Tourmanager 2023

Svar
Skywalker

Tourmanager 2023

Legg inn av Skywalker »

Bare tre dager igjen til TV2 slipper den mest etterlengtede ferieaktiviteten, Tourmanager. Endelig har vi et norsk lag med i blandingen, og forhåpentligvis vil det ikke være noen Covid-restriksjoner. Det blir spennende å se hvilke priser de ulike rytterne vil få. Hvilke ryttere er et absolutt must i årets Tourmanager og hvem kan overraske?

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: tir jun 20, 2023 12:13 pm Bare tre dager igjen til TV2 slipper den mest etterlengtede ferieaktiviteten, Tourmanager. Endelig har vi et norsk lag med i blandingen, og forhåpentligvis vil det ikke være noen Covid-restriksjoner. Det blir spennende å se hvilke priser de ulike rytterne vil få. Hvilke ryttere er et absolutt must i årets Tourmanager og hvem kan overraske?
Takk for at du laget en ny tråd! Like spent på prisene som alltid! 8-) Hvem tror du kan overaske positivt? Selv har jeg troen på blant annet Træen i Uno-x! :)

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

K-Torget skrev: ons jun 21, 2023 12:40 am
Skywalker skrev: tir jun 20, 2023 12:13 pm Bare tre dager igjen til TV2 slipper den mest etterlengtede ferieaktiviteten, Tourmanager. Endelig har vi et norsk lag med i blandingen, og forhåpentligvis vil det ikke være noen Covid-restriksjoner. Det blir spennende å se hvilke priser de ulike rytterne vil få. Hvilke ryttere er et absolutt must i årets Tourmanager og hvem kan overraske?
Takk for at du laget en ny tråd! Like spent på prisene som alltid! 8-) Hvem tror du kan overaske positivt? Selv har jeg troen på blant annet Træen i Uno-x! :)
Er mye spennende bruddkanditader i Uno-x. Om jeg kommer til å ha noen derifra på laget vet jeg ikke enda. I tilegg til Trææn kan Tiller, THJ og Gregaard bli aktuelle.
Van Eart og Van der Poel ser jeg på som et must. I hvertfall den første uka.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: ons jun 21, 2023 8:56 am
K-Torget skrev: ons jun 21, 2023 12:40 am
Skywalker skrev: tir jun 20, 2023 12:13 pm Bare tre dager igjen til TV2 slipper den mest etterlengtede ferieaktiviteten, Tourmanager. Endelig har vi et norsk lag med i blandingen, og forhåpentligvis vil det ikke være noen Covid-restriksjoner. Det blir spennende å se hvilke priser de ulike rytterne vil få. Hvilke ryttere er et absolutt must i årets Tourmanager og hvem kan overraske?
Takk for at du laget en ny tråd! Like spent på prisene som alltid! 8-) Hvem tror du kan overaske positivt? Selv har jeg troen på blant annet Træen i Uno-x! :)
Er mye spennende bruddkanditader i Uno-x. Om jeg kommer til å ha noen derifra på laget vet jeg ikke enda. I tilegg til Trææn kan Tiller, THJ og Gregaard bli aktuelle.
Van Eart og Van der Poel ser jeg på som et must. I hvertfall den første uka.
Jepp! :)

CaptButtkick

Legg inn av CaptButtkick »

Er det en fra UnoX jeg ikke skal ha fra start, så er det Træen.
Han kan gjøre det godt i sammendraget eller han kan gå for etapper.
Med alt som skjer i en grand tour, kan topp 10 være innenfor rekkevidde. Men hvor mye poeng får du på en gjennomsnitts wheelsucker?
Jeg vil se an om Træen finner fram sin indre Meintjes eller sin indre Dan Martin anno 2018 før jeg plukker han opp.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

CaptButtkick skrev: ons jun 21, 2023 12:03 pm Er det en fra UnoX jeg ikke skal ha fra start, så er det Træen.
Han kan gjøre det godt i sammendraget eller han kan gå for etapper.
Med alt som skjer i en grand tour, kan topp 10 være innenfor rekkevidde. Men hvor mye poeng får du på en gjennomsnitts wheelsucker?
Jeg vil se an om Træen finner fram sin indre Meintjes eller sin indre Dan Martin anno 2018 før jeg plukker han opp.
Takk for tips! :)

Brinkk

Legg inn av Brinkk »

Skywalker skrev: tir jun 20, 2023 12:13 pm Bare tre dager igjen til TV2 slipper den mest etterlengtede ferieaktiviteten, Tourmanager. Endelig har vi et norsk lag med i blandingen, og forhåpentligvis vil det ikke være noen Covid-restriksjoner. Det blir spennende å se hvilke priser de ulike rytterne vil få. Hvilke ryttere er et absolutt must i årets Tourmanager og hvem kan overraske?
Det gledes 😁 Pogacar og Vinjegaard ser ut til å være i kanonform. Vanskelig å gå uten minst en. Må nesten se prisene før man bestemmer seg, men cyclocross kongene er skummel å gå uten. Uno X kan potensielt ha mye billig. Skal grubles, pirkes, ligge våken om natten, og frem å tilbake i en uke nå, blir spennende 😅

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Brinkk skrev: ons jun 21, 2023 10:05 pm
Skywalker skrev: tir jun 20, 2023 12:13 pm Bare tre dager igjen til TV2 slipper den mest etterlengtede ferieaktiviteten, Tourmanager. Endelig har vi et norsk lag med i blandingen, og forhåpentligvis vil det ikke være noen Covid-restriksjoner. Det blir spennende å se hvilke priser de ulike rytterne vil få. Hvilke ryttere er et absolutt must i årets Tourmanager og hvem kan overraske?
Det gledes 😁 Pogacar og Vinjegaard ser ut til å være i kanonform. Vanskelig å gå uten minst en. Må nesten se prisene før man bestemmer seg, men cyclocross kongene er skummel å gå uten. Uno X kan potensielt ha mye billig. Skal grubles, pirkes, ligge våken om natten, og frem å tilbake i en uke nå, blir spennende 😅
Gode refleksjoner! :) Både Pog og Vinegaard kommer nok til å være på mitt lag samtidig i løpet av Touren, men muligens det holder med en av de fra start..? :)

Jimmi

Legg inn av Jimmi »

Blir nok topptungt fra start hos meg. Poga, Vinge, MvP, WvA og Pedersen starter på mitt lag nesten uavhengig av pris. Spent på prisene på de norske, THJ kan være aktuell for min del.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Jimmi skrev: tor jun 22, 2023 12:44 am Blir nok topptungt fra start hos meg. Poga, Vinge, MvP, WvA og Pedersen starter på mitt lag nesten uavhengig av pris. Spent på prisene på de norske, THJ kan være aktuell for min del.
Så kostbart ut🤪 Jeg tror jeg kun velger en av Poga eller Vinge. Mvp og WvA er et must. Selv da tror jeg det begynner å røyne på med pæng. Vi får se hva prisene blir og hvilke kategorier de forskjellige rytterne havner i.

Brinkk

Legg inn av Brinkk »

Skywalker skrev: tor jun 22, 2023 1:35 am
Jimmi skrev: tor jun 22, 2023 12:44 am Blir nok topptungt fra start hos meg. Poga, Vinge, MvP, WvA og Pedersen starter på mitt lag nesten uavhengig av pris. Spent på prisene på de norske, THJ kan være aktuell for min del.
Så kostbart ut🤪 Jeg tror jeg kun velger en av Poga eller Vinge. Mvp og WvA er et must. Selv da tror jeg det begynner å røyne på med pæng. Vi får se hva prisene blir og hvilke kategorier de forskjellige rytterne havner i.
Håper egentlig alle disse havner i kaptein kategorien, ellers blir det nok mange like lag og lite rom for kreativitet.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Brinkk skrev: tor jun 22, 2023 8:33 am
Skywalker skrev: tor jun 22, 2023 1:35 am
Jimmi skrev: tor jun 22, 2023 12:44 am Blir nok topptungt fra start hos meg. Poga, Vinge, MvP, WvA og Pedersen starter på mitt lag nesten uavhengig av pris. Spent på prisene på de norske, THJ kan være aktuell for min del.
Så kostbart ut🤪 Jeg tror jeg kun velger en av Poga eller Vinge. Mvp og WvA er et must. Selv da tror jeg det begynner å røyne på med pæng. Vi får se hva prisene blir og hvilke kategorier de forskjellige rytterne havner i.
Håper egentlig alle disse havner i kaptein kategorien, ellers blir det nok mange like lag og lite rom for kreativitet.
Regner med at både Vinge og Poga blir kapteiner. Var jo det som var gull i fjor at Vinge var satt opp som klatrer.
Vet ikke hvordan de som lager spillet tenker, men MvP og WvA tviler jeg på blir i kapteins kategorien.
WvA passer jo inn i alle kategorier utenom Ungdom. Det som kunne rørt litt i gryta var om Wout havnet i spurtkategorien, men tror han havner i hjelperytter boksen som i fjor.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Skywalker skrev: tor jun 22, 2023 9:57 am
Brinkk skrev: tor jun 22, 2023 8:33 am
Skywalker skrev: tor jun 22, 2023 1:35 am

Så kostbart ut🤪 Jeg tror jeg kun velger en av Poga eller Vinge. Mvp og WvA er et must. Selv da tror jeg det begynner å røyne på med pæng. Vi får se hva prisene blir og hvilke kategorier de forskjellige rytterne havner i.
Håper egentlig alle disse havner i kaptein kategorien, ellers blir det nok mange like lag og lite rom for kreativitet.
Regner med at både Vinge og Poga blir kapteiner. Var jo det som var gull i fjor at Vinge var satt opp som klatrer.
Vet ikke hvordan de som lager spillet tenker, men MvP og WvA tviler jeg på blir i kapteins kategorien.
WvA passer jo inn i alle kategorier utenom Ungdom. Det som kunne rørt litt i gryta var om Wout havnet i spurtkategorien, men tror han havner i hjelperytter boksen som i fjor.
Wout Van Aert var satt opp som spurter ifjor på spillet!

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Sodajr skrev: tor jun 22, 2023 10:01 am
Skywalker skrev: tor jun 22, 2023 9:57 am
Brinkk skrev: tor jun 22, 2023 8:33 am

Håper egentlig alle disse havner i kaptein kategorien, ellers blir det nok mange like lag og lite rom for kreativitet.
Regner med at både Vinge og Poga blir kapteiner. Var jo det som var gull i fjor at Vinge var satt opp som klatrer.
Vet ikke hvordan de som lager spillet tenker, men MvP og WvA tviler jeg på blir i kapteins kategorien.
WvA passer jo inn i alle kategorier utenom Ungdom. Det som kunne rørt litt i gryta var om Wout havnet i spurtkategorien, men tror han havner i hjelperytter boksen som i fjor.
Wout Van Aert var satt opp som spurter ifjor på spillet!
Var han. Mente han var hjelperytter og Laporte var satt opp som spurter.

Edit. Stemmer du har rett. Var to år siden Van Aert var i hjelperytter kategorien.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: tor jun 22, 2023 1:35 am
Jimmi skrev: tor jun 22, 2023 12:44 am Blir nok topptungt fra start hos meg. Poga, Vinge, MvP, WvA og Pedersen starter på mitt lag nesten uavhengig av pris. Spent på prisene på de norske, THJ kan være aktuell for min del.
Så kostbart ut🤪 Jeg tror jeg kun velger en av Poga eller Vinge. Mvp og WvA er et must. Selv da tror jeg det begynner å røyne på med pæng. Vi får se hva prisene blir og hvilke kategorier de forskjellige rytterne havner i.
Ser veldig dyrt ut ja, men har man råd til dette så er dette kanskje veien å gå..? :)

CaptButtkick

Legg inn av CaptButtkick »

Pog + Vinge + MvP + WvA + Pedersen er tett på 55 mill. Regner da 12-13 på de to første og rundt 10 på de andre. Mulig det går, rent teknisk, om en går for billigste alternativ overalt ellers, men tviler på at det i det hele tatt lar seg gjøre. Tror vi må gjøre noen tøffe prioriteringer, og det er jo da managerspill er gøy :-)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

CaptButtkick skrev: tor jun 22, 2023 1:29 pm Pog + Vinge + MvP + WvA + Pedersen er tett på 55 mill. Regner da 12-13 på de to første og rundt 10 på de andre. Mulig det går, rent teknisk, om en går for billigste alternativ overalt ellers, men tviler på at det i det hele tatt lar seg gjøre. Tror vi må gjøre noen tøffe prioriteringer, og det er jo da managerspill er gøy :-)
Enig! :)

Jimmi

Legg inn av Jimmi »

Skywalker skrev: tor jun 22, 2023 1:35 am
Jimmi skrev: tor jun 22, 2023 12:44 am Blir nok topptungt fra start hos meg. Poga, Vinge, MvP, WvA og Pedersen starter på mitt lag nesten uavhengig av pris. Spent på prisene på de norske, THJ kan være aktuell for min del.
Så kostbart ut🤪 Jeg tror jeg kun velger en av Poga eller Vinge. Mvp og WvA er et must. Selv da tror jeg det begynner å røyne på med pæng. Vi får se hva prisene blir og hvilke kategorier de forskjellige rytterne havner i.
Ja vi får se, nå er jo alaphilippe også tilbake i feltet. Han virket pigg i Deuphiné og har vært en poengsanker tidligere år.

CaptButtkick

Legg inn av CaptButtkick »

Første etappen er den mest åpne affæren jeg har sett noensinne. Her kan et brudd gå inn (selv om det er lite trolig på første etappe). En av de mer utholdende sprinterne kan vinne. En klatrer eller kaptein kan vinne. De største favorittene er vel i puncheur-kategorien. Da har vi nevnt halve feltet :D

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Jimmi skrev: fre jun 23, 2023 2:27 am
Skywalker skrev: tor jun 22, 2023 1:35 am
Jimmi skrev: tor jun 22, 2023 12:44 am Blir nok topptungt fra start hos meg. Poga, Vinge, MvP, WvA og Pedersen starter på mitt lag nesten uavhengig av pris. Spent på prisene på de norske, THJ kan være aktuell for min del.
Så kostbart ut🤪 Jeg tror jeg kun velger en av Poga eller Vinge. Mvp og WvA er et must. Selv da tror jeg det begynner å røyne på med pæng. Vi får se hva prisene blir og hvilke kategorier de forskjellige rytterne havner i.
Ja vi får se, nå er jo alaphilippe også tilbake i feltet. Han virket pigg i Deuphiné og har vært en poengsanker tidligere år.
Alaphilippe er nok inne på mitt lag iløpet av Touren ;)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

CaptButtkick skrev: fre jun 23, 2023 8:37 am Første etappen er den mest åpne affæren jeg har sett noensinne. Her kan et brudd gå inn (selv om det er lite trolig på første etappe). En av de mer utholdende sprinterne kan vinne. En klatrer eller kaptein kan vinne. De største favorittene er vel i puncheur-kategorien. Da har vi nevnt halve feltet :D
Jepp! Blir meget spennende! :)

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Har kommet noen hint fra Magnus Drivenes ang. Tourmanager som kommer kl.16
Han har et skjermbilde av første utkastet sitt.

Kap
Poga 11,7
Latour 6,9
Spu
Philipsen 10,3
Pedersen 8,5
Kla
Bilbao 7,4
Alaphillippe 7,8
Ung
Skjelmose 7,8
Zingle 6,0
Temp
Campe 5,7
Hje
VdP 8,0
Zimmermann 4,9
Mohoric 7,6
Dir
Treg - S 7,3

THJ og Trææn skal ha spennende priser. Hva nå en det betyr.
I følge hans eget utsagn er Ungdomskategorien ellevill i år.
WvE skal være spurter

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Skywalker skrev: fre jun 23, 2023 11:59 am Har kommet noen hint fra Magnus Drivenes ang. Tourmanager som kommer kl.16
Han har et skjermbilde av første utkastet sitt.

Kap
Poga 11,7
Latour 6,9
Spu
Philipsen 10,3
Pedersen 8,5
Kla
Bilbao 7,4
Alaphillippe 7,8
Ung
Skjelmose 7,8
Zingle 6,0
Temp
Campe 5,7
Hje
VdP 8,0
Zimmermann 4,9
Mohoric 7,6
Dir
Treg - S 7,3

THJ og Trææn skal ha spennende priser. Hva nå en det betyr.
I følge hans eget utsagn er Ungdomskategorien ellevill i år.
WvE skal være spurter
VdP som hjelperytter. Der er det mye å hente gitt.

CaptButtkick

Legg inn av CaptButtkick »

Higgs Boson skrev: fre jun 23, 2023 12:40 pm
Skywalker skrev: fre jun 23, 2023 11:59 am Har kommet noen hint fra Magnus Drivenes ang. Tourmanager som kommer kl.16
Han har et skjermbilde av første utkastet sitt.

Kap
Poga 11,7
Latour 6,9
Spu
Philipsen 10,3
Pedersen 8,5
Kla
Bilbao 7,4
Alaphillippe 7,8
Ung
Skjelmose 7,8
Zingle 6,0
Temp
Campe 5,7
Hje
VdP 8,0
Zimmermann 4,9
Mohoric 7,6
Dir
Treg - S 7,3

THJ og Trææn skal ha spennende priser. Hva nå en det betyr.
I følge hans eget utsagn er Ungdomskategorien ellevill i år.
WvE skal være spurter
VdP som hjelperytter. Der er det mye å hente gitt.
Ser vi 90 % eierandel?

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

CaptButtkick skrev: fre jun 23, 2023 1:04 pm
Higgs Boson skrev: fre jun 23, 2023 12:40 pm
Skywalker skrev: fre jun 23, 2023 11:59 am Har kommet noen hint fra Magnus Drivenes ang. Tourmanager som kommer kl.16
Han har et skjermbilde av første utkastet sitt.

Kap
Poga 11,7
Latour 6,9
Spu
Philipsen 10,3
Pedersen 8,5
Kla
Bilbao 7,4
Alaphillippe 7,8
Ung
Skjelmose 7,8
Zingle 6,0
Temp
Campe 5,7
Hje
VdP 8,0
Zimmermann 4,9
Mohoric 7,6
Dir
Treg - S 7,3

THJ og Trææn skal ha spennende priser. Hva nå en det betyr.
I følge hans eget utsagn er Ungdomskategorien ellevill i år.
WvE skal være spurter
VdP som hjelperytter. Der er det mye å hente gitt.
Ser vi 90 % eierandel?
Var vel der vi alle gikk på en smell i fjor. Var Hjelperytter da også. Alle hadde han på laget, men han leverte ingenting.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

[/quote]
Var vel der vi alle gikk på en smell i fjor. Var Hjelperytter da også. Alle hadde han på laget, men han leverte ingenting.
[/quote]

Vel, i fjor hadde han tømt seg i Giro d'Italia, og kom til Touren uten å være restituert.
I år kommer han i god form.
Og jeg hadde han ikke på laget i fjor fordi jeg mistenkte hva som kom til å skje.
I år derimot er muligheten stor for at jeg har han på laget.

CaptButtkick

Legg inn av CaptButtkick »

Skywalker skrev: fre jun 23, 2023 1:19 pm
CaptButtkick skrev: fre jun 23, 2023 1:04 pm
Higgs Boson skrev: fre jun 23, 2023 12:40 pm
VdP som hjelperytter. Der er det mye å hente gitt.
Ser vi 90 % eierandel?
Var vel der vi alle gikk på en smell i fjor. Var Hjelperytter da også. Alle hadde han på laget, men han leverte ingenting.
Haha, det er sant. Men han kjørte giroen i fjor. Sist uke i Belgia så han ganske sterk ut, selv om feltet var langt svakere enn det vil være i TdF.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Da er spillet oppe å går.
Fri Disk liga i år også.
Ligakode: UTFY65QV

CaptButtkick

Legg inn av CaptButtkick »

CaptButtkick skrev: ons jun 21, 2023 12:03 pm Er det en fra UnoX jeg ikke skal ha fra start, så er det Træen.
:shock: :?

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

CaptButtkick skrev: fre jun 23, 2023 4:41 pm
CaptButtkick skrev: ons jun 21, 2023 12:03 pm Er det en fra UnoX jeg ikke skal ha fra start, så er det Træen.
:shock: :?
:lol: Ja tenker det samme. Er jo billig.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»