Bjørnar Moxnes tatt for tyveri

Svar
Kul_Djevel

Re: Bjørnar Moxnes tatt for tyveri

Legg inn av Kul_Djevel »

keizersoze skrev: lør jul 01, 2023 1:38 am
Kul_Djevel skrev: lør jul 01, 2023 1:33 am
keizersoze skrev: lør jul 01, 2023 1:31 am

Ikke at det er greit at du ikke betaler...Men det er da litt verre det Moxnes gjorde.
Gidder ikke utdype mer. Alr er vel blitt sagt.
Enig i at han burde gått tilbake med brillene når han oppdaget det. Men han fikk vel panikk da. Uansett. Det er fillesak i forhold til den storstilte svindelen Ropstad, Tajik og andre har holdt på med og de fikk ikke straff en gang.
Tajik forsøker vel å komme tilbake.
Summene er jo selvsagt helt forskjellige, men det går på troverdigheten på våre plitikere.
Og den er jo ikke akkurat høy fra før.
Nå har jeg ALDRI hatt tiltro til politikere og vil nok heller aldri få. Uansett parti de kommer fra.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Kul_Djevel skrev: lør jul 01, 2023 1:40 am
keizersoze skrev: lør jul 01, 2023 1:38 am
Kul_Djevel skrev: lør jul 01, 2023 1:33 am

Enig i at han burde gått tilbake med brillene når han oppdaget det. Men han fikk vel panikk da. Uansett. Det er fillesak i forhold til den storstilte svindelen Ropstad, Tajik og andre har holdt på med og de fikk ikke straff en gang.
Tajik forsøker vel å komme tilbake.
Summene er jo selvsagt helt forskjellige, men det går på troverdigheten på våre plitikere.
Og den er jo ikke akkurat høy fra før.
Nå har jeg ALDRI hatt tiltro til politikere og vil nok heller aldri få. Uansett parti de kommer fra.
Kjekt at vi for en gangs skyld kan være noenlunde enig.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

dzk skrev: fre jun 30, 2023 11:54 pm Da var det ikke spikersuppe alikevel. Tenk å være så dum. Hadde jeg vært Moxnes og det han sier faktisk er sant så hadde jeg spurta til nærmeste ansatt på OSL med Solbrillene og kontant/kort i samme hånd og gitt klar beskjed om at jeg skal betale for noen solbriller.
Hadde ikke trodd han skulle være så dum at han først gjorde dette, så lyger om hva som har skjedd, når det er vitner.

Skjønner godt forelegget, og snakket om forsett nå.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Kul_Djevel skrev: lør jul 01, 2023 1:38 am

I motsetning til mange her inne, så greier jeg å se mennesket bak. Så velger å stole på det han sier til det motsatte er bevist.
Du om det...

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 699
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

Kul_Djevel skrev: lør jul 01, 2023 1:40 am
keizersoze skrev: lør jul 01, 2023 1:38 am
Kul_Djevel skrev: lør jul 01, 2023 1:33 am

Enig i at han burde gått tilbake med brillene når han oppdaget det. Men han fikk vel panikk da. Uansett. Det er fillesak i forhold til den storstilte svindelen Ropstad, Tajik og andre har holdt på med og de fikk ikke straff en gang.
Tajik forsøker vel å komme tilbake.
Summene er jo selvsagt helt forskjellige, men det går på troverdigheten på våre plitikere.
Og den er jo ikke akkurat høy fra før.
Nå har jeg ALDRI hatt tiltro til politikere og vil nok heller aldri få. Uansett parti de kommer fra.
JA. Vi må selvfølgelig la Bjørnar Klepto Moxnes slippe straff.


mvh.

HB.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Tjaaah skrev: lør jul 01, 2023 1:45 am
dzk skrev: fre jun 30, 2023 11:54 pm Da var det ikke spikersuppe alikevel. Tenk å være så dum. Hadde jeg vært Moxnes og det han sier faktisk er sant så hadde jeg spurta til nærmeste ansatt på OSL med Solbrillene og kontant/kort i samme hånd og gitt klar beskjed om at jeg skal betale for noen solbriller.
Hadde ikke trodd han skulle være så dum at han først gjorde dette, så lyger om hva som har skjedd, når det er vitner.

Skjønner godt forelegget, og snakket om forsett nå.
Han får lære seg å være en mer effektiv tyv...Muligens statspengene hns minsker etterhvert.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Uansett. En haug med større skurker på Stortinget enn Moxnes. Synes saken er av mer artig karakter jeg. Viser at Moxnes er bare et menneske han også og mennesker gjør feil. Jeg har gjort feil og tipper de fleste moralistene her inne også har tråkket feil en gang i blant. Er jo bare snakk om et par solbriller he he

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

HB4596 skrev: lør jul 01, 2023 1:47 am
Kul_Djevel skrev: lør jul 01, 2023 1:40 am
keizersoze skrev: lør jul 01, 2023 1:38 am

Tajik forsøker vel å komme tilbake.
Summene er jo selvsagt helt forskjellige, men det går på troverdigheten på våre plitikere.
Og den er jo ikke akkurat høy fra før.
Nå har jeg ALDRI hatt tiltro til politikere og vil nok heller aldri få. Uansett parti de kommer fra.
JA. Vi må selvfølgelig la Bjørnar Klepto Moxnes slippe straff.


mvh.

HB.
Hva babler du om? Han fikk jo straff i form av en bot og har allerede betalt den. Jeg er spent på om Tajik, Ropstad og alle de andre skurkene på stortingen som har svindlet til seg hundretusener av kroner får straff.

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 699
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

Kul_Djevel skrev: lør jul 01, 2023 1:49 am Uansett. En haug med større skurker på Stortinget enn Moxnes. Synes saken er av mer artig karakter jeg. Viser at Moxnes er bare et menneske han også og mennesker gjør feil. Jeg har gjort feil og tipper de fleste moralistene her inne også har tråkket feil en gang i blant. Er jo bare snakk om et par solbriller he he
JA. Vi må selvfølgelig la Bjørnar Klepto Moxnes slippe straff.

mvh

HB

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Kul_Djevel skrev: lør jul 01, 2023 1:49 am Uansett. En haug med større skurker på Stortinget enn Moxnes. Synes saken er av mer artig karakter jeg. Viser at Moxnes er bare et menneske han også og mennesker gjør feil. Jeg har gjort feil og tipper de fleste moralistene her inne også har tråkket feil en gang i blant. Er jo bare snakk om et par solbriller he he
Trådde litt feil og stjal en bil i sted, litt artig sak. Shit happens!

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Jeg forsøkte å kjøre ned slottstrappen...men det er tydligvis ikke lov med eller uten solbriller.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Fra NRK: Lars Nehru Sand:

Tyven på tinget:

Først stjal han. Så endret han forklaringen. Nå står tilliten hans på spill i både partiet og blant velgerne.

Først la han brillene på bagasjetralla. Så puttet ham dem i sin venstre jakkelomme. Så tok han av prislappen. Så la ham dem i bagasjen.

Da er det noe mer enn pinlig. Noe annet enn en forglemmelse og noe mer alvorlig enn en fillesak.

For de fleste nordmenn med stemmerett kalles det tyveri. I den klassiske forstand man lærer barna sine at man ikke skal gjøre.

Moxnes synker dypt under den moralske sperregrensen ved både å stjele og å lyve om det i sine første forklaringer.


https://www.nrk.no/ytring/tyven-pa-tinget-1.16468097

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Tjaaah skrev: lør jul 01, 2023 1:52 am
Kul_Djevel skrev: lør jul 01, 2023 1:49 am Uansett. En haug med større skurker på Stortinget enn Moxnes. Synes saken er av mer artig karakter jeg. Viser at Moxnes er bare et menneske han også og mennesker gjør feil. Jeg har gjort feil og tipper de fleste moralistene her inne også har tråkket feil en gang i blant. Er jo bare snakk om et par solbriller he he
Trådde litt feil og stjal en bil i sted, litt artig sak. Shit happens!
Tåpeligheter på tåpeligheter.

Å ta med et par solbriller ut ved et uhell og stjele en bil er da vidt to forskjellige ting.

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 699
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

Kul_Djevel skrev: lør jul 01, 2023 1:51 am
HB4596 skrev: lør jul 01, 2023 1:47 am
Kul_Djevel skrev: lør jul 01, 2023 1:40 am

Nå har jeg ALDRI hatt tiltro til politikere og vil nok heller aldri få. Uansett parti de kommer fra.
JA. Vi må selvfølgelig la Bjørnar Klepto Moxnes slippe straff.


mvh.

HB.
Hva babler du om? Han fikk jo straff i form av en bot og har allerede betalt den. Jeg er spent på om Tajik, Ropstad og alle de andre skurkene på stortingen som har svindlet til seg hundretusener av kroner får straff.

Jeg babler om at Bjørnar Klepto Moxnes må slippe straff fordi at Tajik , Ropstad og alle de andre skurkene på stortinget som har svindlet til seg hundretusener av kroner har fått straff

mvh

HB

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

HB4596 skrev: lør jul 01, 2023 1:56 am
Kul_Djevel skrev: lør jul 01, 2023 1:51 am
HB4596 skrev: lør jul 01, 2023 1:47 am

JA. Vi må selvfølgelig la Bjørnar Klepto Moxnes slippe straff.


mvh.

HB.
Hva babler du om? Han fikk jo straff i form av en bot og har allerede betalt den. Jeg er spent på om Tajik, Ropstad og alle de andre skurkene på stortingen som har svindlet til seg hundretusener av kroner får straff.

Jeg babler om at Bjørnar Klepto Moxnes må slippe straff fordi at Tajik , Ropstad og alle de andre skurkene på stortinget som har svindlet til seg hundretusener av kroner har fått straff

mvh

HB
Gå å trolle et annet sted nå. Moxnes har fått straff og har allerede gjort opp for seg.

Tajik og Ropstad har ikke blitt straffeforfulgt.

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 699
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

Kul_Djevel skrev: lør jul 01, 2023 1:57 am
HB4596 skrev: lør jul 01, 2023 1:56 am
Kul_Djevel skrev: lør jul 01, 2023 1:51 am

Hva babler du om? Han fikk jo straff i form av en bot og har allerede betalt den. Jeg er spent på om Tajik, Ropstad og alle de andre skurkene på stortingen som har svindlet til seg hundretusener av kroner får straff.

Jeg babler om at Bjørnar Klepto Moxnes må slippe straff fordi at Tajik , Ropstad og alle de andre skurkene på stortinget som har svindlet til seg hundretusener av kroner har fått straff

mvh

HB
Gå å trolle et annet sted nå. Moxnes har fått straff og har allerede gjort opp for seg.

Tajik og Ropstad har ikke blitt straffeforfulgt.
:)
Så hva brøler du om da når saken er opp og avgjort?

mvh

HB

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Kul_Djevel skrev: lør jul 01, 2023 1:40 am Nå har jeg ALDRI hatt tiltro til politikere og vil nok heller aldri få.
Sånn bortsett fra Moxnes?

"Han fikk panikk og ble stresset av det. Høres jo troverdig ut nok det for min del. "

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Finansielt har han gjort pp for seg.
Som plitiker er han på kraftig tynn is.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Knaberaps skrev: lør jul 01, 2023 2:02 am
Kul_Djevel skrev: lør jul 01, 2023 1:40 am Nå har jeg ALDRI hatt tiltro til politikere og vil nok heller aldri få.
Sånn bortsett fra Moxnes?

"Han fikk panikk og ble stresset av det. Høres jo troverdig ut nok det for min del. "
Jeg synes forklaringen hans er troverdig. Det er en forklaring man kan kjenne seg igjen i. Det er ikke noe mer hokus pokus enn det.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

keizersoze skrev: lør jul 01, 2023 2:04 am Finansielt har han gjort pp for seg.
Som plitiker er han på kraftig tynn is.
Tror han overlever dette. Kommer nok ikke noe krav fra Rødt medlemmene at han må trekke seg pga denne fillesaken. Og det verste er nok at de som stemmer Rødt ikke lar seg skremme av å stemme Rødt bare pga dette. Snarere tvert imot, så kan det hende han tjener på det.

Når Tajik er i ferd med å komme tilbake litt etter litt etter å ha svindlet til seg flere 100 tusen, så tror jeg ikke et par solbriller til produksjonskostnad 10 kroner knekker Moxnes her. Til der er saken altfor banal.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Kul_Djevel skrev: lør jul 01, 2023 2:04 am Jeg synes forklaringen hans er troverdig. Det er en forklaring man kan kjenne seg igjen i.
Kan ikke etter de beste evner forstå hvorfor en slik liten feiltakelse kan utløse panikk og stress. Det ville jo bare vært, "å faen, disse må jeg gå tilbake med...". Panikk og stress er jo helt hinsides. Kjenner meg overhodet ikke igjen...
Sist redigert av Knaberaps den lør jul 01, 2023 2:11 am, redigert 1 gang totalt.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Kul_Djevel skrev: lør jul 01, 2023 2:04 am
Knaberaps skrev: lør jul 01, 2023 2:02 am
Kul_Djevel skrev: lør jul 01, 2023 1:40 am Nå har jeg ALDRI hatt tiltro til politikere og vil nok heller aldri få.
Sånn bortsett fra Moxnes?

"Han fikk panikk og ble stresset av det. Høres jo troverdig ut nok det for min del. "
Jeg synes forklaringen hans er troverdig. Det er en forklaring man kan kjenne seg igjen i. Det er ikke noe mer hokus pokus enn det.
- Vurderte å kjøpe briller
- Trodde plutselig det var hans briller og puttet de i lommen, forlot butikken

Da gikk de for å spise, forteller han. Det var da han oppdaget hva han har i lommen.

Da hadde det gått ca. 10–15 min siden han var i butikken, beregner han.

– Jeg fikk panikk og ble redd. Jeg ble redd for hvordan det ville se ut dersom jeg gikk tilbake til butikken. «Hva ville de tenke om meg, ville de tro meg», sier han.

I stedet for å si ifra, gjør han noe helt annet:

–Jeg burde ha gått rett tilbake og levert brillene, i stedet rev jeg av lappen og la brillene i bagasjen, sier han og fortsetter:

– Så rakk jeg ikke tenke på hva jeg skulle gjøre videre, for da kommer det en vakt og spør etter brillene.



VS NRK:

Rundt en halvtime etterpå ble han stoppet utenfor butikken.
Da var solbrillene nedpakket i Moxnes' bagasje. Prislappen var fjernet, får NRK opplyst.

MurderOnZidanesFloor

Legg inn av MurderOnZidanesFloor »

Kul_Djevel skrev: lør jul 01, 2023 1:30 am Han fikk panikk og ble stresset av det. Høres jo troverdig ut nok det for min del.
Både du og Moksnes har malt dere inn i et hjørne nå, men det der kan du jo ikke mene :lol: Det var opprinnelig en logisk forklaring. Klart man kan glemme at man har et par solbriller på hodet. Men ifølge Moksnes har brillene først vært innom bagasjetralla, før han "har fått for seg at solbrillene er hans egne" og stappa de i lomma. En stund senere har han altså fjernet lappen og lagt de i bagasjen sin, mens han fremdeles befinner seg i gangavstand fra butikken han stjal fra. Det er klokkeklart tyveri, selv om du i sedvanlig stil gikk bastant ut og anklagde gud og hvermann for mangel på skjønn uten å ha hele hendelsesforløpet klart for deg. Moksnes har lagt seg flat, men du spinner videre.

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 699
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

Kul_Djevel skrev: lør jul 01, 2023 2:04 am
Knaberaps skrev: lør jul 01, 2023 2:02 am
Kul_Djevel skrev: lør jul 01, 2023 1:40 am Nå har jeg ALDRI hatt tiltro til politikere og vil nok heller aldri få.
Sånn bortsett fra Moxnes?

"Han fikk panikk og ble stresset av det. Høres jo troverdig ut nok det for min del. "
Jeg synes forklaringen hans er troverdig. Det er en forklaring man kan kjenne seg igjen i. Det er ikke noe mer hokus pokus enn det.
Så når en person høres troverdig og du kan kjenne deg igjen i det så er han automatisk troverdig uten mer hokus pokus?
Det finnes et ordtak.... på seg selv kjenner man andre... en kan lure på hva det egentlig menes.

mvh

HB

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Knaberaps skrev: lør jul 01, 2023 2:10 am
Kul_Djevel skrev: lør jul 01, 2023 2:04 am Jeg synes forklaringen hans er troverdig. Det er en forklaring man kan kjenne seg igjen i.
Kan ikke etter de beste evner forstå hvorfor en slik feiltakelse kan utløse panikk og stress. Det ville jo bare vært, "å faen, disse må jeg gå tilbake med...". Panikk og stress er jo helt hinsides.
Han er jo en partileder og politiker, så forståelig at han et øyeblikk ble redd for hvordan dette ville se ut. Og ser man på reaksjonene til mange her inne og andre steder pga denne banale saken, så kan man vel nesten også påstå at frykten på mange måter er reell.

Folk reagerer med hat og overdreven mistenksomhet. Det vet vel han også. Nå er jeg sikker på at det beste hadde vært å levere brillene, men at han ikke tenkte rasjonelt i øyeblikket er lett å forstå. Spesielt når man ser hvordan folk overreagerer i mange typer saker. Kommertarfelt og sosiale medier fylles med hat, skadefryd og søppel hvis en offisiell person tråkker litt feil. Trenger ikke være store feilen heller. Rene småting og folk kaster seg som noen horer og sprer eder og galle overalt. Sånn har det dessverre blitt.
Sist redigert av Kul_Djevel den lør jul 01, 2023 2:16 am, redigert 1 gang totalt.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Kul_Djevel skrev: lør jul 01, 2023 2:06 am
Når Tajik er i ferd med å komme tilbake litt etter litt etter å ha svindlet til seg flere 100 tusen, så tror jeg ikke et par solbriller til produksjonskostnad 10 kroner knekker Moxnes her. Til der er saken altfor banal.
Hun hadde jo også en forklaring som omhandlet både forglemmelse og menneskelig svikt: Betviler du hennes forklaring?

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Guttorm123 skrev: lør jul 01, 2023 2:15 am
Kul_Djevel skrev: lør jul 01, 2023 2:06 am
Når Tajik er i ferd med å komme tilbake litt etter litt etter å ha svindlet til seg flere 100 tusen, så tror jeg ikke et par solbriller til produksjonskostnad 10 kroner knekker Moxnes her. Til der er saken altfor banal.
Hun hadde jo også en forklaring som omhandlet både forglemmelse og menneskelig svikt: Betviler du hennes forklaring?
Ja Både hennes og Ropstad sine forklaringer hører man lett var REN LØGN.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Kul_Djevel skrev: lør jul 01, 2023 2:04 am

Jeg synes forklaringen hans er troverdig. Det er en forklaring man kan kjenne seg igjen i. Det er ikke noe mer hokus pokus enn det.
Så du hadde også blitt grepet av panikk?

Hvordan utarter slik panikk seg?

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »


PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg kjøper ikke forklaringen.

Han finner ut at han har tatt med seg solbriller fra en butikk ved en feil, og når han oppdager det velger han å stjele dem med vilje fremfor å levere dem tilbake.

Syltynt.

Et hvert oppegående menneske ville gått tilbake, forklart situasjonen og beklaget. Saken hadde vært ute av verden og om det ble en mediesak hadde det blitt en bagatell siden han hadde gjort det rette.

Dette er virkelig ikke en partileder verdig.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»