FBI: Ingen bevis for at 6. januar var et planlagt angrep

Svar
Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Re: FBI: Ingen bevis for at 6. januar var et planlagt angrep

Legg inn av Gaute65 »

KBY skrev: fre jul 01, 2022 7:44 pm
Gaute65 skrev: fre jul 01, 2022 7:25 pm
Corvus skrev: tor jun 30, 2022 7:19 pm

Ok, 2-3 hadde våpen ifølge linken din. Da regner jeg ikke med balltre og pepperspray osv, ikke det man forbinder med "væpnede tropper".
Tydelig at ting blåses opp når dette var alt og du kaller det noe slikt.

5. Det at Trump ønsket å dra til Capitol for å lede sine pøbler i angrepet på Capitol viser at han er skyldig i å forhindre kongressen i å gjøre jobben sin. Det er ganske alvorlig å gjøre det.
Gidder ikke svare på at det andre tullet du skriver.
Nå går vel Secret Service ut mot det siste vitnemålet og sier at ingenting av det som blir beskrevet som "sensasjonelt" er riktig.
Trump prøvde ikke å ta over en SUV, har ikke angrepet sine vakter +++++
Men fakta er jo normalt ikke så viktig for demokratsupportere....
CNN har visstnok pratet med flere vitner



Det er fortsatt klart at han ønsket å dra til Capitol for å lede sine væpnede pøbler for å forhindre Biden ble valgt til president. Bare en idiot, som Trump og hans pøbler ville tro at de var en mulighet.
Men klart , hans pøbler trodde/ tror jo at valget i 2020 var juks. Når en tror noe slikt er en jo en per definisjon en idiot.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

KBY skrev: fre jul 01, 2022 7:44 pm
Gaute65 skrev: fre jul 01, 2022 7:25 pm
Corvus skrev: tor jun 30, 2022 7:19 pm

Ok, 2-3 hadde våpen ifølge linken din. Da regner jeg ikke med balltre og pepperspray osv, ikke det man forbinder med "væpnede tropper".
Tydelig at ting blåses opp når dette var alt og du kaller det noe slikt.

5. Det at Trump ønsket å dra til Capitol for å lede sine pøbler i angrepet på Capitol viser at han er skyldig i å forhindre kongressen i å gjøre jobben sin. Det er ganske alvorlig å gjøre det.
Gidder ikke svare på at det andre tullet du skriver.
Nå går vel Secret Service ut mot det siste vitnemålet og sier at ingenting av det som blir beskrevet som "sensasjonelt" er riktig.
Trump prøvde ikke å ta over en SUV, har ikke angrepet sine vakter +++++
Men fakta er jo normalt ikke så viktig for demokratsupportere....
Mer fra CNN, men de er vel ikke troverdig, mens idioter mener at Trump vant valget er troverdig?




Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Ny høring 12/7 kl 16. Blir spennende å se hvilke avsløringer som kommer da.

KBY

Legg inn av KBY »

Gaute65 skrev: fre jul 08, 2022 8:26 pm Ny høring 12/7 kl 16. Blir spennende å se hvilke avsløringer som kommer da.
Avsløringer/fri fantasi / teater / løgner var det du mente korrekt?

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

KBY skrev: lør jul 09, 2022 1:15 am
Gaute65 skrev: fre jul 08, 2022 8:26 pm Ny høring 12/7 kl 16. Blir spennende å se hvilke avsløringer som kommer da.
Avsløringer/fri fantasi / teater / løgner var det du mente korrekt?
Bra dritten blir belyst.
Heldigvis forskjell på USA og Russland hva angår despoter som Donnald og Vladimir

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Steve Bannon har sagt ja til å vitne i den pågående høringen. Det kan bli interessant...

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

KBY skrev: lør jul 09, 2022 1:15 am
Gaute65 skrev: fre jul 08, 2022 8:26 pm Ny høring 12/7 kl 16. Blir spennende å se hvilke avsløringer som kommer da.
Avsløringer/fri fantasi / teater / løgner var det du mente korrekt?
Det har hittil ikke vært noen løgner som jeg vet om annet enn desperate republikanske tåkelegginger.

Høringen er forresten flyttet til kl 19 i morgen så da får en tid til å se bildene fra James Webb fra klokka 15:45.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »



Dokumentaren hans ligger ute på Discovery+ nå.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »


Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Gaute65 skrev: tir jul 12, 2022 5:51 pm
Proud Boys og Michigan militia?

William_S

Legg inn av William_S »

Det kommer jo mer og mer frem hva slags syk og farlig mann Trump er. Det som har kommet frem i disse høringene er jo enda grovere ting enn det som ble antatt før og selv da var det ikke pent for å si det mildt. Dessverre tror jeg ikke det skjer, men noe annet enn en straffeforfølging av Trump vil være enn gedigen skandale. Uansett så domineres jo Kongressen av jurister så jeg tror nok de vet en god del om denne type ting. Men det blir vel opp til justisdepartementet om de vil åpne en føderal straffesak mot Trump. Men er vel kanskje ikke noe i veien i at noen av delstatene kan gjøre det uansett.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

William_S skrev: tir jul 12, 2022 8:28 pm Det kommer jo mer og mer frem hva slags syk og farlig mann Trump er. Det som har kommet frem i disse høringene er jo enda grovere ting enn det som ble antatt før og selv da var det ikke pent for å si det mildt. Dessverre tror jeg ikke det skjer, men noe annet enn en straffeforfølging av Trump vil være enn gedigen skandale. Uansett så domineres jo Kongressen av jurister så jeg tror nok de vet en god del om denne type ting.
Vel, de er også politikere. Og som man har sett tidligere i amerikansk politikk så brukes jussen gjerne til å oppnå politiske målsettinger. Mao vil de republikanske representantene, med noen veldig få unntak, se hvordan jussen kan brukes til å redde ræva til Trump. At en fyr som Rudy Guiliani kan kalle seg jurist illustrerer vel problemet ganske bra.
Sist redigert av Folk_flesk den tir jul 12, 2022 9:04 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Synd nyhetskanalen hoppet ut der, svært interessant, og Donald Trump er nødt til å bli tiltalt igjen og dømt etter alt som kommer frem i denne høringen

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Nok en god høring, spesielt å høre Ayers sitt vitnemål. Fint å se han be om unnskyldning til de fire fra Capitol politiet. Får håpe han klare å stable livet sitt tilbake igjen. Trump prøver å påvirke vitner igjen er ikke overraskende, håper justisdepartementet tar affære.


Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

seriemester2013 skrev: tir jul 12, 2022 9:00 pm Synd nyhetskanalen hoppet ut der, svært interessant, og Donald Trump er nødt til å bli tiltalt igjen og dømt etter alt som kommer frem i denne høringen
Du kan se resten her


William_S

Legg inn av William_S »

Gaute65 skrev: tir jul 12, 2022 10:20 pm Nok en god høring, spesielt å høre Ayers sitt vitnemål. Fint å se han be om unnskyldning til de fire fra Capitol politiet. Får håpe han klare å stable livet sitt tilbake igjen. Trump prøver å påvirke vitner igjen er ikke overraskende, håper justisdepartementet tar affære.

Liz Cheney er nok en jeg aldri kommer til å bli enig om noe politisk. Men den integriteten hun viser i denne Trump saken er råbra. Det beviser at man kan være ekstermt konservativ (ja hun er det - man må ikke tro noe annet) og likevel respektere demokratiet. Det at hun har gått inn i denne komiteen kostet henne lederverv i Kongressen for GOP og fått massiv kritikk på hjemmebane i Wyoming for. Wyoming er jo en ganske Trumpistisk stat, så det at hun turte står det full respekt av. Det ser jo ut som hun faktisk mister setet da utfordreren leder ganske heftig i primærvalgsmålingene (som ofte er upålitelige, men likevel)

Herlig dame hun her som ønsker å ta ut Liz Cheney. Trump og guns er Gud liksom!
https://twitter.com/HagemanforWY?ref_sr ... r%5Eauthor

Frode57
Innlegg: 1258

Legg inn av Frode57 »

Det er noe underlig over USA. Hvordan se opp til dette hysteriske demokratiet som går nesten av hengslene på grunn av et valg. Det er litt ynkelig skue det USA bedriver av demokrati og det de bedriver av operasjoner for å dominere verden.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

P!nk med et breialt spark til MAGA gjengen. Digger for øvrig sangen.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Trump må da være dønn ferdig og uaktuell i politikken nå?
Dersom de klarer å få den psykopaten tilbake som president, mister jeg trua på menneskeheten.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

fargerik skrev: fre jul 22, 2022 11:01 am Trump må da være dønn ferdig og uaktuell i politikken nå?
Lov å håpe, men han er fortsatt den klart mest sannsynlige republikanske nominerte og med Biden som historisk upopulær president så er det vel Trump den med størst sjanse å være president i 2025 igjen.

De har gjort en fantastisk jobb med disse høringene, det kunne sannsynligvis ikke blitt gjort bedre, grundigere og mer overbevisende. Men det betyr ikke at det gjør noen forskjell, det er fullt mulig at det ikke er noen vei tilbake til et åpent demokratisk samfunn for USA.

fargerik

Legg inn av fargerik »

GoingKronos skrev: fre jul 22, 2022 11:43 am
fargerik skrev: fre jul 22, 2022 11:01 am Trump må da være dønn ferdig og uaktuell i politikken nå?
Lov å håpe, men han er fortsatt den klart mest sannsynlige republikanske nominerte og med Biden som historisk upopulær president så er det vel Trump den med størst sjanse å være president i 2025 igjen.

De har gjort en fantastisk jobb med disse høringene, det kunne sannsynligvis ikke blitt gjort bedre, grundigere og mer overbevisende. Men det betyr ikke at det gjør noen forskjell, det er fullt mulig at det ikke er noen vei tilbake til et åpent demokratisk samfunn for USA.
Det er her i Norge vi finner demokrati.
Det blir fjernere og fjernere for meg å forbinde USA med demokrati.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

GoingKronos skrev: fre jul 22, 2022 11:43 am
fargerik skrev: fre jul 22, 2022 11:01 am Trump må da være dønn ferdig og uaktuell i politikken nå?
Lov å håpe, men han er fortsatt den klart mest sannsynlige republikanske nominerte og med Biden som historisk upopulær president så er det vel Trump den med størst sjanse å være president i 2025 igjen.

De har gjort en fantastisk jobb med disse høringene, det kunne sannsynligvis ikke blitt gjort bedre, grundigere og mer overbevisende. Men det betyr ikke at det gjør noen forskjell, det er fullt mulig at det ikke er noen vei tilbake til et åpent demokratisk samfunn for USA.
Jeg har lest mange fra begge sider politisk som mener Trump er sjanseløs nå. Men, dette er USA, alt kan skje.

Men jeg tror ikke de forstår hva som skjer om han stemmes inn igjen. De tror de er the greatest nation og bla bla bla. Sannheten er at de bilaterale relasjonene fikk seg en stygg skrape sist. De eneste han greide å ha en god tone med var de som han ikke burde ha en god tone med. Denne gangen vil ikke Europa og resten finne seg i bølleoppførselen, og det kan ødelegge forholdet mellom USA og resten av den frie verden for lang tid.

Stemmer man inn Trump i ‘24 er USA blitt en fasciststat man må unngå å samarbeide med.

fargerik

Legg inn av fargerik »

PapaSmurf skrev: fre jul 22, 2022 11:50 am
GoingKronos skrev: fre jul 22, 2022 11:43 am
fargerik skrev: fre jul 22, 2022 11:01 am Trump må da være dønn ferdig og uaktuell i politikken nå?
Lov å håpe, men han er fortsatt den klart mest sannsynlige republikanske nominerte og med Biden som historisk upopulær president så er det vel Trump den med størst sjanse å være president i 2025 igjen.

De har gjort en fantastisk jobb med disse høringene, det kunne sannsynligvis ikke blitt gjort bedre, grundigere og mer overbevisende. Men det betyr ikke at det gjør noen forskjell, det er fullt mulig at det ikke er noen vei tilbake til et åpent demokratisk samfunn for USA.
Jeg har lest mange fra begge sider politisk som mener Trump er sjanseløs nå. Men, dette er USA, alt kan skje.

Men jeg tror ikke de forstår hva som skjer om han stemmes inn igjen. De tror de er the greatest nation og bla bla bla. Sannheten er at de bilaterale relasjonene fikk seg en stygg skrape sist. De eneste han greide å ha en god tone med var de som han ikke burde ha en god tone med. Denne gangen vil ikke Europa og resten finne seg i bølleoppførselen, og det kan ødelegge forholdet mellom USA og resten av den frie verden for lang tid.

Stemmer man inn Trump i ‘24 er USA blitt en fasciststat man må unngå å samarbeide med.
Det blir vel litt vanskelig i praksis, da.
Putin bare venter og håper at Europa skal bli et fritt bytte uten beskyttelse fra USA.
Kutter Europa ut USA, kommer russland til å angripe. Banna bein.
Og det kan godt tenkes at USA vil bruke mer krefter på å involvere seg når etterhvert Kina går til krig mot Taiwan.
Det blir en mye større krig når Kina starter sin krig.
Jeg gruer meg allerede.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

fargerik skrev: fre jul 22, 2022 11:54 am
PapaSmurf skrev: fre jul 22, 2022 11:50 am
GoingKronos skrev: fre jul 22, 2022 11:43 am

Lov å håpe, men han er fortsatt den klart mest sannsynlige republikanske nominerte og med Biden som historisk upopulær president så er det vel Trump den med størst sjanse å være president i 2025 igjen.

De har gjort en fantastisk jobb med disse høringene, det kunne sannsynligvis ikke blitt gjort bedre, grundigere og mer overbevisende. Men det betyr ikke at det gjør noen forskjell, det er fullt mulig at det ikke er noen vei tilbake til et åpent demokratisk samfunn for USA.
Jeg har lest mange fra begge sider politisk som mener Trump er sjanseløs nå. Men, dette er USA, alt kan skje.

Men jeg tror ikke de forstår hva som skjer om han stemmes inn igjen. De tror de er the greatest nation og bla bla bla. Sannheten er at de bilaterale relasjonene fikk seg en stygg skrape sist. De eneste han greide å ha en god tone med var de som han ikke burde ha en god tone med. Denne gangen vil ikke Europa og resten finne seg i bølleoppførselen, og det kan ødelegge forholdet mellom USA og resten av den frie verden for lang tid.

Stemmer man inn Trump i ‘24 er USA blitt en fasciststat man må unngå å samarbeide med.
Det blir vel litt vanskelig i praksis, da.
Putin bare venter og håper at Europa skal bli et fritt bytte uten beskyttelse fra USA.
Kutter Europa ut USA, kommer russland til å angripe. Banna bein.
Og det kan godt tenkes at USA vil bruke mer krefter på å involvere seg når etterhvert Kina går til krig mot Taiwan.
Det blir en mye større krig når Kina starter sin krig.
Jeg gruer meg allerede.
Bilde
Bilde

I praksis en liste over hvem som er kjøpt av russerne i USAs kongress.

William_S

Legg inn av William_S »

Rainmaker skrev: lør jul 23, 2022 4:13 pm
fargerik skrev: fre jul 22, 2022 11:54 am
PapaSmurf skrev: fre jul 22, 2022 11:50 am

Jeg har lest mange fra begge sider politisk som mener Trump er sjanseløs nå. Men, dette er USA, alt kan skje.

Men jeg tror ikke de forstår hva som skjer om han stemmes inn igjen. De tror de er the greatest nation og bla bla bla. Sannheten er at de bilaterale relasjonene fikk seg en stygg skrape sist. De eneste han greide å ha en god tone med var de som han ikke burde ha en god tone med. Denne gangen vil ikke Europa og resten finne seg i bølleoppførselen, og det kan ødelegge forholdet mellom USA og resten av den frie verden for lang tid.

Stemmer man inn Trump i ‘24 er USA blitt en fasciststat man må unngå å samarbeide med.
Det blir vel litt vanskelig i praksis, da.
Putin bare venter og håper at Europa skal bli et fritt bytte uten beskyttelse fra USA.
Kutter Europa ut USA, kommer russland til å angripe. Banna bein.
Og det kan godt tenkes at USA vil bruke mer krefter på å involvere seg når etterhvert Kina går til krig mot Taiwan.
Det blir en mye større krig når Kina starter sin krig.
Jeg gruer meg allerede.
Bilde
Bilde

I praksis en liste over hvem som er kjøpt av russerne i USAs kongress.
Da er det vel opp til Senatet før det havner på Bidens bord. Spent å se hvem som stemmer mot der. Sikkert Ted Cruz og Rand Paul i det minste

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

KBY skrev: fre jul 01, 2022 7:44 pm
Gaute65 skrev: fre jul 01, 2022 7:25 pm
Corvus skrev: tor jun 30, 2022 7:19 pm

Ok, 2-3 hadde våpen ifølge linken din. Da regner jeg ikke med balltre og pepperspray osv, ikke det man forbinder med "væpnede tropper".
Tydelig at ting blåses opp når dette var alt og du kaller det noe slikt.

5. Det at Trump ønsket å dra til Capitol for å lede sine pøbler i angrepet på Capitol viser at han er skyldig i å forhindre kongressen i å gjøre jobben sin. Det er ganske alvorlig å gjøre det.
Gidder ikke svare på at det andre tullet du skriver.
Nå går vel Secret Service ut mot det siste vitnemålet og sier at ingenting av det som blir beskrevet som "sensasjonelt" er riktig.
Trump prøvde ikke å ta over en SUV, har ikke angrepet sine vakter +++++
Men fakta er jo normalt ikke så viktig for demokratsupportere....
Nå ser det ut som de ikke ønsker å vitne allikevel. Så påstandene til vitnet står står fortsatt sterkt


GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Gaute65 skrev: man jul 25, 2022 8:15 pm
Nå ser det ut som de ikke ønsker å vitne allikevel. Så påstandene til vitnet står står fortsatt sterkt
Det har ikke vært gode dager for secret service, og det er for meg en stor bekymring hvordan slike institusjoner vil klare seg i et land der kanskje 50 millioner mennesker tror på syke konspirasjonsteorier og støtter rene fascister. Det vil nødvendigvis være en god del av dem i politiet, i det militæret, i domstolen, og i sikkerhetstjenesten. Det gjøres sikkert en god jobb å holde de borte fra nøkkelposisjoner, men det blir sannsynligvis vanskeligere og vanskeligere. Og alt tyder på at en ny republikansk administrasjon, om det blir Trump eller DeSantis kommer til å fortsette å angripe og undergrave de amerikanske institusjonene slik at de dømt til å kollapse før eller senere.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

GoingKronos skrev: tir jul 26, 2022 10:57 am
Gaute65 skrev: man jul 25, 2022 8:15 pm
Nå ser det ut som de ikke ønsker å vitne allikevel. Så påstandene til vitnet står står fortsatt sterkt
dømt til å kollapse før eller senere.
Kun spørsmål om tid, tror jeg.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Las i går noko litt artig. 300 av dei arresterte opprørarane skal vere angitt av sine koner og/eller barn.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

GoingKronos skrev: tir jul 26, 2022 10:57 am
Gaute65 skrev: man jul 25, 2022 8:15 pm
Nå ser det ut som de ikke ønsker å vitne allikevel. Så påstandene til vitnet står står fortsatt sterkt
Det har ikke vært gode dager for secret service, og det er for meg en stor bekymring hvordan slike institusjoner vil klare seg i et land der kanskje 50 millioner mennesker tror på syke konspirasjonsteorier og støtter rene fascister. Det vil nødvendigvis være en god del av dem i politiet, i det militæret, i domstolen, og i sikkerhetstjenesten. Det gjøres sikkert en god jobb å holde de borte fra nøkkelposisjoner, men det blir sannsynligvis vanskeligere og vanskeligere. Og alt tyder på at en ny republikansk administrasjon, om det blir Trump eller DeSantis kommer til å fortsette å angripe og undergrave de amerikanske institusjonene slik at de dømt til å kollapse før eller senere.
Trump er i full gang med å planlegge utrenskninger hvis han vinner i 2024

https://www.axios.com/2022/07/22/trump- ... -employees

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»