Nektet å ta rektor i hånden

Svar
Brukeravatar
Omoikane
Innlegg: 485

Re: Nektet å ta rektor i hånden

Legg inn av Omoikane »

Guttorm123 skrev: lør jul 08, 2023 7:39 pm

Og håndhilsning-problematikken løses enkelt ved at en lar være å håndhilse på muslimer. Kanskje noen muslimer vil føle at de da blir forskjellsbehandlet på grunn av sin religion, men man kan jo ikke gjøre alle til lags.
Det er mulighet. Eller som en annen var inne på, avvent og se hva de gjør, og svar med en annen hilsegest om det er det man møtes med.

Ingen grunn til å gjøre noe sak av dette.

Brukeravatar
Omoikane
Innlegg: 485

Legg inn av Omoikane »

Knaberaps skrev: lør jul 08, 2023 5:11 pm
Omoikane skrev: lør jul 08, 2023 4:45 pm tvungen kroppskontakt
Vær nå ikke sånn en dramaqueen. Det er snakk om håndhilsing, ikke samleie.
Dramaqueenen er rektoren og andre håndhilsefanatikere.

Det er bare en av flere muligheter til å hilse, og selvfølgelig en privat sak hvilken man ønsker å bruke.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Omoikane skrev: lør jul 08, 2023 7:48 pm

Dramaqueenen er rektoren og andre håndhilsefanatikere.

Det er bare en av flere muligheter til å hilse, og selvfølgelig en privat sak hvilken man ønsker å bruke.
Det er også en privatsak om man i det heletatt ønsker å hilse på andre måter enn håndhilsning.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Omoikane skrev: lør jul 08, 2023 7:48 pm
Knaberaps skrev: lør jul 08, 2023 5:11 pm
Omoikane skrev: lør jul 08, 2023 4:45 pm tvungen kroppskontakt
Vær nå ikke sånn en dramaqueen. Det er snakk om håndhilsing, ikke samleie.
Dramaqueenen er rektoren og andre håndhilsefanatikere.

Det er bare en av flere muligheter til å hilse, og selvfølgelig en privat sak hvilken man ønsker å bruke.
Husk at disse du diskuterer med nå har som sin største livsoppgave å snakke mest mulig negativt drit om muslimer..

Og du ser jo hersketeknikkene.

Brukeravatar
Omoikane
Innlegg: 485

Legg inn av Omoikane »

Guttorm123 skrev: lør jul 08, 2023 7:51 pm
Omoikane skrev: lør jul 08, 2023 7:48 pm

Dramaqueenen er rektoren og andre håndhilsefanatikere.

Det er bare en av flere muligheter til å hilse, og selvfølgelig en privat sak hvilken man ønsker å bruke.
Det er også en privatsak om man i det heletatt ønsker å hilse på andre måter enn håndhilsning.
Selvfølgelig.
Man kan også la være å snakke eller vaske seg, om man vil.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Omoikane skrev: lør jul 08, 2023 7:30 pm
vadefugl skrev: lør jul 08, 2023 7:28 pm Når det gjelder å hilse på muslimske kvinner så rekker jeg ikke frem hånden før de eventuelt gjør det. Handler om å respektere andres intimsone
Som tatt ut av den norske Skikk og bruk-boken fra 60-tallet.
Traff ikke muslimske kvinner på 60-tallet.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Omoikane skrev: lør jul 08, 2023 6:56 pm Men poenget er at at hilseformer endrer seg over tid. Akkurat som språket, musikksmaken og maten vi spiser.
Men du spiser vel bare fiskekaker og kokte poteter.
At du ikke kan argumentere for dine islamistiske holdninger finner jeg helt naturlig, og ser derfor ikke poenget med å diskutere dette videre med deg.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Omoikane skrev: lør jul 08, 2023 7:48 pm håndhilsefanatikere.
Visste ikke at det var en greie. Men det er kanskje et begrep du har funnet opp selv.

Brukeravatar
Omoikane
Innlegg: 485

Legg inn av Omoikane »

Knaberaps skrev: lør jul 08, 2023 8:34 pm
Omoikane skrev: lør jul 08, 2023 6:56 pm Men poenget er at at hilseformer endrer seg over tid. Akkurat som språket, musikksmaken og maten vi spiser.
Men du spiser vel bare fiskekaker og kokte poteter.
At du ikke kan argumentere for dine islamistiske holdninger finner jeg helt naturlig, og ser derfor ikke poenget med å diskutere dette videre med deg.
Islamistiske holdninger? Er det bedre eller dårligere enn apologet?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Omoikane skrev: lør jul 08, 2023 10:08 pm
Knaberaps skrev: lør jul 08, 2023 8:34 pm
Omoikane skrev: lør jul 08, 2023 6:56 pm Men poenget er at at hilseformer endrer seg over tid. Akkurat som språket, musikksmaken og maten vi spiser.
Men du spiser vel bare fiskekaker og kokte poteter.
At du ikke kan argumentere for dine islamistiske holdninger finner jeg helt naturlig, og ser derfor ikke poenget med å diskutere dette videre med deg.
Islamistiske holdninger? Er det bedre eller dårligere enn apologet?
Han du diskuterer med er kongen av uredelighet, bare så du vet det.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Guttorm123 skrev: lør jul 08, 2023 7:24 pm
Omoikane skrev: lør jul 08, 2023 7:19 pm
Dere?
Flytt selv, din dinosaur.
Se der ja. Tommel fikk du også. Islamist-vennene bruker å støtte hverandre....
Islamist-venner eller kanskje islamister/muslimer selv. Det vet vi ikke her inne i et anonymt forum.

Brukeravatar
Omoikane
Innlegg: 485

Legg inn av Omoikane »

Henningsen skrev: lør jul 08, 2023 10:10 pm
Omoikane skrev: lør jul 08, 2023 10:08 pm
Knaberaps skrev: lør jul 08, 2023 8:34 pm

At du ikke kan argumentere for dine islamistiske holdninger finner jeg helt naturlig, og ser derfor ikke poenget med å diskutere dette videre med deg.
Islamistiske holdninger? Er det bedre eller dårligere enn apologet?
Han du diskuterer med er kongen av uredelighet, bare så du vet det.
Jeg skulle nok ha nevnt ertestuing til fiskekakene, det var nok den forglemmelsen som gjorde at jeg rykket opp fra muslim til islamist.
Sist redigert av Omoikane den lør jul 08, 2023 10:22 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

vadefugl skrev: lør jul 08, 2023 7:28 pm Når det gjelder å hilse på muslimske kvinner så rekker jeg ikke frem hånden før de eventuelt gjør det. Handler om å respektere andres intimsone
Hvordan ser du at de er muslimer?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Omoikane skrev: lør jul 08, 2023 10:21 pm
Henningsen skrev: lør jul 08, 2023 10:10 pm
Omoikane skrev: lør jul 08, 2023 10:08 pm

Islamistiske holdninger? Er det bedre eller dårligere enn apologet?
Han du diskuterer med er kongen av uredelighet, bare så du vet det.
Jeg skulle nok ha nevnt ertestuing til fiskekakene, det var nok det som gjorde at jeg rykket opp fra muslim til islamist.
:lol: :lol:
He he, ja det var nok der det lå.

Merkelig at de plutselig skiller på det, siden de gutta mener egentlig at alle muslimer er terrorister.
Men det går kanskje først og fremst ut på å stemple meningsmotstanderne de har.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Omoikane skrev: lør jul 08, 2023 10:21 pm jeg rykket opp fra muslim til islamist.
Man trenger ikke være islamist for å ha visse deler av deres holdninger. Men at du så lett bøyer av for dem hjelper sikkert på...

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Ser at herr Henningsen er svært så interessert i innleggene mine, til tross for at han har "blokkert" meg.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Knaberaps skrev: lør jul 08, 2023 10:36 pm Ser at herr Henningsen er svært så interessert i innleggene mine, til tross for at han har "blokkert" meg.
Han svarer meg, men jeg har blokkert ham, så jeg har vet ikke hva han skriver.

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

Knaberaps skrev: lør jul 08, 2023 10:36 pm Ser at herr Henningsen er svært så interessert i innleggene mine, til tross for at han har "blokkert" meg.
Anbefaler at dere skaffer dere et rom. Har hørt rykter om at flere av suitene på Grand er ledige i natt.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

ehall skrev: lør jul 08, 2023 10:40 pm Han svarer meg, men jeg har blokkert ham, så jeg vet ikke hva han skriver.
Det går i det samme, så du går liksom ikke glipp av noe.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Ohlaien skrev: lør jul 08, 2023 10:41 pm Anbefaler at dere skaffer dere et rom. Har hørt rykter om at flere av suitene på Grand er ledige i natt.
Du kunne hatt et poeng dersom jeg skrev frøken Henningsen.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Omoikane skrev: lør jul 08, 2023 7:57 pm

Selvfølgelig.
Man kan også la være å snakke eller vaske seg, om man vil.
Man kan anta at muslimer tørker seg i ræva med fingrene, og bruke dette som et argument for å la være å håndhilse på muslimer. Mange muligheter....

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 447

Legg inn av Keva »

Knaberaps skrev: lør jul 08, 2023 6:57 am
Det ville du selvsagt aldri kunne ment dersom det var en hvit norsk gutt som nektet å ta en muslimsk rektor i handa fordi denne var uren i kraft av å være muslim.
Også der ville jeg ha konsentrert meg om rektors oppførsel som "seremonimester". Hadde den eventuelt muslimske rektoren begynt å "oppdra" ungdommer og foreldre fra scenen og slik dummet ut seg selv og ødelagt seremonien for ungdommene, ville jeg ha ment nøyaktig det samme - uansett hvilke religioner/livssyn som var innblandet, og uansett om det dreide seg om "urenhet" eller rampestreker.
Ingen forskjell, med andre ord.

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 447

Legg inn av Keva »

Neptun skrev: fre jul 07, 2023 5:14 pm
Keva skrev: fre jul 07, 2023 4:51 pm
Neptun skrev: fre jul 07, 2023 4:35 pm
Ikke at jeg trengte noen bekreftelse på hva jeg skrev fra dét holdet, men takk allikevel.

Dersom likestilling og alminnelig folkeskikk er så utålelig for denne karen og andre i samme kategori, så er det bare å pakke sammen og ha seg hjem der det ikke stilles slike krav.
"Denne karen" er en norsk skoleelev, og han er hjemme.
Å ta til hysteriet og stille seg opp og hyle til barn og foreldre om "oss" og "dere" og drive "oppdragelse" på norske foreldre med en annen religion, er langt fra folkeskikk.
Å ikke ville ha fysisk kontakt er lov.
Da det gjaldt en jente i moskeen i Bærum, mente dere at det var ringeakt overfor kronprinsen. Nå er det kvinnediskriminering. Bare fantasien setter grenser for hva dere finner på neste gang - bare dere får "tatt muslimen".
Nå sikter jeg til Qasim Ali fra artikkelen som synes Vesten er et forferdelig sted - og som lovpriser kamp mot vestlige. Akkurat slik som venstresiden.

Men omtalen gjaldt også denne uhøflige drittungen som synes det er haram å ta en kvinne i hånden. Noe du som norsk kvinne også støtter utrolig nok.
Denne drittungen har med sin manglende folkeskikk ingen utsikter til å klare seg uten NAV-støtte. Svært få vil ansette slike folk, i alle fall ikke i yrker som krever utdanning og omgang med det annet kjønn

Jeg har ikke skrevet det har noe med loven å gjøre, men med respekt for vårt lands skikk og bruk - som også inkluderer likestilling i motsetning til deres egne parallelsamfunn der kvinner undertrykkes på samme måte som i sine hjemland og kulturen de følger. Eneste som er bra med Norge for disse er fulle sosiale rettigheter fra første dag, resten forkastes.

At dere på venstresiden har full forståelse for kvinneundertrykking og disrespekt mot vestlige verdier er noe vi har visst om siden de første pakistanerne, forkledd som turister - med enveisbilletter - dukket opp i Norge.
Du kjenner visst denne gutten personlig og veldig godt. Det gjør ikke jeg, og uttaler meg derfor ikke om ham overhodet. Jeg uttalte meg om rektorens idiotiske opptreden.
Og så tror du visst at du vet veldig mye om min person, mine meninger og min "forståelse" av dine fantasifulle og fiktive forestillinger.
Jeg tror ikke jeg gidder å gå inn på dine stråmanns-prinsipper.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

ehall skrev: lør jul 08, 2023 10:21 pm
vadefugl skrev: lør jul 08, 2023 7:28 pm Når det gjelder å hilse på muslimske kvinner så rekker jeg ikke frem hånden før de eventuelt gjør det. Handler om å respektere andres intimsone
Hvordan ser du at de er muslimer?
Hun bruker hijab og da er jeg forsiktig

Japemperor
Innlegg: 4

Legg inn av Japemperor »

Ærlig talt det går ikke an å ikke ta rektor i hånden fordi hun er kvinnelig.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Japemperor skrev: tir jul 18, 2023 10:00 am Ærlig talt det går ikke an å ikke ta rektor i hånden fordi hun er kvinnelig.
Joda, dette er helt vanlig i islamsk kultur.

Brukeravatar
Zpiff
Innlegg: 663

Legg inn av Zpiff »

Japemperor skrev: tir jul 18, 2023 10:00 am Ærlig talt det går ikke an å ikke ta rektor i hånden fordi hun er kvinnelig.

Hva om grunnlaget for håndhils-nekten var at "hun" var en "hen"?
Hadde det vært like ille, eller verre/bedre.. -tru?
Er det greit å nekte å håndhilse.. på noen, da på grunnlag av kjønn, seksuell legning, yrke, interesse... eventuelt hva nå enn vedkommende måtte identifiserer seg som?

Og hvor langt kan man strekke en slik "fobi"?
"Jeg opplevde at en hetero, homo, ikke-binær, muslim, kristen, høyre-politiker, baker, mekaniker, frimerkesamler... hostet under 5 meter i fra meg, så da tror jeg at jeg må kontakte tabloid-avisene for å fortelle om min krenkende sjokk-opplevelse, da jeg ikke tåler/takler.. den type menneskers hosting (andre mennesker kan derimot få befinne seg nærmere min intimsone.. og hoste så mye de vil).

Blir vel litt sånn Larsons gale verden over det hele etter hvert, om man strekker strikken langt nok.. 😜

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

vadefugl skrev: tir jul 18, 2023 1:45 am
ehall skrev: lør jul 08, 2023 10:21 pm
vadefugl skrev: lør jul 08, 2023 7:28 pm Når det gjelder å hilse på muslimske kvinner så rekker jeg ikke frem hånden før de eventuelt gjør det. Handler om å respektere andres intimsone
Hvordan ser du at de er muslimer?
Hun bruker hijab og da er jeg forsiktig
Åja. Jeg holder meg langt unna folk som er ekstremt religiøse eller er for politisk islam. Handler ikke om noen intimsoner, men når de bruker hijab vil de nok ha deg på en armlengdes avstand på grunn av at du er mann.

Japemperor
Innlegg: 4

Legg inn av Japemperor »

Zpiff skrev: tir jul 18, 2023 4:09 pm
Japemperor skrev: tir jul 18, 2023 10:00 am Ærlig talt det går ikke an å ikke ta rektor i hånden fordi hun er kvinnelig.

Hva om grunnlaget for håndhils-nekten var at "hun" var en "hen"?
Hadde det vært like ille, eller verre/bedre.. -tru?
Er det greit å nekte å håndhilse.. på noen, da på grunnlag av kjønn, seksuell legning, yrke, interesse... eventuelt hva nå enn vedkommende måtte identifiserer seg som?

Og hvor langt kan man strekke en slik "fobi"?
"Jeg opplevde at en hetero, homo, ikke-binær, muslim, kristen, høyre-politiker, baker, mekaniker, frimerkesamler... hostet under 5 meter i fra meg, så da tror jeg at jeg må kontakte tabloid-avisene for å fortelle om min krenkende sjokk-opplevelse, da jeg ikke tåler/takler.. den type menneskers hosting (andre mennesker kan derimot få befinne seg nærmere min intimsone.. og hoste så mye de vil).

Blir vel litt sånn Larsons gale verden over det hele etter hvert, om man strekker strikken langt nok.. 😜
Den problemstillingen finnes ikke fordi ingen rektor som identifiserte seg som hen kunne blitt ansatt.

Jhinx

Legg inn av Jhinx »

Jeg løste dette problemet for meg selv for årevis siden. Jeg har valgt å ikke ha noe med muslimer å gjøre. Diskuterer ikke med dem, er ikke med dem, ingenting. Det har vært en veldig klok avgjørelse.

Jeg har sluttet å synes synd på kvinner som lar seg bli utnyttet av islam. Det er deres voksne valg og i frie norge må en være ansvarlig for egen handling og egne valg.

Vesten og islam vil aldri gå overens. Det innså jeg for mange år siden og har levd etter den regelen.

Personlig mener jeg muslimer skulle fått egne islamskoler de kunne gått på. Der kunne de hatt shaira regler om de ville.
Den eneste kampen jeg skal ta i fremtiden er for mine barn. De vet ikke bedre.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»