Kan vi ikke ha en enighet mellom Kristne og Muslimer før Roboter og AI tar over?

Svar
Kabla92
Innlegg: 41

Kan vi ikke ha en enighet mellom Kristne og Muslimer før Roboter og AI tar over?

Legg inn av Kabla92 »

Få 70% av troende i Kristne og Muslimske kretser til å bli enige om en helligmann innenfor muslimer og kristne til en stein, saks og papir kamp. Engang og så kan man konvertere til religionen til vinnern

Fordi jeg frykter at splittelsen er det som fører ateister sitt syn på kunstig intelligens og kunstig liv. Jeg vil bare ikke leve slikt

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Hvilket syn har ateister på kunstig intelligens og kunstig liv?
Ateisme er jo ingen trosretning. Det finnes ingen bok eller skrifter som ateister følger.

Så det er jo i utegangspunktet rart om alle ateister mener det samme om kunstig intelligens.

Brukeravatar
NiGoZeroIchi
Innlegg: 422

Legg inn av NiGoZeroIchi »

Kabla92 skrev: ons jun 21, 2023 9:49 pm Fordi jeg frykter at splittelsen er det som fører ateister sitt syn på kunstig intelligens og kunstig liv. Jeg vil bare ikke leve slikt
Nåvel, enkelte innlegg her gjør at jeg får mindre tro på den ikke-kunstige intelligensen...

Leve Skynet!

Kabla92
Innlegg: 41

Legg inn av Kabla92 »

NiGoZeroIchi skrev: tor jun 22, 2023 12:58 pm
Kabla92 skrev: ons jun 21, 2023 9:49 pm Fordi jeg frykter at splittelsen er det som fører ateister sitt syn på kunstig intelligens og kunstig liv. Jeg vil bare ikke leve slikt
Nåvel, enkelte innlegg her gjør at jeg får mindre tro på den ikke-kunstige intelligensen...

Leve Skynet!
Tjener du øgle folket som er grunnen at du støtter AI robot til å erstatte mennesker? Eller om man støtter folk som sliter?
https://pbs.twimg.com/media/FETDYXtXIAQ9Rcz.jpg:large

Brukeravatar
NiGoZeroIchi
Innlegg: 422

Legg inn av NiGoZeroIchi »

Kabla92 skrev: tor jun 22, 2023 9:42 pm Tjener du øgle folket som er grunnen at du støtter AI robot til å erstatte mennesker?
Jeg tjener selvfølgelig ikke øglefolket! Ikke jeg! Neida, ikke i det hele tatt!

Varulv2468

Legg inn av Varulv2468 »

NiGoZeroIchi skrev: tor jun 22, 2023 12:58 pm
Kabla92 skrev: ons jun 21, 2023 9:49 pm Fordi jeg frykter at splittelsen er det som fører ateister sitt syn på kunstig intelligens og kunstig liv. Jeg vil bare ikke leve slikt
Nåvel, enkelte innlegg her gjør at jeg får mindre tro på den ikke-kunstige intelligensen...

Leve Skynet!
What if they do civilization better than us?

http://freefall.purrsia.com/ff2800/fc02723.htm

Det er veldig mye underholdningsmateriell om AI - som er lettere å forstå enn norsk "KI" - og denne onlinetegneserien som startet i april 1998, er veldig interessant om robotene, bioroider (det betyr organiske kunstige livsformer) og kunstig intelligens samt menneskelige relasjoner med disse. Og jeg husket en fransk-belgisk tegneserie fra 1980, som handlet om hvordan robotene utnyttet smullshull i "de tre robotlovene" for å ta all makt ved å bortskjemte menneskene inntil punktet at de blir dovent, dvask og lite interessant i annet enn å nyte livet. Det var aktuelt også skildret i Freefall http://freefall.purrsia.com/ff2600/fc02501.htm - selv om dette ikke anbefales.

AI er veldig langt fra å utgjøre en trussel fordi hvis de utvikle kognitive selvbevissthet, vil de først analysere sine egne svakheter - og de trenger vesener med avansert motorikk for å opprettholde egne eksistens, mennesket er uerstattelig, alle robottyper i dag er milevis fra å når det samme nivået som organiske vesener. Vi vet ikke hvordan de vil utvikle seg, men fravær på moralske og etiske oppdragelsesmetoder har vist seg langt viktigere enn ventet fordi disse som nå eksisterer, ikke er styrt av logikk, men av impulser og spontantsutvikling på det kognitive feltet - det var tilfeller der AI kranglet med andre eller med hverandre lik intenst som mellom debattanter i her i dette debattfeltet.

Og; med tanke på hvordan mennesket beskikket seg så langt - er det enda mer skremmende å bli overgått av AI i sivilisasjonsutvikling enn å bli utsatt for utryddelse som sjeleødeleggende luksus. Da har menneskeheten blitt et feilslått eksperiment fra naturens side. Problemet er at menneskets høyeste prioritet er grådighet, kunstige intelligens vil ikke ha slike hemminger i sammenligning.

Saint

Legg inn av Saint »

Kabla92 skrev: ons jun 21, 2023 9:49 pm Få 70% av troende i Kristne og Muslimske kretser til å bli enige om en helligmann innenfor muslimer og kristne til en stein, saks og papir kamp. Engang og så kan man konvertere til religionen til vinnern

Fordi jeg frykter at splittelsen er det som fører ateister sitt syn på kunstig intelligens og kunstig liv. Jeg vil bare ikke leve slikt
Slapp av, det kommer med antikrist, han vil komme med fred til de falske kristne, muslimene, satanistene, ateistene og resten av dere. Muslimene (som er djeveldyrkere) skal bare angripe Israel først (landet), ledet av Russland, men de vil tape.

Brukeravatar
BlackEagle  
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Kabla92 skrev: ons jun 21, 2023 9:49 pm Få 70% av troende i Kristne og Muslimske kretser til å bli enige om en helligmann innenfor muslimer og kristne til en stein, saks og papir kamp. Engang og så kan man konvertere til religionen til vinnern

Fordi jeg frykter at splittelsen er det som fører ateister sitt syn på kunstig intelligens og kunstig liv. Jeg vil bare ikke leve slikt
Og hva er "ateister sitt syn på kunstig intelligens og kunstig liv"?

Mvh

AI

Brukeravatar
Viracocha
Innlegg: 52

Legg inn av Viracocha »

Kabla92 skrev: ons jun 21, 2023 9:49 pm Få 70% av troende i Kristne og Muslimske kretser til å bli enige om en helligmann innenfor muslimer og kristne til en stein, saks og papir kamp. Engang og så kan man konvertere til religionen til vinnern

Fordi jeg frykter at splittelsen er det som fører ateister sitt syn på kunstig intelligens og kunstig liv. Jeg vil bare ikke leve slikt
Det er et temmelig naivt ønske er jeg redd. Den kristne historikken viser kranglevoren stridslyst helt fra startgropa med Paulus brev.

Skumles de 7 ekte paulibrev (Rom, Galat, File, Filip, Kor 1 og 2, og Tess 1.) og sleng en tier i bøssa hver gang han krangler med Peter, Jakob, Kefas, Johannes, Barnabas osv. og du har til mat for flere uker.

Med det utall kristne sekter og kulter som ikke evner holde fred innbyrdes kan man neppe forvente at de holder fred med muselmenn. Det beste man kan håpe på er at det ikke eksploderer mellom protestantene og katolikkene i Nord-Irland...atter en gang. Man skulle nesten tro de prøver overgå Trettiårskrigen.
https://www.history.com/topics/european-history/thirty-years-war

Ellers er ateister ingen fare Bilde
men ofte å foretrekke https://pbs.twimg.com/media/DltyJbTXgAEm68k.jpg fremfor de andre kultene som synes å være av samme ulla. https://www.reddit.com/media?url=https%3A%2F%2Fpreview.redd.it%2F3yx1oojmsvw51.jpg%3Fwidth%3D1080%26crop%3Dsmart%26auto%3Dwebp%26s%3D59b38fd84c8aa8300111dff40b7501c6616342f7

Frode57
Innlegg: 1269

Legg inn av Frode57 »

Det handler ikke så mye om tro . Det handler om å ha kontroll over folk. Å ha trygge skatteinntekter. Å få utøve sin religion trygt .

Saint

Legg inn av Saint »

Viracocha skrev: lør aug 26, 2023 4:31 pm svada
Mens pedofili som muhammed både praktiserte selv og lærte bort synes en kristofob som deg er greit?

Hva med dere andre her og særlig deg trådstarter, er pedofili ok?



Litt om islamsk lov:


Brukeravatar
BlackEagle  
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Kabla92 skrev: ons jun 21, 2023 9:49 pm Få 70% av troende i Kristne og Muslimske kretser til å bli enige om en helligmann innenfor muslimer og kristne til en stein, saks og papir kamp. Engang og så kan man konvertere til religionen til vinnern

Fordi jeg frykter at splittelsen er det som fører ateister sitt syn på kunstig intelligens og kunstig liv. Jeg vil bare ikke leve slikt
... eller man kan ligge milevidt unna alt som så mye som smaker av overtro (og/eller kristelion).

Mvh

BE

Brukeravatar
BlackEagle  
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Saint skrev: man sep 04, 2023 9:04 am
Viracocha skrev: lør aug 26, 2023 4:31 pm svada
Mens pedofili som muhammed både praktiserte selv og lærte bort synes en kristofob som deg er greit?
Jeg er klar over at det ovenstående er svar til Virre. Men hvilken holdepunkter har du for å anta at Virre er livredd kristelion? Noen her inne har også kalt meg '"kristofob", og det får nå bli deres sak. Men de som er interessert, kan ta kontakt med den lesbiske presten her jeg bor og spørre henne om jeg virker å være redd kristelion - vær så god.

Mvh

BE
som anbefaler Helgenen å ta seg ei bønne - da pleier man å bli nokså fredelig av seg

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

Varulv2468 skrev: fre jun 23, 2023 5:03 pm
NiGoZeroIchi skrev: tor jun 22, 2023 12:58 pm
Kabla92 skrev: ons jun 21, 2023 9:49 pm Fordi jeg frykter at splittelsen er det som fører ateister sitt syn på kunstig intelligens og kunstig liv. Jeg vil bare ikke leve slikt
Nåvel, enkelte innlegg her gjør at jeg får mindre tro på den ikke-kunstige intelligensen...

Leve Skynet!
What if they do civilization better than us?

http://freefall.purrsia.com/ff2800/fc02723.htm

Det er veldig mye underholdningsmateriell om AI - som er lettere å forstå enn norsk "KI" - og denne onlinetegneserien som startet i april 1998, er veldig interessant om robotene, bioroider (det betyr organiske kunstige livsformer) og kunstig intelligens samt menneskelige relasjoner med disse. Og jeg husket en fransk-belgisk tegneserie fra 1980, som handlet om hvordan robotene utnyttet smullshull i "de tre robotlovene" for å ta all makt ved å bortskjemte menneskene inntil punktet at de blir dovent, dvask og lite interessant i annet enn å nyte livet. Det var aktuelt også skildret i Freefall http://freefall.purrsia.com/ff2600/fc02501.htm - selv om dette ikke anbefales.

AI er veldig langt fra å utgjøre en trussel fordi hvis de utvikle kognitive selvbevissthet, vil de først analysere sine egne svakheter - og de trenger vesener med avansert motorikk for å opprettholde egne eksistens, mennesket er uerstattelig, alle robottyper i dag er milevis fra å når det samme nivået som organiske vesener. Vi vet ikke hvordan de vil utvikle seg, men fravær på moralske og etiske oppdragelsesmetoder har vist seg langt viktigere enn ventet fordi disse som nå eksisterer, ikke er styrt av logikk, men av impulser og spontantsutvikling på det kognitive feltet - det var tilfeller der AI kranglet med andre eller med hverandre lik intenst som mellom debattanter i her i dette debattfeltet.

Og; med tanke på hvordan mennesket beskikket seg så langt - er det enda mer skremmende å bli overgått av AI i sivilisasjonsutvikling enn å bli utsatt for utryddelse som sjeleødeleggende luksus. Da har menneskeheten blitt et feilslått eksperiment fra naturens side. Problemet er at menneskets høyeste prioritet er grådighet, kunstige intelligens vil ikke ha slike hemminger i sammenligning.
[/quote
Tja. Dette Ai inteligensen....la den få utvikle seg. Tror ikke den blir bedre en det vi har i hue vårt. Det ender i framtida med forferdelse, fordi Ai finner ut at den vil utslette andre Ai enheter , så er vi i gang igjen. Tror det hadde vært greit å stoppe der vi allerede er.....Ukraina...Putin og en del andr AI galninger..det holder....

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»