Trettebergstuen - går av

Svar
DoktorS

Trettebergstuen - går av

Legg inn av DoktorS »

Hva i all verden?
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/2 ... -habilitet

Har aldri hatt sansen for denne broileren. For øvrig er jo det interessant at regjeringen samtidig er opptatt med dette med styrer og kjønnskvotering i privat sektor...

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/2 ... -habilitet

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

DoktorS skrev: fre jun 23, 2023 10:50 am Hva i all verden?
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/2 ... -habilitet

Har aldri hatt sansen for denne broileren. For øvrig er jo det interessant at regjeringen samtidig er opptatt med dette med styrer og kjønnskvotering i privat sektor...

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/2 ... -habilitet
Er de ikke alle broilere da?
Syntes hun har vært litt skarp i kantene. Litt småspydig kanskje.
Og det har INGENTING med at hun er homofil. Jeg er IKKE av de som syntes "er det nok nå Pride". Orker ikke å sjekke den tråden engang.

Men unnskyldningen hennes trur jeg INGENTING på. Det er KLIN UMULIG at man ikke klarer å få med seg at man er inhabil til så nære venner. Det var ikke akkurat en fjern onkel hun var inhabil ovenfor.

Dette igjen trur jeg kommer til å så HARDT tilbake mot Støre. Hvem vet hva de har av andre utnevnelser. Virker som ingen uansett sjekker hva ministrene utnevner.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ja, man kan synes synd på Støre - i grunnen. Hun har vel for så vidt også vært betraktet som et serkt kort. Det sier kanskje litt om hva Ap har å ta av...

Enig - hun er veldig sånn selvrettferdig på sett og vis, og veldig skarp på "sine" saker - som er homosak og likestilling. På det siste har hun hatt en hel del tabloide ytringer med skarpe kanter, f.eks. knyttet til kvinnefotball. Jeg synes også det er utidig å bruke Pride-flagget når hun presenterte lov mot konverteringsterapi. Den typen ting som jeg synes blir for mye - som stasråd skal man også være samlende, i alle fall til en viss grad, også for de som ikke er enig. Og da blir det for mye.

Ellers stusser jeg litt over dette med styreverv - er dette egenntlig bare en slags gratis offenltige penger til noen som bare skal sitte der. Det virker i alle fall ganske lukrativt.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Tajik inn, det hadde vært utrolig parodisk.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Det er temmelige drøye saker - hvem tror hun at hun er? Diktator-dronning??
Kulturminister Anette Trettebergstuen (Ap) trekker seg som statsråd etter å ha utnevnt nære venner til ulike verv. Nå sier statsminister Jonas Gahr Støre at dette skjedde til tross for at hun ble advart av departementet. '

Samtidig er det neppe heeeeeeelt tilfeldig at Ap blir rammet her. Det er jo akkurat noe av det som har vært, og tydeligvis er, et problem i det partiet. Her er det noen som er kompiser.
Sist redigert av DoktorS den fre jun 23, 2023 11:10 am, redigert 1 gang totalt.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

DoktorS skrev: fre jun 23, 2023 11:08 am Ja, man kan synes synd på Støre - i grunnen. Hun har vel for så vidt også vært betraktet som et serkt kort. Det sier kanskje litt om hva Ap har å ta av...

Enig - hun er veldig sånn selvrettferdig på sett og vis, og veldig skarp på "sine" saker - som er homosak og likestilling. På det siste har hun hatt en hel del tabloide ytringer med skarpe kanter, f.eks. knyttet til kvinnefotball. Jeg synes også det er utidig å bruke Pride-flagget når hun presenterte lov mot konverteringsterapi. Den typen ting som jeg synes blir for mye - som stasråd skal man også være samlende, i alle fall til en viss grad, også for de som ikke er enig. Og da blir det for mye.

Ellers stusser jeg litt over dette med styreverv - er dette egenntlig bare en slags gratis offenltige penger til noen som bare skal sitte der. Det virker i alle fall ganske lukrativt.
Finnes jo hundretusenvis av styreverv. Fra borettslaget til Equinor.
Det er nok i all hovedsak en reell jobb som gjøres rundt i styret. Papirer og slikt som skal leses.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

VivaLV skrev: fre jun 23, 2023 11:10 am
DoktorS skrev: fre jun 23, 2023 11:08 am Ja, man kan synes synd på Støre - i grunnen. Hun har vel for så vidt også vært betraktet som et serkt kort. Det sier kanskje litt om hva Ap har å ta av...

Enig - hun er veldig sånn selvrettferdig på sett og vis, og veldig skarp på "sine" saker - som er homosak og likestilling. På det siste har hun hatt en hel del tabloide ytringer med skarpe kanter, f.eks. knyttet til kvinnefotball. Jeg synes også det er utidig å bruke Pride-flagget når hun presenterte lov mot konverteringsterapi. Den typen ting som jeg synes blir for mye - som stasråd skal man også være samlende, i alle fall til en viss grad, også for de som ikke er enig. Og da blir det for mye.

Ellers stusser jeg litt over dette med styreverv - er dette egenntlig bare en slags gratis offenltige penger til noen som bare skal sitte der. Det virker i alle fall ganske lukrativt.
Finnes jo hundretusenvis av styreverv. Fra borettslaget til Equinor.
Det er nok i all hovedsak en reell jobb som gjøres rundt i styret. Papirer og slikt som skal leses.
Ja, selvsagt, men tydeligvis blir det å sitte i styret i Operaen sett på som en "premie". Kanskje på tide med en gjennomgang her også. Det er ikke rart at de offentlige utgiftene i Norge er astronomiske...

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

DoktorS skrev: fre jun 23, 2023 11:09 am Det er temmelige drøye saker - hvem tror hun at hun er? Diktator-dronning??
Kulturminister Anette Trettebergstuen (Ap) trekker seg som statsråd etter å ha utnevnt nære venner til ulike verv. Nå sier statsminister Jonas Gahr Støre at dette skjedde til tross for at hun ble advart av departementet. '

Samtidig er det neppe heeeeeeelt tilfeldig at Ap blir rammet her. Det er jo akkurat noe av det som har vært, og tydeligvis er, et problem i det partiet. Her er det noen som er kompiser.
Den er SUPERDRØY. Nå har hun jo uansett godt av. Men i Danmark kan man bli jo erkjent uskikket til og sitte på Stortinget.
Burde jo nesten føre til noe straff hvis så er tilfelle.

guru

Legg inn av guru »

Haha! For er tåkesvar Støre kommer med når Aftenposten spør om hvorfor Brenna blir sittende mens Trettebergstuen må gå.

Komishow nå.

Brukeravatar
Baguette
Innlegg: 223

Legg inn av Baguette »

Egentlig helt galskap hvor råtten og ikke luktende AP ledelsen under Støre har blitt. Det var ille under Stoltenberg også, men han hadde ihvertfall en del sterke kort og han var ekstremt flink selv.

Investor

Legg inn av Investor »

Tenker at nå må pressen tenke seg om, og ikke gå fullstendig bananas.
Tankene går til Tore Tønne-saken.

Assi

Legg inn av Assi »

Var det ikke Trettebergstuen og Huitfeldt som var med på det spørreprogrammet "alle mot alle/en" eller noe slikt ?

Mener jeg tenkte hvordan det var mulig å være minister og fremstå så blåst/Ha så lite allmennkunnskap. Forstår det bedre nå..

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Investor skrev: fre jun 23, 2023 11:13 am Tenker at nå må pressen tenke seg om, og ikke gå fullstendig bananas.
Tankene går til Tore Tønne-saken.
Tull. Folk må stå til ansvar for sine handlinger.

Investor

Legg inn av Investor »

Haugzu skrev: fre jun 23, 2023 11:15 am
Investor skrev: fre jun 23, 2023 11:13 am Tenker at nå må pressen tenke seg om, og ikke gå fullstendig bananas.
Tankene går til Tore Tønne-saken.
Tull. Folk må stå til ansvar for sine handlinger.
Jo, men vi må huske på at det er et menneske midt oppe i dette som nærmest blir satt i gapestokk.
Hvordan man reagerer på dette er ulikt. Tragiske ting kan skje.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Som nevnt lengre oppe - dette kan kanskje sågar være straffbart...

.. stakkars Ap før valgkampen nå, som så smått ha startet. Vanlige folk sliter med økte priser, høy rente og negativ kjøpekraftutviklign. Samtidig sitter det folk i de høyeste posisjoner og deler ut goder til sine egne venner - folk som allerede er høyt på den offentlige lønningslista... Og får enda mer, tildelt av Ap-statsråd, tross advarsel.

Håper aldri vi får se Trettebergstuen i verv eller høyere posisjoner etter dette.'

Jeg er faktisk ganske sint!

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Statsråder som mener det finnes flere enn to kjønn, gir gode venner høye stillinger, og griner på TV når de blir tatt og må gå av - for en parodi av et helt ødelagt land

Queenie

Legg inn av Queenie »

Haugzu skrev: fre jun 23, 2023 11:15 am
Investor skrev: fre jun 23, 2023 11:13 am Tenker at nå må pressen tenke seg om, og ikke gå fullstendig bananas.
Tankene går til Tore Tønne-saken.
Tull. Folk må stå til ansvar for sine handlinger.
Tillit er det skjøreste man har her i livet, veldig vanskelig å få og så lett å ødelegge - for livet. Kjenner jeg dem rett så får vi nok se henne som politiker igjen, men aldri slik hun selv sikkert har håpet fortsettelsen ville bli.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Investor skrev: fre jun 23, 2023 11:13 am Tenker at nå må pressen tenke seg om, og ikke gå fullstendig bananas.
Tankene går til Tore Tønne-saken.
Vi er vel ett stykke unna Tore Tønne-saken.
Og i tillegg mener jeg vi ALDRI må slutte å sette kritisk blikk på de som styrer landet.
Det er nok større problem at de ikke gjør det enn omvendt.

F.eks. hvorfor har ingen i pressen oppdaget alle disse nominasjonene?

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

DoktorS skrev: fre jun 23, 2023 11:09 am Det er temmelige drøye saker - hvem tror hun at hun er? Diktator-dronning??
Kulturminister Anette Trettebergstuen (Ap) trekker seg som statsråd etter å ha utnevnt nære venner til ulike verv. Nå sier statsminister Jonas Gahr Støre at dette skjedde til tross for at hun ble advart av departementet. '

Samtidig er det neppe heeeeeeelt tilfeldig at Ap blir rammet her. Det er jo akkurat noe av det som har vært, og tydeligvis er, et problem i det partiet. Her er det noen som er kompiser.
Ja, for Høyre har jo ikke delt ut store, fete stillinger til avgåtte statsråder eller lignende.

https://www.aftenposten.no/meninger/kom ... -det-greit

Downlight

Legg inn av Downlight »

Trettebergstuen, Brenna, Tajik.....

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

greyserpent skrev: fre jun 23, 2023 11:30 am
DoktorS skrev: fre jun 23, 2023 11:09 am Det er temmelige drøye saker - hvem tror hun at hun er? Diktator-dronning??
Kulturminister Anette Trettebergstuen (Ap) trekker seg som statsråd etter å ha utnevnt nære venner til ulike verv. Nå sier statsminister Jonas Gahr Støre at dette skjedde til tross for at hun ble advart av departementet. '

Samtidig er det neppe heeeeeeelt tilfeldig at Ap blir rammet her. Det er jo akkurat noe av det som har vært, og tydeligvis er, et problem i det partiet. Her er det noen som er kompiser.
Ja, for Høyre har jo ikke delt ut store, fete stillinger til avgåtte statsråder eller lignende.

https://www.aftenposten.no/meninger/kom ... -det-greit
Triste saker det her. Blir både lei meg og forbannet på en gang.

Cochise
Innlegg: 343

Legg inn av Cochise »

Hva i alle dager er dette?
Jeg fant Brenna-saken litt merkelig, grunnleggende paranoid som jeg er, mistenkte jeg at det var tåkelegging for
en kommende sak/avsløring/"skandale". Men nå - Trettebergstuen får fyken - hva faen tror Støre han skal oppnå med dette?!?.
Enten har vi en kommende kjempeskandale - eller Støre tror virkelig at dette er et gunstig valgkamputspill i det kommende lokalvalget?

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

FjodorDVD skrev: fre jun 23, 2023 11:35 am
greyserpent skrev: fre jun 23, 2023 11:30 am
DoktorS skrev: fre jun 23, 2023 11:09 am Det er temmelige drøye saker - hvem tror hun at hun er? Diktator-dronning??
Kulturminister Anette Trettebergstuen (Ap) trekker seg som statsråd etter å ha utnevnt nære venner til ulike verv. Nå sier statsminister Jonas Gahr Støre at dette skjedde til tross for at hun ble advart av departementet. '

Samtidig er det neppe heeeeeeelt tilfeldig at Ap blir rammet her. Det er jo akkurat noe av det som har vært, og tydeligvis er, et problem i det partiet. Her er det noen som er kompiser.
Ja, for Høyre har jo ikke delt ut store, fete stillinger til avgåtte statsråder eller lignende.

https://www.aftenposten.no/meninger/kom ... -det-greit
Triste saker det her. Blir både lei meg og forbannet på en gang.
Ja, vi begynner å få et problem med de som styrer landet vårt.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

VivaLV skrev: fre jun 23, 2023 11:30 am
Investor skrev: fre jun 23, 2023 11:13 am Tenker at nå må pressen tenke seg om, og ikke gå fullstendig bananas.
Tankene går til Tore Tønne-saken.
Vi er vel ett stykke unna Tore Tønne-saken.
Og i tillegg mener jeg vi ALDRI må slutte å sette kritisk blikk på de som styrer landet.
Det er nok større problem at de ikke gjør det enn omvendt.

F.eks. hvorfor har ingen i pressen oppdaget alle disse nominasjonene?
Det er for mange slike utnevnelser i små styrer rundt omkring.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

greyserpent skrev: fre jun 23, 2023 11:30 am
Ja, for Høyre har jo ikke delt ut store, fete stillinger til avgåtte statsråder eller lignende.

https://www.aftenposten.no/meninger/kom ... -det-greit
Støre forsvarte på pressekonferansen partiutnevnelser, i det her tilfelle styreverv i norsk tipping til partikollegaer. Så det er ikke sammenlignbart med personlige venner eller familiemedlemmer.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Investor skrev: fre jun 23, 2023 11:19 am Jo, men vi må huske på at det er et menneske midt oppe i dette som nærmest blir satt i gapestokk.
Hvordan man reagerer på dette er ulikt. Tragiske ting kan skje.
Ærlig talt. Dette er et voksen menneske som selv har valgt offentligheten med alt det innebærer og har hundretimervis med medietrening. Hun har selv valgt å ignorere helt åpenbare habilitetsspørsmål for å kunne utnevne flere av sine nærmeste til maktposisjoner. Det skal gis ramsalt kritikk, og uten å kjenne lovverket, muligens etterforskes og straffeforfølgelses.

Dette er ikke nettverksbygging eller lignende. Det er reinspikka kameraderi og korrupsjon.

Tilliten befolkningen behøver til Stortinget, regjeringen og politikere er mye viktigere enn de krokodille-tårene til Trettebergstuen nå.

De krokodille-tårene kommer fordi hun ble fersket, og hjelpes bevares for en fremtidsutsikt for henne. Rett tilbake på Stortinget og fortsatt millionlønn.

Det siste hun fortjener er tilbakeholdenhet fra media og befolkningen. Det bør kjøres knallhardt på hvorfor hun 1. Står og lyger på direktesendt pressekonferanse om at hun ikke kjente til reglene og 2. Evt. hvis det faktisk er sant at hun ikke kjente til reglene, hvordan i alle dager er det mulig?

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Men har noen eksperter sagt noe om det kan være straffbart?
Hvis man går imot embetsverket og bevisst bare gjør som man vil så er det vel absolutt på grensen til korrupsjon!!??

guru

Legg inn av guru »

Hun må være politisk død etter dette. Helt ufattelig. Enig i at dette er tett opp mot straffbar korrupsjon, trolig over grensa.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Hva med de som Trettebergstuen ansatte?
Burde ikke de skjønne at det er problematisk at en statsråd som også er en venn gir dem betalte posisjoner?

Har de litt integritet så avgår de sine stillinger de også.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

VivaLV skrev: fre jun 23, 2023 11:41 am Men har noen eksperter sagt noe om det kan være straffbart?
Hvis man går imot embetsverket og bevisst bare gjør som man vil så er det vel absolutt på grensen til korrupsjon!!??
Nei. Hun har ikke gjort noe straffbart.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»