Tourmanager 2023

Svar
Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Re: Tourmanager 2023

Legg inn av Jolla »

K-Torget skrev: lør jul 08, 2023 10:51 pm Har denne gjengen og tenkte å spare bytte:

Pog – Vingegaard
Pedersen – WvA
Ala – Powless
Jorgenson – Gall
MVDP – Zimmermann – Perez
Craddock
Trek

Innspill?
Skulle ikke du gå fra Ala til Ciccone foran etappe 9?

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

urbeka skrev: lør jul 08, 2023 10:22 pm Hvem kaster jeg av pidcock og skjelmose?
Vanskelig. Vil jo helst ha begge. I tillegg vil man ha Gall, Jorgensen, Thj + flere.
Pidcock sier at beina ikke lystrer.
Skjelmose sier at han har vondt i ryggen.
Begge ser pokkers så spreke ut på dagens etappe.
Som Jolla nevner er det nok størst sjangs på brudd med Skjelmose.
Pidcock er litt WvA, MvP light og kan angripe fra feltet. Typisk på en sånn etappe som i dag. Avslutter etappen med nedover er han også veldig aktuell. Er en av feltets beste på utfor kjøring.
Det som er litt bekymringsverdig med Pidcock er at han foreløpig ikke har angrepet på etapper som passer han bra.
Jeg har selv valgt å sitte med Pidcock istedenfor Skjelmose, men føler meg absolutt ikke trygg på det valget.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Jolla skrev: lør jul 08, 2023 10:54 pm
K-Torget skrev: lør jul 08, 2023 10:51 pm Har denne gjengen og tenkte å spare bytte:

Pog – Vingegaard
Pedersen – WvA
Ala – Powless
Jorgenson – Gall
MVDP – Zimmermann – Perez
Craddock
Trek

Innspill?
Skulle ikke du gå fra Ala til Ciccone foran etappe 9?
Det var planen, men begynt å få kalde føtter..
Ville du gjort det? Tror du Ciccone går i brudd i morgen?

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

K-Torget skrev: lør jul 08, 2023 10:51 pm Har denne gjengen og tenkte å spare bytte:

Pog – Vingegaard
Pedersen – WvA
Ala – Powless
Jorgenson – Gall
MVDP – Zimmermann – Perez
Craddock
Trek

Innspill?
Bra gjeng, men syns ikke det ser ut som Ala får til noen ting, men prøver veldig. Kan jo løsne. Etappe 10 skal jo passe han, så mulig han får til noe der.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: lør jul 08, 2023 11:01 pm
K-Torget skrev: lør jul 08, 2023 10:51 pm Har denne gjengen og tenkte å spare bytte:

Pog – Vingegaard
Pedersen – WvA
Ala – Powless
Jorgenson – Gall
MVDP – Zimmermann – Perez
Craddock
Trek

Innspill?
Bra gjeng, men syns ikke det ser ut som Ala får til noen ting, men prøver veldig. Kan jo løsne. Etappe 10 skal jo passe han, så mulig han får til noe der.
Ja, muligens jeg venter med Ala - Ciccone til etappe 13..

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

K-Torget skrev: lør jul 08, 2023 10:59 pm Det var planen, men begynt å få kalde føtter..
Ville du gjort det? Tror du Ciccone går i brudd i morgen?
Jeg synes det høres fornuftig ut. Uavhengig av om Alaphilippe kommer i brudd så virker det ikke som om han er interessert i klatrepoeng. Ciccone derimot går for det, har et uttalt mål om trøyen, og har 4. lavest odds til å vinne polkadotten til slutt på oddsmarkedet, kun bak Pogacar, Vingegaard og Gall.

Verdt å ta med seg at Ciccone ville tatt mer poeng og sannsynligvis vunnet etappe 5 hvis det ikke hadde vært for at han hadde en rytter som Jai Hindley med seg i bruddet (som jo egentlig er en for sterk klatrer til å være med i noe brudd-kamp og klatrepoeng-kamp, men etappe 5 ble litt uvanlig med et gigantisk brudd og Jumbo som satt med tre ryttere der.)

Eskil17

Legg inn av Eskil17 »

Ser ut som at siden er oppe igjen! Lurer på hvem jeg bør ta ut av Gall eller Skjelmose før dagens tempo. Skjelmose har sagt at han skal spare seg i dag for kommende fjelletapper, men kan vel gå i brudd på 17 og 20. Gall går vel for gc, men kan kanskje finne på å gå i brudd han også fremover?

Fjellgeita

Legg inn av Fjellgeita »

Eskil17 skrev: tir jul 18, 2023 10:59 am Ser ut som at siden er oppe igjen! Lurer på hvem jeg bør ta ut av Gall eller Skjelmose før dagens tempo. Skjelmose har sagt at han skal spare seg i dag for kommende fjelletapper, men kan vel gå i brudd på 17 og 20. Gall går vel for gc, men kan kanskje finne på å gå i brudd han også fremover?
Hva endte du opp med?
De var jo jevngode idag, men jeg hadde kanskje følt meg tryggere med Gall framover. Skjelmose kan selvfølgelig raske med seg litt i brudd, men usikker på om formen er god nok til å henge med inn på etappene med de lange fjelltoppene? 🤔

Folly

Legg inn av Folly »

Woods så ikke veldig imponerende ut på søndag, gir dere som sitter med han en sjanse til?

Tazoslo

Legg inn av Tazoslo »

Tok heldigvis ut Woods, inn A.Yates, safe målgangspoeng. Har ingen tro på at mange fra et brudd vil komme før gule i dag. Tok selvsagt også ut Neilands i dag, etter hans fall på søndag så hadde jeg ikke trua....

Eskil17

Legg inn av Eskil17 »

Fjellgeita skrev: tir jul 18, 2023 10:04 pm
Eskil17 skrev: tir jul 18, 2023 10:59 am Lurer på hvem jeg bør ta ut av Gall eller Skjelmose?
Hva endte du opp med?

De var jo jevngode idag, men jeg hadde kanskje følt meg tryggere med Gall framover. Skjelmose kan selvfølgelig raske med seg litt i brudd, men usikker på om formen er god nok til å henge med inn på etappene med de lange fjelltoppene? 🤔
Endte opp med å gå Gall til C.Rodriguez og Woods til Yates. Usikker på om det var et godt valg å ta ut gall før etappen i dag og 20, han kan nok fort lure seg inn topp 10 begge dager. Håper Skjelmose får med seg div. klatre- og spurtpoeng i brudd i det minste. Tror Yates kan bite godt fra seg på etappe 17 og 20 i forhold til Woods.

Eskil17

Legg inn av Eskil17 »

Skivebom når Gall selvfølgelig går til topps.. der røk håpet om en god rank i år

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Har Campenaerts i bruddet

Allegro76

Legg inn av Allegro76 »

Vingegaard - Podacar
Philipsen - Groenwegen
Ciccone - A. Yates
Gall - Rodrigues
Mohoric - Tiller - Neilands
Craddock
Uno-X

5 bytter igjen - 11250 poeng - 1,2 i banken

Tanker? ☺️ Edit: Er det verd å gjøre ommøblering for å få inn MVDP?

BeefCake

Legg inn av BeefCake »

Har 10 (!) bytter igjen og 0,7 i banken.
Hvilke bytter bør jeg gjøre de siste etappene?

Ving-Poga
Laporte - Welshford
Pinot - Ciccone
Pidcock - Rodriguez
VdP - Van Baarlen - neilands
Kviatkowsky - trek

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»