Under 19-EM på Malta

Svar
Zehr

Under 19-EM på Malta

Legg inn av Zehr »

Kan ikke se at det finnes en egen tråd for dette mesterskapet.

Norges tropp til G19-EM:

Trener: Luis Pimenta

Keepere:
Magnus Rugland Ree, Viking
Viktor Engh, Lyn
Peder Hoel Lervik, Molde FK

Forsvar:
Vetle Walle Egeli, Sandefjord
Dylan Ryan Murugesapillai, Træff (utlån fra Lillestrøm)
Aleksander Andresen, Stabæk
Daniel Bassi, Tromsø
Nikolai Hopland, Aalesund
Vegard Solheim, FK Haugesund
Simen Haram, Aalesund
Rasmus Holten, Brann

Midtbane:
Alwande Roaldsøy, Atalanta
Isak Tomar Hjorteseth, Brann
Niklas Ødegård, Molde
Syver Aas, Skeid (utlån fra Odd)
Oliver Braude, Heerenveen

Angrep:
Niklas Wassberg, Brann
Oskar Sivertsen, Kristiansund
Henrik Skogvold, Lillestrøm
Erik Flataker, Sogndal
Benjamin Faraas, HamKam

Hverken Schjelderup eller Aarøen er med.

Norge er i gruppe med Spania, Hellas og Island. Første kamp går i kveld klokken 18 mot Hellas og kan sees på NRK2.

Norges kamper:

Norge- Hellas: 4 juli kl 18
Norge- Island,m: 7 juli kl 21
Norge- Spania: 10 juli kl 21

Andre gruppen består av Malta, Italia, Polen og Portugal.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Smerud kalte vel dette et C-lag?

Rekarten

Legg inn av Rekarten »

Hvilke kamper går på nrk2 og hvilke må man ha vgtv for å kunne se?

Forøvrig spennende å se hvordan de ordner startelleveren.

Tipper (med mine blå mfk-briller) at den store positive overraskelsen blir Niklas Ødegård! Blitt litt brukt som potet i molde som backup, nylig spilt både spiss, indreløper og vingback.

På u19 er han vel primært midtbane, men i mangelen på våre offensive talenter håper jeg at niklas kan vise litt ansvar :)

Zehr

Legg inn av Zehr »

Rekarten skrev: tir jul 04, 2023 12:20 pm Hvilke kamper går på nrk2 og hvilke må man ha vgtv for å kunne se?

Forøvrig spennende å se hvordan de ordner startelleveren.

Tipper (med mine blå mfk-briller) at den store positive overraskelsen blir Niklas Ødegård! Blitt litt brukt som potet i molde som backup, nylig spilt både spiss, indreløper og vingback.

På u19 er han vel primært midtbane, men i mangelen på våre offensive talenter håper jeg at niklas kan vise litt ansvar :)
Tenker det er det samme som u21. Norges kamper går på nrk, resten på vgtv.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Det er synd at flere av de beste ikke får lov av klubbene å være med.

Men skal i hvertfall få med meg åpningskampen i kveld.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Er det en VM-billett i potten?

Engaimitthjerte

Legg inn av Engaimitthjerte »

Med toppa lag kunne Norge vunnet hele mesterskapet. Nusa, Schjelderup, Aarøen er helt der oppe på dette nivået og flere av de andre som meldte forfall spiller fast seniorfotball. Synd for Pimenta, som har gjort en strålende jobb. Mtp gruppetrekninga tror jeg fortsatt det er gode muligheter for avansement.

Ønsker dette laget:

Rugland Ree

Bassi
Hopland
Haram
Egeli

Ødegaard
Aas
Roaldsøy

Sivertsen
Skogvold
Faraas

Solid forsvar og midtbane. Forfallene på ving er tunge, og et tydelig steg ned i kvalitet, men Skogvold og Faraas er spennende og alle har seniorerfaring. Håper på et avansement her, så kan alt skje i enkeltkamper.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Midtbanen med Ødegaard og Roaldsøy er jo ganske inntakt sammenliknet med tidligere. Mye fysikk og bra ballbehandling der.
Hopland synes jeg har vært bra tidligere. Rugland Ree også bra.
Ellers er det mye ukjent for min del

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

newsflash skrev: tir jul 04, 2023 1:47 pm Det er synd at flere av de beste ikke får lov av klubbene å være med.
Eller har spillerne selv tryglet sine klubber om å si nei? Med denne generasjonen vet man jo aldri.

Champis

Legg inn av Champis »

GiPazzini_85 skrev: tir jul 04, 2023 5:03 pm
newsflash skrev: tir jul 04, 2023 1:47 pm Det er synd at flere av de beste ikke får lov av klubbene å være med.
Eller har spillerne selv tryglet sine klubber om å si nei? Med denne generasjonen vet man jo aldri.

Ok? Da tror jeg du snakker om noe du ikke har peiling på, og som definitivt er feil.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Litt pussig at man vraker tippeligabacker og kjører en postnord-back i dag…

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Champis skrev: tir jul 04, 2023 5:20 pm
GiPazzini_85 skrev: tir jul 04, 2023 5:03 pm
newsflash skrev: tir jul 04, 2023 1:47 pm Det er synd at flere av de beste ikke får lov av klubbene å være med.
Eller har spillerne selv tryglet sine klubber om å si nei? Med denne generasjonen vet man jo aldri.

Ok? Da tror jeg du snakker om noe du ikke har peiling på, og som definitivt er feil.
Hvordan da? Noen av disse guttene har jo sikkert mer lyst til å spille Playstation enn å være med til EM. Empirisk sett er ikke det en urimelig påstand (legg merke til ordet "påstand" her).

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

GiPazzini_85 skrev: tir jul 04, 2023 5:40 pm
Champis skrev: tir jul 04, 2023 5:20 pm
GiPazzini_85 skrev: tir jul 04, 2023 5:03 pm

Eller har spillerne selv tryglet sine klubber om å si nei? Med denne generasjonen vet man jo aldri.

Ok? Da tror jeg du snakker om noe du ikke har peiling på, og som definitivt er feil.
Hvordan da? Noen av disse guttene har jo sikkert mer lyst til å spille Playstation enn å være med til EM. Empirisk sett er ikke det en urimelig påstand (legg merke til ordet "påstand" her).
Troller du nå? Jesus

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Hvor går Spania kampen i kveld? Anyone?

Champis

Legg inn av Champis »

GiPazzini_85 skrev: tir jul 04, 2023 5:40 pm
Champis skrev: tir jul 04, 2023 5:20 pm
GiPazzini_85 skrev: tir jul 04, 2023 5:03 pm

Eller har spillerne selv tryglet sine klubber om å si nei? Med denne generasjonen vet man jo aldri.

Ok? Da tror jeg du snakker om noe du ikke har peiling på, og som definitivt er feil.
Hvordan da? Noen av disse guttene har jo sikkert mer lyst til å spille Playstation enn å være med til EM. Empirisk sett er ikke det en urimelig påstand (legg merke til ordet "påstand" her).

Pimenta fortalte om spillere som gråt da de snakket med han etter at klubbene hadde satt ned foten. Spillerne vil spille disse mesterskapene for alt i verden. De vet at det er et av de beste utstillingsvinduene de får, og de lever av og for dette. Og selv om det er kult å .f.eks. spille Eliteserie for Vålerenga, så er dette noe de gjør hele tiden ellers. Og det tross alt mesterskap og det å kunne være med å utrette noe som har betydning for idrettsutøvere på dette nivået.

Om noe, så tror jeg det ville vært mye større sjanse for spillere å melde forfall for 20-30 år siden enn nå.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Dewaz skrev: tir jul 04, 2023 5:46 pm
GiPazzini_85 skrev: tir jul 04, 2023 5:40 pm
Champis skrev: tir jul 04, 2023 5:20 pm


Ok? Da tror jeg du snakker om noe du ikke har peiling på, og som definitivt er feil.
Hvordan da? Noen av disse guttene har jo sikkert mer lyst til å spille Playstation enn å være med til EM. Empirisk sett er ikke det en urimelig påstand (legg merke til ordet "påstand" her).
Troller du nå? Jesus
Ja

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

1-0 Roaldsøy

Engaimitthjerte

Legg inn av Engaimitthjerte »

Drømmestart! Og fantastisk energi i laget fra starten av. Blir lysten på Pimenta til Vålerenga når jeg ser det her. Hvis ikke må han gjerne bli Norsk U-landslagstrener for alltid for min del.

smash

Legg inn av smash »

Roaldsøy har vært litt overskygget av andre talenter i dette laget, men det er en spennende spiller altså.

Vi ser ut som et lag til tross for langt dårligere individuell kvalitet enn vi tidligere har hatt og store utskiftninger.

Tenker på hva Pimenta kunne fått til med U21-generasjonen i EM..

Tror likevel det vil bli tøft å få til det store her.

smash

Legg inn av smash »

Engaimitthjerte skrev: tir jul 04, 2023 6:12 pm Drømmestart! Og fantastisk energi i laget fra starten av. Blir lysten på Pimenta til Vålerenga når jeg ser det her. Hvis ikke må han gjerne bli Norsk U-landslagstrener for alltid for min del.
Gi ham U21 og hvis han overbeviser der også, kan han ta over A-laget etter hvert.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

2-0 Ødegård

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Morsomt at Norge er med i sluttspill for aldersbestemte landslag,men dette var sånn ca 3. divisjonsnivå, om ikke under.

Bohemis

Legg inn av Bohemis »

Skrudde nettopp på. Spiller ikke Walle Egeli?

Jhuns

Legg inn av Jhuns »

Fantastisk! Det der ser man jammen ikke ofte. Kan fort bli stygt for grekerne dette. Vi dominerer fullstendig så langt

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Tinkler skrev: tir jul 04, 2023 6:19 pm2-0 Ødegård
Er han bror til Martin?

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

3-0 Flataker

MadBum

Legg inn av MadBum »

3-0!

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Interessert skrev: tir jul 04, 2023 6:22 pm
Tinkler skrev: tir jul 04, 2023 6:19 pm2-0 Ødegård
Er han bror til Martin?
Nei

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Et norsk landslag som briljerer. Har du sett!

Zehr

Legg inn av Zehr »

Hadde Smerud vært på benken hadde det stått 0-1.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»