Tourmanager 2023

Svar
Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Re: Tourmanager 2023

Legg inn av Jolla »

K-Torget skrev: fre jul 07, 2023 8:58 pm
Jolla skrev: fre jul 07, 2023 8:57 pm Jeg traff jo så vidt det var på at Pedersen + Alpecin DS var bedre enn WvA + Trek DS de første 7 dagene. Men kunne jeg ha valgt på nytt, med den informasjonen jeg har nå så ville jeg ha valgt WvA + Trek DS.

For det ble jo til at jeg droppet Alpecin DS (og nok også ville ha droppet Trek DS) foran etappe 5, så aller helst så burde jeg ha sittet med Uno-X DS fra starten, og således spart det byttet og spart et bytte på å få inn WvA nå. Pedersen har skuffet så langt synes jeg, mens WvA har gjort det bedre enn jeg spekulerte i.
Hvor mange bytter har du brukt? og tenker du å bytte noe før i morgen eller venter du til etappe 8 / 9? :)
Jeg har fortsatt bare brukt de 4 byttene som sist når jeg og deg snakket om Alaphilippe skulle ut, og planlegger å bytte Philipsen til WvA foran morgendagens etappe, mens Pedersen får sitte gjennom etappe 8 før jeg vurderer ham igjen.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Jolla skrev: fre jul 07, 2023 9:05 pm
K-Torget skrev: fre jul 07, 2023 8:58 pm
Jolla skrev: fre jul 07, 2023 8:57 pm Jeg traff jo så vidt det var på at Pedersen + Alpecin DS var bedre enn WvA + Trek DS de første 7 dagene. Men kunne jeg ha valgt på nytt, med den informasjonen jeg har nå så ville jeg ha valgt WvA + Trek DS.

For det ble jo til at jeg droppet Alpecin DS (og nok også ville ha droppet Trek DS) foran etappe 5, så aller helst så burde jeg ha sittet med Uno-X DS fra starten, og således spart det byttet og spart et bytte på å få inn WvA nå. Pedersen har skuffet så langt synes jeg, mens WvA har gjort det bedre enn jeg spekulerte i.
Hvor mange bytter har du brukt? og tenker du å bytte noe før i morgen eller venter du til etappe 8 / 9? :)
Jeg har fortsatt bare brukt de 4 byttene som sist når jeg og deg snakket om Alaphilippe skulle ut, og planlegger å bytte Philipsen til WvA foran morgendagens etappe, mens Pedersen får sitte gjennom etappe 8 før jeg vurderer ham igjen.
Oki :)

He-man

Legg inn av He-man »

Hva i i himmelens navn skjedde med Ewan i dag? Ble nr. 45 eller noe? virker jo som både Coquard og Girmay er mye mer PÅ! Både når det gjelder innlagte spurter og oppløp. Derfor er det litt vrient å skulle gå med Ewan etter i dag. Om ikke han opplevde det kaotisk og havnet i en dårlig posisjon i dag og heller sparte krefter for å gå all in i morgen?! 😅 Noen med info eller tanker?

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

He-man skrev: fre jul 07, 2023 10:27 pm Hva i i himmelens navn skjedde med Ewan i dag? Ble nr. 45 eller noe? virker jo som både Coquard og Girmay er mye mer PÅ! Både når det gjelder innlagte spurter og oppløp. Derfor er det litt vrient å skulle gå med Ewan etter i dag. Om ikke han opplevde det kaotisk og havnet i en dårlig posisjon i dag og heller sparte krefter for å gå all in i morgen?! 😅 Noen med info eller tanker?
Man vet jo aldri, men tror ikke alle spurterne henger med i morgen. Jeg tror ikke Ewan har sjangs. Egentlig trodde jeg ikke Phillipsen eller, men begynner å tvile. Han virker råsterk og har et veldig godt lag rundt seg. Skulle Phillipsen dette av spurter MvP eller kansje til og med Ala kan gå solo.

.

urbeka

Legg inn av urbeka »

I morra tipper jeg alpecin sender MvdP i brudd for å slippe ta føringer i feltet. Jumbo sender Van aert for å vinne, og quick step har allerede sagt de ikke skal kjøre for fabio men gå aggressivt i brudd. Uae har heller ingen interesse av å kontrollere bruddet. Så da er jeg usikker på om det vil være nok vilje og evne igjen til å holde strikken. Selvsagt avhengig av hvem som kommer med. Tror på et sterkt brudd etter en lang bruddkamp hvor noen holder helt inn.
Sist redigert av urbeka den lør jul 08, 2023 12:57 am, redigert 1 gang totalt.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Spennende avslutning på etappen i morgen.
Tror det blir en spurt fra et redusert felt.
Tror det står mellom WvA og MvP.
Pedersen og Girmay tror jeg også klarer å følge.
Phillipsen og Coquard kansje.
Er også en liten sjangs for at ryttere som Pidcock og Ala kan komme seg løs og gå solo.
Blir sikkert et helt annet scenario en hva jeg tror😆
Leste at Søren skal spurte for Uno-X i morgen. Har mine tvil til at det går. Mener at etappen passer best for Tiller.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

urbeka skrev: lør jul 08, 2023 12:56 am I morra tipper jeg alpecin sender MvdP i brudd for å slippe ta føringer i feltet. Jumbo sender Van aert for å vinne, og quick step har allerede sagt de ikke skal kjøre for fabio men gå aggressivt i brudd. Uae har heller ingen interesse av å kontrollere bruddet. Så da er jeg usikker på om det vil være nok vilje og evne igjen til å holde strikken. Selvsagt avhengig av hvem som kommer med. Tror på et sterkt brudd etter en lang bruddkamp hvor noen holder helt inn.
Ikke et umulig scenario det eller. Tror egentlig det kun er WvA som kan hamle opp med et sterkt Alpecin lag i morgen.
De har veldig mange strenger å spille på.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Frykter også Pidcock i morgen. Angrer litt på at jeg har byttet han ut. Har sagt han ikke skal kjøre for etappe seier, men angriper han de andre GC gutta for å hente inn tapt tid så er han plutselig med å kjemper om etappe seieren.

urbeka

Legg inn av urbeka »

Skywalker skrev: lør jul 08, 2023 1:03 am Frykter også Pidcock i morgen. Angrer litt på at jeg har byttet han ut. Har sagt han ikke skal kjøre for etappe seier, men angriper han de andre GC gutta for å hente inn tapt tid så er han plutselig med å kjemper om etappe seieren.
Ja, Carlos Rodriguez går jo kjempebra og ligger på 5te sammenlagt, perfekt opplegg for Ineos å få spille på Pidcock i brudd også for da behøver de ikke bidra særlig fra hovedfeltet.

Larven

Legg inn av Larven »

Beste hjelperytter til 4,7 og ned? Typer som Houle, Peters osv ikke sett veldig imponerende ut. Shaw? Eller like greit å spare ekstra å gå Perez til 3,6

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Dagens bytter blir Zimmermann og Philipsen ut, Gregaard og WvA inn. Så får Ciccone sannsynligvis komme inn for Alaphilippe imorgen.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Larven skrev: lør jul 08, 2023 9:06 am Beste hjelperytter til 4,7 og ned? Typer som Houle, Peters osv ikke sett veldig imponerende ut. Shaw? Eller like greit å spare ekstra å gå Perez til 3,6
Peters, Neilands, Berthet og Gregaard synes jeg.

Knut

Legg inn av Knut »

Larven skrev: lør jul 08, 2023 9:06 am Beste hjelperytter til 4,7 og ned? Typer som Houle, Peters osv ikke sett veldig imponerende ut. Shaw? Eller like greit å spare ekstra å gå Perez til 3,6
Perez vil du nok se i brudd fremover ihvertfall

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Blir et bytte før Dagens etappe. Skjelmose ut, Pidcock inn igjen.
Var lit i tvil om å ta ut Skjelmose. Han sider han kansje prøver seg på Etappe 9, men sier at det er den 3. uka han ser de største mulighetene.Har vondt i ryggen, men føler dette var mye bedre i går en det var på Torsdag.

Har en del penger på bok nå, så har mulighet til å gjøre Pedersen - WvA, men ser på det bytte som veldig kortsiktig. Da jeg ikke har planer om å sitte med WvA framover. Syns også byttene mine har gått alt for fort. Er oppe på 9 nå.Pedersen kan jo også få en fin plassering i dag, noe som i så fall vil begrense tapet.
Kommer dog til å bli ubehagelig å sitte uten WvA på dagens etappe, så vi får se om jeg feiger ut før start.
Forventer å ryke ut av Skoda, men det viktigste blir å ikke dette alt for mye på listene.

Kap: Vinge - Poga
Spu: Coquard - Pedersen
Hje: Powless - Ciccone
Ung: Pidcock - Gall
Hjel: MvP - Aranburu - Zimmermann
Tem: Andersen

tarburtan

Legg inn av tarburtan »

Er det verdt å bytte Philipsen eller Coquard til WvA i dag? Redd for å gå uten, men usikker på om det er verdt det. Han må vel inn på et eller annet tidspunkt?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Skjønte meg ikke på oddsen i dag morges når Philipsen stod til 2,5 i odds. Er bedre nå når han er bak WvA. Men fortsatt synes jeg de rene spurterne har for lav odds.

knutolini

Legg inn av knutolini »

Blæh vurderte faktisk et bytte i dag, men bomma på fristen. Halvdedikert manager her altså. Kanskje det var like greit at jeg ikke fikk tatt bytte. Vi får se

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Jolla skrev: lør jul 08, 2023 12:24 pm Skjønte meg ikke på oddsen i dag morges når Philipsen stod til 2,5 i odds. Er bedre nå når han er bak WvA. Men fortsatt synes jeg de rene spurterne har for lav odds.
Enig. Kommer an på hvem som styrer tempoet. Blir det kjørt hardt Detter mange av de av.
Samtidig ser Phillipsen veldig god ut, men tror dem sin første pri er MvP.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

knutolini skrev: lør jul 08, 2023 12:52 pm Blæh vurderte faktisk et bytte i dag, men bomma på fristen. Halvdedikert manager her altså. Kanskje det var like greit at jeg ikke fikk tatt bytte. Vi får se
Samme her. Har tatt et, men skulle tenke fram til 13.00 på om jeg skulle gjøre Pedersen - WvA. Var ikke klar over at etappen begynte tidligere. Tror ikke jeg hadde byttet uansett

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Træn i bakken. Ser ikke bra ut. På sykkelen, men et minutt bak feltet som kjører fort. Uno-X slipper ingen ned for å hjelpe.
Sist redigert av Skywalker den lør jul 08, 2023 1:07 pm, redigert 1 gang totalt.

knutolini

Legg inn av knutolini »

Skywalker skrev: lør jul 08, 2023 1:00 pm
knutolini skrev: lør jul 08, 2023 12:52 pm Blæh vurderte faktisk et bytte i dag, men bomma på fristen. Halvdedikert manager her altså. Kanskje det var like greit at jeg ikke fikk tatt bytte. Vi får se
Samme her. Har tatt et, men skulle tenke fram til 13.00 på om jeg skulle gjøre Pedersen - WvA. Var ikke klar over at etappen begynte tidligere. Tror ikke jeg hadde byttet uansett
Tipper Wva stiller sterkt i dag. Han vil nok nytte sjansen til å ta etappen i tilfelle han må/vil dra fra touren snart. Vet aldri/når det skjer.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

knutolini skrev: lør jul 08, 2023 1:07 pm
Skywalker skrev: lør jul 08, 2023 1:00 pm
knutolini skrev: lør jul 08, 2023 12:52 pm Blæh vurderte faktisk et bytte i dag, men bomma på fristen. Halvdedikert manager her altså. Kanskje det var like greit at jeg ikke fikk tatt bytte. Vi får se
Samme her. Har tatt et, men skulle tenke fram til 13.00 på om jeg skulle gjøre Pedersen - WvA. Var ikke klar over at etappen begynte tidligere. Tror ikke jeg hadde byttet uansett
Tipper Wva stiller sterkt i dag. Han vil nok nytte sjansen til å ta etappen i tilfelle han må/vil dra fra touren snart. Vet aldri/når det skjer.
Ja, men heldigvis en etappe som ikke gir mye poeng. Vinner WvA og Pedersen er topp 5 har man ikke tapt alt for mye.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Oi. Sjangseløs på i Skoda Cup.
Motstander har Phillipsen - WvA mens jeg har Coquard - Pedersen
Pidcock, Aranburu og MvP som er mine håp sitter også motstander med. Han sitter med Fred Wright og Alpecin dir.
Får trøste meg med at jeg tar han sammenlagt. Han har brukt 21 bytter og har Meintjes og Latour på kapteinsplass.

knutolini

Legg inn av knutolini »

Skywalker skrev: lør jul 08, 2023 1:17 pm Oi. Sjangseløs på i Skoda Cup.
Motstander har Phillipsen - WvA mens jeg har Coquard - Pedersen
Pidcock, Aranburu og MvP som er mine håp sitter også motstander med. Han sitter med Fred Wright og Alpecin dir.
Får trøste meg med at jeg tar han sammenlagt. Han har brukt 21 bytter og har Meintjes og Latour på kapteinsplass.
Min motstander har også Phillipsen og Wva. Siden rank er dårlig ellers hadde jo cupen vært litt artig å være med lengre i, men det ser ikke bra ut.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Ser ut som bruddet er etablert med tre ryttere.

Har 40 sek på feltet nå.

A. Delaplace
A. Turgis
T. Declercq

Tror dette bruddet er for lite. Øker sjangsen for massespurt, men er nok noen som vil prøve å rykke fra etter hvert.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Fullfører Træn dagens etappe, får han garantert bonusen fra TV 2. Fy F.... og han ser ut. Hele ryggen er oppskrapet. Kjører med en halv sykkeltrøye. Er bak i lege bilen og blir lappet sammen.
Imponert hvis han stiller til start i morgen.

Edit. Mulig jeg har sett feil, eller så har han fått ny trøye, men er fortsatt bak i legebilen. Blir bandasjert på legger og knær.
Sist redigert av Skywalker den lør jul 08, 2023 1:37 pm, redigert 1 gang totalt.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Alpecin all in for Phillipsen idag

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Sodajr skrev: lør jul 08, 2023 1:35 pm Alpecin all in for Phillipsen idag
Merkelig taktikk. Etappen passer jo MvP mye bedre. Mulig det er viktigere med poeng på den grønne trøya.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Pedersen ikke med å spurter??? Da er det mulig han må ut etter hvert.
Får håpe han viler seg til finalen.

julenissen

Legg inn av julenissen »

Det er litt slitsomt å høre på Hushovd når han smatter med tunga hver gang han skal snakke.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»