Fikk pengene tilbake på Vipps...

Svar
Knaberaps

Fikk pengene tilbake på Vipps...

Legg inn av Knaberaps »

Kjøpte en vare på nettet forrige tirsdag for en betydelig sum, og i Vippsen sto beløpet "reservert" i noen dager. Er vel vanlig. Og nå når jeg ser at varen står som "sendt" og på vei hjem til meg, så fikk jeg hele beløpet tilbake. Står "betalt - i dag". Er det en stakkar hos firmaet som har bæsjet litt på lårhalsen, eller vil beløpet bli trukket snart?

PappaP

Legg inn av PappaP »

Dette hender av og til ved netthandel, dette har med at trekk mellom banker gjøres til faste tidspunkt og en får dermed en slik forsinkelse. Beløpet forsvinner nok ved neste kjøring mellom banker. I mellomtiden vil det se ut som reservert beløp kommer tilbake på konto. Nå er det noen år siden jeg jobbet i bank, men regner med dette fungerer likt fremdeles.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

PappaP skrev: tir jun 20, 2023 5:58 pm Beløpet forsvinner nok ved neste kjøring mellom banker. I mellomtiden vil det se ut som reservert beløp kommer tilbake på konto.
Men pengene er disponibelt for meg per nå, så firmaet risikerer jo at jeg bruker opp de pengene de skal ha. Enhver slask ville da skapt trøbbel med å betale dem. Stemmer det du sier, så er det en dårlig løsning. Både for firma og kjøper. Men jeg venter noen dager til. Har jeg de fortsatt så sender jeg dem en mail.

PappaP

Legg inn av PappaP »

Bruker du opp beløpet så går du i minus, beløpet blir trukket uansett i slike tilfeller. Så det er bare slasken det går utover :)

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Knaberaps skrev: tir jun 20, 2023 6:04 pm Men pengene er disponibelt for meg per nå, så firmaet risikerer jo at jeg bruker opp de pengene de skal ha. Enhver slask ville da skapt trøbbel med å betale dem. Stemmer det du sier, så er det en dårlig løsning. Både for firma og kjøper. Men jeg venter noen dager til. Har jeg de fortsatt så sender jeg dem en mail.
Og hva blir forskjellen på dette og på å få en faktura fra Klarna? Da også kan du vel bruke opp pengene før forfall? Å forhåndsbetale en «betydelig sum» for en vare er en uting, går bedriften konk før de får sendt den avgårde kan du se langt etter noe som helst.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

PappaP skrev: tir jun 20, 2023 6:14 pm Bruker du opp beløpet så går du i minus, beløpet blir trukket uansett i slike tilfeller. Så det er bare slasken det går utover :)
Er ingen slask, så jeg aventer det hele før de eventuelt får en mail. Syntes det bare var så merkelig at jeg fikk de tilbake etter en reservasjon. Ikke opplevd før med billigere varer fra samme firma.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Texas_John skrev: tir jun 20, 2023 6:15 pm Å forhåndsbetale en «betydelig sum» for en vare er en uting, går bedriften konk før de får sendt den avgårde kan du se langt etter noe som helst.
Dette firmaet går neppe konkurs i min levetid.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Økonomi»