Fordelingen på modeller hos Lamborghini ble slik i fjor:
Urus 5021 stk.
Huracan 2 586 stk.
Aventador 798 stk.
Største markeder er USA, Kina, Tyskland, UK og Italia.
Det er nå tir mai 21, 2024 8:40 pm
Legg inn av InternalExile »
Siden summen bare blir 40%, så antar jeg det er snakk om rene elbiler og ikke hybrider?
Legg inn av Shagalott »
Her er det snakk om rene elbiler ja.InternalExile skrev: ↑ons jan 19, 2022 12:54 pmSiden summen bare blir 40%, så antar jeg det er snakk om rene elbiler og ikke hybrider?
Legg inn av Iseran2770 »
De kunne ha inkludert hybridene i elbil-tallet og så var de resterende 60% rene bensinbiler.InternalExile skrev: ↑ons jan 19, 2022 12:54 pm Siden summen bare blir 40%, så antar jeg det er snakk om rene elbiler og ikke hybrider?
Legg inn av Shagalott »
Av totalsalget i desember har elbiler 21% markedsandel, diesel 19%, og de resterende 60% fordeles mellom bensin, plug-in hybrid, hybrid ++Iseran2770 skrev: ↑ons jan 19, 2022 4:13 pmDe kunne ha inkludert hybridene i elbil-tallet og så var de resterende 60% rene bensinbiler.InternalExile skrev: ↑ons jan 19, 2022 12:54 pm Siden summen bare blir 40%, så antar jeg det er snakk om rene elbiler og ikke hybrider?
Det er nok ikke det, men i Tyskland slo de samme elbiler og hybrider i en diger klump for et par år siden, Begge hadde jo minst en elmotor.
Legg inn av Shagalott »
Og dette er feil, i Tyskland splitter de opp segmentene. Ihvertfall gjør KBA det (Tysklands svar på OFV)Iseran2770 skrev: ↑ons jan 19, 2022 4:13 pm
Det er nok ikke det, men i Tyskland slo de samme elbiler og hybrider i en diger klump for et par år siden, Begge hadde jo minst en elmotor.
Legg inn av InternalExile »
Statistikk er gøy
Legg inn av Shagalott »
Salget i 2020 var nesten 24% lavere enn i 2019. I 2020 kom Covid, med total lock-down i store deler av Europa, og i mars-mai/juni ble det knapt levert en eneste bil i store markeder som Italia, UK osv.InternalExile skrev: ↑fre jan 28, 2022 1:15 pm
Dette tolker jeg som at bilsalget må ha vært betydelig lavere i 2020 enn i 2019. De burde kanskje ha en kolonne justert for totalsalget de årene.
Legg inn av InternalExile »
Det var det jeg trodde. Da gir vs 2020 og vs 2019 litt lite mening.Shagalott skrev: ↑fre jan 28, 2022 1:20 pmSalget i 2020 var nesten 24% lavere enn i 2019. I 2020 kom Covid, med total lock-down i store deler av Europa, og i mars-mai/juni ble det knapt levert en eneste bil i store markeder som Italia, UK osv.InternalExile skrev: ↑fre jan 28, 2022 1:15 pm
Dette tolker jeg som at bilsalget må ha vært betydelig lavere i 2020 enn i 2019. De burde kanskje ha en kolonne justert for totalsalget de årene.
Legg inn av Shagalott »
Legg inn av burkar »
Legg inn av Someone »
Legg inn av burkar »
Jeg husker å lest for en tid tilbake at den andelen ikke er så langt unna 50%. Altså 50% av inntektene kommer fra merch, og resten fra biler og deler.Someone skrev: ↑ons feb 02, 2022 2:49 pm Bra år for Ferrari, både i salget av biler og økonomisk resultat
11.155 leverte biler, opp fra 9.119 i 2020. €4,2 mrd i omsetning, +23% fra 2020 og +13% fra 2019. Og et nettoresultat på €833 millioner, opp fra €609 mill i fjor
https://investor.dn.no/#!/Oversikt/Direkte/103002
Jeg mistenker dog at mye av omsetning skyldes salg av merkevarer eller lisensiering av den til det (capser, T-skjorter etc) og ikke bare salg av biler
Legg inn av Kompressor »
Legg inn av Ribba »
Normalt sett ville jeg jo ha frydet meg på at salget av store diesel- og bensin-SUV'er går kanskje mot slutten, men dessverre vil jo bare andelen SUV'er på veien øke med elktrifiseringen. Jeg har jo lenge vært kritiske til SUV'er og trafikksikkerheten i møte med disse styltemonstrene, spesielt for folk som kjører i mindre biler.Kompressor skrev: ↑ons feb 02, 2022 9:37 pm Litt spent på hva nye Range Rover kan gjøre av «underverker» for bensin og dieselandelen i 2022. Det er i alle fall solgt snart 200 stk og v6 bensin-hybridene vil nok selge bra. Fint for de av oss som håper på en slik som brukt om 3-4 år.
Det finnes fortsatt biler som selges kun med bensinmotor, men 2022 kam bli et år med rekordhøy elbilandel. Spesielt også med tanke på at mva kommer i 2023. Så blir det det året med høyeste elbilandel i flere år fremover tro?
Legg inn av Jan »
Legg inn av Shagalott »
Legg inn av Jan »
You need to be a member in order to post a reply
Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute
Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»