Tonje Brennas habilitet

Svar
KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Re: Tonje Brennas habilitet

Legg inn av KingKongHalvor »

Sterk pressekonferanse, og veldig redelig å trekke seg.👍🏼

Tullekoppen

Legg inn av Tullekoppen »

Hun ser i det minste ut til å ta ansvaret for det hun har gjort.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Centrist skrev: fre jun 23, 2023 9:38 am Vi ble kjent gjennom en felles venninne og treffes jevnlig. Hun er en god venn, men min vurdering var at vennskapet ikke var av en slik karakter at jeg var inhabil. Dette er en feil forståelse av inhabilitet, forstår jeg nå.

Unnskyld meg, men det er vel ingen som tror på dette tøvet? Ingen skal få meg til å tro at politikere og embetsverket mente hun ikke var inhabil. Alle visste det, men de valgte å ignorere det og håpe at de ikke ble fersket.

Ufattelig at folk skryter av Trettebergstuen for å stå opp for egne feil. Da hadde hun sagt det som det var.
:lol: :lol:

AP har blitt et komishow. Imponerende hva Støre har fått til.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Presset på Brenna øker.

Downlight

Legg inn av Downlight »

Meget merkelig at drevne politikere ikke skjønner det med habilitet.

Tullekoppen

Legg inn av Tullekoppen »

oddvar_kjempebra skrev: fre jun 23, 2023 9:41 am Presset på Brenna øker.
Neida, nå ble hun reddet av Trettebergstuen - som må ta seg en liten pause før hun er tilbake.

Assi

Legg inn av Assi »

Vanskelig å vite om de er korrupte eller jobbmessig tilbakestående.. Kanskje på tide å få inn noen andre enn partibroilere..

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Huff, nå sliter hun...

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Tullekoppen skrev: fre jun 23, 2023 9:40 am Hun ser i det minste ut til å ta ansvaret for det hun har gjort.
Hun burde tatt ansvar ved å bli sittende og rydde opp...

Rent Trav

Legg inn av Rent Trav »

Helt utrolig at man kan gå på habilitetsblemmer igjen og igjen og igjen…

Hadde jeg vært politiker, ville dette vært en av de virkelig store røde flaggene i mitt virke.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Har Støre ofret Trettebergstuen for å redde Brenna?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Får vondt av Trettebergstuen, opplagt inkompetent til å være statsråd - men det er ikke vanskelig å se den menneskelige siden. Og så bra hun tar ansvar, og det står jo kontrast til Brenna.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Anette Trettebergstuen skal ha ros for at ho tar ansvar og faktisk går av. Når det er sagt, så har ho sviktet totalt og det er helt rett at ho går av.

I AP må dette skape eit stort sjokk. Dette er ingen småpolitikar som trekker seg, men eit av AP mest kjente namn dei siste 10 åra.Ho har tross alt vært AP kulturpolitikker dei siste åra og har vært på stortinget sidan 2005.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Centrist skrev: fre jun 23, 2023 9:38 am
Unnskyld meg, men det er vel ingen som tror på dette tøvet? Ingen skal få meg til å tro at politikere og embetsverket mente hun ikke var inhabil. Alle visste det, men de valgte å ignorere det og håpe at de ikke ble fersket.

Det er jo åpenbart at dette ikke er gjort i ubetenksomhet, det er tøvete å si at man ikke har satt seg godt nok inn i regelverket.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Haugzu skrev: fre jun 23, 2023 9:37 am Lojalt av Trettebergstuen å ta oppmerksomheten bort fra Brenna.

Imponerende vanndrikking på Trettebergstuen, i henhold til de nye kostholdsrådene kanskje?
Jeg ser ikke noe røtt kjøtt så det har du nok rett i.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Haugzu skrev: fre jun 23, 2023 9:45 am Har Støre ofret Trettebergstuen for å redde Brenna?
Øker ikke dette bare presset på Brenna? Nå må hun forklare hvorfor hun blir sittende når Trettebergstuen går av.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

GoingKronos skrev: fre jun 23, 2023 9:47 am
Haugzu skrev: fre jun 23, 2023 9:45 am Har Støre ofret Trettebergstuen for å redde Brenna?
Øker ikke dette bare presset på Brenna? Nå må hun forklare hvorfor hun blir sittende når Trettebergstuen går av.
Ja, Trettebergstuen har kastet Brenna under bussen.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

oddvar_kjempebra skrev: fre jun 23, 2023 9:50 am
GoingKronos skrev: fre jun 23, 2023 9:47 am
Haugzu skrev: fre jun 23, 2023 9:45 am Har Støre ofret Trettebergstuen for å redde Brenna?
Øker ikke dette bare presset på Brenna? Nå må hun forklare hvorfor hun blir sittende når Trettebergstuen går av.
Ja, Trettebergstuen har kastet Brenna under bussen.
Mulig du har rett. Skulle vært tatt opp av journalistene - mener du Brenna burde følge ditt eksempel og gå av..

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Støre skulle ha holdt en pressekonferanse som oppsummerte 2023 så langt for regjeringen senere i dag. Den har han nå utsatt til neste uke.

Feigt, men forståelig.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Tullekoppen skrev: fre jun 23, 2023 9:40 am Hun ser i det minste ut til å ta ansvaret for det hun har gjort.
Nei, ærlig talt, det gjør hun absolutt ikke. Hun blir med all sannsynlighet presset til å gå av.

Hadde hun tatt ansvar, hadde hun stått der og sagt at dette gjorde hun uavhengig av at hun visste at hun var inhabil.

Selvfølgelig vet hun at hun ikke kan forelå personer til verv når man er inhabil. Hun er en erfaren toppolitiker med grunnfag i statsvitenskap og offentlig styring med haugevis av år på Stortinget. Hvis hun ikke vet det, hvordan kan man forvente at allmennheten eller den "normale" embetsmann skal vite det?

Allikevel klarer hun ikke å stå å si det. Hvis så er sant, da står det enda verre til med politikerstanden i Norge enn jeg trodde. Og det sier ikke rent lite.

guru

Legg inn av guru »

Tullekoppen skrev: fre jun 23, 2023 9:40 am Hun ser i det minste ut til å ta ansvaret for det hun har gjort.
Overhodet ikke. Hun går av etter press. Eller tror du hun først nå skjønte at hun hadde gjort feil?

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

AP er det mest korrupte partiet i Norge. Så dette er ingen overraskelse og føyer seg bare inn i en rekke skandaler de siste årene.

Nå må folk slutte å stemme på dem. 20% av Norges befolkning har ennå ikke åpnet øynene sine.
Tåkefyrsten må bort

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Og da er det bare å vente til kl. 11 for å høre på at Støre sier det var en klok avgjørelse å gå av.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Støre går fra triumf til triumf.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

KingKongHalvor skrev: fre jun 23, 2023 9:40 am Sterk pressekonferanse, og veldig redelig å trekke seg.👍🏼
Enig der, og da viser hun jo faktisk at hun har lært også. Egentlig litt trist å se på, da man ser at denne jobben er noe som betyr mye for henne. Men det er jo urovekkende med så mange politikersaker de siste årene, og AP i særdeleshet. Kan ikke være mye tvil om at det er ukultur i ganske mange ledd i den partiorganisasjonen.

Men nye styreverv og topplederjobber venter nok, så etter noen år er vel det meste glemt.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Trettbergstuens vikar på Stortinget, Even Eriksen, er sikkert veldig fornøyd nå. Akkurat gått ut i tre mnd ferie og med millionlønn.

Han har neppe like gode betingelser fremover.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Det var mye mygel her, ja. Skjønte veldig raskt at hun kom for å gå.
Og det gjør hun rett i.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Trur ikke på forklaringen hennes.
DET ER KLIN UMULIG AT EN STATSRÅD IKKE HAR FÅTT MED SEG AT MAN ER INHABIL IFHT. VENNER/BEKJENTE.
Sist redigert av VivaLV den fre jun 23, 2023 10:10 am, redigert 1 gang totalt.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Trette Bergstuen har den fordelen at hun framstår som et oppriktig menneske, noe hun for så vidt alltid har gjort. Hun har nok fortsatt en bra karriere foran seg som politiker.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Fin oppladning til kommunevalget dette her!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»