Anmelder Trettebergstuen for korrupsjon

Svar
pigg

Anmelder Trettebergstuen for korrupsjon

Legg inn av pigg »

- Vi må ha likhet for loven
Kommuneoverlege, førstekandidat i Innlandet og politisk nestleder for partiet Liberalistene, Jan-Øyvind Lorgen, varsler anmelding av den nylig avgåtte kulturministeren.

Det kommer som følge av at Anette Trettebergstuen måtte fratre sin stilling som følge av at det har kommet frem at hun har utnevnt to nære venner til offentlige verv.

Det er paragraf 387 og 171 i Straffeloven som Lorgen mener er brutt.
Hun er en korrupt drittkjerring som fortjener å leve på brød og vann en stund.
– Hvorfor har du valgt å anmelde Anette Trettebergstuen?

– Det er mye snakk om at topp-politikere bryter loven, men de blir ikke straffet. Etter min mening er det viktig at noen anmelder, og jeg vil være sikker på at noen gjør det. Derfor valgte jeg å gjøre det selv.

– Det er en betydelig maktperson du nå anmelder. Tror du politiet vil
ta saken på alvor?

– Politikere med mye makt over andre, må følge de samme lover og regler som du og jeg. Siden politikerne har mye makt, er det også ekstra viktig at de oppfører seg i henhold til lover og regler, og at de etterforsker og får samme straff som oss andre. Man kan ikke ha det slik at politikerne kan bryte loven, uten å få konsekvenser, mens du og jeg straffes hvis vi bryter loven.
Trettebergstuen tar det nok helt med ro, da hun regner med at hun som kvinne og lesbe slipper lettere unna, enn f.eks en hvit heterofil mann.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Bra hun anmeldes, men dessverre så henlegges dette uten videre etterforskning. Om hun er skyldig etter de nevnte paragrafer skal jeg ikke uttale meg om. Det får en eventuell etterforskning finne ut av, men som vanlig så henlegges dette. Politiet er mer opptatt av småtteri og dill dall som at noen viser en finger eller skreller et eple i parken og lignende. Da er de på saken. Mistanke om alvorlig korrupsjon ser de mer mellom fingrene på hvis det er kjente politikere.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

pigg skrev: lør jul 01, 2023 4:49 pm - Vi må ha likhet for loven
Kommuneoverlege, førstekandidat i Innlandet og politisk nestleder for partiet Liberalistene, Jan-Øyvind Lorgen, varsler anmelding av den nylig avgåtte kulturministeren.

Det kommer som følge av at Anette Trettebergstuen måtte fratre sin stilling som følge av at det har kommet frem at hun har utnevnt to nære venner til offentlige verv.

Det er paragraf 387 og 171 i Straffeloven som Lorgen mener er brutt.
Hun er en korrupt drittkjerring som fortjener å leve på brød og vann en stund.
– Hvorfor har du valgt å anmelde Anette Trettebergstuen?

– Det er mye snakk om at topp-politikere bryter loven, men de blir ikke straffet. Etter min mening er det viktig at noen anmelder, og jeg vil være sikker på at noen gjør det. Derfor valgte jeg å gjøre det selv.

– Det er en betydelig maktperson du nå anmelder. Tror du politiet vil
ta saken på alvor?

– Politikere med mye makt over andre, må følge de samme lover og regler som du og jeg. Siden politikerne har mye makt, er det også ekstra viktig at de oppfører seg i henhold til lover og regler, og at de etterforsker og får samme straff som oss andre. Man kan ikke ha det slik at politikerne kan bryte loven, uten å få konsekvenser, mens du og jeg straffes hvis vi bryter loven.
Trettebergstuen tar det nok helt med ro, da hun regner med at hun som kvinne og lesbe slipper lettere unna, enn f.eks en hvit heterofil mann.
Innlegget ditt slipper iallefall ikke unna tittelen 'Dagens dummeste innlegg'.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Folk_flesk skrev: lør jul 01, 2023 4:54 pm
pigg skrev: lør jul 01, 2023 4:49 pm - Vi må ha likhet for loven
Kommuneoverlege, førstekandidat i Innlandet og politisk nestleder for partiet Liberalistene, Jan-Øyvind Lorgen, varsler anmelding av den nylig avgåtte kulturministeren.

Det kommer som følge av at Anette Trettebergstuen måtte fratre sin stilling som følge av at det har kommet frem at hun har utnevnt to nære venner til offentlige verv.

Det er paragraf 387 og 171 i Straffeloven som Lorgen mener er brutt.
Hun er en korrupt drittkjerring som fortjener å leve på brød og vann en stund.
– Hvorfor har du valgt å anmelde Anette Trettebergstuen?

– Det er mye snakk om at topp-politikere bryter loven, men de blir ikke straffet. Etter min mening er det viktig at noen anmelder, og jeg vil være sikker på at noen gjør det. Derfor valgte jeg å gjøre det selv.

– Det er en betydelig maktperson du nå anmelder. Tror du politiet vil
ta saken på alvor?

– Politikere med mye makt over andre, må følge de samme lover og regler som du og jeg. Siden politikerne har mye makt, er det også ekstra viktig at de oppfører seg i henhold til lover og regler, og at de etterforsker og får samme straff som oss andre. Man kan ikke ha det slik at politikerne kan bryte loven, uten å få konsekvenser, mens du og jeg straffes hvis vi bryter loven.
Trettebergstuen tar det nok helt med ro, da hun regner med at hun som kvinne og lesbe slipper lettere unna, enn f.eks en hvit heterofil mann.
Innlegget ditt slipper iallefall ikke unna tittelen 'Dagens dummeste innlegg'.
Ja, burde vært bedre kvailtet over startinnlegget. Ord som drittkjerring og usakligheter som lesbe burde vært unngått. At hun anmeldes og bør etterforskes er ikke dumt og bør belyses.

pigg

Legg inn av pigg »

Folk_flesk skrev: lør jul 01, 2023 4:54 pm Innlegget ditt slipper iallefall ikke unna tittelen 'Dagens dummeste innlegg'.
Det kan ikke stemme. Jeg er sikker på at du har skrevet minst ett innlegg i dag, hvor du da som vanlig vinner ved default.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

pigg skrev: lør jul 01, 2023 5:00 pm
Folk_flesk skrev: lør jul 01, 2023 4:54 pm Innlegget ditt slipper iallefall ikke unna tittelen 'Dagens dummeste innlegg'.
Det kan ikke stemme. Jeg er sikker på at du har skrevet minst ett innlegg i dag, hvor du da som vanlig vinner ved default.
Du er virkelig så tett i pappen at du tror politiet velger å ettersøke eller ikke ettersøke saker basert på kjønn og seksuell legning?

pigg

Legg inn av pigg »

Folk_flesk skrev: lør jul 01, 2023 5:02 pm Du er virkelig så tett i pappen at du tror politiet velger å ettersøke eller ikke ettersøke saker basert på kjønn og seksuell legning?
Det er klare faktorer som spiller inn, ja.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

pigg skrev: lør jul 01, 2023 5:09 pm
Folk_flesk skrev: lør jul 01, 2023 5:02 pm Du er virkelig så tett i pappen at du tror politiet velger å ettersøke eller ikke ettersøke saker basert på kjønn og seksuell legning?
Det er klare faktorer som spiller inn, ja.
God bedring.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Interessant sak.
Bare synd åpningsinnlegget er skrevet av en 5-åring.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Trodde ikke denne tråden hadde livets rett.

Legger meg flat der.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

pigg skrev: lør jul 01, 2023 5:00 pm
Folk_flesk skrev: lør jul 01, 2023 4:54 pm Innlegget ditt slipper iallefall ikke unna tittelen 'Dagens dummeste innlegg'.
Det kan ikke stemme. Jeg er sikker på at du har skrevet minst ett innlegg i dag, hvor du da som vanlig vinner ved default.
Ta imot litt saklig kritikk istedenfor å reagere med barnsligheter. Istedenfor dette drittkjerring og lesbegreiene dine, så burde du heller skrevet et saklig startinnlegg hvorfor du mener anmeldelsen er riktig osv. Greit å heve nivået litt.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Ganske imponerende å slå bena såpass under det som egentlig er en interessant sak med et barnslig, banalt og dårlig åpningsinnlegg.

Brukeravatar
Dapre
Innlegg: 248

Legg inn av Dapre »

Kul_Djevel skrev: lør jul 01, 2023 4:56 pm lesbe burde vært unngått
Stemmer. Nå fikk hun endelig tid til å ta den konverteringsterapien hun har mast om å "ta" i åresvis.
Hun gikk fra lesbisk til heterofil i løpet av denne tråden.
Ulempen er at hun nå er fritt vilt for ordensmakten.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

palimpsest skrev: lør jul 01, 2023 5:45 pm Ganske imponerende å slå bena såpass under det som egentlig er en interessant sak med et barnslig, banalt og dårlig åpningsinnlegg.
Fra den kanten er det nok dessverre business as usual.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»