FBI: Ingen bevis for at 6. januar var et planlagt angrep

Svar
Folk_flesk

Re: FBI: Ingen bevis for at 6. januar var et planlagt angrep

Legg inn av Folk_flesk »

Brezjnev skrev: tir aug 09, 2022 7:35 pm
Thomas skrev: tir aug 09, 2022 7:24 pm
Brezjnev skrev: tir aug 09, 2022 6:55 pm

Vel, i følge Kronos ville det ha vært tjenesteforsømmelse om de tenkte på annet enn jussen så meningene er åpenbart delte. Men neida, jeg betviler ikke at de (med unntak av domstolen) har tenkt på det. Jeg betviler, inntil jeg får vite hva saken gjelder, at de har kommet til rett konklusjon. Det er lenge siden jeg var så ung og naiv at jeg stolte på at autoriteter alltid har rett. Spesielt i et så politisert og polarisert samfunn som dagens USA.

Så insinuerer jeg ikke, jeg gjør en observasjon av hvordan titalls millioner amerikanere ser på ham. Man kan argumentere for at Trump blant sine er mer gud enn konge, men da ville ikke det glimrende ordtaket passet. Så da ble det for anledningen konge.
Det er ikke et glimrende ordtak i denne sammenhengen. Men greit nok, jeg forstår hva du mener.

Og hva denne Kronos sier foretrekker jeg at du holder langt unna meg.

Ja, USA er blitt politisert på en del områder, men FBI raider ikke uten å ha en jevla god grunn.

Men jeg kan selvfølgelig ta feil,og at Trumpern er mors beste barn og helt uskyldig...

Vi får se
At Trump er mors beste barn mente antakeligvis ikke engang hans mor, men det finnes ganske mange hakk mellom "jevla god grunn" og uskyldsren. Vi får absolutt se hva som kommer ut av det. Kommer det en godt underbygget tiltale for noe virkelig alvorlig, og helst lettfattelig, så flott. Alt annet vil være et stort nederlag for nasjonen.
Noe sier meg at det som kommer fremover nå nesten uansett kommer til å bli et stort nederlag for nasjonen. Enkelte sa jo at kongress-stormingen ikke bare var et historisk lavmål, men også et forvarsel på en politisk ekstremtilstand der innbyggerne tar opp kampen mot hverandre.

Frykter mer og mer at vi enda bare har fått servert forretten.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

PapaSmurf skrev: tir aug 09, 2022 2:13 am Det hadde vært så digg om han fikk fengelsstraff. Huden hadde matchet drakten, så han hadde jo sett utsom en slags absurd superhelt.
Rasist!

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Guttorm123 skrev: tir aug 09, 2022 11:12 pm
PapaSmurf skrev: tir aug 09, 2022 2:13 am Det hadde vært så digg om han fikk fengelsstraff. Huden hadde matchet drakten, så han hadde jo sett utsom en slags absurd superhelt.
Rasist!
Fordi.. ?
Sist redigert av Henningsen den tir aug 09, 2022 11:14 pm, redigert 1 gang totalt.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Rainmaker skrev: tir aug 09, 2022 10:34 am

Trorlig har de allerede ganske sterke bevis for "noe" allerede. Det må de nesten ha for å ha fått denne ransakelsesordren.
Dette betyr nok ikke noe annet enn at Trump får enda mer støtte...blant amerikanerne.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Guttorm123 skrev: tir aug 09, 2022 11:14 pm
Rainmaker skrev: tir aug 09, 2022 10:34 am

Trorlig har de allerede ganske sterke bevis for "noe" allerede. Det må de nesten ha for å ha fått denne ransakelsesordren.
Dette betyr nok ikke noe annet enn at Trump får enda mer støtte...blant amerikanerne.
Iallefall de mindre intelligente av dem. Noe det riktignok er mange av.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Folk_flesk skrev: tir aug 09, 2022 11:15 pm

Iallefall de mindre intelligente av dem. Noe det riktignok er mange av.
Jeg tipper på godt over halvparten...

Men amerikanerne er vel kanskje ikke så intelligente?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: tir aug 09, 2022 11:13 pm
Fordi.. ?
Arkivert!

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Guttorm123 skrev: tir aug 09, 2022 11:18 pm
Folk_flesk skrev: tir aug 09, 2022 11:15 pm

Iallefall de mindre intelligente av dem. Noe det riktignok er mange av.
Jeg tipper på godt over halvparten...

Men amerikanerne er vel kanskje ikke så intelligente?
Tydeligvis ikke. Tenk om 50% av nordmenn hadde støttet en slik absurd skikkelse.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Guttorm123 skrev: tir aug 09, 2022 11:20 pm
Henningsen skrev: tir aug 09, 2022 11:13 pm
Fordi.. ?
Arkivert!
Er Trump en rase eller etnisitet?
Smurfen var heller ikke nedlatende, i motsetning til dine venner

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Folk_flesk skrev: tir aug 09, 2022 11:22 pm
Tydeligvis ikke. Tenk om 50% av nordmenn hadde støttet en slik absurd skikkelse.
Dette tyder vel på at ikke alt kommer like godt frem i norske medier. NRK har jo selv sagt at de ikke vil være nøytrale i sin dekning av presidentvalg, så Norges største media kan en vel ikke stole helt på.

Jeg nekter å tro at alle de som stemte/eventuelt kommer til å stemme på Trump, er mindre intelligente.

Kanskje dette blir det neste? At Trump-tilhengere er såpass lite intelligente at de bør fratas stemmeretten?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Guttorm123 skrev: tir aug 09, 2022 11:31 pm
Folk_flesk skrev: tir aug 09, 2022 11:22 pm
Tydeligvis ikke. Tenk om 50% av nordmenn hadde støttet en slik absurd skikkelse.
Dette tyder vel på at ikke alt kommer like godt frem i norske medier. NRK har jo selv sagt at de ikke vil være nøytrale i sin dekning av presidentvalg, så Norges største media kan en vel ikke stole helt på.

Jeg nekter å tro at alle de som stemte/eventuelt kommer til å stemme på Trump, er mindre intelligente.

Kanskje dette blir det neste? At Trump-tilhengere er såpass lite intelligente at de bør fratas stemmeretten?
Hadde det vært et krav at de hadde minimum samfunnsforståelse på nivå med en norsk 12-åring så hadde nok fascinerende mange av dem mistet stemmeretten.

Men så er det også en del andre grupper som stemmer på ham i tillegg til rene rednecks. Man har rike velgere som kun er opptatt av skattelettelser og gir blaffen i at han er en kødd forøvrig. Så har man religiøse skrullinger som liker at han har fylt opp høyesterett med folk som er like fundamentalistiske som dem selv. For ikke å snakke om alle konspirasjonsteoretikerne som ikke nødvendigvis er uintelligente, men som likevel har endt opp med en ide om at de politiske motstanderne deres er medlemmer av en satanist-kult som spiser småbarn til frokost.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Folk_flesk skrev: tir aug 09, 2022 11:40 pm
Hadde det vært et krav at de hadde minimum samfunnsforståelse på nivå med en norsk 12-åring så hadde nok fascinerende mange av dem mistet stemmeretten.

Men så er det også en del andre grupper som stemmer på ham i tillegg til rene rednecks. Man har rike velgere som kun er opptatt av skattelettelser og gir blaffen i at han er en kødd forøvrig. Så har man religiøse skrullinger som liker at han har fylt opp høyesterett med folk som er like fundamentalistiske som dem selv. For ikke å snakke om alle konspirasjonsteoretikerne som ikke nødvendigvis er uintelligente, men som likevel har endt opp med en ide om at de politiske motstanderne deres er medlemmer av en satanist-kult som spiser småbarn til frokost.
Lav intelligens=stem Biden=vær på bølgelengde...

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: tir aug 09, 2022 11:26 pm

Er Trump en rase eller etnisitet?
Smurfen var heller ikke nedlatende, i motsetning til dine venner
Om du synes det er greit å dra inn visse typer hudfarger i diskusjoner om personer, så deg om det.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Guttorm123 skrev: tir aug 09, 2022 11:50 pm
Henningsen skrev: tir aug 09, 2022 11:26 pm

Er Trump en rase eller etnisitet?
Smurfen var heller ikke nedlatende, i motsetning til dine venner
Om du synes det er greit å dra inn visse typer hudfarger i diskusjoner om personer, så deg om det.


Tror heller vi kan si at han drar inn visse typer make-up.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

VivaLV skrev: tir aug 09, 2022 10:16 pm Noen offisielle kilder på at de har avdekket straffbar handling?
Det tar nok litt tid før det kommer ut hva de har funnet.

Men for å få en slik ransakelsesordre (uannonsert ransakelse av hjemmet til en tidligere president) kan du nærmest garantere at grunnlaget, altså "probable cause" er fjellstøtt som pokker.

Og dersom den mot formodning er "shaky" så har Trump en kopi av den, og kan publisere den dersom den er bullshit.... det har han ikke gjort.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Folk_flesk skrev: tir aug 09, 2022 11:58 pm
Guttorm123 skrev: tir aug 09, 2022 11:50 pm
Henningsen skrev: tir aug 09, 2022 11:26 pm

Er Trump en rase eller etnisitet?
Smurfen var heller ikke nedlatende, i motsetning til dine venner
Om du synes det er greit å dra inn visse typer hudfarger i diskusjoner om personer, så deg om det.


Tror heller vi kan si at han drar inn visse typer make-up.
Når folk tar på seg klovnesminke er det helt innafor å vitse om fargen på den sminken.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Folk_flesk skrev: tir aug 09, 2022 11:58 pm

Tror heller vi kan si at han drar inn visse typer make-up.
Kanskje han ikke vil assosiere seg kun med hvite? Det kan jo være noen stemmer å sanke der....

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Guttorm123 skrev: ons aug 10, 2022 12:24 am
Folk_flesk skrev: tir aug 09, 2022 11:58 pm

Tror heller vi kan si at han drar inn visse typer make-up.
Kanskje han ikke vil assosiere seg kun med hvite? Det kan jo være noen stemmer å sanke der....
He-he, den var god.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Guttorm123 skrev: ons aug 10, 2022 12:24 am
Folk_flesk skrev: tir aug 09, 2022 11:58 pm

Tror heller vi kan si at han drar inn visse typer make-up.
Kanskje han ikke vil assosiere seg kun med hvite? Det kan jo være noen stemmer å sanke der....
Når trolling blir for opplagt...

Knaxern

Legg inn av Knaxern »


Knaxern

Legg inn av Knaxern »





😂😂😂

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

greyserpent skrev: ons aug 10, 2022 1:00 am

Når trolling blir for opplagt...
Det kan jo være mange grunner til at han ikke ønsker å vise seg med sin opprinnelige hudfarge...Hva tror du?

Knaxern

Legg inn av Knaxern »


Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Guttorm123 skrev: tir aug 09, 2022 11:50 pm
Henningsen skrev: tir aug 09, 2022 11:26 pm

Er Trump en rase eller etnisitet?
Smurfen var heller ikke nedlatende, i motsetning til dine venner
Om du synes det er greit å dra inn visse typer hudfarger i diskusjoner om personer, så deg om det.
Fin stråmann...

Merkelig at du ikke er en slik forkjemper når vi ser andre med hudfarge blir diskreditert på nett, og da langt grovere enn dette.
Hva kommer det av? 😉

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Henningsen skrev: ons aug 10, 2022 8:37 am
Guttorm123 skrev: tir aug 09, 2022 11:50 pm
Henningsen skrev: tir aug 09, 2022 11:26 pm

Er Trump en rase eller etnisitet?
Smurfen var heller ikke nedlatende, i motsetning til dine venner
Om du synes det er greit å dra inn visse typer hudfarger i diskusjoner om personer, så deg om det.
Fin stråmann...

Merkelig at du ikke er en slik forkjemper når vi ser andre med hudfarge blir diskreditert på nett, og da langt grovere enn dette.
Hva kommer det av? 😉
Kanskje han lider av samme syndrom som GOP i "junaiten"? "Every accusation is a confession"

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Rainmaker skrev: ons aug 10, 2022 8:48 am
Henningsen skrev: ons aug 10, 2022 8:37 am
Guttorm123 skrev: tir aug 09, 2022 11:50 pm

Om du synes det er greit å dra inn visse typer hudfarger i diskusjoner om personer, så deg om det.
Fin stråmann...

Merkelig at du ikke er en slik forkjemper når vi ser andre med hudfarge blir diskreditert på nett, og da langt grovere enn dette.
Hva kommer det av? 😉
Kanskje han lider av samme syndrom som GOP i "junaiten"? "Every accusation is a confession"
He he, ja det er et godt poeng, som kan stemme meget bra i dette tilfellet

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Guttorm123 skrev: tir aug 09, 2022 11:14 pm
Rainmaker skrev: tir aug 09, 2022 10:34 am

Trorlig har de allerede ganske sterke bevis for "noe" allerede. Det må de nesten ha for å ha fått denne ransakelsesordren.
Dette betyr nok ikke noe annet enn at Trump får enda mer støtte...blant amerikanerne.
Vi får se, foreløpig har han aldri vært i nærheten av oppslutning fra 50% av velgerne - begge gangene han har stilt til valg så har han tapt med flere millioner stemmer.

Jeg tror ikke dette påvirker oppslutningen i noe betydningsfull grad, for hvorfor skal det det når ingenting annet har? Kanskje det øker sjansen hans for å bli nominert, men vi er jo fortsatt et og et halvt år unna nominasjonsvalgene - og det kommer til å skje mye crazy før den tid. Det kan jo bli underholdende om Trump må veksle mellom å drive valgkamp og møte opp i retten.

William_S

Legg inn av William_S »

Knaxern skrev: ons aug 10, 2022 1:24 am



😂😂😂
Herregud for noen folk de GOP representantene er. FBI sjefen er jo en som Trumpern selv har innsatt etter at han gav sparken til fyren som i stor grad gav Trump seieren (annonserte vel en uke før valget i 2016 at de etterforska Hillary Clintons eposter).
Men en slik ransakelsesordre kan ikke gis uten at en føderal dommer har gitt godkjenning til det. Her har altså både justisministeren og en føderal dommer ment at det er hold i det FBI etterforsker. Føderale dommere tar iallefall ikke noen politiske ordre fra justisdepartementet eller andre.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Folk_flesk skrev: tir aug 09, 2022 10:45 pm
Brezjnev skrev: tir aug 09, 2022 7:35 pm
Thomas skrev: tir aug 09, 2022 7:24 pm

Det er ikke et glimrende ordtak i denne sammenhengen. Men greit nok, jeg forstår hva du mener.

Og hva denne Kronos sier foretrekker jeg at du holder langt unna meg.

Ja, USA er blitt politisert på en del områder, men FBI raider ikke uten å ha en jevla god grunn.

Men jeg kan selvfølgelig ta feil,og at Trumpern er mors beste barn og helt uskyldig...

Vi får se
At Trump er mors beste barn mente antakeligvis ikke engang hans mor, men det finnes ganske mange hakk mellom "jevla god grunn" og uskyldsren. Vi får absolutt se hva som kommer ut av det. Kommer det en godt underbygget tiltale for noe virkelig alvorlig, og helst lettfattelig, så flott. Alt annet vil være et stort nederlag for nasjonen.
Noe sier meg at det som kommer fremover nå nesten uansett kommer til å bli et stort nederlag for nasjonen. Enkelte sa jo at kongress-stormingen ikke bare var et historisk lavmål, men også et forvarsel på en politisk ekstremtilstand der innbyggerne tar opp kampen mot hverandre.

Frykter mer og mer at vi enda bare har fått servert forretten.
Nasjonen har vel egentlig opplevd et pågående og akselererende nederlag siden finanskrisen. Slik sett vil dette nok være mer en pølse i slaktetida, enn en definerende historisk hendelse. En ting er at folk er uenige om hva som er rettferdig, slikt kan man diskutere som voksne mennesker, men når man er uenige om hva som er virkeligheten blir det verre. Når man i tillegg i stadig større grad blir overbevist om at selve ens eksistens er truet dersom andre enn ens egne politikere er ved makten er det bare logisk at vi får se ekstreme utslag.

Så jeg er enig. Nasjonen har slått inn på en vei som sjelden har ført til noe godt, og den har kommet såpass langt at det er stadig vanskeligere å se hvordan det skal være mulig å snu.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Brezjnev skrev: ons aug 10, 2022 9:23 am
Folk_flesk skrev: tir aug 09, 2022 10:45 pm
Brezjnev skrev: tir aug 09, 2022 7:35 pm

At Trump er mors beste barn mente antakeligvis ikke engang hans mor, men det finnes ganske mange hakk mellom "jevla god grunn" og uskyldsren. Vi får absolutt se hva som kommer ut av det. Kommer det en godt underbygget tiltale for noe virkelig alvorlig, og helst lettfattelig, så flott. Alt annet vil være et stort nederlag for nasjonen.
Noe sier meg at det som kommer fremover nå nesten uansett kommer til å bli et stort nederlag for nasjonen. Enkelte sa jo at kongress-stormingen ikke bare var et historisk lavmål, men også et forvarsel på en politisk ekstremtilstand der innbyggerne tar opp kampen mot hverandre.

Frykter mer og mer at vi enda bare har fått servert forretten.
Nasjonen har vel egentlig opplevd et pågående og akselererende nederlag siden finanskrisen. Slik sett vil dette nok være mer en pølse i slaktetida, enn en definerende historisk hendelse. En ting er at folk er uenige om hva som er rettferdig, slikt kan man diskutere som voksne mennesker, men når man er uenige om hva som er virkeligheten blir det verre. Når man i tillegg i stadig større grad blir overbevist om at selve ens eksistens er truet dersom andre enn ens egne politikere er ved makten er det bare logisk at vi får se ekstreme utslag.

Så jeg er enig. Nasjonen har slått inn på en vei som sjelden har ført til noe godt, og den har kommet såpass langt at det er stadig vanskeligere å se hvordan det skal være mulig å snu.
Det er ikke første gang, så de har klart å snu en gang tidligere

Bilde

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»