U21-EM i Romania og Georgia

Svar
netrebske
Innlegg: 4258

U21-EM i Romania og Georgia

Legg inn av netrebske »

Når Norge for første gang på 10 år er kvalifisert for et U21 mesterskap, så synes jeg det er på sin plass med en egen tråd på Fotball - Norsk.

Norge er kommet i en tøff gruppe med Italia, Frankrike og Sveits som motstandere, hvor vi starter mot Sveits på torsdag:

Norges kamper i gruppespillet:
22/6 kl 19.00: Sveits
25/6 kl 20.45: Frankrike
28/6 kl 20.45: Italia

NRK sender alle Norges kamper, mens det er VGTV som sender øvrige kamper.

Norges tropp:
1 Mads Hedenstad Christiansen
12 Kristoffer Klaeson
23 Rasmus Sandberg

2 Sebastian Sebulonsen
3 Henrik Heggheim
4 Jesper Daland
5 David Møller Wolfe
13 Leo Hjelde
15 Colin Rosler
19 Warren Kamanzi

6 Sivert Mannsverk
7 Joshua Kitolano
8 Johan Hove
14 Osame Sharaoui
16 Håkon Evjen
18 Markus Solbakken
21 Tobias Christensen
22 Christos Zafeiris

9 Seedy Jatta
10 Oscar Bobb
11 Emil Konradsen Ceide
17 Antonio Nusa
20 Erik Botheim

Dette er Norges tredje deltakelse i U21-EM, og begge de tidligere deltakelsene har endt med bronsemedalje. Skulle det gå like bra i år, så vil Norge kunne kvalifisere seg til OL for første gang på 40 (44) år. I de to foregående mesterskapene kunne Norge stille sitt beste lag, mens denne gangen må laget klare seg uten Strand Larsen og Vetlesen, samt Holmgren Pedersen og Braut Haaland, som aldri har vært en del av dette laget i kvaliken.

Så da er det bare å håpe at unggutta kan gi oss den oppturen vi hadde håpet A-laget kunne gitt oss.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Veldig spent på om Smerud klarer å få ut potensialet som ligger i enkeltspillerne i denne troppen.

Han snakker jo mye i intervjuer om at fotball er et lagspill der 2+2 kan bli 5. Altså at man sammen er bedre enn summen av individene.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Kommer helt sikkert ikke til å bli det laget vi stiller med, men min drømmelineup fra sofakroken ville vært følgende:

Hedenstad Christiansen
Kamanzi - Daland - Hjelde - Wolfe
Evjen - Mannsverk - Zafeiris
Bobb - Jatta - Nusa

To gode offensive backer, enorm løpskraft, teknikk og kreativitet i midtbaneleddet og et fysisk og teknisk mareritt på topp. I tillegg har man offensiv x-faktor å sette inn fra benk i Ceide og Sahraoui og god bredde bakover i banen. Hadde dette vært laget fra starten av kvaliken tror jeg det kunne blitt et skikkelig fyrverkeri.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Føler meg ganske trygg på at Smerud stiller i sin 4-4-2 eller 4-2-2-2 med smale kantspillere.

Her er min foretrukne 11er, gitt formasjon:
MHC

Kamanzi - Daland - Hjelde - Wolfe

Bobb - Mannsverk - Zafeiris - Osame

Botheim - Nusa

Men det blir nok heller:
Klaesson

Sebulonsen - Daland - Heggheim - Hjelde

Bobb - Mannsverk - Zafeiris - Hove

Botheim - Ceide

Eller noe i den duren.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Hove ute til venstre i en firer. Haha. Ville vært et skikkelig signaturmove fra Smerud.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Nordlys skrev: ons jun 21, 2023 10:58 am Kommer helt sikkert ikke til å bli det laget vi stiller med, men min drømmelineup fra sofakroken ville vært følgende:

Hedenstad Christiansen
Kamanzi - Daland - Hjelde - Wolfe
Evjen - Mannsverk - Zafeiris
Bobb - Jatta - Nusa

To gode offensive backer, enorm løpskraft, teknikk og kreativitet i midtbaneleddet og et fysisk og teknisk mareritt på topp. I tillegg har man offensiv x-faktor å sette inn fra benk i Ceide og Sahraoui og god bredde bakover i banen. Hadde dette vært laget fra starten av kvaliken tror jeg det kunne blitt et skikkelig fyrverkeri.
Blir kanskje slik:
MHC
Kamanzi - Daland - Heggheim - Hjelde
Hove - Mannsverk - Sahraoui
Bobb - Botheim - Ceide

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Nordlys skrev: ons jun 21, 2023 10:58 am Kommer helt sikkert ikke til å bli det laget vi stiller med, men min drømmelineup fra sofakroken ville vært følgende:

Hedenstad Christiansen
Kamanzi - Daland - Hjelde - Wolfe
Evjen - Mannsverk - Zafeiris
Bobb - Jatta - Nusa

To gode offensive backer, enorm løpskraft, teknikk og kreativitet i midtbaneleddet og et fysisk og teknisk mareritt på topp. I tillegg har man offensiv x-faktor å sette inn fra benk i Ceide og Sahraoui og god bredde bakover i banen. Hadde dette vært laget fra starten av kvaliken tror jeg det kunne blitt et skikkelig fyrverkeri.
Botheim inn for Jatta her så er vi omtrent på min favoritt. MEn som en annen påpeker så er det nok 4222/442 vi får her, og vi får ikke Hjelde som stopper. Håper vi får Bobb og Sahraoui på 10-erne og Nusa i en fri rolle rundt Botheim. Det er ting Smerud kan finne på å gi oss på en god dag.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Smerud giveth and Smerud taketh away

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

mogandisu skrev: ons jun 21, 2023 11:29 am Smerud giveth and Smerud taketh away
Synes det er ekstremt variabelt hva vi får av Smerud. Er som den tøff i pysjamas låta. Noen ganger sier han la oss sette inn 3/4 spillere med teknikk, kreativitet og kombinasjonsspill som sine styrker, presse høyt og ta kampen i nakken mot gode lag. Andre dager virker han livredd og kjører på med 5 defensive midtbanespillere og prøver å parkere bussen mot topplag, som alltid kommer seg greit gjennom blokken.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Fasiten etter A-samlinga er i hvert fall at Vetlesen og JSL burde vært med u21.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

mogandisu skrev: ons jun 21, 2023 11:02 am Føler meg ganske trygg på at Smerud stiller i sin 4-4-2 eller 4-2-2-2 med smale kantspillere.

Her er min foretrukne 11er, gitt formasjon:
MHC

Kamanzi - Daland - Hjelde - Wolfe

Bobb - Mannsverk - Zafeiris - Osame

Botheim - Nusa

Men det blir nok heller:
Klaesson

Sebulonsen - Daland - Heggheim - Hjelde

Bobb - Mannsverk - Zafeiris - Hove

Botheim - Ceide

Eller noe i den duren.
Synes du er ganske spot on, både hva gjelder Smerud og den foretrukne

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Mine innlegg

lsklars

Legg inn av lsklars »

Interessert skrev: ons jun 21, 2023 12:35 pm Mine innlegg
Er dine innlegg.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

lsklars skrev: ons jun 21, 2023 12:39 pm
Interessert skrev: ons jun 21, 2023 12:35 pm Mine innlegg
Er dine innlegg.
Der er bare for å bokmerke tråden kan du si. På bl a. diskusjon.no var hvertfall det gjengs prosedyre, at man pleide skrive "mine innlegg" for å regstrere seg i tråden, så den popper opp i akkurat det "mine innlegg" når noen poster nye innlegg.
Men tror jeg skal skrive "bokmerket" fra nå av, tror det sier bedre hva det betyr.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Interessert skrev: ons jun 21, 2023 12:48 pm
lsklars skrev: ons jun 21, 2023 12:39 pm
Interessert skrev: ons jun 21, 2023 12:35 pm Mine innlegg
Er dine innlegg.
Der er bare for å bokmerke tråden kan du si. På bl a. diskusjon.no var hvertfall det gjengs prosedyre, at man pleide skrive "mine innlegg" for å regstrere seg i tråden, så den popper opp i akkurat det "mine innlegg" når noen poster nye innlegg.
Men tror jeg skal skrive "bokmerket" fra nå av, tror det sier bedre hva det betyr.
KAn du ikke bare trykke på skiftenøkkelen og bookmark topic, istedenfor å sende alle andre en varsling?

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Kakebart skrev: ons jun 21, 2023 12:52 pm
► Show Spoiler
Der er bare for å bokmerke tråden kan du si. På bl a. diskusjon.no var hvertfall det gjengs prosedyre, at man pleide skrive "mine innlegg" for å regstrere seg i tråden, så den popper opp i akkurat det "mine innlegg" når noen poster nye innlegg.
Men tror jeg skal skrive "bokmerket" fra nå av, tror det sier bedre hva det betyr.
KAn du ikke bare trykke på skiftenøkkelen og bookmark topic, istedenfor å sende alle andre en varsling?
[/quote]

Har testet det før, det har ikke samme funksjon. Enten man velger bokmerk eller abonner der, så kommer de ikke på lista av tråder som er der du klikker "mine innlegg" i menyen til høyre. Hvorfor vet jeg ikke. Man må skrive noe i tråden for å få den funksjonen.

Du får varsler, men da får du det for hver eneste innlegg som skrives, og det vil jeg helst ikke ha. Fortrekker å se den oppdaterte listen i menyen "mine innlegg", der ny aktivitet vises ved at tråden er blitt bumpet og markert med fet skrift.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

netrebske skrev: ons jun 21, 2023 12:40 am
Norges kamper i gruppespillet:
22/6 kl 19.00: Sveits
25/6 kl 20.45: Frankrike
28/6 kl 20.45: Italia
Kampen mot Sveits starter klokken 18.00 norsk tid, øvrige tidspunkt er korrekte.

smash

Legg inn av smash »

Ser litt på Georgia - Portugal. Georgia ser OK ut. Får håpe de har et par stykker her som kan styrke A-landslaget når de møter Skottland hjemme.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Noen som vet om det er mange nordmenn som har tatt turen til Romania? Svenskene har jo pleid å ha en stor fanskare på u21-mesterskapene. I 2013 ver det vel strikkedama som fikk mest oppmerksomhet av et ganske fåtallig norsk publikum 🧶🪡

Nissen

Legg inn av Nissen »

Er det bare norges kamper som blir vist på tv?

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Norges kamper vises på NRK.

Hele mesterskapet vises på VG+ Sport

Nissen

Legg inn av Nissen »

mogandisu skrev: tor jun 22, 2023 9:22 am Norges kamper vises på NRK.

Hele mesterskapet vises på VG+ Sport
oki thx. Men altså ikke noen "vanlige" tv kanaler? ;)

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Veldig spent på hvem Smerud setter på banen i dag. Jeg har ikke mulighet til å se kampen direkte, men laguttaket avgjr nok om jeg skal følge litt med på resultatet, eller holde meg unna og se kampen i opptak i kveld.

smash

Legg inn av smash »


Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

VGTV har startet studiosendingen

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

smash skrev: tor jun 22, 2023 4:49 pm
Ikke så ille lag, men hadde helst sett Kamanzi foran Sebulonsen og hvor er Hjelde, og hva blir formasjonen her?
Savner også Saharoui her..

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Interessert skrev: tor jun 22, 2023 4:52 pm VGTV har startet studiosendingen
Gratis eller VG+?

chatin

Legg inn av chatin »

netrebske skrev: tor jun 22, 2023 4:54 pm Ikke så ille lag, men hadde helst sett Kamanzi foran Sebulonsen og hvor er Hjelde, og hva blir formasjonen her?
Savner også Saharoui her..
Ligner vel en 4-3-3 med Bobb - Botheim - Ceide i front, Mannsverk som sentral og Zafeiris og Hove som indreløpere.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Smerud kjører vel kanskje 4-5-1 i god NFF-ånd?

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

LeSorcier skrev: tor jun 22, 2023 4:57 pm
Interessert skrev: tor jun 22, 2023 4:52 pm VGTV har startet studiosendingen
Gratis eller VG+?
+ tror jeg.
Vet ikke hvem som skal kommentere på NRK, skal hvertfall høre på Vegard og Rekdae som skal kommentere på VG.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»