den fineste hytta. Eli og Benjamin er veldig flinke. Men Heidi og Patrick får det ikke til. Blir for mye sutring på Heidi. Roper på Patrick hver gang hun har et problem..

Brukeravatar
MacanT  
Innlegg: 3113

Legg inn av MacanT »

Håper Eli og Benjamin vinner.

Men mye kan skje den siste uken, da øses det jo ut gullhammere over en lav sko ;)

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

MacanT skrev: fre jun 23, 2023 2:37 pm Håper Eli og Benjamin vinner.

Men mye kan skje den siste uken, da øses det jo ut gullhammere over en lav sko ;)
Skal deles ut seks hammere, så alt kan skje. Heidi og Patrick kan utrolig nok vinne!

hhem

Legg inn av hhem »

Hvordan Heidi og Patrick skal kunne vinne ser jeg ikke. De kan selvfølgelig vinne begge konkurransene (selv om jeg ikke tror det skjer) og stå likt med 2 av de andre parene før nabo- og dommerstemmer. Nabostemmen kan de jo få, men tviler på at de får stemme fra noen av dommerne. Og da holder det ikke til seier.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Heidi og Patrick får ikke flere gullhammere. Det går for mye på halv tolv. Blir aldri ferdig og det er mye slurv. Heidi bare vimser omkring og vet ikke hva hun skal gjøre. De får ihvertfall ikke Lars sin stemme.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

hhem skrev: tir jun 27, 2023 9:29 am Hvordan Heidi og Patrick skal kunne vinne ser jeg ikke. De kan selvfølgelig vinne begge konkurransene (selv om jeg ikke tror det skjer) og stå likt med 2 av de andre parene før nabo- og dommerstemmer. Nabostemmen kan de jo få, men tviler på at de får stemme fra noen av dommerne. Og da holder det ikke til seier.
Det er om dommerstemmene fordeler seg såpass at de havner likt med et annet par- og da er det vel nabohammeren som teller dobbelt slik at Heidi og Patrick* kan vinne på den måten?

* Heidi eller Patrick blir kanskje det rette å si da de har gått fra hverandre etter hyttebygginga. Hvem beholder hytta? 🥴

Investor

Legg inn av Investor »

Dette er noe av det teiteste og kjedeligste realitykonseptet jeg har sett!

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Investor skrev: tir jun 27, 2023 12:28 pm Dette er noe av det teiteste og kjedeligste realitykonseptet jeg har sett!
Der var litt mer forskjellig som skjedde i "Fagerstrand- vi bygger en drøm" :D



(Den ene av flere videoer fra denne tidligere deltageren)

hhem

Legg inn av hhem »

Vil ikke si at det er kjedelig, men hadde foretrukket litt mer objektive kriterier for utdeling av gullhammerer. Nå blir det litt mye opp til de 3 dommerne og det kan virke som om det er litt taktiske utdelinger, som for eksempel sist uke da spenningen ble bedre bevart med en utligning til 3-3 istedenfor 4-2 til E og B.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

JODDEMM skrev: tir jun 27, 2023 12:25 pm
hhem skrev: tir jun 27, 2023 9:29 am Hvordan Heidi og Patrick skal kunne vinne ser jeg ikke. De kan selvfølgelig vinne begge konkurransene (selv om jeg ikke tror det skjer) og stå likt med 2 av de andre parene før nabo- og dommerstemmer. Nabostemmen kan de jo få, men tviler på at de får stemme fra noen av dommerne. Og da holder det ikke til seier.
Det er om dommerstemmene fordeler seg såpass at de havner likt med et annet par- og da er det vel nabohammeren som teller dobbelt slik at Heidi og Patrick* kan vinne på den måten?

* Heidi eller Patrick blir kanskje det rette å si da de har gått fra hverandre etter hyttebygginga. Hvem beholder hytta? 🥴
Ingen av de vinner hytta, alt for vimsete. Heidi er helt "bortreist" har ikke kontroll på noe, og gubben må bare nikke og si seg enig i alt det tullet hun kommer med. Blir nok ikke ferdig.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

hhem skrev: tir jun 27, 2023 12:36 pm Vil ikke si at det er kjedelig, men hadde foretrukket litt mer objektive kriterier for utdeling av gullhammerer. Nå blir det litt mye opp til de 3 dommerne og det kan virke som om det er litt taktiske utdelinger, som for eksempel sist uke da spenningen ble bedre bevart med en utligning til 3-3 istedenfor 4-2 til E og B.
Det virker som det er taktisk ja og at ingen skal føle seg utenfor og ikke ha en gullhammer. Ingen må stå uten hammer, samme hvor dårlig arbeid de har gjort. (Heidi og Patrick.) Men totalt sett så er Eli og Benjamin klart flinkest.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

izzet2015 skrev: tir jun 27, 2023 1:23 pm
JODDEMM skrev: tir jun 27, 2023 12:25 pm
hhem skrev: tir jun 27, 2023 9:29 am Hvordan Heidi og Patrick skal kunne vinne ser jeg ikke. De kan selvfølgelig vinne begge konkurransene (selv om jeg ikke tror det skjer) og stå likt med 2 av de andre parene før nabo- og dommerstemmer. Nabostemmen kan de jo få, men tviler på at de får stemme fra noen av dommerne. Og da holder det ikke til seier.
Det er om dommerstemmene fordeler seg såpass at de havner likt med et annet par- og da er det vel nabohammeren som teller dobbelt slik at Heidi og Patrick* kan vinne på den måten?

* Heidi eller Patrick blir kanskje det rette å si da de har gått fra hverandre etter hyttebygginga. Hvem beholder hytta? 🥴
Ingen av de vinner hytta, alt for vimsete. Heidi er helt "bortreist" har ikke kontroll på noe, og gubben må bare nikke og si seg enig i alt det tullet hun kommer med. Blir nok ikke ferdig.
Jeg tror heller ikke disse 2 vinner hytta nei. 2 hammere bak teten- og at de plutselig skal begynne å sanke hammere nå siste uka virker ikke veldig sannsynlig! Samtidig skal de jo være heldige med hvem av de andre parene som måtte ta de ulike hammerne.

Ellers litt det samme for meg hvem som vinner dette her. Ikke så glad i alt det grønne i kompishytta, men den fremstår ganske så gjennomført med litt sånn "Nordmarka-tema"- grønt som i skogen, dette gamle kartet: så vel fortjent skulle de vinne 🙂

Brukeravatar
Xpoolman
Innlegg: 1252

Legg inn av Xpoolman »

Nok en hammer til Eli og Benjamin :)
Håper de vinner !

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Xpoolman skrev: ons jun 28, 2023 9:59 pm Nok en hammer til Eli og Benjamin :)
Håper de vinner !
De gjør nok det. Fullt fortjent!
Heidi og Patrick innså at de var slått. De har bare hanglet med. Ble for mye fjas.

qbah

Legg inn av qbah »

Eli og Benjamin er en klasse over de andre. På alt egentlig. Gutta ga de en god kamp, men tror det blir grei skuring og seier for førstnevnte.

Synes Håvard og Leona er et søtt par jeg. Liker de.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Leona er jo ganske søt og utrolig flink til å jobbe. Håvard ser litt morsk ut. Men har blitt veldig flink.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»