Tourmanager 2023

Svar
Tarzan25

Re: Tourmanager 2023

Legg inn av Tarzan25 »

Powless til 7.6. Han kan hel fort finne på å gå for polka? Frister å utelate Alaphillipe, har ikke virket å være i alt for bra form i det siste. Eierprosenten hans gjør det skummelt dersom han skulle få til noe magisk, noe han i utgangspunktet er kapabel til. Synes klarekategorien er svært spennende i år. Skulle gjerne hatt 3 klarerere, og 2 hjelperyttere :lol: :lol:

E Desperados

Legg inn av E Desperados »

Tarzan25 skrev: man jun 26, 2023 5:21 pm Powless til 7.6. Han kan hel fort finne på å gå for polka? Frister å utelate Alaphillipe, har ikke virket å være i alt for bra form i det siste. Eierprosenten hans gjør det skummelt dersom han skulle få til noe magisk, noe han i utgangspunktet er kapabel til. Synes klarekategorien er svært spennende i år. Skulle gjerne hatt 3 klarerere, og 2 hjelperyttere :lol: :lol:
Det er mange jeg heller vil ha på laget enn Alaphilippe når det skal klatres ordentlige fjell, men på etappe 1 og 2 er han jo den klart beste i klatrekategorien. Så det er ikke uten grunn at han har den eierandelen han har. Så gjelder det bare å finne rett tidspunkt for å bytte han ut på.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

E Desperados skrev: man jun 26, 2023 5:56 pm
Tarzan25 skrev: man jun 26, 2023 5:21 pm Powless til 7.6. Han kan hel fort finne på å gå for polka? Frister å utelate Alaphillipe, har ikke virket å være i alt for bra form i det siste. Eierprosenten hans gjør det skummelt dersom han skulle få til noe magisk, noe han i utgangspunktet er kapabel til. Synes klarekategorien er svært spennende i år. Skulle gjerne hatt 3 klarerere, og 2 hjelperyttere :lol: :lol:
Det er mange jeg heller vil ha på laget enn Alaphilippe når det skal klatres ordentlige fjell, men på etappe 1 og 2 er han jo den klart beste i klatrekategorien. Så det er ikke uten grunn at han har den eierandelen han har. Så gjelder det bare å finne rett tidspunkt for å bytte han ut på.
Enig! Starter med Ala, men tipper han forsvinner ut sv laget mitt når de virkelige fjelletappene kommer😊

CaptButtkick

Legg inn av CaptButtkick »

K-Torget skrev: man jun 26, 2023 5:11 pm
CaptButtkick skrev: man jun 26, 2023 4:45 pm I tempokategorien prises rytterne etter antatt styrke på tempo. Det er for så vidt slik for hver kategori, men akkurat tempokategorien skiller seg litt ut i et år der det er en tempoetappe, og den er i tillegg litt oppover.
Hvem tenker du er den beste i den kategorien i år?
Den beste er helt klart Stefan Küng, men til den prisen vil jeg ikke anbefale noen å gå for han. Jeg vurderer å bruke tempo som ren enabler i år.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

CaptButtkick skrev: man jun 26, 2023 6:18 pm
K-Torget skrev: man jun 26, 2023 5:11 pm
CaptButtkick skrev: man jun 26, 2023 4:45 pm I tempokategorien prises rytterne etter antatt styrke på tempo. Det er for så vidt slik for hver kategori, men akkurat tempokategorien skiller seg litt ut i et år der det er en tempoetappe, og den er i tillegg litt oppover.
Hvem tenker du er den beste i den kategorien i år?
Den beste er helt klart Stefan Küng, men til den prisen vil jeg ikke anbefale noen å gå for han. Jeg vurderer å bruke tempo som ren enabler i år.
Oki, hvem er best i forhold til pris?😊

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Tarzan25 skrev: man jun 26, 2023 5:21 pm Powless til 7.6. Han kan hel fort finne på å gå for polka? Frister å utelate Alaphillipe, har ikke virket å være i alt for bra form i det siste. Eierprosenten hans gjør det skummelt dersom han skulle få til noe magisk, noe han i utgangspunktet er kapabel til. Synes klarekategorien er svært spennende i år. Skulle gjerne hatt 3 klarerere, og 2 hjelperyttere :lol: :lol:
Hjelperytter er alltid vanskelig. Har lett for å bli et par budsjett ryttere. Samtidig er det der det virkelig er poeng og tjene.
Mohoric har ganske høy eierandel. Syns derfor det er skumlere å gå uten han en for eksempel WvA og Pogacar. Det samme gjelder Pidcock i ungdomskategorien. Har sett daff ut, men med den eierandelen syns jeg det er skummelt å gå uten. Helt umulig å få på plass alle. Vurderer derfor sterkt å droppe en av WvA eller Poga. Vurderer også og droppe en av Bilbao/Allaphilip og kjøre Gesche.
Hadde man vist hvilke ryttere som går for Polka og Grønn hadde det vært enkelt. Stoler ikke på at WvA ikke går for grønn. Han sa det samme i fjor.

CaptButtkick

Legg inn av CaptButtkick »

K-Torget skrev: man jun 26, 2023 6:22 pm
CaptButtkick skrev: man jun 26, 2023 6:18 pm
K-Torget skrev: man jun 26, 2023 5:11 pm

Hvem tenker du er den beste i den kategorien i år?
Den beste er helt klart Stefan Küng, men til den prisen vil jeg ikke anbefale noen å gå for han. Jeg vurderer å bruke tempo som ren enabler i år.
Oki, hvem er best i forhold til pris?😊
Det er det som er så vanskelig :D En av Cort, Campenaerts eller Kragh Andersen, tenker jeg. Dersom ingen i kategorien slår til, kan en like godt kjøre Lawson Craddock.

KennyG77

Legg inn av KennyG77 »

Da må man bare håpe at Cort ikke vinner første etappe og får vinger de første etappene med trøye,da er det kjedelig med Craddock. Sto med han først nå,men vet ikke hva jeg tør :)

CaptButtkick

Legg inn av CaptButtkick »

KennyG77 skrev: man jun 26, 2023 7:10 pm Da må man bare håpe at Cort ikke vinner første etappe og får vinger de første etappene med trøye,da er det kjedelig med Craddock. Sto med han først nå,men vet ikke hva jeg tør :)
Tror virkelig ikke Cort tar den første etappen. Må vel være 30 ryttere med bedre odds den dagen :)

KennyG77

Legg inn av KennyG77 »

I utgangspunktet ja,ihvertfall en del :)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

CaptButtkick skrev: man jun 26, 2023 7:07 pm
K-Torget skrev: man jun 26, 2023 6:22 pm
CaptButtkick skrev: man jun 26, 2023 6:18 pm

Den beste er helt klart Stefan Küng, men til den prisen vil jeg ikke anbefale noen å gå for han. Jeg vurderer å bruke tempo som ren enabler i år.
Oki, hvem er best i forhold til pris?😊
Det er det som er så vanskelig :D En av Cort, Campenaerts eller Kragh Andersen, tenker jeg. Dersom ingen i kategorien slår til, kan en like godt kjøre Lawson Craddock.
Takker! :)
Har Campenaerts i de fleste utkast, og Cort i noen :)

KennyG77

Legg inn av KennyG77 »

Har Campenaerts i skrivende stund, men ikke 100% fornoyd enda så mulig det byttes et par ganger til på tempo igjen....hehe

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

KennyG77 skrev: man jun 26, 2023 7:27 pm Har Campenaerts i skrivende stund, men ikke 100% fornoyd enda så mulig det byttes et par ganger til på tempo igjen....hehe
Samme her😅 men tror jeg isåfall byttet til Cort..

Brinkk

Legg inn av Brinkk »

Er i stor tvil rundt Cort. Gjorde det meget bra i giroen, og har mest lyst på han i tempokategorien, men så var det prisen 😅

Greegard er også en jeg vurderer som diff/budsjett. Fine poeng om han skulle finne på å gå for polkaen.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Brinkk skrev: tir jun 27, 2023 10:18 am Er i stor tvil rundt Cort. Gjorde det meget bra i giroen, og har mest lyst på han i tempokategorien, men så var det prisen 😅

Greegard er også en jeg vurderer som diff/budsjett. Fine poeng om han skulle finne på å gå for polkaen.
Hvordan blir laget med Cort inne?
Har lyst på både Cort og Pidcock, men lar seg ikke gjøre.

Hj3lp_Kris

Legg inn av Hj3lp_Kris »

Har lest gjennom nå, og er mye gode poenger/ideer her, men en ting som enda ikke har vært diskutert, som jeg lurer en del på.
Vi starter i Spania. Regner med noen spanske rettere vil angripe i brudd, og noen som gir alt for etappeseire. Også er det noen spanske lag også. I Danmark i fjor gikk jo Cort all inn i masse brudd og sanka masse poeng. Så umiddelbart tenker jeg Bilbao, Izagirre, og Landa. De to siste gjorde det bra i Itzulia Basque Country i april og har nesten ingen andel. Så har vi tro på spanjolene eller spanske lag? Og hvem burde man satse på?

Tarzan25

Legg inn av Tarzan25 »

Hj3lp_Kris skrev: tir jun 27, 2023 10:38 am Har lest gjennom nå, og er mye gode poenger/ideer her, men en ting som enda ikke har vært diskutert, som jeg lurer en del på.
Vi starter i Spania. Regner med noen spanske rettere vil angripe i brudd, og noen som gir alt for etappeseire. Også er det noen spanske lag også. I Danmark i fjor gikk jo Cort all inn i masse brudd og sanka masse poeng. Så umiddelbart tenker jeg Bilbao, Izagirre, og Landa. De to siste gjorde det bra i Itzulia Basque Country i april og har nesten ingen andel. Så har vi tro på spanjolene eller spanske lag? Og hvem burde man satse på?
Tenkt på dette jeg også. Er mange potensielle kandidater de første etappene. Veldig mange. Vet også at Woods har sett for seg en etappe første dagene, men om han er i god nok form har jeg ikke kontroll på? Lopez har vært i høyden i Columbia og herjet, og kommer i kjempeform. Men vil tro han går for plassering i sammendraget, dessverre. Izagirre er nok også en heit kandidat på de første etappene :? veldig vanskelig å lande klatrerne i år synes jeg.

CaptButtkick

Legg inn av CaptButtkick »

Hj3lp_Kris skrev: tir jun 27, 2023 10:38 am Har lest gjennom nå, og er mye gode poenger/ideer her, men en ting som enda ikke har vært diskutert, som jeg lurer en del på.
Vi starter i Spania. Regner med noen spanske rettere vil angripe i brudd, og noen som gir alt for etappeseire. Også er det noen spanske lag også. I Danmark i fjor gikk jo Cort all inn i masse brudd og sanka masse poeng. Så umiddelbart tenker jeg Bilbao, Izagirre, og Landa. De to siste gjorde det bra i Itzulia Basque Country i april og har nesten ingen andel. Så har vi tro på spanjolene eller spanske lag? Og hvem burde man satse på?
Har ikke tro på spanjoler generelt. Vi har vel vært innom at baskerne kan forsøke litt ekstra. Da har du likevel tre gode navn der. Bilbao har best resultater til nå i år.

CaptButtkick

Legg inn av CaptButtkick »

Tarzan25 skrev: tir jun 27, 2023 11:05 am
Hj3lp_Kris skrev: tir jun 27, 2023 10:38 am Har lest gjennom nå, og er mye gode poenger/ideer her, men en ting som enda ikke har vært diskutert, som jeg lurer en del på.
Vi starter i Spania. Regner med noen spanske rettere vil angripe i brudd, og noen som gir alt for etappeseire. Også er det noen spanske lag også. I Danmark i fjor gikk jo Cort all inn i masse brudd og sanka masse poeng. Så umiddelbart tenker jeg Bilbao, Izagirre, og Landa. De to siste gjorde det bra i Itzulia Basque Country i april og har nesten ingen andel. Så har vi tro på spanjolene eller spanske lag? Og hvem burde man satse på?
Lopez har vært i høyden i Columbia og herjet, og kommer i kjempeform.
Tror du blander her? Miguel Angel kjører for et Columbiansk lag. Han herjet i Columbia, men kommer ikke til TdF. Juan Pedro er spansk. Ungdomstrøye fra giroen i fjor. Jeg kjenner ikke formen hans, men han kan bli spennende på et Trek-lag som har mange mulige etappevinnere. Vet heller ikke om han er basker :-)

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Antimon skrev: man jun 26, 2023 2:12 pm Kan Jonas Gregaard ta en Paris-Nice og gå for polkaen? Snakket vel litt med Feltet om at det var en mulighet, hvis han kjører for polkaen frister det til 3.9.
Kan hende han gjør det, men tror det er større sjangs at Charmig som prøver seg på klatretrøyen.

CaptButtkick

Legg inn av CaptButtkick »

Feltets kommentator er lunken til Corts muligheter: https://www.feltet.dk/nyheder/eksperten ... s_chancer/
Det gjelder først og fremst etappeseire, men det svekker jo verdien til Cort, sett i stort.

Knut

Legg inn av Knut »

Er det bare jeg som vurderer Van Gils som ungdomsrytter??

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Knut skrev: tir jun 27, 2023 3:48 pm Er det bare jeg som vurderer Van Gils som ungdomsrytter??
Vurderer han ikke, men absolutt ikke noe dårlig valg. Spesielt hvis du skal spare inn litt Pæng. Selv syns jeg det er andre ryttere i ungdomskategorien som er mer spennende.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: tir jun 27, 2023 10:34 am
Brinkk skrev: tir jun 27, 2023 10:18 am Er i stor tvil rundt Cort. Gjorde det meget bra i giroen, og har mest lyst på han i tempokategorien, men så var det prisen 😅

Greegard er også en jeg vurderer som diff/budsjett. Fine poeng om han skulle finne på å gå for polkaen.
Hvordan blir laget med Cort inne?
Har lyst på både Cort og Pidcock, men lar seg ikke gjøre.
Samme her og jeg holder Pierock over Cort…

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

CaptButtkick skrev: tir jun 27, 2023 11:13 am
Tarzan25 skrev: tir jun 27, 2023 11:05 am
Hj3lp_Kris skrev: tir jun 27, 2023 10:38 am Har lest gjennom nå, og er mye gode poenger/ideer her, men en ting som enda ikke har vært diskutert, som jeg lurer en del på.
Vi starter i Spania. Regner med noen spanske rettere vil angripe i brudd, og noen som gir alt for etappeseire. Også er det noen spanske lag også. I Danmark i fjor gikk jo Cort all inn i masse brudd og sanka masse poeng. Så umiddelbart tenker jeg Bilbao, Izagirre, og Landa. De to siste gjorde det bra i Itzulia Basque Country i april og har nesten ingen andel. Så har vi tro på spanjolene eller spanske lag? Og hvem burde man satse på?
Lopez har vært i høyden i Columbia og herjet, og kommer i kjempeform.
Tror du blander her? Miguel Angel kjører for et Columbiansk lag. Han herjet i Columbia, men kommer ikke til TdF. Juan Pedro er spansk. Ungdomstrøye fra giroen i fjor. Jeg kjenner ikke formen hans, men han kan bli spennende på et Trek-lag som har mange mulige etappevinnere. Vet heller ikke om han er basker :-)
Tre spennende spanjoler der som helt sikkert ønsker å gjøre det bra på etappene i Spania! Bilbao er basker og tror Landa er det samme..? Selv ser det ut som om at jeg kun går for Bilbao av de nevnte tre fra start😊

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

CaptButtkick skrev: tir jun 27, 2023 2:48 pm Feltets kommentator er lunken til Corts muligheter: https://www.feltet.dk/nyheder/eksperten ... s_chancer/
Det gjelder først og fremst etappeseire, men det svekker jo verdien til Cort, sett i stort.
Takk for innlegg😊

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: tir jun 27, 2023 6:14 pm
Knut skrev: tir jun 27, 2023 3:48 pm Er det bare jeg som vurderer Van Gils som ungdomsrytter??
Vurderer han ikke, men absolutt ikke noe dårlig valg. Spesielt hvis du skal spare inn litt Pæng. Selv syns jeg det er andre ryttere i ungdomskategorien som er mer spennende.
Tenker det samme som Skywalker 😊

CaptButtkick

Legg inn av CaptButtkick »

Jeg sparer ikke på ungdomskategorien. Dersom vi får meldinger om at Pidcock er i form, tar jeg han trolig inn, ellers er det Gall og Skjelmose. Satser på å la de stå touren gjennom.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

CaptButtkick skrev: tir jun 27, 2023 8:13 pm Jeg sparer ikke på ungdomskategorien. Dersom vi får meldinger om at Pidcock er i form, tar jeg han trolig inn, ellers er det Gall og Skjelmose. Satser på å la de stå touren gjennom.
Blir det samme her! Tar muligens sjansen på Piddock uansett.. :)

Reddington

Legg inn av Reddington »

Ingen som vurderer Girmay? Kan jo på papiret hevde seg i de fire første etappene. Kanskje litt stiv pris for å være såpass «uprøvd», men sett opp mot eierandelen til f eks Pedersen synes jeg han ser ut som en fin diff.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»