Fantasy Premier League 2023-2024

Svar
Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2490

Re: Fantasy Premier League 2023-2024

Legg inn av BrannLFC »

Må de endre så mye på ting som fungerer da?

Nevi

Legg inn av Nevi »

BrannLFC skrev: man jul 03, 2023 4:13 pm Må de endre så mye på ting som fungerer da?
Ikke etter min mening.

Men har lest her inne at de hadde planer om å endre noe.

Fakta

Legg inn av Fakta »

Nevi skrev: man jul 03, 2023 4:10 pm Mest overraskene til nå er at Mbuemo fortsatt er oppført som midtbanespiller.

Ingenting er altså blitt sagt om hva evt de nye endringene går ut på?
Det var som forventet. Ifjor startet Mbeumo som høyreving 22 ganger, spiss 8 ganger og hengende spiss 6 ganger. Da vingspillere er midtbanespillere i PL (som f.eks. Salah) så er det et helt greit og forventet bytte. I 21/22 startet han 21 ganger som hengende spiss, 10 ganger som høyreving og 6 ganger som spiss, og da ble han selvsagt til forward i 22/23.

Det er bare å sjekke hvor en spiller er satt til å spille i en lagoppstilling for å forstå hvilken posisjon de får i fpl (som nevnte Salah som alltid vil være midtbanespiller så lenge han primært starter som høyreving).

Fakta

Legg inn av Fakta »

BrannLFC skrev: man jul 03, 2023 4:13 pm Må de endre så mye på ting som fungerer da?
FPL-folka har vel ymtet om at det kommer et nytt format denne sesongen, tilsvarende hvordan draft ble introdusert som nytt format tidligere.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Fakta skrev: man jul 03, 2023 4:47 pm
Nevi skrev: man jul 03, 2023 4:10 pm Mest overraskene til nå er at Mbuemo fortsatt er oppført som midtbanespiller.

Ingenting er altså blitt sagt om hva evt de nye endringene går ut på?
Det var som forventet. Ifjor startet Mbeumo som høyreving 22 ganger, spiss 8 ganger og hengende spiss 6 ganger. Da vingspillere er midtbanespillere i PL (som f.eks. Salah) så er det et helt greit og forventet bytte. I 21/22 startet han 21 ganger som hengende spiss, 10 ganger som høyreving og 6 ganger som spiss, og da ble han selvsagt til forward i 22/23.

Det er bare å sjekke hvor en spiller er satt til å spille i en lagoppstilling for å forstå hvilken posisjon de får i fpl (som nevnte Salah som alltid vil være midtbanespiller så lenge han primært starter som høyreving).
Ok.Husker han mest som spiss i tospann med Toney i 3-5-2. Men husken spiller meg nok ett puss her 🙂

guru

Legg inn av guru »

Liverpool:

Trent 8.0
Darwin 7.5
Robbo 6.5
MacAllister 6.0

Nevi

Legg inn av Nevi »

guru skrev: man jul 03, 2023 6:25 pm Liverpool:

Trent 8.0
Darwin 7.5
Robbo 6.5
MacAllister 6.0
Kan det skje at MacAllister blir førstevalget på straffer? Salah var i hvert fall ikke like stødig fra straffemerket forrige sesong.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

k9b skrev: man jul 03, 2023 2:09 pm Patrick Kluivert inne for 5.0, Nkunku for 7.5. Sistnevnte tror jeg fort kan bli aktuell når Poch har fått sving på laget. Poengspiller.
Comeback?

guru

Legg inn av guru »

Nevi skrev: man jul 03, 2023 6:50 pm
guru skrev: man jul 03, 2023 6:25 pm Liverpool:

Trent 8.0
Darwin 7.5
Robbo 6.5
MacAllister 6.0
Kan det skje at MacAllister blir førstevalget på straffer? Salah var i hvert fall ikke like stødig fra straffemerket forrige sesong.
Meget tvilsomt. Salah er nok klink på straffer.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

k9b skrev: man jul 03, 2023 2:26 pm Ser massevis av negativitet på twitter fordi alle er for billige. Jeg ser den, men samtidig, det finnes to måter å 'bekjempe' template og gjøre flere spillere spillbare. Priser opp, og priser ned. FPL gikk for å senke prisene, det er helt fair. Blir alle svindyre så får vi omtrent 0% eierskap på folk som Bruno, Nunez, etc fordi de er de neste beste og fomo'en mot å ikke ha Haaland & Salah gjør at alle sitter med de to, og de beste valgene blant de litt mindre dyre spillerne. Nå når prisene senkes, så kan lagene variere mer.

Jeg har troen.

Gir også totalt balla i all sutringen om at alt er template selvfølgelig.
:)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Noen som vet når spillet lanseres? Ca 1 mnd før seriestart?

guru

Legg inn av guru »

K-Torget skrev: man jul 03, 2023 7:48 pm Noen som vet når spillet lanseres? Ca 1 mnd før seriestart?
Ingen som vet, men jeg tipper før helga....

guru

Legg inn av guru »

k9b skrev: man jul 03, 2023 2:26 pm Ser massevis av negativitet på twitter fordi alle er for billige. Jeg ser den, men samtidig, det finnes to måter å 'bekjempe' template og gjøre flere spillere spillbare. Priser opp, og priser ned. FPL gikk for å senke prisene, det er helt fair. Blir alle svindyre så får vi omtrent 0% eierskap på folk som Bruno, Nunez, etc fordi de er de neste beste og fomo'en mot å ikke ha Haaland & Salah gjør at alle sitter med de to, og de beste valgene blant de litt mindre dyre spillerne. Nå når prisene senkes, så kan lagene variere mer.

Jeg har troen.

Gir også totalt balla i all sutringen om at alt er template selvfølgelig.
Trent+Salah+Haaland er til sammen 34.5M. Dette vil tvinge folk til å velge. Kane tipper jeg blir 12.5M. Håper han blir i PL.

Pluss en haug med solide spillere i 8-9M-sjiktet.

Nevi

Legg inn av Nevi »

guru skrev: man jul 03, 2023 7:34 pm
Nevi skrev: man jul 03, 2023 6:50 pm
guru skrev: man jul 03, 2023 6:25 pm Liverpool:

Trent 8.0
Darwin 7.5
Robbo 6.5
MacAllister 6.0
Kan det skje at MacAllister blir førstevalget på straffer? Salah var i hvert fall ikke like stødig fra straffemerket forrige sesong.
Meget tvilsomt. Salah er nok klink på straffer.
Tror nok innerst inne det jeg og.
Ikke minst til å hjelpe Salah på skåringsfronten.

Knax

Legg inn av Knax »

Nå er ikke Liverpool et lag som får spesielt med straffer heller, så det er nok begrenset hvor mange scoringer som kommer derfra.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

guru skrev: man jul 03, 2023 7:56 pm
K-Torget skrev: man jul 03, 2023 7:48 pm Noen som vet når spillet lanseres? Ca 1 mnd før seriestart?
Ingen som vet, men jeg tipper før helga....
Oki :)

guru

Legg inn av guru »

Personlig liker jeg prissettingen. Det viktigste var at Haaland er 14M (Kunne vært enda mer), og at Trent og Salah også er svindyre. Dette gjør at vi nå må velge. Å gå med Trent+Salah+Haaland vil være tilnærmet umulig om man vil ha et balansert lag. Da har man i snitt 5,4M pr. spiller for deresterende 12. Nå vil det være en del som velger å gå uten Haaland p.g.a. prisen.

Son til 9M og Bruno til 8.5M er helt glimrende. Tipper Saka kommer inn på 9M, Martinelli til 8M, og vi har Ødegaard og Maddison i samme prissjikt. Her bør det bli variasjoner, selv om man selvagt vil se et typisk "twitter template"-lag fra start.

Blir Kane værende i PL, så blir det enda mer interessant. Han vil nok koste rundt 12-12.5M.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

guru skrev: tir jul 04, 2023 8:24 am Personlig liker jeg prissettingen. Det viktigste var at Haaland er 14M (Kunne vært enda mer), og at Trent og Salah også er svindyre. Dette gjør at vi nå må velge. Å gå med Trent+Salah+Haaland vil være tilnærmet umulig om man vil ha et balansert lag. Da har man i snitt 5,4M pr. spiller for deresterende 12. Nå vil det være en del som velger å gå uten Haaland p.g.a. prisen.

Son til 9M og Bruno til 8.5M er helt glimrende. Tipper Saka kommer inn på 9M, Martinelli til 8M, og vi har Ødegaard og Maddison i samme prissjikt. Her bør det bli variasjoner, selv om man selvagt vil se et typisk "twitter template"-lag fra start.

Blir Kane værende i PL, så blir det enda mer interessant. Han vil nok koste rundt 12-12.5M.
Enig! Helt nydelig dette! :)

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

guru skrev: man jul 03, 2023 6:25 pm Liverpool:

Trent 8.0
Det er bra dyrt. Nesten oppe på John Terry-pris.

TheIceman10

Legg inn av TheIceman10 »

Chelsea:

James 5.5
Chilwell 5.5
Sterling 7.0
Mudryk 6.5

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Litt avhengig av hvordan Chelsea gjør det i preseason så kan det fort bli populært med spillere derifra. Nkunku til 7.5 kan jo fort bli poppis.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

TheIceman10 skrev: tir jul 04, 2023 11:54 am Chelsea:

James 5.5
Chilwell 5.5
Sterling 7.0
Mudryk 6.5
Dette kan bli populært!

TheIceman10

Legg inn av TheIceman10 »

Newcastle:

Isak 7.5
Joelinton 6.0
Bruno G 6.0
Botman 4.5

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

TheIceman10 skrev: tir jul 04, 2023 11:54 am
James 5.5
Chilwell 5.5
Ja takk.

TheIceman10

Legg inn av TheIceman10 »

k9b skrev: tir jul 04, 2023 12:23 pm
TheIceman10 skrev: tir jul 04, 2023 11:54 am
James 5.5
Chilwell 5.5
Ja takk.
Deilige priser selvsagt, men frykter hamstringhelvete på førstnevnte..

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

k9b skrev: tir jul 04, 2023 12:23 pm
TheIceman10 skrev: tir jul 04, 2023 11:54 am
James 5.5
Chilwell 5.5
Ja takk.
James-fellen er satt

guru

Legg inn av guru »

Trollet til 5.5 ja. Går nok rett i fella igjen 😃

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

HeskeyTime skrev: tir jul 04, 2023 12:41 pm
k9b skrev: tir jul 04, 2023 12:23 pm
TheIceman10 skrev: tir jul 04, 2023 11:54 am
James 5.5
Chilwell 5.5
Ja takk.
James-fellen er satt
Jeg er klar for å bli såret igjen.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

guru skrev: tir jul 04, 2023 1:00 pm Trollet til 5.5 ja. Går nok rett i fella igjen 😃
Jeg kommer garantert til å gå i den 8-)

TheIceman10

Legg inn av TheIceman10 »

United:

Rashford 9.0
Sancho 7.0
Shaw 5.5
Dalot 5.0

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»