Østersjøen - barn falt over bord, moren hoppet etter

Svar
PapaSmurf

Re: Østersjøen - barn falt over bord, moren hoppet etter

Legg inn av PapaSmurf »

Guttorm123 skrev: fre jun 30, 2023 11:57 am Og der ble det vi fryktet bekreftet:

Mor og sønn(7) funnet i Østersjøen – bekreftet omkommet:

Mor og sønn døde etter å ha gått over bord fra den svenske ferga «Stena Spirit» på vei over Østersjøen til Polen.
Trist. Men jeg mener fortsatt mor gjør det eneste rette i situasjonen. Hadde hun blitt stående hadde resten av livet blitt en eneste lang what if?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

PapaSmurf skrev: fre jun 30, 2023 12:01 pm
Guttorm123 skrev: fre jun 30, 2023 11:57 am Og der ble det vi fryktet bekreftet:

Mor og sønn(7) funnet i Østersjøen – bekreftet omkommet:

Mor og sønn døde etter å ha gått over bord fra den svenske ferga «Stena Spirit» på vei over Østersjøen til Polen.
Trist. Men jeg mener fortsatt mor gjør det eneste rette i situasjonen. Hadde hun blitt stående hadde resten av livet blitt en eneste lang what if?
Sjansen for å lykkes var fryktelig nær null - vannet er iskaldt selv på sommeren, så det er over i løpet av få minutter. Så objektivt så er det et dårlig valg, men det er menneskelig. Og så kommer jo det også an på om hun har andre barn å forsørge.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1584

Legg inn av Maxus5 »

Jeg hadde hoppet etter mine barn. Det er derfor jeg er glad jeg har barn. Selv om det er en tøff investering og gir deg en frykt og redsel for å miste de som er umulig å beskrive. Samtidig gjør de deg til et komplett menneske. Man har noe som er større enn seg selv, som man gir uendelig med tid, oppmerksomhet og ressurser uten å tenke over det. Man gjør alt for at de skal leve og ha det godt. Og man har ingen ønske om å leve uten dem. Ingenting i verden kan noen tilby som er større og viktigere enn de. Og livet hadde man lett ofret for å beskytte dem. Alt denne verden kan tilby meg er uinteressant for meg dersom ikke mine barn er endel av denne verden.
Dette er noe jeg tenker over når mine barnløse godt voksne venner røler om at jeg ikke har den friheten de har til å gjøre alt mulig tull når man vil. De skulle bare visst hva de faktisk har takket nei til.

- Så at man hopper etter forstår jeg veldig godt.
Sist redigert av Maxus5 den fre jun 30, 2023 12:20 pm, redigert 1 gang totalt.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

PapaSmurf skrev: fre jun 30, 2023 12:01 pm

Trist. Men jeg mener fortsatt mor gjør det eneste rette i situasjonen. Hadde hun blitt stående hadde resten av livet blitt en eneste lang what if?
Ja, det hadde sikkert blitt et helvete for henne. Dette vet vi jo ikke sikkert, men det er vel mulig hun hadde hoppet etter, om det var 500m ned, og uten sjanser til å overleve også.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Maxus5 skrev: fre jun 30, 2023 12:11 pm Jeg hadde hoppet etter mine barn. Det er derfor jeg er glad jeg har barn. Selv om det er en tøff investering og gir deg en frykt og redsel for å miste de som er umulig å beskrive. Samtidig gjør de deg til et komplett menneske. Man har noe som er større enn seg selv, som man gir uendelig med tid, oppmerksomhet og ressurser uten å tenke over det. Man gjør alt for at de skal leve og ha det godt. Og man har ingen ønske om å leve uten dem. Ingenting i verden kan noen tilby som er større og viktigere enn de. Og livet hadde man lett ofret for å beskytte dem. Alt denne verden kan tilby meg er uinteressant for meg dersom ikke mine barn er endel av denne verden.
Dette er noe jeg tenker over når mine barnløse godt voksne venner røler om at jeg ikke har den friheten de har til å gjøre alt mulig tull når man vil. De skulle bare visst hva de faktisk har takket nei til.
Dette er faktisk grunnen til at jeg i tidlig alder har valgt å ikke få barn. Jeg merket meg raskt at jeg ikke vil kjenne på en slik redsel for å miste noe. Jeg vil ikke ha den ekstreme bekymringen som oppstår i forskjellige situasjoner. Jeg ville heller ikke kjenne på det ansvaret det innebærer. Jeg hadde selvsagt tenkt annerledes dersom jeg valgte å få barn, men er i dag takknemlig for at den lysten aldri meldte seg, og den friheten det har gitt meg er ubetalelig.

I min vennekrets er det jeg og 2 stk. til som tok dette valget, og ingen av oss har angret på dette, og det respekteres av de som har fått både ett og to og tre av dem. Brodern med sine 6 barn ga foreldrene mine de barnebarna de "trengte", så har ingen dårlig samvittighet. Jeg føler meg like komplett uten barn. Nå har jo samboeren 2 stk. som har vokst opp med meg fra tidlig alder, så slik sett er jeg ikke helt "tapt bak en vogn".

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Det gikk mange timer etter at de ble sendt til sykehuset, uten at det kom noe nyheter, at jeg tvilte på at de overlevde. De brukte vel tiden til å varsle pårørende før de gikk ut med bekreftelsen.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

PapaSmurf skrev: fre jun 30, 2023 12:01 pm
Guttorm123 skrev: fre jun 30, 2023 11:57 am Og der ble det vi fryktet bekreftet:

Mor og sønn(7) funnet i Østersjøen – bekreftet omkommet:

Mor og sønn døde etter å ha gått over bord fra den svenske ferga «Stena Spirit» på vei over Østersjøen til Polen.
Trist. Men jeg mener fortsatt mor gjør det eneste rette i situasjonen. Hadde hun blitt stående hadde resten av livet blitt en eneste lang what if?
Tragisk!
Men ja, det er klart det er riktig å hoppe.
Har man en promilles sjanse for å redde barnet sitt så gjør man det, selv om det betyr at man kanskje må ofre sitt eget liv.
Man gir det en sjanse eller dør i forsøket.
Forferdelig at det endte slik.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Fredag ettermiddag sier politiet at saken etterforskes som drap.:

– Vi har startet en foreløpig etterforskning hvor forbrytelsesklassifiseringen er drap, men det er ingen mistenkt i saken.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/mQ ... -over-bord

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Cannabis Connoisseur skrev: fre jun 30, 2023 5:31 pm
Guttorm123 skrev: fre jun 30, 2023 4:26 pm Fredag ettermiddag sier politiet at saken etterforskes som drap.:

– Vi har startet en foreløpig etterforskning hvor forbrytelsesklassifiseringen er drap, men det er ingen mistenkt i saken.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/mQ ... -over-bord
Drap og selvdrap var min første tanke. Tipper det er fasit. Skal noe til å falle av en båt som dette. Klart guttungen kan alltids ha klatret for å komme over sperringer, men har mine tvil.
Skjønte det når politiet etterlyste vitner til hendelsen. Slik media først rapporterte det så antok man jo at noen hadde sett hendelsen og at moren hoppet etter.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Cannabis Connoisseur skrev: fre jun 30, 2023 5:31 pm
Guttorm123 skrev: fre jun 30, 2023 4:26 pm Fredag ettermiddag sier politiet at saken etterforskes som drap.:

– Vi har startet en foreløpig etterforskning hvor forbrytelsesklassifiseringen er drap, men det er ingen mistenkt i saken.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/mQ ... -over-bord
Drap og selvdrap var min første tanke. Tipper det er fasit. Skal noe til å falle av en båt som dette. Klart guttungen kan alltids ha klatret for å komme over sperringer, men har mine tvil.
Tror en mor skal ha litt problemer med å kaste en syvåring over et høyt rekkverk. For ham, er det ikke bare å klatre? Jeg vil heller tippe det er samme opplegg som i Norge, politiet evner ikke å etterforske noen uten å påstå at de må sikte vedkommende.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Cannabis Connoisseur skrev: fre jun 30, 2023 7:05 pm
ehall skrev: fre jun 30, 2023 6:55 pm
Cannabis Connoisseur skrev: fre jun 30, 2023 5:31 pm

Drap og selvdrap var min første tanke. Tipper det er fasit. Skal noe til å falle av en båt som dette. Klart guttungen kan alltids ha klatret for å komme over sperringer, men har mine tvil.
Tror en mor skal ha litt problemer med å kaste en syvåring over et høyt rekkverk. For ham, er det ikke bare å klatre? Jeg vil heller tippe det er samme opplegg som i Norge, politiet evner ikke å etterforske noen uten å påstå at de må sikte vedkommende.
Kan skje på mange måter, unger er lette å lokke for eksempel. En liten dytt fra øverst på et rekkverk kan være nok. Jeg nekter å tro at en 7-åring hopper frivillig i Østersjøen i alle fall. Jeg utelukker ikke ulykke, men tror mest på drapsteorien.
Må håpe de har vitner eller video, uansett hva som har skjedd er det viktig å få frem sannheten.

qbah

Legg inn av qbah »

TheRealArt_Verified skrev: fre jun 30, 2023 5:37 pm
Cannabis Connoisseur skrev: fre jun 30, 2023 5:31 pm
Guttorm123 skrev: fre jun 30, 2023 4:26 pm Fredag ettermiddag sier politiet at saken etterforskes som drap.:

– Vi har startet en foreløpig etterforskning hvor forbrytelsesklassifiseringen er drap, men det er ingen mistenkt i saken.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/mQ ... -over-bord
Drap og selvdrap var min første tanke. Tipper det er fasit. Skal noe til å falle av en båt som dette. Klart guttungen kan alltids ha klatret for å komme over sperringer, men har mine tvil.
Skjønte det når politiet etterlyste vitner til hendelsen. Slik media først rapporterte det så antok man jo at noen hadde sett hendelsen og at moren hoppet etter.

Men hvordan ble det varslet om at noen hadde havnet i vannet og satt i gang leteaksjon dersom ingen så hendelsen?

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

qbah skrev: fre jun 30, 2023 7:24 pm
TheRealArt_Verified skrev: fre jun 30, 2023 5:37 pm
Cannabis Connoisseur skrev: fre jun 30, 2023 5:31 pm

Drap og selvdrap var min første tanke. Tipper det er fasit. Skal noe til å falle av en båt som dette. Klart guttungen kan alltids ha klatret for å komme over sperringer, men har mine tvil.
Skjønte det når politiet etterlyste vitner til hendelsen. Slik media først rapporterte det så antok man jo at noen hadde sett hendelsen og at moren hoppet etter.

Men hvordan ble det varslet om at noen hadde havnet i vannet og satt i gang leteaksjon dersom ingen så hendelsen?
Si det... Noen kan ha hørt noe. Sett noen falle, sett noen i vannet.. Det jeg lurer på er om noen faktisk så moren hoppe etter. Det virker ikke sånn.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

qbah skrev: fre jun 30, 2023 7:24 pm
TheRealArt_Verified skrev: fre jun 30, 2023 5:37 pm
Cannabis Connoisseur skrev: fre jun 30, 2023 5:31 pm

Drap og selvdrap var min første tanke. Tipper det er fasit. Skal noe til å falle av en båt som dette. Klart guttungen kan alltids ha klatret for å komme over sperringer, men har mine tvil.
Skjønte det når politiet etterlyste vitner til hendelsen. Slik media først rapporterte det så antok man jo at noen hadde sett hendelsen og at moren hoppet etter.

Men hvordan ble det varslet om at noen hadde havnet i vannet og satt i gang leteaksjon dersom ingen så hendelsen?
Teknologi


Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Cannabis Connoisseur skrev: fre jun 30, 2023 5:31 pm

Drap og selvdrap var min første tanke. Tipper det er fasit. Skal noe til å falle av en båt som dette. Klart guttungen kan alltids ha klatret for å komme over sperringer, men har mine tvil.
Jeg synes politiet godt kunne ha ventet til etterforskningen var ferdig, før de eventuelt informerte om at det handlet om drap.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Knaberaps skrev: fre jun 30, 2023 12:31 pm
Maxus5 skrev: fre jun 30, 2023 12:11 pm Jeg hadde hoppet etter mine barn. Det er derfor jeg er glad jeg har barn. Selv om det er en tøff investering og gir deg en frykt og redsel for å miste de som er umulig å beskrive. Samtidig gjør de deg til et komplett menneske. Man har noe som er større enn seg selv, som man gir uendelig med tid, oppmerksomhet og ressurser uten å tenke over det. Man gjør alt for at de skal leve og ha det godt. Og man har ingen ønske om å leve uten dem. Ingenting i verden kan noen tilby som er større og viktigere enn de. Og livet hadde man lett ofret for å beskytte dem. Alt denne verden kan tilby meg er uinteressant for meg dersom ikke mine barn er endel av denne verden.
Dette er noe jeg tenker over når mine barnløse godt voksne venner røler om at jeg ikke har den friheten de har til å gjøre alt mulig tull når man vil. De skulle bare visst hva de faktisk har takket nei til.
Dette er faktisk grunnen til at jeg i tidlig alder har valgt å ikke få barn. Jeg merket meg raskt at jeg ikke vil kjenne på en slik redsel for å miste noe. Jeg vil ikke ha den ekstreme bekymringen som oppstår i forskjellige situasjoner. Jeg ville heller ikke kjenne på det ansvaret det innebærer. Jeg hadde selvsagt tenkt annerledes dersom jeg valgte å få barn, men er i dag takknemlig for at den lysten aldri meldte seg, og den friheten det har gitt meg er ubetalelig.

I min vennekrets er det jeg og 2 stk. til som tok dette valget, og ingen av oss har angret på dette, og det respekteres av de som har fått både ett og to og tre av dem. Brodern med sine 6 barn ga foreldrene mine de barnebarna de "trengte", så har ingen dårlig samvittighet. Jeg føler meg like komplett uten barn. Nå har jo samboeren 2 stk. som har vokst opp med meg fra tidlig alder, så slik sett er jeg ikke helt "tapt bak en vogn".
Flaks for deg at du ikke du ikke kjenner på en slik redsel for å miste noe når det gjelder bonusbarna da.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Ufattelig trist utfall. Hvil i fred mor og barn❤️🌹

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

kytec skrev: fre jun 30, 2023 8:27 pm Flaks for deg at du ikke du ikke kjenner på en slik redsel for å miste noe når det gjelder bonusbarna da.
Den er nok naturligvis ganske annerledes, ja. Men det vel mest den irrasjonelle og hemmende redselen jeg slipper.

qbah

Legg inn av qbah »

stc887 skrev: fre jun 30, 2023 7:33 pm
qbah skrev: fre jun 30, 2023 7:24 pm
TheRealArt_Verified skrev: fre jun 30, 2023 5:37 pm
Skjønte det når politiet etterlyste vitner til hendelsen. Slik media først rapporterte det så antok man jo at noen hadde sett hendelsen og at moren hoppet etter.

Men hvordan ble det varslet om at noen hadde havnet i vannet og satt i gang leteaksjon dersom ingen så hendelsen?
Teknologi


Så det var med andre ord vitner likevel? Noen må ha trykket på den store røde knappen på grunn av at noen har sett noe.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Knaberaps skrev: fre jun 30, 2023 8:58 pm
kytec skrev: fre jun 30, 2023 8:27 pm Flaks for deg at du ikke du ikke kjenner på en slik redsel for å miste noe når det gjelder bonusbarna da.
Den er nok naturligvis ganske annerledes, ja. Men det vel mest den irrasjonelle og hemmende redselen jeg slipper.
Føler meg ikke så hemmet i hverdagen, men den dagen kidden faller fra ferja så kicker det selvsagt inn.

Ved ikke hva oddsen er for at det skjer, heldigvis kjenner jeg ikke mange som har mistet barnet sitt.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Enligt Agnieszka Zembrzycka, talesperson för Stena Line, har det spridits felaktigheter i medierna om händelseförloppet då pojken och mamman föll i vattnet.

– Vi har säkrat videoövervakningsinspelningar som inte bekräftar den version som sprids i medierna om att barnet ramlade överbord och att den vuxna hoppade efter honom. Detta är allt jag kan säga för tillfället, tills myndigheterna noggrant undersökt omständigheterna kring händelsen, säger hon till polska Fakt24.

https://www.expressen.se/nyheter/stena- ... on-sprids/

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Cannabis Connoisseur skrev: lør jul 01, 2023 12:15 am

Se her ja, det styrker teorien om drap og selvdrap, spesielt når eiendeler med ID er lagt igjen.
Kan se slik ut ja.

qbah

Legg inn av qbah »

Fy flate så jævlig. Jeg vil aldri klare å forstå hvordan man er i stand til å gjøre noe slikt som forelder. Men det skjer dessverre urovekkende ofte.

Champis

Legg inn av Champis »

GoingKronos skrev: fre jun 30, 2023 12:06 pm
PapaSmurf skrev: fre jun 30, 2023 12:01 pm
Guttorm123 skrev: fre jun 30, 2023 11:57 am Og der ble det vi fryktet bekreftet:

Mor og sønn(7) funnet i Østersjøen – bekreftet omkommet:

Mor og sønn døde etter å ha gått over bord fra den svenske ferga «Stena Spirit» på vei over Østersjøen til Polen.
Trist. Men jeg mener fortsatt mor gjør det eneste rette i situasjonen. Hadde hun blitt stående hadde resten av livet blitt en eneste lang what if?
Sjansen for å lykkes var fryktelig nær null - vannet er iskaldt selv på sommeren, så det er over i løpet av få minutter. Så objektivt så er det et dårlig valg, men det er menneskelig. Og så kommer jo det også an på om hun har andre barn å forsørge.

Jepp. Det er selvsagt forståelig at man hopper etter, men jeg håper egentlig at jeg hadde klart å la være, uansett hvor "kaldt" det høres ut. Å hoppe der er som å hoppe i døden. Hvis et barn detter ned fra et fjell, så hopper neppe slektninger etter. Så er det selvsagt en knøttliten mulighet for at det å hoppe i sjøen kan ende bedre, men den er ekstremt liten. Så er det selvsagt andre faktorer i det her også, om man har flere barn etc.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1584

Legg inn av Maxus5 »

Det er på en måte bedre at det skjedde på denne måten. At tragedien faktisk var selvpåført. Da er det ikke sikkerheten på båten som var årsaken, men denne personens psyke. Noe som er vanskeligere å avsløre. Men tragedien er der såklart likevel.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Fælt å høre at ungen skal ha klamret seg til mor.

Uff uff uff.

Jeg får et sånn søkk i meg når jeg leser slikt.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1584

Legg inn av Maxus5 »

Cannabis Connoisseur skrev: man jul 03, 2023 10:36 am Ser at sjuåringen satt i barnevogn, det er ganske langt fra normalt for en så gammel unge. Da begynner jeg å tenke på om det har vært snakk om funksjonshemning.
Jeg fikk litt samme følelse. Og ser at vitner også har reagert på kvinnens oppførsel og væremåte. Som at hun enten var ustabil eller ukomfortabel fordi hun gikk og letet etter en mulighet for å gjennomføre dette.

StormEagle
Innlegg: 388

Legg inn av StormEagle »

Cannabis Connoisseur skrev: lør jul 01, 2023 12:15 am
Guttorm123 skrev: lør jul 01, 2023 12:11 am Enligt Agnieszka Zembrzycka, talesperson för Stena Line, har det spridits felaktigheter i medierna om händelseförloppet då pojken och mamman föll i vattnet.

– Vi har säkrat videoövervakningsinspelningar som inte bekräftar den version som sprids i medierna om att barnet ramlade överbord och att den vuxna hoppade efter honom. Detta är allt jag kan säga för tillfället, tills myndigheterna noggrant undersökt omständigheterna kring händelsen, säger hon till polska Fakt24.

https://www.expressen.se/nyheter/stena- ... on-sprids/
Se her ja, det styrker teorien om drap og selvdrap, spesielt når eiendeler med ID er lagt igjen.
Eller bare drap, og at ungen klarte å dra med seg mora når han prøvde å klamre seg fast for å redde seg.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Tragisk

FROG

Legg inn av FROG »

qbah skrev: fre jun 30, 2023 7:24 pm
TheRealArt_Verified skrev: fre jun 30, 2023 5:37 pm
Cannabis Connoisseur skrev: fre jun 30, 2023 5:31 pm

Drap og selvdrap var min første tanke. Tipper det er fasit. Skal noe til å falle av en båt som dette. Klart guttungen kan alltids ha klatret for å komme over sperringer, men har mine tvil.
Skjønte det når politiet etterlyste vitner til hendelsen. Slik media først rapporterte det så antok man jo at noen hadde sett hendelsen og at moren hoppet etter.

Men hvordan ble det varslet om at noen hadde havnet i vannet og satt i gang leteaksjon dersom ingen så hendelsen?
Store deler av disse skipene er videoovervåket! Så dette kan kan ha blitt fanget opp av mannskapet ombord, eller andre har sett at noen havnet i sjøen. Er det en viljeshandlig så har neppe moren søkt etter barnet i sjøen og holdt sammen til redningen kom. Det ville i så fall økt sjansen for overlevelse. Slike skip tar tid å stoppe, sette ut lettbåter og søke etter personer i vannet. Det tar ikke lang tid i sjøen før man blir nedkjølt, og en time er mer en nok til at det ender veldig dårlig.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»