25.10.2023

Svar
Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Re: 25.10.2023

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Zpiff skrev: fre des 08, 2023 12:27 pm
Arne Magnus Aasen skrev: fre des 08, 2023 12:12 pm Jeg spikker fliser, altså er jeg.
Kan du oversette:
Jeg ser flisen i andres øye, men kjenner ikke sagbruket i mitt eget øye, altså er jeg?
Arne svarer:

(Glirit mortin hed sarma shinem)

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Arne Magnus Aasen skrev: fre des 08, 2023 12:12 pm
Karatel skrev: fre des 08, 2023 11:13 am
Arne Magnus Aasen skrev: fre des 08, 2023 10:27 am Ineptis, ergo deliras.
Arne spør:
yinis, ergo samantis? (Betydning: Er du for dum til å forstå dette?)
Karatel svarer:
Ja. Kan du samtidig oversette:

"I whittle keramidia, ergo sum."

Jeg er nemlig så dum at jeg ikke forstår det heller.
Arne svarer:

Den var rettet til BE og betyr: Jeg spikker fliser, altså er jeg.
[/quote]

Uten forkleinelse av BE nekter jeg å tro at han er i stand til å spikke fliser av brent leire (keramikk), det tror jeg ikke han greier. Dessuten har han sikker vett nok i skallen til å velge tre.

"Ineptis, ergo deliras."
- Du sludrer, ergo sporer du av.

Ineptire- sludre, tøve, tulle

Delirare- spore av, komme ut av sporet

Lira- rille, fure, plogfure.

Den som har delirium greier ikke lenger å holde seg i plogfuren, men er havnet utenfor den.
[/quote]
Arne svarer:

Kara tela hare driti på draget. (Ukjent opphav.)

Eller denne.

Go n-ithe an cat thu, is go n-ithe an diabhal an cat»
[/quote]

Er du på det nivået nå?

"Kara tela hare driti på draget. (Ukjent opphav.)"

Da følger jeg opp med å si at Descartes hadde spart seg selv for mye unødvendig og overflødig spekulasjon og grubling, dersom han hadde vært smart nok til straks og se og lukte det selvfølgelige og opplagte og så konkludere ut fra det.

Caco ergo sum- Jeg driter ergo er jeg.




Go n-ithe an cat thu, is go n-ithe an diabhal an cat

Hvor ble det av nestekjærligheten og budet om å elske sin neste som seg selv? For ikke å snakke om å elske sin neste høyre enn seg selv. Dette er djeveldyrkelse.

Det er dette du skal følge, legg deg særlig på hjerte 4 og 5.

1 Na beiridh breath, do chum nach mbéarthaói
breath oraibh.
2 Oír is do réir na breithe bheirthí, bheúrthar
breath oruibh: Agus is leis an miosúr
thomhaistí, toimheósfuidhthear dháoibh a rís.
3 Achd oréd fá a bhfaiceann tú an broth atá a
súil do dhearbhráthar, agus nach ccuireann tú
á numhail an tsail atá ann do shúil féin?
4 No cionnas a deúra tú réd dhearbhráthair,
Fulang dhamh an broth do bhúain as do shúil;
agus, féuch, an tsail ann do shúil féin?
5 A fhir an fhúarchrábhaidh, bean an tsail ar
tús as do shúil féin; agus an sin budh léir dhuit
an broth do bháin as súil do dhearbhrathar
.
6 Na tabhraidh an ní naómhtha do
mhadruighibh, agus na teilgidh bhur gclocha
úaisle a bhfíadhnuisi na muc, air eagla go
sailteóraidis orrtha lé na gcosuibh, agus ar
bhfilleadh dhóibh go dtarroingaidís sibh féin
as a chéile.

Brukeravatar
immediately
Innlegg: 426
Sted: Bardufoss

Legg inn av immediately »

Karatel skrev: fre des 08, 2023 4:31 pm
Da følger jeg opp med å si at Descartes hadde spart seg selv for mye unødvendig og overflødig spekulasjon og grubling, dersom han hadde vært smart nok til straks og se og lukte det selvfølgelige og opplagte og så konkludere ut fra det.

Caco ergo sum- Jeg driter ergo er jeg.


:lol: :lol: :lol:

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Zpiff skrev: fre des 08, 2023 12:27 pm
Arne Magnus Aasen skrev: fre des 08, 2023 12:12 pm Jeg spikker fliser, altså er jeg.
Kan du oversette:
Jeg ser flisen i andres øye, men kjenner ikke sagbruket i mitt eget øye, altså er jeg?
:lol:

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Zpiff skrev: fre des 08, 2023 12:27 pm
Arne Magnus Aasen skrev: fre des 08, 2023 12:12 pm Jeg spikker fliser, altså er jeg.
Kan du oversette:
Jeg ser flisen i andres øye, men kjenner ikke sagbruket i mitt eget øye, altså er jeg?
Video fetuscam in oculo aliorum, sed ignoro officinam trabum in meo proprio oculo, ergo sum.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Karatel skrev: fre des 08, 2023 7:04 pm
Zpiff skrev: fre des 08, 2023 12:27 pm
Arne Magnus Aasen skrev: fre des 08, 2023 12:12 pm Jeg spikker fliser, altså er jeg.
Kan du oversette:
Jeg ser flisen i andres øye, men kjenner ikke sagbruket i mitt eget øye, altså er jeg?
Video fetuscam in oculo aliorum, sed ignoro officinam trabum in meo proprio oculo, ergo sum.
Du verden. Kanskje til og med jeg kan lære latin her inne; takket være noen innsendere som har konvertert!
:D

Brukeravatar
immediately
Innlegg: 426
Sted: Bardufoss

Legg inn av immediately »

immediately skrev: fre des 01, 2023 4:31 am

Arkotenes hypostase beskriver Eva som det åndelige prinsipp i det menneskelige; hun oppreiser Adam fra hans rent materielle tilstand:

«Og den benåde Kvinnen kom til Adam og talte til ham og sa: «Reis deg, Adam.» Og da han så henne, sa han: «Det er du som har gitt meg liv; og du skal hete «De levendes mor» - for det er hun som er min mor. Det er hun som er Legen, og Kvinnen, og Den som har født». …
Avslutningsvis har lyst til å sitere noe fra Bente Müllers bok Jomfruprøven – utbruddet fra Den analytiske felle – som ble utgitt i 1993. Hun skriver på sidene 29-31:

RASJONALISMENS IRRASJONALITET

”Menn og kvinner tenker forskjellig. Det er naturlig. Vi betrakter virkeligheten fra hvert vårt synspunkt, og ser følgelig to forskjellige ”sannheter”. Mannen betrakter verden utenfra, kvinnen innenfra. Mannen oppfatter materien som den primære realitet, mens kvinnen setter psyken i sin virkelighets sentrum. Dette gir oss forskjellig grunnlag for resonnement, noe som gir oss hver vår tenkemåte. Begge er like sanne, sett fra de respektive tenkers synspunkt, for begge avviker like mye fra den egentlige sannheten, som først fremkommer når mannens og kvinnens virkelighetsbilder legges oppå hverandre. Da inntreffer en åndelig befruktning som frembringer et utvidet og riktigere dimensjonert verdensbilde enn det vi ser hver for oss.

Således er mannen og kvinnen tenkningens to øyne. Og begge øyne er like viktige, for det sanne verdensbildet kan først fremkalles når begge øyne brukes samtidig; når de to tenkemåtene får barn sammen.

Fra naturens side er mennesket altså en tenker med medfødt evne til selvkorreksjon. Fordi vi er i stand til å betrakte virkeligheten fra to motsatte synspunkter samtidig, har vi sammen muligheten til å få den egentlige virkeligheten i fokus. Dermed ligger alt til rette for at vi skal kunne lære å fungere intelligent i forhold til den verden vi befinner oss i, og opprette et varig samliv med naturen.

Dette har vi ennå ikke klart, tenkningen vår har tvert imot drevet oss inn i en krig med virkeligheten. En krig som raserer vårt livsgrunnlag, og truer vår eksistens.

Hvorfor er vi så uintelligente?

En gang for lenge siden skjedde noe som gjorde mennesket blindt på det ene øyet. Blindheten oppsto da den feminine tenker ble erklært ikke-intelligent, og satt ut av drift. Bakgrunnen for dette var at de to tenkernes respektive sannheter var motstridende, og derfor tilsynelatende uforenlige. Ergo ble den ene dømt falsk.

Mot denne logiske dommen var mann og kvinne ikke i stand til å forsvare seg. En filosofisk duell avgjorde rettstvisten. Den feminine tenkers sannhet var den svakeste, fordi den i vesentlig grad var basert på kalkulasjon med immaterielle størrelser, og logikken derfor ikke var lett tilgjengelig. Utfallet av konflikten var dermed gitt. Den maskuline tenkers sannhet ble kronet til verdens hersker, og mannen måtte ta over all videre tenkning og handling alene. Den maskuline tenkers åndelige suverenitet var etablert, overmenneskets og undermenneskets åndsrasistiske verdensrike grunnlagt.

Etter denne tragiske hendelsen, som mannen ikke må idømmes noen skyld for, har den feminine tenker vært død og begravet. En opprinnelig del av mennesket; tankens ene øye, var altså fjernet ved et usynlig inngrep. Siden har mennesket vært en enøyet betrakter av virkeligheten, noe som har gitt oss et misvisende virkelighetsbilde. Et usant verdensbilde.

Den grunnleggende vrangforestilling; troen på maskulinitetens overlegenhet, har formet seg ved enkjønnet parring, og utviklet seg til et mektig kompleks av beslektede vrangforestillinger som alle bekrefter hverandre.

Konsekvensen av disse vrangforestillingene er at vi handler irrasjonelt i forhold til virkeligheten. Vi er altså i konflikt med den helheten vi er en del av, fordi vi ser et falskt bilde av den. Vi er i krig med kosmos.

Dagens syke verden, med dens vell av ytre sykdomssymptomer, er et produkt av denne uidentifiserte irrasjonaliteten; vår falske rasjonalitet, vår falske intelligens.

Når noen lider av vrangforestillinger, betegnes de gjerne som sinnslidende. Det er skremmende å innse at hele menneskeheten er blitt sinnslidende på grunn av denne åndelige enøyetheten, og at sykdommen er så utbredt at den forveksles med normalitet. Alle er angrepet. Alle er pasienter. Ingen lege finnes.

Men denne erkjennelsen av det håpløse gir også håp, for sammen med sykdommen synliggjøres den medisin som er sinnslidelsens motgift og menneskehetens eneste redningsmulighet:

Ekte rasjonalitet kan opprettes ved at det blindede øyet gjøres seende igjen. Verden kan helbredes ved at den myrdede feminine tenker gjenoppvekkes fra de døde”.

***

PS: Arkotenes hypostase må leses allegorisk/billedlig og ikke bokstavelig!

Vi har lenge levd under patriarkatets diktatur, en mannsdominert samfunnsform, men vi får det neppe stort bedre under matriarkatets diktatur, om noen tror det. Her må det en fin balansegang til for at jordens kvinner og menn skal kunne leve i fredelig sameksistens med hverandre, og utvikle et verdensbilde som er til gavn for oss alle i fremtiden.

Det var dette gnostikere i oldtiden i hovedsak sto imot; patriarkatets diktatur, en mannlig gud/overherre uten å ta med det kvinnelige element i regnskapet.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Arne Magnus Aasen skrev: søn nov 12, 2023 9:18 am Jeg har fått et urovekkende syn om hva som kan skje når vulkanen ved Reykjaneskagi, halvøyen som ligger ved kysten sørvest på Island, bryter ut. Den vll utløse en tsjunami som vil ramme øyer ved Skotland og norskekysten. Rogaland vil kjenne på de største ødeleggelsene.
Nå bryter det løs ved Reykjaneskagi igjen og en svovelsky rammer Vestlandet. Er det nå synet mitt skal oppfylles?

Brukeravatar
immediately
Innlegg: 426
Sted: Bardufoss

Legg inn av immediately »

Arne Magnus Aasen skrev: tir des 19, 2023 11:12 am
Arne Magnus Aasen skrev: søn nov 12, 2023 9:18 am Jeg har fått et urovekkende syn om hva som kan skje når vulkanen ved Reykjaneskagi, halvøyen som ligger ved kysten sørvest på Island, bryter ut. Den vll utløse en tsjunami som vil ramme øyer ved Skotland og norskekysten. Rogaland vil kjenne på de største ødeleggelsene.
Nå bryter det løs ved Reykjaneskagi igjen og en svovelsky rammer Vestlandet. Er det nå synet mitt skal oppfylles?
Hva er det du holder på med?
Er det profetstatus du jager etter?

Gleder det deg hver gang du får rett?
Hvorfor ber du ikke Yahwe om at det som skal skje

IKKE må skje?

Fordi det frater deg muligheten til å bli
... hm, la meg se.... ja, var det ikke Messias?

Samler du på messias-status-poeng?
Så mange det skal til for å gjøre deg hørbar?

Om intet er umulig for din gud,
må vel det kunne skje at det som skal skje,

ikke skjer likevel?
Sist redigert av immediately den tir des 19, 2023 1:14 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

immediately skrev: tir des 19, 2023 12:53 pm
Arne Magnus Aasen skrev: tir des 19, 2023 11:12 am
Arne Magnus Aasen skrev: søn nov 12, 2023 9:18 am
Nå bryter det løs ved Reykjaneskagi igjen og en svovelsky rammer Vestlandet. Er det nå synet mitt skal oppfylles?
Hva er det du holder på med?
Er det profetstatus du jager etter?

Gleder det deg hver gang du får rett?
Hvorfor ber du ikke Yahwe om at det som skal skje

IKKE må skje?

Fordi det frater deg muligheten til å bli
... hm, la meg se.... ja, var det ikke Messias?

Samler du på messias-status-poeng?
Så mange det skal til for å gjøre deg hørbar?

Om intet er umulig for din gud,
må det vel lett kunne skje at det som skal skje,

ikke skjer likevel?

Arne svarer:
Jeg har fått et urovekkende syn om hva som kan skje når vulkanen ved Reykjaneskagi, halvøyen som ligger ved kysten sørvest på Island, bryter ut. Den vll utløse en tsjunami som vil ramme øyer ved Skotland og norskekysten. Rogaland vil kjenne på de største ødeleggelsene.

Dette skrev jeg da det brøt ut på Island, men det var uvisst NÅR synet skulle oppfylles. Derfor skriver jeg; er det nå det skal skje?

Har du problemer med det, immedately? Ville det passe deg dårlig om synet gikk i oppfyllelse? Jeg poster kun potensielle profetier som advarsler.

Brukeravatar
immediately
Innlegg: 426
Sted: Bardufoss

Legg inn av immediately »

Arne Magnus Aasen skrev: tir des 19, 2023 1:10 pm
Har du problemer med det, immedately? Ville det passe deg dårlig om synet gikk i oppfyllelse? Jeg poster kun potensielle profetier som advarsler.
Hedres den som hedres skal er mitt motto.
Får du ubestridelig rett i én av dine spådommer
skal jeg låne deg ett øre. Kanskje begge to
om du óg kan si om dette skjer vinter eller sommer. ;)

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

immediately skrev: tir des 19, 2023 1:23 pm
Arne Magnus Aasen skrev: tir des 19, 2023 1:10 pm
Har du problemer med det, immedately? Ville det passe deg dårlig om synet gikk i oppfyllelse? Jeg poster kun potensielle profetier som advarsler.
Hedres den som hedres skal er mitt motto.
Får du ubestridelig rett i én av dine spådommer
skal jeg låne deg ett øre. Kanskje begge to
om du óg kan si om dette skjer vinter eller sommer. ;)
Arne svarer:
Jeg så et hvitt Island, et hvitt Skottland, ett hvitt Rogaland og tre nye øyer utenfor sørvestkysten av Island.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Arne Magnus Aasen skrev: tir des 19, 2023 1:54 pm
immediately skrev: tir des 19, 2023 1:23 pm
Arne Magnus Aasen skrev: tir des 19, 2023 1:10 pm
Har du problemer med det, immedately? Ville det passe deg dårlig om synet gikk i oppfyllelse? Jeg poster kun potensielle profetier som advarsler.
Hedres den som hedres skal er mitt motto.
Får du ubestridelig rett i én av dine spådommer
skal jeg låne deg ett øre. Kanskje begge to
om du óg kan si om dette skjer vinter eller sommer. ;)
Arne svarer:
Jeg så et hvitt Island, et hvitt Skottland, ett hvitt Rogaland og tre nye øyer utenfor sørvestkysten av Island.
Det er verdt å merke seg at denne tråden, 25.10.2023, ble opprettet 22.06.2023, altså fire måneder før det første utbruddet på Island ble registrert av geologer den 25.10.2023.

Brukeravatar
immediately
Innlegg: 426
Sted: Bardufoss

Legg inn av immediately »

Arne Magnus Aasen skrev: tir des 19, 2023 1:54 pm
Jeg så et hvitt Island, et hvitt Skottland, ett hvitt Rogaland og tre nye øyer utenfor sørvestkysten av Island.
Be i hvert fall om at dette ikke skjer vinterstid!
Leser vi i evangeliet, kan det ifølge en Jesu profeti
oppstå en nød verden aldri har opplevd før.
Kan hende millioner eller milliarder mennesker dør.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Arne Magnus Aasen skrev: tir des 19, 2023 1:10 pm Jeg poster kun potensielle profetier som advarsler.
...

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Arne Magnus Aasen skrev: tir des 19, 2023 2:41 pm det første utbruddet på Island ble registrert av geologer den 25.10.2023.
Hm. Fra VG Nett i dag:

"Like før midnatt mandag kveld bekreftet Islands meteorologiske institutt vulkanutbruddet rundt 4 kilometer nordøst for byen Grindavik på Reykjanes-halvøya"

Hm.


Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Vel ... at det kan bli dramatisk for den britiske kongefamilien kom vel neppe overraskende på mange ...
:roll:

Mvh

BE
som ellers mener at når sjamaner hevder at de kan kurere kreft og snu atomer, er det vel lite som lenger overrasker noen

Brukeravatar
immediately
Innlegg: 426
Sted: Bardufoss

Legg inn av immediately »

BlackEagle skrev: tir des 19, 2023 8:39 pm
Vel ... at det kan bli dramatisk for den britiske kongefamilien kom vel neppe overraskende på mange ...
:roll:

Mvh

BE
som ellers mener at når sjamaner hevder at de kan kurere kreft og snu atomer, er det vel lite som lenger overrasker noen
Du vet godt hva jeg mener om sjamaner
av den sorten som trollbinder troskyldige prinsesser.
I fornuftens tankeunivers er slike sjarlataner
ute etter å skape blest om egne hjertesaker og interesser.

Dust selv! :D

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

immediately skrev: ons des 20, 2023 12:35 am
BlackEagle skrev: tir des 19, 2023 8:39 pm
Vel ... at det kan bli dramatisk for den britiske kongefamilien kom vel neppe overraskende på mange ...
:roll:

Mvh

BE
som ellers mener at når sjamaner hevder at de kan kurere kreft og snu atomer, er det vel lite som lenger overrasker noen
Du vet godt hva jeg mener om sjamaner
av den sorten som trollbinder troskyldige prinsesser.
I fornuftens tankeunivers er slike sjarlataner
ute etter å skape blest om egne hjertesaker og interesser.

Dust selv! :D
:lol: - og virtuell tommel!

Mvh

BE

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

BlackEagle skrev: tir des 19, 2023 5:50 pm
Arne Magnus Aasen skrev: tir des 19, 2023 2:41 pm det første utbruddet på Island ble registrert av geologer den 25.10.2023.
Hm. Fra VG Nett i dag:

"Like før midnatt mandag kveld bekreftet Islands meteorologiske institutt vulkanutbruddet rundt 4 kilometer nordøst for byen Grindavik på Reykjanes-halvøya"

Hm.
Arne svarer:

På Island startet krisen rundt 25. oktober 2023. Det ble først oppdaget en økning i grunnforskyvning målt med GPS ved overflaten og mange små jordskjelv.
Bakkeoverflaten hadde beveget seg oppover med syv centimeter. Det ble oppdaget av satellittbilder og GPS.

Albananas
Innlegg: 100

Legg inn av Albananas »

Arne Magnus Aasen skrev: tir aug 01, 2023 12:03 pm Ny åpenbaring.
To store, fire mellomstore og sju småstater går mot undergang før 25.10.2023
Huttetu!

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Arne Magnus Aasen skrev: ons des 20, 2023 7:56 am
BlackEagle skrev: tir des 19, 2023 5:50 pm
Arne Magnus Aasen skrev: tir des 19, 2023 2:41 pm det første utbruddet ...
Hm. Fra VG Nett i dag:

"Like før midnatt mandag kveld bekreftet Islands meteorologiske institutt vulkanutbruddet rundt 4 kilometer nordøst for byen Grindavik på Reykjanes-halvøya"

Hm.
Arne svarer:

På Island startet krisen rundt 25. oktober 2023. Det ble først oppdaget en økning i grunnforskyvning målt med GPS ved overflaten og mange små jordskjelv.
Bakkeoverflaten hadde beveget seg oppover med syv centimeter. Det ble oppdaget av satellittbilder og GPS.
Du skrev uttrykkelig "utbruddet" - se ovenfor fra ditt eget innlegg.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

BlackEagle skrev: ons des 20, 2023 10:17 am
Arne Magnus Aasen skrev: ons des 20, 2023 7:56 am
BlackEagle skrev: tir des 19, 2023 5:50 pm

Hm. Fra VG Nett i dag:

"Like før midnatt mandag kveld bekreftet Islands meteorologiske institutt vulkanutbruddet rundt 4 kilometer nordøst for byen Grindavik på Reykjanes-halvøya"

Hm.
Arne svarer:

På Island startet krisen rundt 25. oktober 2023. Det ble først oppdaget en økning i grunnforskyvning målt med GPS ved overflaten og mange små jordskjelv.
Bakkeoverflaten hadde beveget seg oppover med syv centimeter. Det ble oppdaget av satellittbilder og GPS.
Du skrev uttrykkelig "utbruddet" - se ovenfor fra ditt eget innlegg.
Arne svarer:

Hvis din kommentar ikke er av din sedvanlige flisespikking, så ber jeg om en presisering og ikke kom med noe slikt som at det er jeg som må presisere.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Arne Magnus Aasen skrev: ons des 20, 2023 11:03 am
BlackEagle skrev: ons des 20, 2023 10:17 am
Arne Magnus Aasen skrev: ons des 20, 2023 7:56 am

Arne svarer:

På Island startet krisen rundt 25. oktober 2023. Det ble først oppdaget en økning i grunnforskyvning målt med GPS ved overflaten og mange små jordskjelv.
Bakkeoverflaten hadde beveget seg oppover med syv centimeter. Det ble oppdaget av satellittbilder og GPS.
Du skrev uttrykkelig "utbruddet" - se ovenfor fra ditt eget innlegg.
Arne svarer:

Hvis din kommentar ikke er av din sedvanlige flisespikking, så ber jeg om en presisering og ikke kom med noe slikt som at det er jeg som må presisere.
Jeg kan presisere.

"Det lenge varslede vulkanutbruddet er nå i gang på det sørvestlige Island. Landet har erklært unntakstilstand.

Et kraftig jordskjelv startet nord for Grindavík rundt klokken 22 mandag kveld. Én time senere startet vulkanutbruddet i området Hagafjell."

https://www.aftenposten.no/verden/i/APA ... et-utbrudd

Vulkanutbruddet staret kl. 22 om kvelden mandag 18. desember. Om det var kl.22 norsk eller islandsk tid, er uklart.

Og sånn er det med den saken.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Karatel skrev: ons des 20, 2023 11:18 am
Arne Magnus Aasen skrev: ons des 20, 2023 11:03 am
BlackEagle skrev: ons des 20, 2023 10:17 am

Du skrev uttrykkelig "utbruddet" - se ovenfor fra ditt eget innlegg.
Arne svarer:

Hvis din kommentar ikke er av din sedvanlige flisespikking, så ber jeg om en presisering og ikke kom med noe slikt som at det er jeg som må presisere.
Jeg kan presisere.

"Det lenge varslede vulkanutbruddet er nå i gang på det sørvestlige Island. Landet har erklært unntakstilstand.

Et kraftig jordskjelv startet nord for Grindavík rundt klokken 22 mandag kveld. Én time senere startet vulkanutbruddet i området Hagafjell."

https://www.aftenposten.no/verden/i/APA ... et-utbrudd

Vulkanutbruddet staret kl. 22 om kvelden mandag 18. desember. Om det var kl.22 norsk eller islandsk tid, er uklart.

Og sånn er det med den saken.
Arne svarer:
På Island startet krisen rundt 25. oktober 2023. Det ble først oppdaget en økning i grunnforskyvning målt med GPS ved overflaten og mange små jordskjelv. Bakkeoverflaten hadde beveget seg oppover med syv centimeter. Det ble oppdaget av satellittbilder og GPS.

Det ovenstående poengterte jeg for å vise at den potensielle profetien i tråden 25.10.2023 som jeg publiserte fire måneder før det første utbruddet, ble oppfylt. Hva jeg fikk "se" i ettertid av utbruddet var en tsunami som vil ramme Skottland og Rogaland som værst. Jeg "så" i tillegg at tre nye øyer vil oppstå i kjølevannet av det største utbruddet som ennå ikke har skjedd.

Brukeravatar
immediately
Innlegg: 426
Sted: Bardufoss

Legg inn av immediately »

immediately skrev: ons des 20, 2023 12:35 am
Du vet godt hva jeg mener om sjamaner
av den sorten som trollbinder troskyldige prinsesser.
I fornuftens tankeunivers er slike sjarlataner
ute etter å skape blest om egne hjertesaker og interesser.

Dust selv! :D
Fikk nylig vite at hun snart gifter seg med ham.
For å bringe Norges kongehus mer overtro og skam?
Det siste er visst djevleutdrivelser på sinte unger.
Stemmer det? Eller er ryktet lagt ut av onde tunger?

Er det ingen som kan få prinsessen til å våkne?
Hun har gått seg vill, som bort i den tjukkeste tåke.
Bare én kan redde henne før de feirer sitt giftemål.
Nytter ikke med brødrene hans, verken Per eller pål.

Hva tenker kongen om sin overtroiske datter?
Han må vel høre langt unna folkets hånlige latter?
Blir han ikke lei av sin datters toskeskap?
Ser hun ikke selv at verden bak kongens rygg ler og gjør ap? :roll:

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

immediately skrev: ons des 20, 2023 9:27 pm
immediately skrev: ons des 20, 2023 12:35 am
Du vet godt hva jeg mener om sjamaner
av den sorten som trollbinder troskyldige prinsesser.
I fornuftens tankeunivers er slike sjarlataner
ute etter å skape blest om egne hjertesaker og interesser.

Dust selv! :D
Fikk nylig vite at hun snart gifter seg med ham.
For å bringe Norges kongehus mer overtro og skam?
Det siste er visst djevleutdrivelser på sinte unger.
Stemmer det? Eller er ryktet lagt ut av onde tunger?

Er det ingen som kan få prinsessen til å våkne?
Hun har gått seg vill, som bort i den tjukkeste tåke.
Bare én kan redde henne før de feirer sitt giftemål.
Nytter ikke med brødrene hans, verken Per eller pål.

Hva tenker kongen om sin overtroiske datter?
Han må vel høre langt unna folkets hånlige latter?
Blir han ikke lei av sin datters toskeskap?
Ser hun ikke selv at verden bak kongens rygg ler og gjør ap? :roll:
... og nå anbefaler han djevleutdrivelse på barn, også. Det er gutten sin, det!

Nå har jeg aldri ansett prinsessen som særlig glup, men det får da jaggu være måte på!

Mv og ørlite irritert h

BE

Brukeravatar
immediately
Innlegg: 426
Sted: Bardufoss

Legg inn av immediately »

BlackEagle skrev: ons des 20, 2023 11:26 pm
immediately skrev: ons des 20, 2023 9:27 pm
immediately skrev: ons des 20, 2023 12:35 am
Du vet godt hva jeg mener om sjamaner
av den sorten som trollbinder troskyldige prinsesser.
I fornuftens tankeunivers er slike sjarlataner
ute etter å skape blest om egne hjertesaker og interesser.

Dust selv! :D
Fikk nylig vite at hun snart gifter seg med ham.
For å bringe Norges kongehus mer overtro og skam?
Det siste er visst djevleutdrivelser på sinte unger.
Stemmer det? Eller er ryktet lagt ut av onde tunger?

Er det ingen som kan få prinsessen til å våkne?
Hun har gått seg vill, som bort i den tjukkeste tåke.
Bare én kan redde henne før de feirer sitt giftemål.
Nytter ikke med brødrene hans, verken Per eller pål.

Hva tenker kongen om sin overtroiske datter?
Han må vel høre langt unna folkets hånlige latter?
Blir han ikke lei av sin datters toskeskap?
Ser hun ikke selv at verden bak kongens rygg ler og gjør ap? :roll:
... og nå anbefaler han djevleutdrivelse på barn, også. Det er gutten sin, det!

Nå har jeg aldri ansett prinsessen som særlig glup, men det får da jaggu være måte på!

Mv og ørlite irritert h

BE
Vel, tenk grundig over hvorfor kongen tillater dette.
Har ikke konger og overtro alltid fulgt hverandre?
Er det ikke fra dette holdet det blir skapt religioner,
åndelige verktøyer for å utnytte og slavebinde oss andre?

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

immediately skrev: tor des 21, 2023 10:25 am
Vel, tenk grundig over hvorfor kongen tillater dette.
Har ikke konger og overtro alltid fulgt hverandre?
Er det ikke fra dette holdet det blir skapt religioner,
åndelige verktøyer for å utnytte og slavebinde oss andre?

:lol:

"That's very, very true!" (Frank Zappa)

Mvh

BE

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Filosofi, religion og livssyn»