DNB-oppkjøp av Sbanken = lureri

Svar
startelver

DNB-oppkjøp av Sbanken = lureri

Legg inn av startelver »

Da fikk vi slått det fast, DNB prøver seg på en smooth overgang når de nå overtar alle bank-kundene til Sbanken. Den gebyrfrie banken er historie.

Og om du trodde personbanken var ille nok, det er enda verre for bedriftskundene.

Denne ble lagt ut i dag :
https://sbanken.no/bedrift/aktuelt/dett ... ng-til-dnb

Den forklarer at du skal få de samme "gratistjenestene" ut 2024. Men hva skjer fra 1. januar 2025? Da må du lese prislisten som er skjult på en helt annen side.

De vanlige DNB-vilkårene, som bl.a betyr at du må betale et gebyr på hver bidige overføring med kid.
DNB er ikke kåret til en av de dyreste i Norge uten grunn.

I tillegg må alle med SBanken-konto bytte over til et helt annet kontonummer, det er jo et lite helvete å informere alle kunder og leverandører om dette.
Så da er det bare en ting å gjøre. Avslutt kundeforholdet og gå over til en gebyrfri bank igjen.

BN-bank er et alternativ .

Bilde

Brukeravatar
Soteria
Innlegg: 274

Legg inn av Soteria »

Obosbanken kan være et alternativ, men har de noe eget lokale? Finner ikke ut av det. Hvis ikke kreves det ny I-Phone (og nytt pass) for å sende over pass-opplysningene.

Fant et gammelt brev fra Postbanken, som ble sendt ut da de ble en del av DNB. "Du vil fortsatt kunne bruke din nettbank som vanlig". Et veldig beroligende brev. Jau. Noen år senere viser dette seg å ikke stemme. DNB er en av de strengeste når det gjelder å overvåke overføringer, og redusere kundenes rettigheter. Det hjelper ikke å dokumentere hvem overføringen kom fra eller gikk til, ordren er fortsatt "overføringene må stanse".

En gammel henvendelse fra FotoKnudsen, "du har nå opprettet et trygt og gratis sted for å lagre bildene dine". Noen år senere: "Din konto står i fare for å bli slettet". "Hvis du ikke bestiller et produkt innen 17.06, vil dine bilder bli slettet".

Bankene har hvitvaskingsansatte som overvåker voksne og barn. Akkurat i tilfellet med mindreårige som mottar penger fra eldre menn, er det på sin plass å si fra.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/k ... om-19-barn

Samtidig virker det som den hvitvaskingsansatte har ubegrenset med tid og tillatelser. Før hadde man mer av et økonomisk privatliv. Dette er visst nå helt forbi. En konto burde ha et visst vern for innsyn, på samme måte som ikke alle skal få innsyn i legejournalen. Hvis banken er hissig, kan den til og med legge inn hvitvaskingsspørsmål med tidsfrist. Da vil de sikkert legge inn kundebegrensninger så snart kunden ikke besvarer spørsmålene i tide. En rask og radig måte å frata kunder rettigheter på. Kunden er da henvist til å gå til banken og beklage at han/hun ikke logget inn på nettbanken tidsnok.

guru

Legg inn av guru »

startelver skrev: ons jun 28, 2023 6:40 pm Da fikk vi slått det fast, DNB prøver seg på en smooth overgang når de nå overtar alle bank-kundene til Sbanken. Den gebyrfrie banken er historie.

Og om du trodde personbanken var ille nok, det er enda verre for bedriftskundene.

Denne ble lagt ut i dag :
https://sbanken.no/bedrift/aktuelt/dett ... ng-til-dnb

Den forklarer at du skal få de samme "gratistjenestene" ut 2024. Men hva skjer fra 1. januar 2025? Da må du lese prislisten som er skjult på en helt annen side.

De vanlige DNB-vilkårene, som bl.a betyr at du må betale et gebyr på hver bidige overføring med kid.
DNB er ikke kåret til en av de dyreste i Norge uten grunn.

I tillegg må alle med SBanken-konto bytte over til et helt annet kontonummer, det er jo et lite helvete å informere alle kunder og leverandører om dette.
Så da er det bare en ting å gjøre. Avslutt kundeforholdet og gå over til en gebyrfri bank igjen.

BN-bank er et alternativ .

Bilde
Problemet er jo at det ikke finnes en eneste bank som tilsvarer Sbanken. Det visste DnB meget godt når de kjøpte dem opp - de kvittet seg med en brysom konkurrent.

Det er mange forslag til alternativer - F.eks. Bulderbank. Det er sikkert bra, men det er ikke det samme. For det første er det en ren mobilbank. For det andre tilbyr de kun lån til de som har boliger i byer og tettbygde strøk. Jeg vet heller ikke om de tilbyr fondssparing og om det er et bra tilbud.

Selv har jeg Sbanken som bank nr. 2 primært for fondssparing. Men blir nok etterhvert å bytte når gebyrene kommer.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

startelver skrev: ons jun 28, 2023 6:40 pm Da fikk vi slått det fast, DNB prøver seg på en smooth overgang når de nå overtar alle bank-kundene til Sbanken. Den gebyrfrie banken er historie.

Og om du trodde personbanken var ille nok, det er enda verre for bedriftskundene.

Denne ble lagt ut i dag :
https://sbanken.no/bedrift/aktuelt/dett ... ng-til-dnb

Den forklarer at du skal få de samme "gratistjenestene" ut 2024. Men hva skjer fra 1. januar 2025? Da må du lese prislisten som er skjult på en helt annen side.

De vanlige DNB-vilkårene, som bl.a betyr at du må betale et gebyr på hver bidige overføring med kid.
DNB er ikke kåret til en av de dyreste i Norge uten grunn.

I tillegg må alle med SBanken-konto bytte over til et helt annet kontonummer, det er jo et lite helvete å informere alle kunder og leverandører om dette.
Så da er det bare en ting å gjøre. Avslutt kundeforholdet og gå over til en gebyrfri bank igjen.

BN-bank er et alternativ .

Bilde
Nitrist, men forsåvidt forventet.
Byttet fra DNB til nettopp Sbanken i 2001 for å slippe unna førstnevnte sin rigide, sidrompa og dårlig begrunnede utlånspolitikk, elendige kundeservice samt klamme hånd&gebyrer, og nå har de "tatt meg igjen!"

Har sittet på gjerdet siden konkurransetilsynet fattet sin elendige beslutning rundt dette oppkjøpet, men klyver nå ned og bytter bank.

Takk for alt Sbanken, dere var suverene så lenge det varte!
😊😪

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Cannabis Connoisseur skrev: tor jun 29, 2023 12:07 pm Kan ikke fatte og begripe hvorfor folk er kunder hos DNB i det hele tatt. Har vært kunde hos dem en kort periode, aldri mer.
Skjønner ikke hvorfor folk klager sånn over DNB. Har gitt meg mer lån enn andre banker og til gode betingelser. Hyggelige kundebehandlere som hjelper ved spørsmål.

Innskuddsrenten er dårlig hos DNB, men der er det enkelt å benytte andre tilbydere, f.eks. BN eller Santander. Samme når det gjelder forsikringer.

Thomas

Legg inn av Thomas »

Soteria skrev: tor jun 29, 2023 12:00 pm Obosbanken kan være et alternativ, men har de noe eget lokale? Finner ikke ut av det. Hvis ikke kreves det ny I-Phone (og nytt pass) for å sende over pass-opplysningene.

Fant et gammelt brev fra Postbanken, som ble sendt ut da de ble en del av DNB. "Du vil fortsatt kunne bruke din nettbank som vanlig". Et veldig beroligende brev. Jau. Noen år senere viser dette seg å ikke stemme. DNB er en av de strengeste når det gjelder å overvåke overføringer, og redusere kundenes rettigheter. Det hjelper ikke å dokumentere hvem overføringen kom fra eller gikk til, ordren er fortsatt "overføringene må stanse".

En gammel henvendelse fra FotoKnudsen, "du har nå opprettet et trygt og gratis sted for å lagre bildene dine". Noen år senere: "Din konto står i fare for å bli slettet". "Hvis du ikke bestiller et produkt innen 17.06, vil dine bilder bli slettet".

Bankene har hvitvaskingsansatte som overvåker voksne og barn. Akkurat i tilfellet med mindreårige som mottar penger fra eldre menn, er det på sin plass å si fra.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/k ... om-19-barn

Samtidig virker det som den hvitvaskingsansatte har ubegrenset med tid og tillatelser. Før hadde man mer av et økonomisk privatliv. Dette er visst nå helt forbi. En konto burde ha et visst vern for innsyn, på samme måte som ikke alle skal få innsyn i legejournalen. Hvis banken er hissig, kan den til og med legge inn hvitvaskingsspørsmål med tidsfrist. Da vil de sikkert legge inn kundebegrensninger så snart kunden ikke besvarer spørsmålene i tide. En rask og radig måte å frata kunder rettigheter på. Kunden er da henvist til å gå til banken og beklage at han/hun ikke logget inn på nettbanken tidsnok.
Bankene har altfor mye makt. De vet i praksis så og si alt om deg.
Det er rene mafiatilstander og det vil bare bli verre med årene.
Putt penga i madrassen ;)

Someone

Legg inn av Someone »

Soteria skrev: tor jun 29, 2023 12:00 pm Bankene har hvitvaskingsansatte som overvåker voksne og barn.
Det er de pålagt av myndighetene.

Ellers synes jeg det ikke er spesielt kontroversielt å forsøke verken fange opp hvitvasking eller kriminell aktivitet

Brukeravatar
Soteria
Innlegg: 274

Legg inn av Soteria »

Someone skrev: tor jun 29, 2023 5:27 pm
Soteria skrev: tor jun 29, 2023 12:00 pm Bankene har hvitvaskingsansatte som overvåker voksne og barn.
Det er de pålagt av myndighetene.
Det er noe med iveren også da, og at vedkommende opptrer som politi. De fleste saker går aldri til politiet.

Vil det hjelpe å få en utskrift fra politiet om at man aldri har drevet med narkosalg, prostitusjon, underslag, eller innbrudd?
Det er jo faktisk det som mistenkes. Og det handles på bakgrunnen av føleriet til hvitvaskingskonsulenten.

Hvordan bli mer uavhengig av bankkonto? Lønn og trygd utbetales til bankkontoer. Strømregninger og kommunale regninger trekkes fra kontoer.

Er det mulig å få betale en strømregning eller kommunal regning kontant? Jeg tviler. Men det er mulig å gjøre et forsøk.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Haugzu skrev: tor jun 29, 2023 12:30 pm
Cannabis Connoisseur skrev: tor jun 29, 2023 12:07 pm Kan ikke fatte og begripe hvorfor folk er kunder hos DNB i det hele tatt. Har vært kunde hos dem en kort periode, aldri mer.
Skjønner ikke hvorfor folk klager sånn over DNB. Har gitt meg mer lån enn andre banker og til gode betingelser. Hyggelige kundebehandlere som hjelper ved spørsmål.

Innskuddsrenten er dårlig hos DNB, men der er det enkelt å benytte andre tilbydere, f.eks. BN eller Santander. Samme når det gjelder forsikringer.
Jeg er gammel, grå og fortrekker kommunikasjon via tlf.samtale.
Har du ringt DNB i det siste, la oss si i løpet av de siste 2 årene....?

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

InsVerderben skrev: tor jun 29, 2023 5:47 pm
Haugzu skrev: tor jun 29, 2023 12:30 pm
Cannabis Connoisseur skrev: tor jun 29, 2023 12:07 pm Kan ikke fatte og begripe hvorfor folk er kunder hos DNB i det hele tatt. Har vært kunde hos dem en kort periode, aldri mer.
Skjønner ikke hvorfor folk klager sånn over DNB. Har gitt meg mer lån enn andre banker og til gode betingelser. Hyggelige kundebehandlere som hjelper ved spørsmål.

Innskuddsrenten er dårlig hos DNB, men der er det enkelt å benytte andre tilbydere, f.eks. BN eller Santander. Samme når det gjelder forsikringer.
Jeg er gammel, grå og fortrekker kommunikasjon via tlf.samtale.
Har du ringt DNB i det siste, la oss si i løpet av de siste 2 årene....?
Det har jeg. Senest denne uken. Skal sies at jeg først la inn en søknad i nettbanken og så be ringt opp et par dager senere.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Haugzu skrev: tor jun 29, 2023 5:49 pm
InsVerderben skrev: tor jun 29, 2023 5:47 pm
Haugzu skrev: tor jun 29, 2023 12:30 pm

Skjønner ikke hvorfor folk klager sånn over DNB. Har gitt meg mer lån enn andre banker og til gode betingelser. Hyggelige kundebehandlere som hjelper ved spørsmål.

Innskuddsrenten er dårlig hos DNB, men der er det enkelt å benytte andre tilbydere, f.eks. BN eller Santander. Samme når det gjelder forsikringer.
Jeg er gammel, grå og fortrekker kommunikasjon via tlf.samtale.
Har du ringt DNB i det siste, la oss si i løpet av de siste 2 årene....?
Det har jeg. Senest denne uken. Skal sies at jeg først la inn en søknad i nettbanken og så be ringt opp et par dager senere.
Uhum.
Sorterer og kvalifiserer en slik respons til noe man kan kalle god kundeservice....?!

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

InsVerderben skrev: tor jun 29, 2023 5:47 pm
Haugzu skrev: tor jun 29, 2023 12:30 pm
Cannabis Connoisseur skrev: tor jun 29, 2023 12:07 pm Kan ikke fatte og begripe hvorfor folk er kunder hos DNB i det hele tatt. Har vært kunde hos dem en kort periode, aldri mer.
Skjønner ikke hvorfor folk klager sånn over DNB. Har gitt meg mer lån enn andre banker og til gode betingelser. Hyggelige kundebehandlere som hjelper ved spørsmål.

Innskuddsrenten er dårlig hos DNB, men der er det enkelt å benytte andre tilbydere, f.eks. BN eller Santander. Samme når det gjelder forsikringer.
Jeg er gammel, grå og fortrekker kommunikasjon via tlf.samtale.
Har du ringt DNB i det siste, la oss si i løpet av de siste 2 årene....?
Jeg har ringt - hva skulle problemet være?

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

InsVerderben skrev: tor jun 29, 2023 5:55 pm
Haugzu skrev: tor jun 29, 2023 5:49 pm
InsVerderben skrev: tor jun 29, 2023 5:47 pm

Jeg er gammel, grå og fortrekker kommunikasjon via tlf.samtale.
Har du ringt DNB i det siste, la oss si i løpet av de siste 2 årene....?
Det har jeg. Senest denne uken. Skal sies at jeg først la inn en søknad i nettbanken og så be ringt opp et par dager senere.
Uhum.
Sorterer og kvalifiserer en slik respons til noe man kan kalle god kundeservice....?!
Haha. Tja, ser ikke problemet? Jeg legger inn søknad og en hyggelig dame ringer opp for å avklare hvem, hva, hvorfor og alle er fornøyde. Hun ønsket meg til og med god helg :)

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Haugzu skrev: tor jun 29, 2023 6:06 pm
InsVerderben skrev: tor jun 29, 2023 5:55 pm
Haugzu skrev: tor jun 29, 2023 5:49 pm

Det har jeg. Senest denne uken. Skal sies at jeg først la inn en søknad i nettbanken og så be ringt opp et par dager senere.
Uhum.
Sorterer og kvalifiserer en slik respons til noe man kan kalle god kundeservice....?!
Haha. Tja, ser ikke problemet? Jeg legger inn søknad og en hyggelig dame ringer opp for å avklare hvem, hva, hvorfor og alle er fornøyde. Hun ønsket meg til og med god helg :)
Hvor mange tastevalg måtte du gjøre, la du inn hele personnummeret for å komme inn tlf.køen og hvor lenge måtte du vente...?! ;)

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Thomas skrev: tor jun 29, 2023 3:56 pm
Bankene har altfor mye makt. De vet i praksis så og si alt om deg.
Det er rene mafiatilstander og det vil bare bli verre med årene.
Putt penga i madrassen ;)
Jepp, dette har bare blitt verre og verre med årene. Men fremfor å putte alle FIAT sedlene i madrassen, ville jeg nok heller anbefale å bli sin egen sentralbank og konvertere dem til fysisk gull og sølv. Alternativt Monero, men med krypto er det en viss risiko om de i fremtiden gjør det vanskelig å logge på internett om en ikke føyer seg etter alle galskaps-innfall. Uansett noe FIAT bør en også ha liggende, om ikke i madrassen så ihverfall i en brannsikker safe. .

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Soteria skrev: tor jun 29, 2023 5:41 pm
Er det mulig å få betale en strømregning eller kommunal regning kontant? Jeg tviler. Men det er mulig å gjøre et forsøk.
Selvsagt, det kan ikke bankene eller bank i butikk nekte deg (enn så lenge).

Thomas

Legg inn av Thomas »

Il-pirata skrev: tor jun 29, 2023 6:47 pm
Thomas skrev: tor jun 29, 2023 3:56 pm
Bankene har altfor mye makt. De vet i praksis så og si alt om deg.
Det er rene mafiatilstander og det vil bare bli verre med årene.
Putt penga i madrassen ;)
Jepp, dette har bare blitt verre og verre med årene. Men fremfor å putte alle FIAT sedlene i madrassen, ville jeg nok heller anbefale å bli sin egen sentralbank og konvertere dem til fysisk gull og sølv. Alternativt Monero, men med krypto er det en viss risiko om de i fremtiden gjør det vanskelig å logge på internett om en ikke føyer seg etter alle galskaps-innfall. Uansett noe FIAT bør en også ha liggende, om ikke i madrassen så ihverfall i en brannsikker safe. .
Krypto blir aldri aktuelt her i huset, men det er en grunn til at bankene (og staten) jobber beinhardt hver dag for et kontantløst samfunn.
Helt håpløst, men den veien går det dessverre.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Thomas skrev: tor jun 29, 2023 7:38 pm
Krypto blir aldri aktuelt her i huset, men det er en grunn til at bankene (og staten) jobber beinhardt hver dag for et kontantløst samfunn.
Helt håpløst, men den veien går det dessverre.
Ja, jeg har også styrt unna krypto. Men om jeg skulle investert i det (hvilket jeg ikke kommer til å gjøre), så hadde det måttet bli privacy coins slik som Monero, Dash, Dero, pirate chain etc. For Bitcoin er sporbart som bare det og sporbarheten er også det som gjør at CBDC nå står på trappene til å innføres world wide. Som du sier helt håpløst, spesielt når en ser hvordan CBDC benyttes i Kina allerede.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Det klages om for mange tastevalg og kontanter forherliges. Det spørs om DNB er problemet, eller om forumets medlemmer ikke helt henger med i tiden :)

Thomas

Legg inn av Thomas »

Haugzu skrev: tor jun 29, 2023 8:01 pm Det klages om for mange tastevalg og kontanter forherliges. Det spørs om DNB er problemet, eller om forumets medlemmer ikke helt henger med i tiden :)
Henge med i tiden faktisk...
Du vil ha et kontantløst samfunn?
Gidder du utdype hva vi som vanlige folk vil få nytte av det?

Her jeg holder til er det stort sett bare dollar og den lokale valutaen som gjelder .

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Thomas skrev: tor jun 29, 2023 8:16 pm
Haugzu skrev: tor jun 29, 2023 8:01 pm Det klages om for mange tastevalg og kontanter forherliges. Det spørs om DNB er problemet, eller om forumets medlemmer ikke helt henger med i tiden :)
Henge med i tiden faktisk...
Du vil ha et kontantløst samfunn?
Gidder du utdype hva vi som vanlige folk vil få nytte av det?

Her jeg holder til er det stort sett bare dollar og den lokale valutaen som gjelder .
Hvis du oppholder deg i et U-land er det sikkert kjekt med cash. Her i Norge har jeg verken brukt eller sett nytten av kontanter på mange år.

Brukeravatar
Soteria
Innlegg: 274

Legg inn av Soteria »

Il-pirata skrev: tor jun 29, 2023 6:53 pm Selvsagt, det kan ikke bankene eller bank i butikk nekte deg (enn så lenge).
Vel, de med bank i butikk sier de ikke har ordningen med å betale regninger. Da er det vel å reise til et av de seks postkontorene som er igjen i landet, eller gå i en bank. Men selv bankene er ikke vant med at regninger betales kontant. De er vant med å overføre, bare. Men det har utviklet seg slik at jeg har behov for å betale regninger kontant, da jeg nå mottar en slags leie i kontanter. Og jeg har ikke egen uføretrygd eller lønn. Pluss, banken tror visst ikke på min forklaring når jeg setter inn kontanter gjennom bank i butikk. Det må da være en løsning på dette. Få seg jobb er en løsning, men det er ingen som vil gi meg jobb.
Kanskje en Telenorregning kan betales direkte i Telenorbutikken. Det er utradisjonelt i tilfelle, men kan kanskje spørre.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Soteria skrev: tor jul 06, 2023 11:31 pm
Il-pirata skrev: tor jun 29, 2023 6:53 pm Selvsagt, det kan ikke bankene eller bank i butikk nekte deg (enn så lenge).
Vel, de med bank i butikk sier de ikke har ordningen med å betale regninger. Da er det vel å reise til et av de seks postkontorene som er igjen i landet, eller gå i en bank. Men selv bankene er ikke vant med at regninger betales kontant. De er vant med å overføre, bare. Men det har utviklet seg slik at jeg har behov for å betale regninger kontant, da jeg nå mottar en slags leie i kontanter. Og jeg har ikke egen uføretrygd eller lønn. Pluss, banken tror visst ikke på min forklaring når jeg setter inn kontanter gjennom bank i butikk. Det må da være en løsning på dette. Få seg jobb er en løsning, men det er ingen som vil gi meg jobb.
Kanskje en Telenorregning kan betales direkte i Telenorbutikken. Det er utradisjonelt i tilfelle, men kan kanskje spørre.
Nå kjenner jeg lite til bank i butikk og regningsbetaling der, men vanlige banker kan ikke nekte deg å betale kontant, du får bare forlange at de aksepterer kontanter (skulle bare mangle, det er de pålagt), men vær forberedt på gebyrer som er nærmest som tyveri å regne.
Desverre er dette en villet politikk, å fjerne kontanter og dermed vår frihet. Folket lar seg som vanlig lure til å droppe kontantene fordi det er så bekvemmlig. Men tyranni innføres under bekvemmlighetsflagg og de aller fleste er desverre for blinde til å se dette.

https://www.norges-bank.no/tema/Sedler- ... tbetaling/
Hva sier lovverket?

Sentralbankloven § 3-5 (1) slår fast at Norges Banks sedler og mynter er tvungent betalingsmiddel. Videre står det at ingen har plikt til å ta imot mer enn 25 mynter av hver enhet i én betaling, men ut over dette sier ikke denne loven noe mer om hva tvungent betalingsmiddel innebærer.

Finansavtaleloven fastslår i § 2-1(3) at en forbruker alltid har rett til å foreta oppgjør med tvungne betalingsmidler hos betalingsmottakeren. Med forbruker menes en fysisk person når den varen eller tjenesten som det gjøres opp for i hovedsak ikke skal brukes i næringsvirksomhet.


https://finanssenteret.as/emne/464/hvor ... le-kontant
Kan banken nekte å ta imot kontanter?

Mange lurer på om de kan nektes å betale i kontanter og om det er lov å kun ta i mot kortbetaling. Sentralbankloven fastslår at sedler og mynt er tvungent betalingsmiddel. Hvor mye kontanter kan man bruke? Penger eller kontanter er et lovlig betalingsmiddel i Norge. Du kan derfor betale alt du ønsker med kontanter. Det er ingen grense for hvor stort beløp du kan betale med kontanter.
Kan man betale regninger med kontanter?

For å betale fakturaer og regninger med kontanter må du enten til en bank, et fysisk postkontor eller til et sted hvor det er Bank i Butikk. Begge disse tilbyr deg å ta med regninga og kontanter for å betale for deg. Angående dette, er kontanter tvungent betalingsmiddel? Slik er lovverket nå

Ifølge sentralbankloven § 3-5 er Norges Banks sedler og mynter tvungent betalingsmiddel i Norge. Videre står det at ingen er forpliktet til å ta imot mer enn 25 mynter av hver enhet i én betaling.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Økonomi»