Tilskuerkapasitet NAMMO stadion og Grefsen Stadion

Svar
Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Tilskuerkapasitet NAMMO stadion og Grefsen Stadion

Legg inn av Korgutt »

En av disse arenaene skal huse en semifinale i NM. Har sjekket opp tilskuerkapasiteten til disse 2 arenaene og Grefsen Stadion har lavest med sine 1420 tilskuere mens NAMMO Stadion har noen hundre flere med sine 1800. Dette er hva som venter vinneren av Molde vs Sarpsborg 08. Syns dere det har sin sjarm at en semifinale i NM har en slik tilskuerkapasitet eller burde man spilt på en større arena når man kommer såpass langt i turneringen? Kjør debatt.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Korgutt skrev: tor jun 29, 2023 12:29 am En av disse arenaene skal huse en semifinale i NM. Har sjekket opp tilskuerkapasiteten til disse 2 arenaene og Grefsen Stadion har lavest med sine 1420 tilskuere mens NAMMO Stadion har noen hundre flere med sine 1800. Dette er hva som venter vinneren av Molde vs Sarpsborg 08. Syns dere det har sin sjarm at en semifinale i NM har en slik tilskuerkapasitet eller burde man spilt på en større arena når man kommer såpass langt i turneringen? Kjør debatt.
Bedre å spille på en fullsatt Grefsen stadion, enn en tom Aker stadion, ville kanskje onde tunger sagt.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7901

Legg inn av Big George »

Jeg bodde 50 meter fra Raufoss stadion tre år da jeg var barn.
Litt avsporing muligens.
Antar at det slippes inn mer enn 1800 tilskuere.
Mulig noen provisoriske tribuner.
Når spilles semifinalene ?
Antar at man må ha litt tid til å øke kapasiteten.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Korgutt skrev: tor jun 29, 2023 12:29 am En av disse arenaene skal huse en semifinale i NM. Har sjekket opp tilskuerkapasiteten til disse 2 arenaene og Grefsen Stadion har lavest med sine 1420 tilskuere mens NAMMO Stadion har noen hundre flere med sine 1800. Dette er hva som venter vinneren av Molde vs Sarpsborg 08. Syns dere det har sin sjarm at en semifinale i NM har en slik tilskuerkapasitet eller burde man spilt på en større arena når man kommer såpass langt i turneringen? Kjør debatt.
De har jo de setene de har. Et av lagene kommer til semifinale og da blir det kamp på hjemmebanen deres. Helt fair.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Tjaaah skrev: tor jun 29, 2023 12:32 am
Korgutt skrev: tor jun 29, 2023 12:29 am En av disse arenaene skal huse en semifinale i NM. Har sjekket opp tilskuerkapasiteten til disse 2 arenaene og Grefsen Stadion har lavest med sine 1420 tilskuere mens NAMMO Stadion har noen hundre flere med sine 1800. Dette er hva som venter vinneren av Molde vs Sarpsborg 08. Syns dere det har sin sjarm at en semifinale i NM har en slik tilskuerkapasitet eller burde man spilt på en større arena når man kommer såpass langt i turneringen? Kjør debatt.
Bedre å spille på en fullsatt Grefsen stadion, enn en tom Aker stadion, ville kanskje onde tunger sagt.
Dette tror jeg Brann og de andre potensielle finalelagene på den andre halvdelen vil være glad for. Den lave bortekapasiteten vil være negativt for antall billetter til finalen. Hva tenker du om en slik påstand@PapaSmurf?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Tjaaah skrev: tor jun 29, 2023 12:32 am
Korgutt skrev: tor jun 29, 2023 12:29 am En av disse arenaene skal huse en semifinale i NM. Har sjekket opp tilskuerkapasiteten til disse 2 arenaene og Grefsen Stadion har lavest med sine 1420 tilskuere mens NAMMO Stadion har noen hundre flere med sine 1800. Dette er hva som venter vinneren av Molde vs Sarpsborg 08. Syns dere det har sin sjarm at en semifinale i NM har en slik tilskuerkapasitet eller burde man spilt på en større arena når man kommer såpass langt i turneringen? Kjør debatt.
Bedre å spille på en fullsatt Grefsen stadion, enn en tom Aker stadion, ville kanskje onde tunger sagt.
Men de som lytter til onde tunger er generelt sett retards. Vi andre forholder oss til fakta.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

PapaSmurf skrev: tor jun 29, 2023 12:42 am Men de som lytter til onde tunger er generelt sett retards. Vi andre forholder oss til fakta.
Fakta er vel dessverre at cupen sjelden drar veldig mange tilskuere før finalen, uavhengig av arena. Eller, i semien kommer det vel kanskje en del.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Korgutt skrev: tor jun 29, 2023 12:38 am
Tjaaah skrev: tor jun 29, 2023 12:32 am
Korgutt skrev: tor jun 29, 2023 12:29 am En av disse arenaene skal huse en semifinale i NM. Har sjekket opp tilskuerkapasiteten til disse 2 arenaene og Grefsen Stadion har lavest med sine 1420 tilskuere mens NAMMO Stadion har noen hundre flere med sine 1800. Dette er hva som venter vinneren av Molde vs Sarpsborg 08. Syns dere det har sin sjarm at en semifinale i NM har en slik tilskuerkapasitet eller burde man spilt på en større arena når man kommer såpass langt i turneringen? Kjør debatt.
Bedre å spille på en fullsatt Grefsen stadion, enn en tom Aker stadion, ville kanskje onde tunger sagt.
Dette tror jeg Brann og de andre potensielle finalelagene på den andre halvdelen vil være glad for. Den lave bortekapasiteten vil være negativt for antall billetter til finalen. Hva tenker du om en slik påstand@PapaSmurf?
Det tror jeg ikke spiller noen rolle. Her er det NFF sa om fordelingen før vårens finale:

Først får begge lag 3 500 billetter hver, til sammen 7 000 billetter. De øvrige 8 250 billettene fordeles mellom finalelagene ut i fra gjennomsnittlig publikumstall på deres hjemmekamper i serien i fjor. For å sikre en rimelig fordeling mellom finalelagene er minimumskvoten, som tidligere, på 6 700 billetter.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Tjaaah skrev: tor jun 29, 2023 12:44 am
PapaSmurf skrev: tor jun 29, 2023 12:42 am Men de som lytter til onde tunger er generelt sett retards. Vi andre forholder oss til fakta.
Fakta er vel dessverre at cupen sjelden drar veldig mange tilskuere før finalen, uavhengig av arena. Eller, i semien kommer det vel kanskje en del.

Hvis man ser på tilskuertallene i semifinaler har de generelt sett gått ned. Cupen er ikke det den en gang var. Folket er mettet på fotball. Der man før fikk se litt tippekamper på vinteren og litt e-cup så bombarderes man i dag av fotball året rundt og noe må til slutt vike. Og det første som ryker er cupen.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7901

Legg inn av Big George »

Jeg er ikke enig i at folk er mettet på fotball

Jeg tror det kan sammenlignes med et buffet bord med mat

Før kunne du forsyne deg med et antall retter
idag kan du velge mellom mer enn det dobbelte, muliges femdobbelte og mye eksotisk fra utlandet.

Du spiser like mye men mindre av det du spiste før.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Big George skrev: tor jun 29, 2023 1:01 am Jeg er ikke enig i at folk er mettet på fotball

Jeg tror det kan sammnlignes med et buffet bord med mat

Før kunne du forsyne deg med et antall retter
idag kan du velge mellom mer enn det dobbelte, muliges femdobbelte og mye eksotisk fra utlandet.

Du spiser like mye men mindre av det du spiste før.
Og da spiser du mindre cup, akkurat som Papa sier. 🤯

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Big George skrev: tor jun 29, 2023 1:01 am Jeg er ikke enig i at folk er mettet på fotball

Jeg tror det kan sammnlignes med et buffet bord med mat

Før kunne du forsyne deg med et antall retter
idag kan du velge mellom mer enn det dobbelte, muliges femdobbelte og mye eksotisk fra utlandet.

Du spiser like mye men mindre av det du spiste før.
Vi «spiser» mye mer enn før.

Fra norsk fotball kan vi se alle kampene på TV, samme gjelder OBOS og også de to divisjonene under.

Vi kan se alt fra CL, EL og ECL. Man kan hvis man vil se alle kamper fra alle mulige ligaer. I tillegg kan man se landskamper, til og med med U21.

Hopper vi tilbake til tidlig på 90-tallet gikk kanskje 2 eliteseriekamper på TV hvert år, NRK sendte europacupfinalen i redigert opptak, landskamper gikk i redigert opptak frem til midt i kvaliken til VM i USA. Og så fikk vi se cupfinalen og tippekamper om vinteren.

Fotball på TV var eksklusivt. Høytidsstund. Nå i dag er det alt annet enn eksklusivt.

chatin

Legg inn av chatin »

Korgutt skrev: tor jun 29, 2023 12:29 am Har sjekket opp tilskuerkapasiteten til disse 2 arenaene og Grefsen Stadion har lavest med sine 1420 tilskuere
Tilskuerkapasitet på breddebaner skal man vel ta med en klype salt. Vet ikke om det er andre krav jo lenger ut i cupen man kommer, men hvis man skal telle antall sitteplasser er det nok godt under 1000. Den mest folkerike kampen jeg har sett på den banen i senere tid er vel Kjelsås - Skeid i 2021 da var det offisielle tilskuertallet 607 og mener det var rimelig fullt rundt den banen og på tribunen da. Kun én tribune og det er en sliten tretribune.

Ser tilskuertallet mot Kåffa var 1303, mot Stabæk 712, mot Jerv 788. Hvor mye kan man forvente i en potensiell semifinale mot Molde? Et sted mellom 1500 til max 3000? Skal man flytte en kamp til Intility eller Bislett å spille der foran under 3000? Blir helt feil i mine øyne, tar bort all sjarm, mye identitet, og for ungene og spillerne i klubben som kan oppleve en semifinale i cupen på sin egen hjemmebane. For klubben vil en semifinale i cupen være en historisk begivenhet i klubbens historie, og den må skje på lagets hjemmebane. Om det så gjør at man kun kan slippe inn 1500.

Det går dessuten an å sette opp noen provisoriske tribuner rundt for å øke antall sitteplasser. Sjekket rask Follo - Rosenborg i semifinalen i 2010, 4 508 var tilskuertallet på en bane som i utgangspunktet har rundt 1400 seter. Så det finnes muligheter.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

chatin skrev: tor jun 29, 2023 1:46 am
Korgutt skrev: tor jun 29, 2023 12:29 am Har sjekket opp tilskuerkapasiteten til disse 2 arenaene og Grefsen Stadion har lavest med sine 1420 tilskuere
Tilskuerkapasitet på breddebaner skal man vel ta med en klype salt. Vet ikke om det er andre krav jo lenger ut i cupen man kommer, men hvis man skal telle antall sitteplasser er det nok godt under 1000. Den mest folkerike kampen jeg har sett på den banen i senere tid er vel Kjelsås - Skeid i 2021 da var det offisielle tilskuertallet 607 og mener det var rimelig fullt rundt den banen og på tribunen da. Kun én tribune og det er en sliten tretribune.

Ser tilskuertallet mot Kåffa var 1303, mot Stabæk 712, mot Jerv 788. Hvor mye kan man forvente i en potensiell semifinale mot Molde? Et sted mellom 1500 til max 3000? Skal man flytte en kamp til Intility eller Bislett å spille der foran under 3000? Blir helt feil i mine øyne, tar bort all sjarm, mye identitet, og for ungene og spillerne i klubben som kan oppleve en semifinale i cupen på sin egen hjemmebane. For klubben vil en semifinale i cupen være en historisk begivenhet i klubbens historie, og den må skje på lagets hjemmebane. Om det så gjør at man kun kan slippe inn 1500.

Det går dessuten an å sette opp noen provisoriske tribuner rundt for å øke antall sitteplasser. Sjekket rask Follo - Rosenborg i semifinalen i 2010, 4 508 var tilskuertallet på en bane som i utgangspunktet har rundt 1400 seter. Så det finnes muligheter.
Nå vet jeg ikke hvordan lysstyrken er på Raufoss men på Grefsen Stadion tør jeg tro at det er ikke bedre her enn i andre Osloklubber. Når vi så vet at semifinalene skal spilles i midtuken så kan vi vel fastslå at dersom Kjelsås tar seg til semifinale da blir det garantert tidlig avspark.
Tror forøvrig at slike provisoriske tribuneløsninger har blitt strammet inn de senere årene.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

PapaSmurf skrev: tor jun 29, 2023 12:50 am Hvis man ser på tilskuertallene i semifinaler har de generelt sett gått ned. Cupen er ikke det den en gang var. Folket er mettet på fotball. Der man før fikk se litt tippekamper på vinteren og litt e-cup så bombarderes man i dag av fotball året rundt og noe må til slutt vike. Og det første som ryker er cupen.
Ja, dessverre. Synes egentlig dere hadde ganske bra besøk i deres kamp, med tanke på at det var fjerde runde i cupen, hadde ikke nødvendigvis vært så ekstremt mange flere hos oss for en sånn kamp.

Visa

Legg inn av Visa »

Kan vi få en cupbombe på NAMMO Stadion?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Tjaaah skrev: tor jun 29, 2023 5:28 am
PapaSmurf skrev: tor jun 29, 2023 12:50 am Hvis man ser på tilskuertallene i semifinaler har de generelt sett gått ned. Cupen er ikke det den en gang var. Folket er mettet på fotball. Der man før fikk se litt tippekamper på vinteren og litt e-cup så bombarderes man i dag av fotball året rundt og noe må til slutt vike. Og det første som ryker er cupen.
Ja, dessverre. Synes egentlig dere hadde ganske bra besøk i deres kamp, med tanke på at det var fjerde runde i cupen, hadde ikke nødvendigvis vært så ekstremt mange flere hos oss for en sånn kamp.
Njaaa.

Skulle gjerne hatt et par tusen til. Slik at det ble slik det pleier å være på de kjipeste seriekampene.

Men det som er greit er jo å se hvordan stadion ser ut med 2500 besøkende. Det er jo ofte folk sier «kunne UMULIG vært mer enn et par tusen på stadion i Molde».

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Korgutt skrev: tor jun 29, 2023 2:07 am
chatin skrev: tor jun 29, 2023 1:46 am
Korgutt skrev: tor jun 29, 2023 12:29 am Har sjekket opp tilskuerkapasiteten til disse 2 arenaene og Grefsen Stadion har lavest med sine 1420 tilskuere
Tilskuerkapasitet på breddebaner skal man vel ta med en klype salt. Vet ikke om det er andre krav jo lenger ut i cupen man kommer, men hvis man skal telle antall sitteplasser er det nok godt under 1000. Den mest folkerike kampen jeg har sett på den banen i senere tid er vel Kjelsås - Skeid i 2021 da var det offisielle tilskuertallet 607 og mener det var rimelig fullt rundt den banen og på tribunen da. Kun én tribune og det er en sliten tretribune.

Ser tilskuertallet mot Kåffa var 1303, mot Stabæk 712, mot Jerv 788. Hvor mye kan man forvente i en potensiell semifinale mot Molde? Et sted mellom 1500 til max 3000? Skal man flytte en kamp til Intility eller Bislett å spille der foran under 3000? Blir helt feil i mine øyne, tar bort all sjarm, mye identitet, og for ungene og spillerne i klubben som kan oppleve en semifinale i cupen på sin egen hjemmebane. For klubben vil en semifinale i cupen være en historisk begivenhet i klubbens historie, og den må skje på lagets hjemmebane. Om det så gjør at man kun kan slippe inn 1500.

Det går dessuten an å sette opp noen provisoriske tribuner rundt for å øke antall sitteplasser. Sjekket rask Follo - Rosenborg i semifinalen i 2010, 4 508 var tilskuertallet på en bane som i utgangspunktet har rundt 1400 seter. Så det finnes muligheter.
Nå vet jeg ikke hvordan lysstyrken er på Raufoss men på Grefsen Stadion tør jeg tro at det er ikke bedre her enn i andre Osloklubber. Når vi så vet at semifinalene skal spilles i midtuken så kan vi vel fastslå at dersom Kjelsås tar seg til semifinale da blir det garantert tidlig avspark.
Tror forøvrig at slike provisoriske tribuneløsninger har blitt strammet inn de senere årene.
Antar at forholdene er langt bedre nå enn på den Raufoss Stadion jeg sist besøkte for snart 20 år siden, både når det gjelder lysstyrke og ikke minst sittekomfort. Dagens hjemmebane ligger litt høyere opp mot badeland.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Tjaaah skrev: tor jun 29, 2023 5:28 am
PapaSmurf skrev: tor jun 29, 2023 12:50 am Hvis man ser på tilskuertallene i semifinaler har de generelt sett gått ned. Cupen er ikke det den en gang var. Folket er mettet på fotball. Der man før fikk se litt tippekamper på vinteren og litt e-cup så bombarderes man i dag av fotball året rundt og noe må til slutt vike. Og det første som ryker er cupen.
Ja, dessverre. Synes egentlig dere hadde ganske bra besøk i deres kamp, med tanke på at det var fjerde runde i cupen, hadde ikke nødvendigvis vært så ekstremt mange flere hos oss for en sånn kamp.
Ja, det var for eksempel bedre enn i Gjøvik, der man skulle tro at "hatoppgjøret" mot HamKam var å regne som årets kamp. Men der ble det solgt under 2000 billetter. Folketallet på Toten er vel omtrent det samme som i Molde.

Hm, nå glemte jeg i farten at Raufoss spilte samtidig. Regner med at begge klubbene tapte en del tilskuere på det.

Freddien

Legg inn av Freddien »

Jeg mener det var over 3000 tilskuere på Grefsen stadion da de spilte kvalik mot Kongsvinger for opprykk til eliteserien på 90-tallet. Er vel en litt annen kapasitet nå kanskje ja.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

HarryH skrev: tor jun 29, 2023 11:39 am Ja, det var for eksempel bedre enn i Gjøvik, der man skulle tro at "hatoppgjøret" mot HamKam var å regne som årets kamp. Men der ble det solgt under 2000 billetter. Folketallet på Toten er vel omtrent det samme som i Molde.

Hm, nå glemte jeg i farten at Raufoss spilte samtidig. Regner med at begge klubbene tapte en del tilskuere på det.
Man må jo også ta med i regningen at kampene for Gjøvik/Lyn særlig, og litt for Raufoss, er langt mer unike enn Molde sin.

Strømsgodset på besøk er liksom ikke det mest sexy man kan få for tiden. I hvert fall ikke når man møter dem i serien uansett. Og da mener jeg ikke at det er noe drittlag, men akkurat nå er det ikke mer enn et helt ok ES-lag.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Big George skrev: tor jun 29, 2023 12:36 am
Mulig noen provisoriske tribuner.
Når spilles semifinalene ?
Antar at man må ha litt tid til å øke kapasiteten.
Ikke lov med provisoriske tribuner

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»