Bør Ståle ta ut Ruben Kristiansen?

Svar
Solvgutt1

Bør Ståle ta ut Ruben Kristiansen?

Legg inn av Solvgutt1 »

Evigunge Ruben Kristiansen har dominert i midtforsvaret til Brann denne sesongen og kan på mange måter sies å være den fremste nøkkelen i Branns forsvar- og angrepsspill. Med Ruben på laget dominerte vi en hel omgang mot suverene Glimt, mens med Ruben ute slet vi mot gråe, middelmådige Viking.

Norge har et stopperproblem som trolig har kostet oss en plass i det kommende Europamesterskapet. I siste utgave av BAs fotballpodcast Fotballpreik skjeller Brann-kaptein Sivert Heltne Nilsen ut landslagssjef Ståle Solbakken for å ikke ta ut Ruben Kristiansen, som han mener kun overgås av van Dijk i sin evne til å forsvare et høyt presspill. Han antyder at Solbakken ikke er kvalifisert til jobben sin hvis han ikke snart tar ut Ruben.

Det er vanskelig å være uenig med Heltne Nilsen, som forresten også burde være med på landslaget. Kristiansen er helt rå til å forsvare et lag som står høyt, og han er også veldig god til å ta ballen med gjennom pressledd.

Hva tenker forumets ekspertise? Er det på tide å ta Ruben inn i landslagsvarmen igjen?

Everenga

Legg inn av Everenga »

Han kan jo begynne med å bruke de beste han har tatt ut i troppen.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Herlig tråd!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg syns disse trådene har stor sjarm.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

PapaSmurf skrev: ons jun 28, 2023 1:26 pm Jeg vet ikke hvorfor, men jeg syns disse trådene har stor sjarm.
Jeg var forbannet i starten da den tredje Wolfe-tråden kom, men begynner å bli enig faktisk.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

PapaSmurf skrev: ons jun 28, 2023 1:26 pm Jeg vet ikke hvorfor, men jeg syns disse trådene har stor sjarm.
Sist tråd resulterte i at Solbakken tok ut Finne, og at Norge vant kampen han spilte i, mens de tapte kampen han ikke spilte i.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Aner ikke hvilken form Ståle Solbakken er i, men om han skulle møte Ruben K i kamp nå så tror jeg han kanskje burde klare å ta han ut av kampen, siden jeg ikke anser flintisen fra Tromsø som en stor offensiv trussel.
At Solbakken skulle klare å ta ut Finne anser jeg dog som mer usannsynlig, mannen har tross alt passert 55...

Var det svar godt nok?

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Ta han ut sammen med Vegard Forren, som har fått en ny vår i Klaksvik på Færøyene. De kjenner jo hverandre både på og ikke minst utenfor banen på diverse nachspiel. To sirkushester på 35 som definitivt fortjener en æresrunde i manesjen til Solbakken.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Juben?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Kaizen skrev: ons jun 28, 2023 2:57 pm Ta han ut sammen med Vegard Forren, som har fått en ny vår i Klaksvik på Færøyene. De kjenner jo hverandre både på og ikke minst utenfor banen på diverse nachspiel. To sirkushester på 35 som definitivt fortjener en æresrunde i manesjen til Solbakken.
Ruben har aldri vært på nach med Forren. Han syklet hjem etter middagen, som han alltid gjør.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Solvgutt1 skrev: ons jun 28, 2023 12:21 pm Hva tenker forumets ekspertise? Er det på tide å ta Ruben inn i landslagsvarmen igjen?
Nei, han har mer enn nok med å holde seg frisk med klubbkampene.

Men han er bedre enn Strandberg, helt åpenbart. Det er det imidlertid flere som er også.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Solvgutt1 skrev: ons jun 28, 2023 3:02 pm
Kaizen skrev: ons jun 28, 2023 2:57 pm Ta han ut sammen med Vegard Forren, som har fått en ny vår i Klaksvik på Færøyene. De kjenner jo hverandre både på og ikke minst utenfor banen på diverse nachspiel. To sirkushester på 35 som definitivt fortjener en æresrunde i manesjen til Solbakken.
Ruben har aldri vært på nach med Forren. Han syklet hjem etter middagen, som han alltid gjør.
Forren sykler også, men det er hjem fra nach. Tross alt beinhard forsvarsspiller.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Tjaaah skrev: ons jun 28, 2023 3:03 pm
Solvgutt1 skrev: ons jun 28, 2023 12:21 pm Hva tenker forumets ekspertise? Er det på tide å ta Ruben inn i landslagsvarmen igjen?
Men han er bedre enn Strandberg, helt åpenbart. Det er det imidlertid flere som er også.
Ikke til å styre forsvaret!

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

LeSorcier skrev: ons jun 28, 2023 3:11 pm Ikke til å styre forsvaret!
Strandberg kan få sitte på en strandstol bak målet, og skrike hele kampen.

Problem løst.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Solvgutt1 skrev: ons jun 28, 2023 1:29 pm
PapaSmurf skrev: ons jun 28, 2023 1:26 pm Jeg vet ikke hvorfor, men jeg syns disse trådene har stor sjarm.
Sist tråd resulterte i at Solbakken tok ut Finne, og at Norge vant kampen han spilte i, mens de tapte kampen han ikke spilte i.
Med Finne på banen tapte vi mot Kypros, med Haaland på banen vant vi både mot Skottland (1-0) og Kypros (3-0), mens f.eks.Thorsvedt på banen tapte vi 0-2 for Skottfland og 0-1 for Kypros.
Ruben Kristiansen spilte seg ut av laget da vi tapte 0-3 for Polen i 2014. For tidlig å tilgi han for det allerede nå.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Tjaaah skrev: ons jun 28, 2023 3:12 pm
LeSorcier skrev: ons jun 28, 2023 3:11 pm Ikke til å styre forsvaret!
Strandberg kan få sitte på en strandstol bak målet, og skrike hele kampen.

Problem løst.
Ser ikke noen forskjell på det som allerede skjer på landslaget i dag, så jeg sier kjør på.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Chromeback skrev: ons jun 28, 2023 3:15 pm Ser ikke noen forskjell på det som allerede skjer på landslaget i dag, så jeg sier kjør på.
En forskjell kan være at Østigård slipper å løpe rundt Strandberg for å komme frem til motspillerne hele kampen, og dermed kan unngå krampe på slutten.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Trur faktisk Norge hadde gjort det bedre uten trener, la Haaland og Martin snakke, så kan de andre sparke ball(mot mål).

Downlight

Legg inn av Downlight »

Han bør ikke tas ut av Solbakken på samme måte som Finne ikke må tas ut. Støtter forøvrig forslaget om å spille uten trener (Solbakken)....

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Solvgutt1 skrev: ons jun 28, 2023 12:21 pm Det er vanskelig å være uenig med Heltne Nilsen
Njaaa, er det så vanskelig da?

TWU

Legg inn av TWU »

Gi Sery Larsen statsborgerskap så kan egentlig bare Brann være landslaget fremover. Med Horneland, ikke Solbakken naturligvis

Bjartesen

Legg inn av Bjartesen »

Langt bedre enn Strandberg *check*
NFF Manken på plass *check*
Fylt 30 med glans *check*

Ser bare plusser.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Nei.

BrannSeriemester07

Legg inn av BrannSeriemester07 »

Ruben er norges beste midtstopper. Men vi trenger han i Brann, så Solbakken må la han være. Han trenger den hvilen han kan få.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Nei

lsklars

Legg inn av lsklars »

Herregud, nei.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Tjaaah skrev: ons jun 28, 2023 3:03 pm
Solvgutt1 skrev: ons jun 28, 2023 12:21 pm Hva tenker forumets ekspertise? Er det på tide å ta Ruben inn i landslagsvarmen igjen?
Nei, han har mer enn nok med å holde seg frisk med klubbkampene.

Men han er bedre enn Strandberg, helt åpenbart. Det er det imidlertid flere som er også.
Bedre enn Strandberg er som du er inne på ikke en tittel som står øverst på adelskalenderen lenger.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Everenga skrev: ons jun 28, 2023 9:03 pm Bedre enn Strandberg er som du er inne på ikke en tittel som står øverst på adelskalenderen lenger.
Nei, jeg hadde ikke nødvendigvis argumentert i mot, om Sølvgutten lanserte seg selv foran Strandberg heller.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»