Tourmanager 2023

Svar
He-man

Re: Tourmanager 2023

Legg inn av He-man »

Jeg er litt spent på Mørkøv. Han er jo en fantastisk opptrekker og dro inn vanvittig med poeng på tdf manager i fjor. Nå er jo løypene annerledes i år, men noen som vurderer å ta han inn? Ser 13% allerede har han. Er vel kanskje ikke det beste alternativet å starte med?

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

He-man skrev: man jun 26, 2023 11:34 am Jeg er litt spent på Mørkøv. Han er jo en fantastisk opptrekker og dro inn vanvittig med poeng på tdf manager i fjor. Nå er jo løypene annerledes i år, men noen som vurderer å ta han inn? Ser 13% allerede har han. Er vel kanskje ikke det beste alternativet å starte med?
Mørkøv kommer til å sanke en del poeng, spesielt hvis Jackobsen går for grønn trøye.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Guest56 skrev: man jun 26, 2023 11:33 am Har laget ett utkast nå hvor jeg har nedprioritert SD og tempo. Er Cort et must eller kan man gå craddock for å oppgradere andre plasser?
Craddock er for meg uaktuell, men kommer ann på hva du får til på de andre plassene.
Av de billigere er det Andersen og Campenaerts jeg ville valgt.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Hva er grunnen til at Gescke er en av de billigste? Var jo i brudd i hele fjor. Gikk vel for Polkaen. Mulig jeg husker feil.

E Desperados

Legg inn av E Desperados »

Skywalker skrev: man jun 26, 2023 11:47 am
He-man skrev: man jun 26, 2023 11:34 am Jeg er litt spent på Mørkøv. Han er jo en fantastisk opptrekker og dro inn vanvittig med poeng på tdf manager i fjor. Nå er jo løypene annerledes i år, men noen som vurderer å ta han inn? Ser 13% allerede har han. Er vel kanskje ikke det beste alternativet å starte med?
Mørkøv kommer til å sanke en del poeng, spesielt hvis Jackobsen går for grønn trøye.
Mørkøv tok MYE poeng i 2021, men ifjor var vel poengfangsten heller skrall. Totalt 51 spurtpoeng pluss to etappeseire til lagkamerat. Ville holdt meg unna.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

E Desperados skrev: man jun 26, 2023 12:36 pm
Skywalker skrev: man jun 26, 2023 11:47 am
He-man skrev: man jun 26, 2023 11:34 am Jeg er litt spent på Mørkøv. Han er jo en fantastisk opptrekker og dro inn vanvittig med poeng på tdf manager i fjor. Nå er jo løypene annerledes i år, men noen som vurderer å ta han inn? Ser 13% allerede har han. Er vel kanskje ikke det beste alternativet å starte med?
Mørkøv kommer til å sanke en del poeng, spesielt hvis Jackobsen går for grønn trøye.
Mørkøv tok MYE poeng i 2021, men ifjor var vel poengfangsten heller skrall. Totalt 51 spurtpoeng pluss to etappeseire til lagkamerat. Ville holdt meg unna.
Ja du har nok rett. Tror jeg blander de to foregående tourene. (Covid-forvirra)

Jeg kommer ikke til å ha Mørkøv, men går Jackobsen for trøya så tror jeg fortsatt han henter en del poeng. Trekker opp og blokkerer poeng på mellomspurtene blandt annet.

He-man

Legg inn av He-man »

Skywalker skrev: man jun 26, 2023 12:54 pm
E Desperados skrev: man jun 26, 2023 12:36 pm
Skywalker skrev: man jun 26, 2023 11:47 am

Mørkøv kommer til å sanke en del poeng, spesielt hvis Jackobsen går for grønn trøye.
Mørkøv tok MYE poeng i 2021, men ifjor var vel poengfangsten heller skrall. Totalt 51 spurtpoeng pluss to etappeseire til lagkamerat. Ville holdt meg unna.
Ja du har nok rett. Tror jeg blander de to foregående tourene. (Covid-forvirra)

Jeg kommer ikke til å ha Mørkøv, men går Jackobsen for trøya så tror jeg fortsatt han henter en del poeng. Trekker opp og blokkerer poeng på mellomspurtene blandt annet.
Stemmer nok det 😅 Jeg som surrer med årene.

CaptButtkick

Legg inn av CaptButtkick »

Videre i fht. ungdomsryttere: Quinn Simmons er tatt ut, men er ikke i spillet enda. Han skal vi kanskje ha til fjellene? Formen så litt middels ut i Sveits, men så gikk han hen og vant US mesterskapet. Det var ikke veldig sterk konkurranse der, men Brandon McNulty kom på 4. plass.

CaptButtkick

Legg inn av CaptButtkick »

Skywalker skrev: man jun 26, 2023 12:00 pm Hva er grunnen til at Gescke er en av de billigste? Var jo i brudd i hele fjor. Gikk vel for Polkaen. Mulig jeg husker feil.
Han har gjort absolutt ingenting av seg til nå i år. Men når det er sagt, han hadde svake resultater før touren i fjor også.

Tour de Køb

Legg inn av Tour de Køb »

Har per nå et litt utradisjonelt spurt lag uten Wva.
Ikke locked inn i det hele tatt men synes det ser veldig bra ut.

Kap: Poga - Latour
Spu: Philipsen - Girmay
Kla: Bilbao - Alaphillipe
Ung: Pidcock - Skjelmose
Hje: Mørkøv - Perez - Van der Poel
Temp: Cort
Dir: Trek

Noen innspill?

Guest56

Legg inn av Guest56 »

Om man kjører lag på prosent så får man et meget godt lag

Kap: Pog - Latour
Spu: WVA - Pedersen
Kla: Ala - Bilbao
Ung: skjelmose - Piddock (eneste med nest mest)
Tempo: Cort
HR: MVDP - perez - Zimmermann
Dir: trek

Ser på ulike muligheter som girmay og Campanaerts mot Pedersen og Cort, så også på craddock og mohoric over perez og cort, eller girmay og uno mot Pedersen og trek.

Perez, Zimmermann, Bilbao er også noen som kan endres men sliter med å finne noen å erstatte de med

Antimon

Legg inn av Antimon »

Kan Jonas Gregaard ta en Paris-Nice og gå for polkaen? Snakket vel litt med Feltet om at det var en mulighet, hvis han kjører for polkaen frister det til 3.9.

He-man

Legg inn av He-man »

Guest56 skrev: man jun 26, 2023 1:59 pm Om man kjører lag på prosent så får man et meget godt lag

Kap: Pog - Latour
Spu: WVA - Pedersen
Kla: Ala - Bilbao
Ung: skjelmose - Piddock (eneste med nest mest)
Tempo: Cort
HR: MVDP - perez - Zimmermann
Dir: trek

Ser på ulike muligheter som girmay og Campanaerts mot Pedersen og Cort, så også på craddock og mohoric over perez og cort, eller girmay og uno mot Pedersen og trek.

Perez, Zimmermann, Bilbao er også noen som kan endres men sliter med å finne noen å erstatte de med
Du har akkurat det samme laget som meg 🤣👏 Helt prikk likt faktisk! Veldig sjelden jeg opplever.

CaptButtkick

Legg inn av CaptButtkick »

Tour de Køb skrev: man jun 26, 2023 1:33 pm Har per nå et litt utradisjonelt spurt lag uten Wva.
Ikke locked inn i det hele tatt men synes det ser veldig bra ut.

Kap: Poga - Latour
Spu: Philipsen - Girmay
Kla: Bilbao - Alaphillipe
Ung: Pidcock - Skjelmose
Hje: Mørkøv - Perez - Van der Poel
Temp: Cort
Dir: Trek

Noen innspill?
Mye bra der. Litt mye penger bundet opp i klatrerkategorien, kanskje? Men dersom du tenker de er set-and-forget, er det helt fint.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

CaptButtkick skrev: man jun 26, 2023 10:00 am
Tarzan25 skrev: man jun 26, 2023 9:44 am Biniam Girmay
Hysj! 8-) Biniam er absolutt en sleeper. Etappen han vant i Sveits var en maktdemonstrasjon.
Enig!

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

CaptButtkick skrev: man jun 26, 2023 10:14 am Fred Wright vant GB-mesterskapet i går. Da er kanskje han også i ferd med å komme i form, og Bahrain kommer til å være ekstremt aggressive i kjøringen i år, tror jeg.
Takk for tips!

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

E Desperados skrev: man jun 26, 2023 10:28 am
Tarzan25 skrev: man jun 26, 2023 9:44 am Samme navnene som går igjen, men hvilke differ har vi? Personlig så kommer jeg til å ha minst en diff i spurtkategorien, og en i klatrer. Ikke all verden av poeng å tape(?), men all verden å vinne dersom man treffer. Er pelle Bilbao i så god form at han er så heit på de to første etappene? 31,7% eierandel på han altså, kontra 4% på eksempelvis Michael Woods, som elsker Baskerland, og har sett seg ut en etappe der. Andre differ som kan være spennende? Biniam Girmay(står som topp 10 favoritt på omtrent samtlige etapper første uken, kilde: cyclingstage.com) ? Fred Wright(som vant nasjonalt RR) kjør diskusjon på differ!
Pello Bilbao er fra Guernica. Hvilket også er samme stedet hvor den første mellomspurten i årets utgave skal avholdes. Så han er vel valgt av mange som et bet på at han kommer til å gå i brudd på etappe 1 og jakte klatretrøye på hjemmebane. Etter at touren har forlatt Spania vil han nok være ganske låst til M Landa.

Klatretrøye (20p), mest offensive rytter (25p), mellomspurt (20p), andrekategori (15p), 3 x tredjekategorier (6p) og en fjerdekategori (3p) gjør at en klatrer potensielt kan raske med seg 303 poeng fra bruddet.
Herlig! Takk for info😊

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: man jun 26, 2023 10:50 am Må man ha Poga eller Vinge fra start? Vil de virkelig angripe etapper i starten. Vet at kansje Poga kan finne på det, men hvor mye taper man utenom et bytte senere?

Har et utkast uten de hvor laget blir veldig bra. Spørs vel om jeg tør, men fristende.

Kap: Meintjes - Latour
Spu: Van Aert - Pedersen
Kla: Bilbao - Alaphillipe
Ung: Pidcock - Skjelmose
Hje: Mohoric - Perez - Van der Poel
Temp: Cort
Dir: Trek
Jeg både tenker og planlegger å ha med Pog fra start og ta inn Vinge fra rundt etappe 9. Tror man bør ha en fra stsrt!

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

E Desperados skrev: man jun 26, 2023 11:17 am Endelig kommet meg på kontoret sånn at man har litt mer tid til å titte på Tourmanager-spillet. Merker meg at det som virker å være nytt av året er at de litt mindre attraktive sportsdirektørene har blitt vesentlig billigere, hvilket gjør at Jumbo-Visma ikke nødvendigvis er det åpenbare valget. Sånn som prisene er per nå så vil det absolutt billigste tilgjengelige laget koste 67,3M. Hvilket betyr at man i bunn og grunn har 32,7 M til disposisjon for å skaffe seg de ca 22 000 poengene man trenger for å vinne. Det betyr jo at en ekstra million brukt på en posisjon skal generere 672 poeng ekstra for at det skal være en god investering. Ikke så lett å regne på det på ryttere man bytter frem og tilbake, men på set and forget (sportsdirektør/temporytter) så er det et godt utgangspunkt.

Sånn sett vurderer jeg det til å kun være tre aktuelle sportsdirektører. Uno-X, Intermarche, og Trek-Segafredo. Forventer 0 poeng fra Uno-X, men det frigjør mye penger til resten av laget. Intermarche har Girmay som er aktuell topp 5 på en del etapper, men usikker på om dette forsvarer 1,2 ekstra. Hadde vært veldig aktuelt om Meintjes hadde jaktet etapper istedenfor topp 10 sammenlagt. Trek har Skjelmose, Pedersen og Ciccone. Sånn sett så kan man få en topp 5 på alle etapper bortsett fra der Pog/Vinge skal kjempe om seieren.

Forøvrig finner man roadbook her for de som ønsker å studere etappene litt mer nøye:
Takker! Selv tenker jeg å gå for Trek😊

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: man jun 26, 2023 11:56 am
Guest56 skrev: man jun 26, 2023 11:33 am Har laget ett utkast nå hvor jeg har nedprioritert SD og tempo. Er Cort et must eller kan man gå craddock for å oppgradere andre plasser?
Craddock er for meg uaktuell, men kommer ann på hva du får til på de andre plassene.
Av de billigere er det Andersen og Campenaerts jeg ville valgt.
Støtter dette!

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Tour de Køb skrev: man jun 26, 2023 1:33 pm Har per nå et litt utradisjonelt spurt lag uten Wva.
Ikke locked inn i det hele tatt men synes det ser veldig bra ut.

Kap: Poga - Latour
Spu: Philipsen - Girmay
Kla: Bilbao - Alaphillipe
Ung: Pidcock - Skjelmose
Hje: Mørkøv - Perez - Van der Poel
Temp: Cort
Dir: Trek

Noen innspill?
Synes det ser bra ut! 😊

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Guest56 skrev: man jun 26, 2023 1:59 pm Om man kjører lag på prosent så får man et meget godt lag

Kap: Pog - Latour
Spu: WVA - Pedersen
Kla: Ala - Bilbao
Ung: skjelmose - Piddock (eneste med nest mest)
Tempo: Cort
HR: MVDP - perez - Zimmermann
Dir: trek

Ser på ulike muligheter som girmay og Campanaerts mot Pedersen og Cort, så også på craddock og mohoric over perez og cort, eller girmay og uno mot Pedersen og trek.

Perez, Zimmermann, Bilbao er også noen som kan endres men sliter med å finne noen å erstatte de med
Sitter per nå med samme lag selv😊

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Antimon skrev: man jun 26, 2023 2:12 pm Kan Jonas Gregaard ta en Paris-Nice og gå for polkaen? Snakket vel litt med Feltet om at det var en mulighet, hvis han kjører for polkaen frister det til 3.9.
Har ikke klart å finne noe om det, men veldig spennende om det er tilfellet!😊

E Desperados

Legg inn av E Desperados »

WVA jakter gul trøye og etappeseire, og vil ikke gå for grønn trøye i år, hvilket antageligvis henger sammen med at han fort kan komme til å bryte som følge av at han venter barn i andre halvdel av touren. Da er det fort aktuelt å bruke et bytte til Jacobsen/Philipsen etter de to første etappene. Ser da for meg at Laporte vil få spurte på de flate for Jumbo og at det kun er etappe 8 hvor WVA vil prøve seg igjen (og etappe 5 om det mot formodning ikke skulle gå inn brudd).

"It is also quite possible that he will leave the Tour at some point as he is expecting the birth of his second child during the last half of the race"

https://cyclinguptodate.com/cycling/wou ... n-his-mind

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

E Desperados skrev: man jun 26, 2023 3:08 pm WVA jakter gul trøye og etappeseire, og vil ikke gå for grønn trøye i år, hvilket antageligvis henger sammen med at han fort kan komme til å bryte som følge av at han venter barn i andre halvdel av touren. Da er det fort aktuelt å bruke et bytte til Jacobsen/Philipsen etter de to første etappene. Ser da for meg at Laporte vil få spurte på de flate for Jumbo og at det kun er etappe 8 hvor WVA vil prøve seg igjen (og etappe 5 om det mot formodning ikke skulle gå inn brudd).

"It is also quite possible that he will leave the Tour at some point as he is expecting the birth of his second child during the last half of the race"

https://cyclinguptodate.com/cycling/wou ... n-his-mind
Starter du med WvA?

E Desperados

Legg inn av E Desperados »

K-Torget skrev: man jun 26, 2023 3:10 pm
E Desperados skrev: man jun 26, 2023 3:08 pm WVA jakter gul trøye og etappeseire, og vil ikke gå for grønn trøye i år, hvilket antageligvis henger sammen med at han fort kan komme til å bryte som følge av at han venter barn i andre halvdel av touren. Da er det fort aktuelt å bruke et bytte til Jacobsen/Philipsen etter de to første etappene. Ser da for meg at Laporte vil få spurte på de flate for Jumbo og at det kun er etappe 8 hvor WVA vil prøve seg igjen (og etappe 5 om det mot formodning ikke skulle gå inn brudd).

"It is also quite possible that he will leave the Tour at some point as he is expecting the birth of his second child during the last half of the race"

https://cyclinguptodate.com/cycling/wou ... n-his-mind
Starter du med WvA?
Antar jeg gjør det. Han kan jo vinne både etappe 1 og 2, så det er relativt stor nedside om man velger en spurter som faller av begge dager. Sitter fort med 450 poeng i sekken da.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

E Desperados skrev: man jun 26, 2023 3:24 pm
K-Torget skrev: man jun 26, 2023 3:10 pm
E Desperados skrev: man jun 26, 2023 3:08 pm WVA jakter gul trøye og etappeseire, og vil ikke gå for grønn trøye i år, hvilket antageligvis henger sammen med at han fort kan komme til å bryte som følge av at han venter barn i andre halvdel av touren. Da er det fort aktuelt å bruke et bytte til Jacobsen/Philipsen etter de to første etappene. Ser da for meg at Laporte vil få spurte på de flate for Jumbo og at det kun er etappe 8 hvor WVA vil prøve seg igjen (og etappe 5 om det mot formodning ikke skulle gå inn brudd).

"It is also quite possible that he will leave the Tour at some point as he is expecting the birth of his second child during the last half of the race"

https://cyclinguptodate.com/cycling/wou ... n-his-mind
Starter du med WvA?
Antar jeg gjør det. Han kan jo vinne både etappe 1 og 2, så det er relativt stor nedside om man velger en spurter som faller av begge dager. Sitter fort med 450 poeng i sekken da.
Tenker selv å starte med han da de fleste har han og om han vinner og du sitter uten så taper du mye til mange!

CaptButtkick

Legg inn av CaptButtkick »

Skulle likt å se dem prise Küng lavere. Han er i veldig bra form, men er alt for dyr i fht. at vi kan håpe på topp 5 på en del av etappene.

CaptButtkick

Legg inn av CaptButtkick »

I tempokategorien prises rytterne etter antatt styrke på tempo. Det er for så vidt slik for hver kategori, men akkurat tempokategorien skiller seg litt ut i et år der det er en tempoetappe, og den er i tillegg litt oppover.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

CaptButtkick skrev: man jun 26, 2023 4:45 pm I tempokategorien prises rytterne etter antatt styrke på tempo. Det er for så vidt slik for hver kategori, men akkurat tempokategorien skiller seg litt ut i et år der det er en tempoetappe, og den er i tillegg litt oppover.
Hvem tenker du er den beste i den kategorien i år?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»