[Kamptråd] Bodø/Glimt vs Molde

Svar
stoodeh

[Kamptråd] Bodø/Glimt vs Molde

Legg inn av stoodeh »

Når: 02.07.2023 kl 19:15
Hvor: Aspmyra Stadion
Dommer: Kristoffer Hagenes
VAR: Daniel Higraff
Vær: 17 grader og lett skyet

Fjorårets seriemester møter årets serieleder. Bodø/Glimt har vært suverene hittil i år mens Molde har hatt en seriestart under all forventning. Molde hadde virkelig taket på Glimt i fjor og vant tre av tre mulige, så får man se om bodøværingene er revansjesugne i år.

Form siste fem:
Bodø/Glimt: L W W W W
Molde: W L W W L

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Berisha og Eikrem er ute med skade for Molde (i tillegg til de vanlige selvfølgelig)

HarryH

Legg inn av HarryH »

Jeg frykter at våre gutter får temposjokk og løpes i senk her. Jeg blir glad hvis vi får med oss ett poeng.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Det var noe annet med Fofana på topp i fjor, men her tror jeg Moe tar knekken på KK nok en gang. Mot Molde er det ikke noen god oppskrift å ha ballen langt inne på motstanders halvdel som taktikk. Da blir man kontret i senk. Likevel er det akkurat det vi kommer til å gjøre.

dani07

Legg inn av dani07 »

Det ble meldt ca 7000 solgte billetter lørdag rundt 18:00, så bør kunne bli mellom 7500-8000 i morgen. Ikke tall på bortesupportere ennå.
Værmeldingen er ganske bra, sol med litt skyer og ca 17-20 grader.

Alt ligger til rette for en god fest, så får vi håpe at minst Glimt møter opp, men helst begge! (men mest Glimt)

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Spiller Vetlesen og Mvuka idag? Begge har vel fått permisjon sørover noen måneder

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

Jobs99 skrev: søn jul 02, 2023 9:40 am Spiller Vetlesen og Mvuka idag? Begge har vel fått permisjon sørover noen måneder
Mvuka spilte sin siste kamp onsdag mot Tromsø, Vetlesen spiller mest sannsynlig.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Håper ufarlig middelhavsfarer Molde, selv uten den viktige 40-millionersmannen, kan få med seg noe her slik at Brann kan knappe innpå i gullkampen.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Glimt2020 skrev: søn jul 02, 2023 10:18 am
Jobs99 skrev: søn jul 02, 2023 9:40 am Spiller Vetlesen og Mvuka idag? Begge har vel fått permisjon sørover noen måneder
Mvuka spilte sin siste kamp onsdag mot Tromsø, Vetlesen spiller mest sannsynlig.
Har dere praktisert lenge å ikke selge spillere før erstatter er på plass? Kjøpende klubb vil jo gjerne ha spillerne på plass før oppkjøringen mens her i Norge har det blitt mere vanlig å ikke selge før erstatter er på plass.

rapseballe.

Legg inn av rapseballe. »

Prestasjon av NFF å sette opp den svakeste dommeren sin i kampen mellom serielederen og den største utfordreren.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

rapseballe. skrev: søn jul 02, 2023 10:34 am Prestasjon av NFF å sette opp den svakeste dommeren sin i kampen mellom serielederen og den største utfordreren.
Har ingen forhåpninger der, nei.
Tror begge lag fort kan bli frustrerte her.
Eneste som er dårligere i ES er Aslam, og det går hovedsaklig på oppførsel. Han er direkte provoserende arrogant.

qbah

Legg inn av qbah »

Er dette seriefinalen 2023?

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

qbah skrev: søn jul 02, 2023 11:35 am Er dette seriefinalen 2023?
Nei, alt for tidlig for det.
Kan maks betegnes som en viktig kamp.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kalle73 skrev: søn jul 02, 2023 11:38 am
qbah skrev: søn jul 02, 2023 11:35 am Er dette seriefinalen 2023?
Nei, alt for tidlig for det.
Kan maks betegnes som en viktig kamp.
Viktigere for oss enn dere.

fata_morgana

Legg inn av fata_morgana »

Denne tar Molde greit. Fleksible Moe har et godt tak på rigide Kjetil. Seriegullet havner likevel i nord.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

fata_morgana skrev: søn jul 02, 2023 12:26 pm Denne tar Molde greit. Fleksible Moe har et godt tak på rigide Kjetil. Seriegullet havner likevel i nord.
Jeg har sjelden hatt mindre trua på MFK enn i dag.

Men jeg er bombesikker på at det er disse to lagene som blir nummer 1 og 2 i år igjen. Ingen andre lag er i nærheten av samme kvalitet. Glimts sjanse til seriegull er per nå 95%, 99% om de vinner i dag og 80% om de taper.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Har troa på at Pyromanen setter inn ett mål eller to i aften. Så har en jo Restius i bakhånd
. Bodø har nok sine klamme never rund serietrofeeet. Uansett om MFK skulle sjokkere med seier.

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

Korgutt skrev: søn jul 02, 2023 10:24 am
Glimt2020 skrev: søn jul 02, 2023 10:18 am
Jobs99 skrev: søn jul 02, 2023 9:40 am Spiller Vetlesen og Mvuka idag? Begge har vel fått permisjon sørover noen måneder
Mvuka spilte sin siste kamp onsdag mot Tromsø, Vetlesen spiller mest sannsynlig.
Har dere praktisert lenge å ikke selge spillere før erstatter er på plass? Kjøpende klubb vil jo gjerne ha spillerne på plass før oppkjøringen mens her i Norge har det blitt mere vanlig å ikke selge før erstatter er på plass.
Vet ikke helt om jeg skjønner spørsmålet, men på høyre ving har vi Nino Zugelj/Sondre Sørlie klar til å ta over for Mvuka. På indreløper er Sondre Fet/Ulrik Saltnes/Fredrik Skjøvold/Jeppe Kjær alternativer og så skal det nok investeres ytterligere.

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

Jeg er veldig fornøyd med at Wolf Eikrem ikke spiller, tror det øker sjansene for Glimt en smule. Han er rett og slett bare en vanvittig god spiller.

Glimt er i en liten down og må klare seg uten muligens både Wembangomo og Bjørkan på backene. Molde er på vei opp etter en trå start på sesongen. Jeg tror dette blir jevnt.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Glimt2020 skrev: søn jul 02, 2023 1:08 pm
Korgutt skrev: søn jul 02, 2023 10:24 am
Glimt2020 skrev: søn jul 02, 2023 10:18 am

Mvuka spilte sin siste kamp onsdag mot Tromsø, Vetlesen spiller mest sannsynlig.
Har dere praktisert lenge å ikke selge spillere før erstatter er på plass? Kjøpende klubb vil jo gjerne ha spillerne på plass før oppkjøringen mens her i Norge har det blitt mere vanlig å ikke selge før erstatter er på plass.
Vet ikke helt om jeg skjønner spørsmålet, men på høyre ving har vi Nino Zugelj/Sondre Sørlie klar til å ta over for Mvuka. På indreløper er Sondre Fet/Ulrik Saltnes/Fredrik Skjøvold/Jeppe Kjær alternativer og så skal det nok investeres ytterligere.
I Molde har det vært tradisjon å selge nøkkelspillere FØR erstatter er på plass. Noe som har fått konsekvensen at at prestasjonene har svingt litt for mye. Til irritasjon fra supporterne. Siden Vetlesen er en nøkkelspiller for dere og ifølge deg skal starte kampen i kveld så virker det på meg at dere ikke vil slippe han før erstatter er på plass.

dani07

Legg inn av dani07 »

Forstår heller ikke spørsmålet helt, men uansett.
For Norge, så har vi det fantastiske problemet at vårt vindu åpner 1 august, mens internasjonalt er det i juni, og med en sesongoppkjøring som pleier å starte fra ca 01.07.

Tror det tilhører sjeldenhetene at en norsk spiller som ønskes av en kjøpende klubb allerede i juni, blir solgt i august.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Dette blir jo litt som å skifte ut kona. Ikke alltid det klaffer slik at man har erstatteren klar selv om man har en god plan i utgangspunktet.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

HarryH skrev: søn jul 02, 2023 2:00 pm Dette blir jo litt som å skifte ut kona. Ikke alltid det klaffer slik at man har erstatteren klar selv om man har en god plan i utgangspunktet.
Haha

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Alle norske topplag burde ha som regel å ikke selge viktige spillere om sommeren. Europakvalik er bare FOR viktig.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Det var surt da Aursnes forsvant i det vi hadde en kjempemulighet i play-off. På det tidspunktet hadde vi også en ledelse på åtte poeng i Eliteserien.
I det tilfellet følte man vel kanskje en forpliktelse overfor spilleren. Overgangssummen var jo latterlig lav.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

stoodeh skrev: søn jul 02, 2023 2:05 pm Alle norske topplag burde ha som regel å ikke selge viktige spillere om sommeren. Europakvalik er bare FOR viktig.
Her kan jeg absolutt være enig. Men i Molde har det jo vært tradisjon for å selge nøkkelspillere FØR kvalifiseringen er ferdig. Uansett så blir det vanskelig å holde på alle spillerne helt til siste playoffkamp i år. Da siste playoffkamp i EL/ECL spilles torsdag 31.august.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Korgutt skrev: søn jul 02, 2023 2:09 pm Her kan jeg absolutt være enig. Men i Molde har det jo vært tradisjon for å selge nøkkelspillere FØR kvalifiseringen er ferdig. Uansett så blir det vanskelig å holde på alle spillerne helt til siste playoffkamp i år. Da siste playoffkamp i EL/ECL spilles torsdag 31.august.
Ja, idiotisk opplegg har det vært. Akkurat i Aursnes sitt tilfelle så forstår jeg hvorfor han fikk dra. Men om jeg ikke husker feil så var det to mindre forståelige slipp samtidig med MHP og Gregersen. Summen av dette kostet oss både seriegull og hemmet oss i Europa.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

stoodeh skrev: søn jul 02, 2023 2:15 pm
Korgutt skrev: søn jul 02, 2023 2:09 pm Her kan jeg absolutt være enig. Men i Molde har det jo vært tradisjon for å selge nøkkelspillere FØR kvalifiseringen er ferdig. Uansett så blir det vanskelig å holde på alle spillerne helt til siste playoffkamp i år. Da siste playoffkamp i EL/ECL spilles torsdag 31.august.
Ja, idiotisk opplegg har det vært. Akkurat i Aursnes sitt tilfelle så forstår jeg hvorfor han fikk dra. Men om jeg ikke husker feil så var det to mindre forståelige slipp samtidig med MHP og Gregersen. Summen av dette kostet oss både seriegull og hemmet oss i Europa.
Hva tenker du om salg til Europa når siste playoffkamp spilles mellom 29.-31.august? De 2 første alternativene er det vel bare Molde som kan få. Her må det kanskje aksepteres salg før siste kamp er spilt?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

LittleSteven skrev: søn jul 02, 2023 2:24 pm Angående kampen, er jeg såpass nervøs at jeg har satt noen slanter på Molde-seier, for en god gammeldags hedging :P Men tipper uavgjort i dag, 2-2 er mitt tips.
Jeg har aldri forstått det der. Føler folk det demper smerten ved å tape at man har satt penger på motstanderen?

Forøvrig er dette en kamp jeg føler vi har alt å vinne. Det er det ikke ofte jeg har følt de siste 10 årene. Kan telle på en hånd tror jeg.
Var vanligere før i tiden.

Men jeg blir helt sikkert sur om vi taper.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

LittleSteven skrev: søn jul 02, 2023 2:38 pm
PapaSmurf skrev: søn jul 02, 2023 2:28 pm
LittleSteven skrev: søn jul 02, 2023 2:24 pm Angående kampen, er jeg såpass nervøs at jeg har satt noen slanter på Molde-seier, for en god gammeldags hedging :P Men tipper uavgjort i dag, 2-2 er mitt tips.
Jeg har aldri forstått det der. Føler folk det demper smerten ved å tape at man har satt penger på motstanderen?

Forøvrig er dette en kamp jeg føler vi har alt å vinne. Det er det ikke ofte jeg har følt de siste 10 årene. Kan telle på en hånd tror jeg.
Var vanligere før i tiden.

Men jeg blir helt sikkert sur om vi taper.
Hehe, alldeles ikke, men en liten trøst synes jeg det er. For meg blir det mer at jeg "betaler" litt for at Glimt skal vinne (uavgjort pengene tilbake), men hvis ikke det skjer, får jeg en liten belønning.

Helt enig, dere har alt å vinne, og har en dårlig følelse på Glimt sitt gull i år. Hvis vi vinner i kveld, er jeg ikke helt sikker ennå. Men så har jo jeg en generelt ganske nevrotisk tilnærming når det kommer til de jeg holder med i sport. For eks. begynte jeg først å ha hvilepuls rundt seriegullet i 2020 i det 85. min på Marienlyst (da vi ledet 1-2 og bare trengte ett poeng), og med United i 2013 var jeg nervøs hele våren selv om de ledet med ca. 15 poeng hele våren. Så når enkelte supportere av andre klubber her inne skriver at det var avgjort etter kun 7-8 kamper, tenkte jeg mitt, selv om jeg logisk sett skjønner hva de mener :P Så 85-90 % om vi vinner i kveld, 75-80 % ved uavgjort, og 60-65 % ved tap.
Jeg er enig i at folk veldig ofte er koko-tabloide og mener sesongen er avgjort ALT for tidlig. Det skal bare en liten formsvikt til så har man flere lag i ryggen.

Jeg pleier å si at en 10 poengs ledelse etter 20 runder bør holde. Men å melde at serien er avgjort før 1/3 er spilt er uklokt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»