FBI: Ingen bevis for at 6. januar var et planlagt angrep

Svar
Cabal

Re: FBI: Ingen bevis for at 6. januar var et planlagt angrep

Legg inn av Cabal »

Rhabagatz skrev: søn jan 16, 2022 7:07 am Jeg kan ikke forstå annet enn at dette koster ham velgere, uten at nye kommer til.
Du glemmer at det amerikanske folk i all hovedsak er en gjeng gærninger. Tror ikke noe han sier koster ham en eneste tilhenger.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Cabal skrev: søn jan 16, 2022 9:52 am
Rhabagatz skrev: søn jan 16, 2022 7:07 am Jeg kan ikke forstå annet enn at dette koster ham velgere, uten at nye kommer til.
Du glemmer at det amerikanske folk i all hovedsak er en gjeng gærninger. Tror ikke noe han sier koster ham en eneste tilhenger.
Ikke de dedikerte nei, men det er ikke alle som er det. Da tenker jeg på elementer innen politi som nå får yrket sitt pisset på av nutcasen Trump. Han er rett og slett livsfarlig for USA, og det sier jeg uten å ta i.

Cabal

Legg inn av Cabal »

Fernandovonarb skrev: søn jan 16, 2022 9:55 am Ikke de dedikerte nei, men det er ikke alle som er det. Da tenker jeg på elementer innen politi som nå får yrket sitt pisset på av nutcasen Trump. Han er rett og slett livsfarlig for USA, og det sier jeg uten å ta i.
I all hovedsak vil en republikaner stemme republikansk uavhengig av om det er Trump, Hitler, Stalin, Sylvi eller satan sjøl som er kandidaten.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7811

Legg inn av Big George »

Cabal skrev: søn jan 16, 2022 9:59 am
Fernandovonarb skrev: søn jan 16, 2022 9:55 am Ikke de dedikerte nei, men det er ikke alle som er det. Da tenker jeg på elementer innen politi som nå får yrket sitt pisset på av nutcasen Trump. Han er rett og slett livsfarlig for USA, og det sier jeg uten å ta i.
I all hovedsak vil en republikaner stemme republikansk uavhengig av om det er Trump, Hitler, Stalin, Sylvi eller satan sjøl som er kandidaten.
Sad but truth

Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

Det ser at republikanerne har sendt inn valgmannserklæringer for delstater de tapte, altså det samme som man gjør om man vinner. I to andre delstater har de sendt inn, men betinget av et de erklæres gyldige av en domstol.

Det er liten tvil om at Trump forbredte et kupp, og at kjernen var at Pence skulle gå utover sitt konstitusjonelle mandat og bytte ut valgmenn. Heldigvis nektet Pence, men det erskremmende å se hvor nære USA var å bli et diktatur.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Cabal skrev: søn jan 16, 2022 9:52 am
Rhabagatz skrev: søn jan 16, 2022 7:07 am Jeg kan ikke forstå annet enn at dette koster ham velgere, uten at nye kommer til.
Du glemmer at det amerikanske folk i all hovedsak er en gjeng gærninger. Tror ikke noe han sier koster ham en eneste tilhenger.
Jeg skrev noe av det samme på FB og fikk en advarsel av FB. :lol:

trønderen

Legg inn av trønderen »

Noen som fortsatt ikke tror at Trump er en skurk?
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... =share-btn

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7811

Legg inn av Big George »

Komiteen som gransker stormingen av Kongressen i januar 2021, får nå utlevert dokumenter fra Donald Trumps tid i Det hvite hus. Flere av dokumentene er revet i stykker og må limes sammen.

Kjekk kar Donald-gutten.
At både sønnen og dattera hans ba han gi beskjed til mobben om å forlate bygningen bet ikke på Donald-gutten.
Pence og Pelosi ble jo ikke lynsjet av mobben, fordi de gjemte seg for mobben.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7811

Legg inn av Big George »

Hvis Putin er litt smart, venter han tre år med Ukraina til Donald-gutten selv er president igjen. Da har Putin en god venn i president-embetet i USA.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Rhabagatz skrev: lør jan 22, 2022 12:09 pm Det ser at republikanerne har sendt inn valgmannserklæringer for delstater de tapte, altså det samme som man gjør om man vinner. I to andre delstater har de sendt inn, men betinget av et de erklæres gyldige av en domstol.

Det er liten tvil om at Trump forbredte et kupp, og at kjernen var at Pence skulle gå utover sitt konstitusjonelle mandat og bytte ut valgmenn. Heldigvis nektet Pence, men det erskremmende å se hvor nære USA var å bli et diktatur.
Disse erklæringene er visstnok sendt inn i likelydende format, med samme font etc. Hvilket tyder på at dette var sentralt koordinert.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Big George skrev: tir feb 01, 2022 1:32 pm Hvis Putin er litt smart, venter han tre år med Ukraina til Donald-gutten selv er president igjen. Da har Putin en god venn i president-embetet i USA.
Mn tro om ikke hele Ukraina-situasjonen var grunnen til at Putin ønsket Trump i presidentstolen.

Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

Rainmaker skrev: tir feb 01, 2022 2:59 pm
Rhabagatz skrev: lør jan 22, 2022 12:09 pm Det ser at republikanerne har sendt inn valgmannserklæringer for delstater de tapte, altså det samme som man gjør om man vinner. I to andre delstater har de sendt inn, men betinget av et de erklæres gyldige av en domstol.

Det er liten tvil om at Trump forbredte et kupp, og at kjernen var at Pence skulle gå utover sitt konstitusjonelle mandat og bytte ut valgmenn. Heldigvis nektet Pence, men det erskremmende å se hvor nære USA var å bli et diktatur.
Disse erklæringene er visstnok sendt inn i likelydende format, med samme font etc. Hvilket tyder på at dette var sentralt koordinert.
Ja, som Politico er inne på, det hele var et godt regissert kupp-forsøk, Venezuela-Style, av Trump med venner.
https://www.politico.com/news/2022/02/1 ... e-00008777

Tanken var å sende inn et dobbelt sett, og så la Pence velge det settet som ikke var sertifisert av delstatene. Som sagt, Venezuela-style.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7811

Legg inn av Big George »

Minner litt om Boris Johnson. Velgerne tok først avstand fra hans "party-gate", men senere tilga de han. Disse velgerne står last og brast med sine politiske favoritter uansett hva de gjør.

Brukeravatar
LD-Johnson
Innlegg: 1291

Legg inn av LD-Johnson »

Rhabagatz skrev: tir feb 15, 2022 7:02 pm
Rainmaker skrev: tir feb 01, 2022 2:59 pm
Rhabagatz skrev: lør jan 22, 2022 12:09 pm Det ser at republikanerne har sendt inn valgmannserklæringer for delstater de tapte, altså det samme som man gjør om man vinner. I to andre delstater har de sendt inn, men betinget av et de erklæres gyldige av en domstol.

Det er liten tvil om at Trump forbredte et kupp, og at kjernen var at Pence skulle gå utover sitt konstitusjonelle mandat og bytte ut valgmenn. Heldigvis nektet Pence, men det erskremmende å se hvor nære USA var å bli et diktatur.
Disse erklæringene er visstnok sendt inn i likelydende format, med samme font etc. Hvilket tyder på at dette var sentralt koordinert.
Ja, som Politico er inne på, det hele var et godt regissert kupp-forsøk, Venezuela-Style, av Trump med venner.
https://www.politico.com/news/2022/02/1 ... e-00008777

Tanken var å sende inn et dobbelt sett, og så la Pence velge det settet som ikke var sertifisert av delstatene. Som sagt, Venezuela-style.
:lol:

trønderen

Legg inn av trønderen »

Denne tråden bør vel oppdateres de neste dagene.

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

trønderen skrev: fre jun 10, 2022 9:30 am Denne tråden bør vel oppdateres de neste dagene.
Foreligger det noe ny informasjon da?

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

bundetrente skrev: fre jun 10, 2022 10:41 am
trønderen skrev: fre jun 10, 2022 9:30 am Denne tråden bør vel oppdateres de neste dagene.
Foreligger det noe ny informasjon da?
Det vil vel høringene de er i gang med i så fall fortelle.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg så en recap av høringen.

Det som virkelig kommer til å ryste USA er historiene fra ansatte rundt Trump. Det ligger mye krutt i de vitneforklaringene. I tillegg vil det komme frem at man la planer om å la militæret ta kontroll om Trump tapte.

At den mannen er på frifot etter det forsøket på å knuse grunnloven som amerikanerne er så inderlig opptatt av er for meg en gåte.

Det var et kuppforsøk. Når man beviselig forsøker å presse statsansatte til å lyve ved flere anledninger for at folkeviljen skal dyttes til side er det ingen tvil. Heldigvis var de voksne nok til å stå i mot presset fra presidenten.

For å gi et bilde av galskapen i å ha en slik narsissistisk gjøk som president er det bare å se på vitneforklaringene om at Trump mente det var riktig å henge Mike Pence. Tygg litt på den. En president som helt ser visepresidenten hengt fordi visepresidenten gjør jobben sin i henhold til regelverket.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

PapaSmurf skrev: fre jun 10, 2022 11:08 am Jeg så en recap av høringen.

Det som virkelig kommer til å ryste USA er historiene fra ansatte rundt Trump. Det ligger mye krutt i de vitneforklaringene. I tillegg vil det komme frem at man la planer om å la militæret ta kontroll om Trump tapte.

At den mannen er på frifot etter det forsøket på å knuse grunnloven som amerikanerne er så inderlig opptatt av er for meg en gåte.

Det var et kuppforsøk. Når man beviselig forsøker å presse statsansatte til å lyve ved flere anledninger for at folkeviljen skal dyttes til side er det ingen tvil. Heldigvis var de voksne nok til å stå i mot presset fra presidenten.

For å gi et bilde av galskapen i å ha en slik narsissistisk gjøk som president er det bare å se på vitneforklaringene om at Trump mente det var riktig å henge Mike Pence. Tygg litt på den. En president som helt ser visepresidenten hengt fordi visepresidenten gjør jobben sin i henhold til regelverket.
--- Trump kommer selvfølgelig til å kalle dette rene løgner og om det skulle være sant så var det like selvfølgelig bare ment til å være billedlig beskrevet;Pence skulle få lov til å henge alene til tørt uten venner.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Det virker ikke som det var all verden i denne høringen, det meste var vel lekket på forhånd..?

Uansett, mediedekningen av denne høringen viser hvor polarisert samfunnet i USA er. De "demokratiske" TV kanalene kjører på med denne saken, mens "konservative" FOX forbigår det meste i nærmest stillhet.

William_S

Legg inn av William_S »

PapaSmurf skrev: fre jun 10, 2022 11:08 am Jeg så en recap av høringen.

Det som virkelig kommer til å ryste USA er historiene fra ansatte rundt Trump. Det ligger mye krutt i de vitneforklaringene. I tillegg vil det komme frem at man la planer om å la militæret ta kontroll om Trump tapte.

At den mannen er på frifot etter det forsøket på å knuse grunnloven som amerikanerne er så inderlig opptatt av er for meg en gåte.

Det var et kuppforsøk. Når man beviselig forsøker å presse statsansatte til å lyve ved flere anledninger for at folkeviljen skal dyttes til side er det ingen tvil. Heldigvis var de voksne nok til å stå i mot presset fra presidenten.

For å gi et bilde av galskapen i å ha en slik narsissistisk gjøk som president er det bare å se på vitneforklaringene om at Trump mente det var riktig å henge Mike Pence. Tygg litt på den. En president som helt ser visepresidenten hengt fordi visepresidenten gjør jobben sin i henhold til regelverket.
Trump burde rett og slett arresteres og tiltales for dette. Altså bare det å ringe Raffensberger i Georgia for å finne 11k stemmer som selvsagt ikke eksisterte er vel nesten i seg selv straffbart. Jeg husker jo mange Trumpister spådde at Clinton ville bli sett i håndjern... Tror sjansen er større for at det er Trump som vil bli sett i håndjern gitt...

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Fått sett høringen nå, jeg syns det var bra og fungerer langt bedre når ikke det er noen der for å ødelegge slik det er i de fleste høringer.

Men det betyr neppe noe, alle har alt gjort seg opp en mening - og 6.januar var det endelige beviset for at det ikke er noen grense for hva verken republikanske velgere eller politikere vil støtte - fascismen har vunnet over partiet og når han ser at meningsmålinger viser at over 40% av republikanske velgere mener at skole og masseskytinger er prisen man må betale for "frihet" så er det beskrivende. Jeg har ingen tro på at dette vil ende bra, jeg tror vi har passert the point of no return for USA.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

GoingKronos skrev: lør jun 11, 2022 9:20 am Fått sett høringen nå, jeg syns det var bra og fungerer langt bedre når ikke det er noen der for å ødelegge slik det er i de fleste høringer.

Men det betyr neppe noe, alle har alt gjort seg opp en mening - og 6.januar var det endelige beviset for at det ikke er noen grense for hva verken republikanske velgere eller politikere vil støtte - fascismen har vunnet over partiet og når han ser at meningsmålinger viser at over 40% av republikanske velgere mener at skole og masseskytinger er prisen man må betale for "frihet" så er det beskrivende. Jeg har ingen tro på at dette vil ende bra, jeg tror vi har passert the point of no return for USA.
Det bekymrer meg også. Fascismen er på fremmarsj og republikanerne har tatt på seg jobben med å fascilitere for denne bølgen.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

I forhold til det siste:

"But here’s why these current hearings should be regarded less as a past judgment than a future warning. On 6 January, the determination of the pro-Trump forces to subvert a democratic election was not in doubt. They failed only because enough restraints were in place to thwart them, whether it was state-level election officials determined to count the votes, and count them fairly, or a court system that threw out wholly groundless claims of electoral fraud. But 2024 will not be the same as 2020. Because Republicans have been busy.

Methodically and across the US, Republicans have been working to dismantle the guardrails that keep American democracy on track. In 2021 alone, at least 19 Republican-ruled states passed measures whose official purpose was tackling (nonexistent) voter fraud but whose practical effect will be voter suppression, making it harder for low-income and minority Americans in particular to cast a ballot – and those efforts are continuing.

More alarmingly, several Republican state legislatures have sought to put themselves or their allies in charge of what used to be non-partisan election machinery, installing Republicans – including “stop the steal” Trump loyalists – in the offices where votes get counted and certified. Worse, there are moves to make state legislatures the sole authority over elections, cutting out the courts altogether: so the Republicans who dominate, say, the Wisconsin legislature could decide that they and they alone will allocate the state’s electoral votes, regardless of who Wisconsin’s citizens actually voted for. Rerun 2020 in this new, altered environment and states that held firm in 2020, giving Biden the victory he had legitimately won, could hand power in 2024 to the loser"

https://www.theguardian.com/commentisfr ... -6-january

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

PapaSmurf skrev: lør jun 11, 2022 10:10 am
GoingKronos skrev: lør jun 11, 2022 9:20 am Fått sett høringen nå, jeg syns det var bra og fungerer langt bedre når ikke det er noen der for å ødelegge slik det er i de fleste høringer.

Men det betyr neppe noe, alle har alt gjort seg opp en mening - og 6.januar var det endelige beviset for at det ikke er noen grense for hva verken republikanske velgere eller politikere vil støtte - fascismen har vunnet over partiet og når han ser at meningsmålinger viser at over 40% av republikanske velgere mener at skole og masseskytinger er prisen man må betale for "frihet" så er det beskrivende. Jeg har ingen tro på at dette vil ende bra, jeg tror vi har passert the point of no return for USA.
Det bekymrer meg også. Fascismen er på fremmarsj og republikanerne har tatt på seg jobben med å fascilitere for denne bølgen.
ja det er skummelt og de benytter alle knep de kan
FoxNews sendte ikke noe direkte fra høringen, og de to showene de sendte samtidig som høringen pågikk( Tucker og Sean) ble sendt uten reklame for å holde fast seerne til FoxNews. Så mye for mye We report. You decide, men de har vel gått vekk fra det slagordet?

Jeg tror det blir spennende å se hva som skjer videre i høringene, det virker som de har en klar plan hvordan de vil presentere fakta framover slik de får fram hele historien. Kevin McCarthy gjorde helt klart ett feilvalg da han trakk sine valgte republikansk deltagere i komiteen. Nå vet han ikke hva komiteen har funnet ut og kan ikke forberede seg på hva som kommer. Dessuten får de ikke stilt kritiske spørsmål til vitner og de gjør det dermed lett for komiteen å legge fram sitt syn. De kan nok ikke forvente å snu MAGA gjenget, for de tror jo på alle løgner, men kanskje de kan mobilisere demokratiske og uavhengige til å stemme for demokratiet til valget i høst? Det er lov å håpe.

William_S

Legg inn av William_S »

GoingKronos skrev: lør jun 11, 2022 9:20 am Fått sett høringen nå, jeg syns det var bra og fungerer langt bedre når ikke det er noen der for å ødelegge slik det er i de fleste høringer.

Men det betyr neppe noe, alle har alt gjort seg opp en mening - og 6.januar var det endelige beviset for at det ikke er noen grense for hva verken republikanske velgere eller politikere vil støtte - fascismen har vunnet over partiet og når han ser at meningsmålinger viser at over 40% av republikanske velgere mener at skole og masseskytinger er prisen man må betale for "frihet" så er det beskrivende. Jeg har ingen tro på at dette vil ende bra, jeg tror vi har passert the point of no return for USA.
Uansett Liz Cheneys innledningsforedrag kan knapt være en klarere opplading til en evt straffesak mot Trump. Det er mer og mer klart at han er skyldig i dette (ja det var vel temmelig klart fra før). Liz Cheneys innledningsforedrag var meget meget bra og to the point.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

William_S skrev: søn jun 12, 2022 3:03 pm
GoingKronos skrev: lør jun 11, 2022 9:20 am Fått sett høringen nå, jeg syns det var bra og fungerer langt bedre når ikke det er noen der for å ødelegge slik det er i de fleste høringer.

Men det betyr neppe noe, alle har alt gjort seg opp en mening - og 6.januar var det endelige beviset for at det ikke er noen grense for hva verken republikanske velgere eller politikere vil støtte - fascismen har vunnet over partiet og når han ser at meningsmålinger viser at over 40% av republikanske velgere mener at skole og masseskytinger er prisen man må betale for "frihet" så er det beskrivende. Jeg har ingen tro på at dette vil ende bra, jeg tror vi har passert the point of no return for USA.
Uansett Liz Cheneys innledningsforedrag kan knapt være en klarere opplading til en evt straffesak mot Trump. Det er mer og mer klart at han er skyldig i dette (ja det var vel temmelig klart fra før). Liz Cheneys innledningsforedrag var meget meget bra og to the point.
Bildet av en narsissist som ikke vil gi slipp på makten blir bare tydeligere og tydeligere

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Rainmaker skrev: tir jun 14, 2022 9:50 am
William_S skrev: søn jun 12, 2022 3:03 pm
GoingKronos skrev: lør jun 11, 2022 9:20 am Fått sett høringen nå, jeg syns det var bra og fungerer langt bedre når ikke det er noen der for å ødelegge slik det er i de fleste høringer.

Men det betyr neppe noe, alle har alt gjort seg opp en mening - og 6.januar var det endelige beviset for at det ikke er noen grense for hva verken republikanske velgere eller politikere vil støtte - fascismen har vunnet over partiet og når han ser at meningsmålinger viser at over 40% av republikanske velgere mener at skole og masseskytinger er prisen man må betale for "frihet" så er det beskrivende. Jeg har ingen tro på at dette vil ende bra, jeg tror vi har passert the point of no return for USA.
Uansett Liz Cheneys innledningsforedrag kan knapt være en klarere opplading til en evt straffesak mot Trump. Det er mer og mer klart at han er skyldig i dette (ja det var vel temmelig klart fra før). Liz Cheneys innledningsforedrag var meget meget bra og to the point.
Bildet av en narsissist som ikke vil gi slipp på makten blir bare tydeligere og tydeligere

Det er ikke bare makten, det er pengene også. Trump har mottatt minst 250 millioner dollar på løgnene om valgjuks. Han har bokstavelig en liste over folk i USA som er dum nok til å tro på løgnene hans. Folk som han fortsatt sender eposter til og ber om penger. Det er derfor det lages filmer som påstår de har avslørt valgjukset, slik som 2000 Mules. De har vel tjent inn 20 millioner dollar på det foreløpig og er i gang med å lage en ny film for å lure mer penger ra folk.

Trump vet han tapte valget, hvis han trodde han vant ville han ha brukt de 250 millioner dollar til å bevise at han hadde rett, ved feks betale for auditen i Arizona. Trump har ikke brukt en dollar til noe slikt. Bare det beviser at han vet han har tapt og vil ikke kaste bort pengene sine.

Jeg syns det var en bra høring i går også og ser fram til resten av høringene. De lovde i går at alt materiale vil bli lagt fra i september.

alseboy

Legg inn av alseboy »


Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7811

Legg inn av Big George »

Spørsmålet er om Putin-sympatiene og "stop the steal" vil redusere velgermassen for den godeste Donald nok til at han ikke vinner valget.
Nå ser Biden ut som en sykehjems-pasient allerede og han ser neppe yngre ut ved valget.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»