FBI: Ingen bevis for at 6. januar var et planlagt angrep

Svar
Henningsen

Re: FBI: Ingen bevis for at 6. januar var et planlagt angrep

Legg inn av Henningsen »

KBY skrev: fre jan 06, 2023 10:28 am
GoingKronos skrev: fre jan 06, 2023 10:05 am I dag er det to år siden angrepet på kongressen og kupp-forsøket for å hindre Biden fra å bli innsatt som president i USA. Ved siden av 11.september så er dette den viktigste datoen i nyere amerikansk historie, og er en dag for å verne om demokratiet.

Ståa er ikke bra, det er store trusler mot demokratiet fra ytterste høyre, men sannheten er at det er bedre enn fryktet. 2022 gjorde at vippestatene avviste politikere som ønsket å undergrave demokratiet og Trump sitt forsøk å legge til rette for et nytt kuppforsøk i 2024 er blitt stoppet i de viktigste delstatene. Kongressen har også gjort viktige vedtak for å beskytte valgprosessen og at velgernes stemmer blir hørt. Og det ble gjort av representanter fra begge partier.

2022-valget ble også gjennomført på en god og udramatisk måte, uten voldsbruk. Terskelen er selvsagt lav, men slik det amerikanske samfunnet er så var det ingen selvfølge. Så kommer vi ikke bort fra at veldig mange republikanere som ble valgt er en fare for demokratiet, spesielt i de mest røde statene er stort sett alle av dem election deniers. Så er forhåpentligvis en del av dem det mest for at det er eneste måten å bli valgt på - men vi vet at disse ikke vil forsvare demokratiet fra nye angrep uavhengig av hva de egentlig mener. Så slik sett gjør det ingen praktisk forskjell.

Også nasjonalt er det republikanske partiet en trussel for demokratiet, samtlige navn som har blitt fremmet i kongressens speaker valg er election deniers. Kongressen som ble angrepet 6.januar vil, om republikanerne klarer å bli enig seg i mellom, ledes av en som aktivt støttet løgnen som førte til angrepet og kuppforsøket. Det vises hvor skjørt det er, og det er valget i 2024 som blir den store testen på om demokratiet i USA kan overleve. Jeg er mer optimistisk enn jeg var for et og to år siden - men faresignalene er der enda.

Og det er vel definisjonen på Marxismen / kommunismen som venstresiden er så glade i....
Hvorfor må man tilhøre venstresiden fordi man ikke støtter fascisme?
Jeg er håpløst å plassere slike merkelapper på noen bare fordi de er uenig noen holdninger og synspunkter

KBY

Legg inn av KBY »

GoingKronos skrev: fre jan 06, 2023 11:00 am
KBY skrev: fre jan 06, 2023 10:28 am
Du vil vel egentlig bare at demokratene skal styre alt og det bare være 1 parti igjen?
Det er det som leses imellom linjene her....

Og det er vel definisjonen på Marxismen / kommunismen som venstresiden er så glade i....
Nei, jeg vil ha flere demokratiske partier. Jeg står politisk langt fra det demokratiske partiet - jeg bruker å kalle meg konservativ med en liberalistisk bøy. Før Trump sin overtakelse var jeg nærmere republikanere enn demokratene, jeg ville heller ha Romney enn Obama f.eks.

Så jeg skulle ønske at enten republikanerne går fort fra fascismen, eller at det kommer noe nytt. Ingen av delene er realistisk på kort sikt.
Da har man dessverre misforstått - syntes teksten(e) dine rundt dette plasserer deg langt inne på demokratisk side og vel så det.
Men det er selvfølgelig lov å ha sterke meninger om noe.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

KBY skrev: fre jan 06, 2023 11:29 am
Da har man dessverre misforstått - syntes teksten(e) dine rundt dette plasserer deg langt inne på demokratisk side og vel så det.
Men det er selvfølgelig lov å ha sterke meninger om noe.
Det er jeg enig i. Og dine innlegg plasserer deg langt utenfor demokratisk side.

KBY

Legg inn av KBY »

Solvgutt1 skrev: fre jan 06, 2023 11:30 am
KBY skrev: fre jan 06, 2023 11:29 am
Da har man dessverre misforstått - syntes teksten(e) dine rundt dette plasserer deg langt inne på demokratisk side og vel så det.
Men det er selvfølgelig lov å ha sterke meninger om noe.
Det er jeg enig i. Og dine innlegg plasserer deg langt utenfor demokratisk side.
Ja det har jeg ingen problemer med å innrømme. Problemet til alle demokrater eller sosialister er jo at det en eller annen gang(snart) går tom for andre sine penger å kaste bort

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

KBY skrev: fre jan 06, 2023 12:01 pm
Solvgutt1 skrev: fre jan 06, 2023 11:30 am
KBY skrev: fre jan 06, 2023 11:29 am
Da har man dessverre misforstått - syntes teksten(e) dine rundt dette plasserer deg langt inne på demokratisk side og vel så det.
Men det er selvfølgelig lov å ha sterke meninger om noe.
Det er jeg enig i. Og dine innlegg plasserer deg langt utenfor demokratisk side.
Ja det har jeg ingen problemer med å innrømme. Problemet til alle demokrater eller sosialister er jo at det en eller annen gang(snart) går tom for andre sine penger å kaste bort
Jeg tror ikke du tok poenget, men jeg siktet ikke til partiet Demokratene når jeg skrev. "demokratisk side".

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Texas_John skrev: ons des 28, 2022 11:56 pm
Zorbeltuss skrev: ons des 28, 2022 1:44 am 1) Det finnes sikkert noen skrullinger, men i denne konteksten så sikter han på meningsmotstandere som ikke er marxister overhodet (AOC, Sanders etc).

2/3, de kildene der går det ikke an å ta seriøst.
1) AOC og tilsvarende har kommet med mange utspill som ideologisk og retorisk sett kan betegnes som ren marxisme.

2) Jo det gjør det. Ikke bare går det an, man må faktisk ta dem seriøst dersom man selv ønsker å bli tatt seriøst.
Denne norske overlegen sa altså for tre år siden at Biden var dement. Han sa blant annet:

-Jeg kan selvfølgelig bedømme ham feil, men i mine øyne fremstår han som en person som allerede sliter tungt med å henge med i svingene. Og det er fortsatt lenge til presidentvalget. Hva hvis tilstanden hans forverrer seg ytterligere i løpet av de neste 2-3 månedene?

Dette er ikke skremselspropaganda fra min side. En forverrelse kan nemlig komme raskt, og ha et særdeles dramatisk forløp.


Hadde Biden for tre år siden vist tydelige tegn på demens ville han ikke kunne opptrått som han gjør for tiden. Så her har fjerdiagnostisering fra denne useriøse overlegen gått helt galt.

Overlegens politiske analyse er heller ikke imponerende. Hele innlegget som Resett linker til (fra Nettavisen) er jo et forsøk på å latterliggjøre Biden som demokratens kandidat og at han ikke har en sjans mot Trump i 2020.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

KBY skrev: fre jan 06, 2023 11:29 am
GoingKronos skrev: fre jan 06, 2023 11:00 am
KBY skrev: fre jan 06, 2023 10:28 am
Du vil vel egentlig bare at demokratene skal styre alt og det bare være 1 parti igjen?
Det er det som leses imellom linjene her....

Og det er vel definisjonen på Marxismen / kommunismen som venstresiden er så glade i....
Nei, jeg vil ha flere demokratiske partier. Jeg står politisk langt fra det demokratiske partiet - jeg bruker å kalle meg konservativ med en liberalistisk bøy. Før Trump sin overtakelse var jeg nærmere republikanere enn demokratene, jeg ville heller ha Romney enn Obama f.eks.

Så jeg skulle ønske at enten republikanerne går fort fra fascismen, eller at det kommer noe nytt. Ingen av delene er realistisk på kort sikt.
Da har man dessverre misforstått - syntes teksten(e) dine rundt dette plasserer deg langt inne på demokratisk side og vel så det.
Men det er selvfølgelig lov å ha sterke meninger om noe.
Hvordan du kan misforstå GK sin politiske synspunkter er en gåte for meg. Han er så konservativt som det går an på det meste. Sannhetene er at du trakk den veldig enkle konklusjonenen "kritisk til election deniers ---> marxist".

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

En lang og grundig gjennomgang av situasjonen 2 år etter angrepet på kongressen. Det er mange som fortsatt ikke har blitt stilt til ansvar for sine handlinger, fristen er 5 år - så det er enda tid, men FBI har fått mer penger for å få fortgang i dette.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »


William_S

Legg inn av William_S »

GoingKronos skrev: fre jan 06, 2023 2:14 pm En lang og grundig gjennomgang av situasjonen 2 år etter angrepet på kongressen. Det er mange som fortsatt ikke har blitt stilt til ansvar for sine handlinger, fristen er 5 år - så det er enda tid, men FBI har fått mer penger for å få fortgang i dette.
Såvidt jeg har skjønt er det mange unntak i den generelle foreldelsesfristen i USA. Så kommer vel an på hva de evt siktes etter. I Norge brytes foreldelsesfristen så fort det er tatt ut en siktelse men usikker på hvordan det er i USA

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Four members of the far-right Proud Boys group are found guilty of seditious conspiracy over the 2021 US Capitol riot

https://www.bbc.com/news/live/world-us-canada-65486602

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Chromeback skrev: fre mai 05, 2023 8:15 am Four members of the far-right Proud Boys group are found guilty of seditious conspiracy over the 2021 US Capitol riot

https://www.bbc.com/news/live/world-us-canada-65486602
En av de dømte er den tidligere lederen Enrique Tarrio.

I 2020 stilte Tarrio til et eksklusivt intervju med VG.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/86 ... til-gatene

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Det er lederen for Oath keepers dømt til atten år i fengsel for J6


Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Gaute65 skrev: tor mai 25, 2023 7:03 pm Det er lederen for Oath keepers dømt til atten år i fengsel for J6

Elmer må i fengsel ja. I hvertfall enn så lenge.

Han blir vel en fri mann så snart o oransje leder sitter på toppen igjen

Emil

Legg inn av Emil »

Hvilken rolle hadde egentlig han Epps fyren oppi det hele? Hadde de i det hele tatt tatt seg inn uten hans oppfyring? Fant man noen link til hvem som sto bak han?

Emil

Legg inn av Emil »

GoingKronos skrev: tir des 27, 2022 12:20 pm
Texas_John skrev: tir des 27, 2022 11:30 am

3) Joe Biden er mentally disabled.
Kilde: Norsk overlege i psykiatri: – Joe Biden er dement https://resett.no/2020/04/20/norsk-over ... er-dement/
Da regner jeg med at du også går god for de som har uttalt seg om Trump sin mentale helse?
Virker Joe Biden frisk og fin synes du?

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Emil skrev: man mai 29, 2023 2:45 pm
GoingKronos skrev: tir des 27, 2022 12:20 pm
Texas_John skrev: tir des 27, 2022 11:30 am

3) Joe Biden er mentally disabled.
Kilde: Norsk overlege i psykiatri: – Joe Biden er dement https://resett.no/2020/04/20/norsk-over ... er-dement/
Da regner jeg med at du også går god for de som har uttalt seg om Trump sin mentale helse?
Virker Joe Biden frisk og fin synes du?
Ja.

William_S

Legg inn av William_S »

Emil skrev: man mai 29, 2023 2:45 pm
GoingKronos skrev: tir des 27, 2022 12:20 pm
Texas_John skrev: tir des 27, 2022 11:30 am

3) Joe Biden er mentally disabled.
Kilde: Norsk overlege i psykiatri: – Joe Biden er dement https://resett.no/2020/04/20/norsk-over ... er-dement/
Da regner jeg med at du også går god for de som har uttalt seg om Trump sin mentale helse?
Virker Joe Biden frisk og fin synes du?
Til alderen å være er Joe Biden frisk og fin ja. Mange i hans alder som har langt dårligere stilt enn ham helsemessig.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

MRSA skrev: man mai 29, 2023 3:02 pm
Emil skrev: man mai 29, 2023 2:45 pm
GoingKronos skrev: tir des 27, 2022 12:20 pm

Da regner jeg med at du også går god for de som har uttalt seg om Trump sin mentale helse?
Virker Joe Biden frisk og fin synes du?
Ja.
Gammel, men helt klart åndsfrisk.

Den talefeilen han har hatt i alle år brukes stadig mot han.

Biden har vært den statsmannen verden trengte nå som krisen rammer. Man kan bare tenke seg sirkuset som ville pågått om Trump skulle leke president midt oppe i dette.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

PapaSmurf skrev: man mai 29, 2023 3:06 pm
MRSA skrev: man mai 29, 2023 3:02 pm
Emil skrev: man mai 29, 2023 2:45 pm

Virker Joe Biden frisk og fin synes du?
Ja.
Gammel, men helt klart åndsfrisk.

Den talefeilen han har hatt i alle år brukes stadig mot han.

Biden har vært den statsmannen verden trengte nå som krisen rammer. Man kan bare tenke seg sirkuset som ville pågått om Trump skulle leke president midt oppe i dette.
Hadde det vore Trump som var president ville nok Ukraina vore okkupert av Russland.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Emil skrev: man mai 29, 2023 2:45 pm
GoingKronos skrev: tir des 27, 2022 12:20 pm
Texas_John skrev: tir des 27, 2022 11:30 am

3) Joe Biden er mentally disabled.
Kilde: Norsk overlege i psykiatri: – Joe Biden er dement https://resett.no/2020/04/20/norsk-over ... er-dement/
Da regner jeg med at du også går god for de som har uttalt seg om Trump sin mentale helse?
Virker Joe Biden frisk og fin synes du?
Han er betydeligere friskere enn Trump

Bilde

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

William_S skrev: man mai 29, 2023 3:03 pm
Emil skrev: man mai 29, 2023 2:45 pm
GoingKronos skrev: tir des 27, 2022 12:20 pm

Da regner jeg med at du også går god for de som har uttalt seg om Trump sin mentale helse?
Virker Joe Biden frisk og fin synes du?
Til alderen å være er Joe Biden frisk og fin ja. Mange i hans alder som har langt dårligere stilt enn ham helsemessig.
Ja, hvis det finnes verre 80+-åringer, så er han vel godt egnet til jobben sin da!

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

MRSA skrev: man mai 29, 2023 3:15 pm
PapaSmurf skrev: man mai 29, 2023 3:06 pm
MRSA skrev: man mai 29, 2023 3:02 pm

Ja.
Gammel, men helt klart åndsfrisk.

Den talefeilen han har hatt i alle år brukes stadig mot han.

Biden har vært den statsmannen verden trengte nå som krisen rammer. Man kan bare tenke seg sirkuset som ville pågått om Trump skulle leke president midt oppe i dette.
Hadde det vore Trump som var president ville nok Ukraina vore okkupert av Russland.
Hmmm, nei det tror jeg ikke. Ukraina hadde nok ikke fått hjelp til å ta tilbake krim og donetsk, men med mindre oppmuntringer hadde det kunne stoppet der.

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

PapaSmurf skrev: man mai 29, 2023 3:06 pm
MRSA skrev: man mai 29, 2023 3:02 pm
Emil skrev: man mai 29, 2023 2:45 pm

Virker Joe Biden frisk og fin synes du?
Ja.
Gammel, men helt klart åndsfrisk.

Den talefeilen han har hatt i alle år brukes stadig mot han.

Biden har vært den statsmannen verden trengte nå som krisen rammer. Man kan bare tenke seg sirkuset som ville pågått om Trump skulle leke president midt oppe i dette.
Synes han virker svært svekket. Tom i blikket, men klar nok til å tafse på jenter om de er unge nok og befinner seg i nørheten.

Han er vel heller den «statsmannen» som gjorde at ting glapp såpass som det gjør. Selv om mye av destabiliseringen som har skjedd i årevis nok kan tilskrives cia, pentagon m.m. har de siste presidentene et hovedansvar. Også for de operasjonene de ikke blir informert om.

Emil

Legg inn av Emil »

Bjonte skrev: man mai 29, 2023 4:51 pm
PapaSmurf skrev: man mai 29, 2023 3:06 pm
MRSA skrev: man mai 29, 2023 3:02 pm

Ja.
Gammel, men helt klart åndsfrisk.

Den talefeilen han har hatt i alle år brukes stadig mot han.

Biden har vært den statsmannen verden trengte nå som krisen rammer. Man kan bare tenke seg sirkuset som ville pågått om Trump skulle leke president midt oppe i dette.
Synes han virker svært svekket. Tom i blikket, men klar nok til å tafse på jenter om de er unge nok og befinner seg i nørheten.

Han er vel heller den «statsmannen» som gjorde at ting glapp såpass som det gjør. Selv om mye av destabiliseringen som har skjedd i årevis nok kan tilskrives cia, pentagon m.m. har de siste presidentene et hovedansvar. Også for de operasjonene de ikke blir informert om.
Lol, ordet Statsmann om Creepy Sleepy er fryktelig komisk!

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Bjonte skrev: man mai 29, 2023 4:46 pm
MRSA skrev: man mai 29, 2023 3:15 pm
PapaSmurf skrev: man mai 29, 2023 3:06 pm

Gammel, men helt klart åndsfrisk.

Den talefeilen han har hatt i alle år brukes stadig mot han.

Biden har vært den statsmannen verden trengte nå som krisen rammer. Man kan bare tenke seg sirkuset som ville pågått om Trump skulle leke president midt oppe i dette.
Hadde det vore Trump som var president ville nok Ukraina vore okkupert av Russland.
Hmmm, nei det tror jeg ikke. Ukraina hadde nok ikke fått hjelp til å ta tilbake krim og donetsk, men med mindre oppmuntringer hadde det kunne stoppet der.
Trump hadde aldri stått opp i mot Putin og gitt Ukraina hjelp. Han hadde heller ikkje vore ein samlande figur i mot Russland slik Biden er.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Får å være så gammel og sliten og tom, så har Biden jaggu meg kledd av GOP mange nok ganger de siste årene.

Mon tro hva en frisk og rask president hadde fått til.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Emil skrev: man mai 29, 2023 4:54 pm
Bjonte skrev: man mai 29, 2023 4:51 pm
PapaSmurf skrev: man mai 29, 2023 3:06 pm

Gammel, men helt klart åndsfrisk.

Den talefeilen han har hatt i alle år brukes stadig mot han.

Biden har vært den statsmannen verden trengte nå som krisen rammer. Man kan bare tenke seg sirkuset som ville pågått om Trump skulle leke president midt oppe i dette.
Synes han virker svært svekket. Tom i blikket, men klar nok til å tafse på jenter om de er unge nok og befinner seg i nørheten.

Han er vel heller den «statsmannen» som gjorde at ting glapp såpass som det gjør. Selv om mye av destabiliseringen som har skjedd i årevis nok kan tilskrives cia, pentagon m.m. har de siste presidentene et hovedansvar. Også for de operasjonene de ikke blir informert om.
Lol, ordet Statsmann om Creepy Sleepy er fryktelig komisk!
Kun ein ekte trumpist ville brukt eit kalle namn som dette.

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Chromeback skrev: man mai 29, 2023 5:09 pm Får å være så gammel og sliten og tom, så har Biden jaggu meg kledd av GOP mange nok ganger de siste årene.

Mon tro hva en frisk og rask president hadde fått til.

«Får å være». Mente du «som får å være»? Altså en sau?


Ja, håper vi kan få oppleve det igjen. Men viktigst er at han er mindre korrupt.
Sist redigert av Bjonte den man mai 29, 2023 5:15 pm, redigert 1 gang totalt.

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

MRSA skrev: man mai 29, 2023 5:12 pm
Emil skrev: man mai 29, 2023 4:54 pm
Bjonte skrev: man mai 29, 2023 4:51 pm

Synes han virker svært svekket. Tom i blikket, men klar nok til å tafse på jenter om de er unge nok og befinner seg i nørheten.

Han er vel heller den «statsmannen» som gjorde at ting glapp såpass som det gjør. Selv om mye av destabiliseringen som har skjedd i årevis nok kan tilskrives cia, pentagon m.m. har de siste presidentene et hovedansvar. Også for de operasjonene de ikke blir informert om.
Lol, ordet Statsmann om Creepy Sleepy er fryktelig komisk!
Kun ein ekte trumpist ville brukt eit kalle namn som dette.
Lol, tror noen er litt vel opphengte i han Donald. Men, lol, creepy sleepy? Tror ikke jeg skal argumentere på den.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»