Venstresiden - gjerrige, tåler ikke andres meninger, aggressive

Svar
Neptun
Innlegg: 5550

Re: Venstresiden - gjerrige, tåler ikke andres meninger, aggressive

Legg inn av Neptun »

SIimWhitman skrev: lør jul 08, 2023 11:21 am Dette er jo en skikkelig tulletråd. Men jeg kan jo like så godt dele mine erfaringer.

De aller mest intolerante jeg har kommet over hva gjelder forskjellige meninger, er Venstre velgere. De aller fleste jeg har møtt er utrolig ortodokse blir småsur og arrogant hver gang de får høre en mening de ikke har hørt før. Det er jo litt ironisk, gitt det ultraliberale stempelet de gir seg selv. De jeg har møtt er rett og slett flokkdyr uten evne til selvstendig tenking.

Det gjelder garantert ikke alle, altså. Jeg tror for eksempel DrSchwei her inne hadde vært hyggelig og interessant å prate med.

Jeg er selv noe lignende en sosialdemokrat med sosialt og moralsk konservative meninger. På tross av det har jeg flere hyggelige og lærerike meningsutvekslinger med de som sympatiserer med Rødt og SV. De som er lenger ute på «høyresiden», er stort sett ganske…. eh, enkle folk.
Liberalistene er pr. def det partiet som ligger lengst til høyre i det politiske landskapet. (økonomisk og personlig frihet)
Jeg er enig med liberalistene i noe, men de har ingen sammenheng i politikken og må sies å være svært naive bl.a. fri innvandring. Men "enkle" vil jeg ikke si de er.
https://www.liberalistene.org/

Kunnskapsnivået på ytterste venstre er derimot ikke bare temmelig labert (begrenset til innlærte slagord), men de er troende til å ty til knyttnevene også mot folk de ikke liker meningene til.
Type Blitz-folk.

Så din omtale avslørte en del kunnskapshull.

SIimWhitman

Legg inn av SIimWhitman »

Neptun skrev: lør jul 08, 2023 11:31 am
SIimWhitman skrev: lør jul 08, 2023 11:21 am Dette er jo en skikkelig tulletråd. Men jeg kan jo like så godt dele mine erfaringer.

De aller mest intolerante jeg har kommet over hva gjelder forskjellige meninger, er Venstre velgere. De aller fleste jeg har møtt er utrolig ortodokse blir småsur og arrogant hver gang de får høre en mening de ikke har hørt før. Det er jo litt ironisk, gitt det ultraliberale stempelet de gir seg selv. De jeg har møtt er rett og slett flokkdyr uten evne til selvstendig tenking.

Det gjelder garantert ikke alle, altså. Jeg tror for eksempel DrSchwei her inne hadde vært hyggelig og interessant å prate med.

Jeg er selv noe lignende en sosialdemokrat med sosialt og moralsk konservative meninger. På tross av det har jeg flere hyggelige og lærerike meningsutvekslinger med de som sympatiserer med Rødt og SV. De som er lenger ute på «høyresiden», er stort sett ganske…. eh, enkle folk.
Liberalistene er pr. def det partiet som ligger lengst til høyre i det politiske landskapet. (økonomisk og personlig frihet)
Jeg er enig med liberalistene i noe, men de har ingen sammenheng i politikken og må sies å være svært naive bl.a. fri innvandring. Men "enkle" vil jeg ikke si de er.
https://www.liberalistene.org/

Kunnskapsnivået på ytterste venstre er derimot ikke bare temmelig begrenset (begrenset til innlærte slagord), men de er troende til å ty til knyttnevene også mot folk de ikke liker meningene til.
Type Blitz-folk.

Så din omtale avslørte en del kunnskapshull.
Det var først og fremst FRP-velgere jeg tenkte på. Jeg kan ikke huske å ha møtt noen som stemmer på Liberalistene før. Hvordan kan jeg avsløre «kunnskapshull» når jeg utelukkende skriver om egne, subjektive erfaringer? Kjenner du mine erfaringer bedre enn jeg gjør?

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

SIimWhitman skrev: lør jul 08, 2023 11:33 am
Neptun skrev: lør jul 08, 2023 11:31 am
SIimWhitman skrev: lør jul 08, 2023 11:21 am Dette er jo en skikkelig tulletråd. Men jeg kan jo like så godt dele mine erfaringer.

De aller mest intolerante jeg har kommet over hva gjelder forskjellige meninger, er Venstre velgere. De aller fleste jeg har møtt er utrolig ortodokse blir småsur og arrogant hver gang de får høre en mening de ikke har hørt før. Det er jo litt ironisk, gitt det ultraliberale stempelet de gir seg selv. De jeg har møtt er rett og slett flokkdyr uten evne til selvstendig tenking.

Det gjelder garantert ikke alle, altså. Jeg tror for eksempel DrSchwei her inne hadde vært hyggelig og interessant å prate med.

Jeg er selv noe lignende en sosialdemokrat med sosialt og moralsk konservative meninger. På tross av det har jeg flere hyggelige og lærerike meningsutvekslinger med de som sympatiserer med Rødt og SV. De som er lenger ute på «høyresiden», er stort sett ganske…. eh, enkle folk.
Liberalistene er pr. def det partiet som ligger lengst til høyre i det politiske landskapet. (økonomisk og personlig frihet)
Jeg er enig med liberalistene i noe, men de har ingen sammenheng i politikken og må sies å være svært naive bl.a. fri innvandring. Men "enkle" vil jeg ikke si de er.
https://www.liberalistene.org/

Kunnskapsnivået på ytterste venstre er derimot ikke bare temmelig begrenset (begrenset til innlærte slagord), men de er troende til å ty til knyttnevene også mot folk de ikke liker meningene til.
Type Blitz-folk.

Så din omtale avslørte en del kunnskapshull.
Det var først og fremst FRP-velgere jeg tenkte på. Jeg kan ikke huske å ha møtt noen som stemmer på Liberalistene før. Hvordan kan jeg avsløre «kunnskapshull» når jeg utelukkende skriver om egne, subjektive erfaringer? Kjenner du mine erfaringer bedre enn jeg gjør?
Dine "subjektive" oppfatninger omfatter kanskje også FrP-velgere som ikke tåler andres meninger, som bli oppfarende og sletter deg som venn på FB om du står frem som varm forsvarer av dagens innvandringspolitikk og ensidig fordømmende mot Israel?

SIimWhitman

Legg inn av SIimWhitman »

Neptun skrev: lør jul 08, 2023 11:44 am
SIimWhitman skrev: lør jul 08, 2023 11:33 am
Neptun skrev: lør jul 08, 2023 11:31 am

Liberalistene er pr. def det partiet som ligger lengst til høyre i det politiske landskapet. (økonomisk og personlig frihet)
Jeg er enig med liberalistene i noe, men de har ingen sammenheng i politikken og må sies å være svært naive bl.a. fri innvandring. Men "enkle" vil jeg ikke si de er.
https://www.liberalistene.org/

Kunnskapsnivået på ytterste venstre er derimot ikke bare temmelig begrenset (begrenset til innlærte slagord), men de er troende til å ty til knyttnevene også mot folk de ikke liker meningene til.
Type Blitz-folk.

Så din omtale avslørte en del kunnskapshull.
Det var først og fremst FRP-velgere jeg tenkte på. Jeg kan ikke huske å ha møtt noen som stemmer på Liberalistene før. Hvordan kan jeg avsløre «kunnskapshull» når jeg utelukkende skriver om egne, subjektive erfaringer? Kjenner du mine erfaringer bedre enn jeg gjør?
Dine "subjektive" oppfatninger omfatter kanskje også FrP-velgere som ikke tåler andres meninger, som bli oppfarende og sletter deg som venn på FB om du står frem som varm forsvarer av dagens innvandringspolitikk og ensidig fordømmende mot Israel?
Hva babler du om?
Det eneste jeg sa er at de på høyresiden er nokså enkle folk basert på mine egne erfaringer, noe du egentlig gjør alt du kan for å bekrefte nå.

Siden jeg selv både er kritisk til innvandringspolitikken vår og stort sett Israel-vennlig, så har jeg naturligvis ikle opplevd det siste du nevner.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Det er unektelig fascinerende at vedkommende som troner alene på FD-toppen om å slenge ut bemerkninger til debattanter, være seg venstreside, voldsforherligende eller muslimkåt er den som starter denne tråden. Det er jo unektelig fascinerende, det er jo det.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Centrist skrev: lør jul 08, 2023 11:50 am Det er unektelig fascinerende at vedkommende som troner alene på FD-toppen om å slenge ut bemerkninger til debattanter, være seg venstreside, voldsforherligende eller muslimkåt er den som starter denne tråden. Det er jo unektelig fascinerende, det er jo det.
Tenkte akkurat det samme etter å ha lest igjennom.
Umulig å ikke flire litt av ironien 😅

fargerik

Legg inn av fargerik »

Høyresiden er rasshøl.
Jeg er en hemroide som plager dem.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Tilhører høgresiden og har venner i alle parti. Kjenner meg lite igjen i dei påstander andre kjem med her inne. Opplever at kva parti folk stemmer har lite å sei I forhold til korleis dei er som menneskjer.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

SIimWhitman skrev: lør jul 08, 2023 11:50 am
Neptun skrev: lør jul 08, 2023 11:44 am
SIimWhitman skrev: lør jul 08, 2023 11:33 am

Det var først og fremst FRP-velgere jeg tenkte på. Jeg kan ikke huske å ha møtt noen som stemmer på Liberalistene før. Hvordan kan jeg avsløre «kunnskapshull» når jeg utelukkende skriver om egne, subjektive erfaringer? Kjenner du mine erfaringer bedre enn jeg gjør?
Dine "subjektive" oppfatninger omfatter kanskje også FrP-velgere som ikke tåler andres meninger, som bli oppfarende og sletter deg som venn på FB om du står frem som varm forsvarer av dagens innvandringspolitikk og ensidig fordømmende mot Israel?
Hva babler du om?
Det eneste jeg sa er at de på høyresiden er nokså enkle folk basert på mine egne erfaringer, noe du egentlig gjør alt du kan for å bekrefte nå.

Siden jeg selv både er kritisk til innvandringspolitikken vår og stort sett Israel-vennlig, så har jeg naturligvis ikle opplevd det siste du nevner.
Hva jeg "babler" om?
Mener det jeg skrev er forståelig for de aller fleste. Litt underlig at innholdet ble for vanskelig tatt i betraktning den noe høye sigarføringen.
Spørsmålet var om du har opplevd at de ikke tåler andres meninger og blir aggressive, sletter deg på FB osv?

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Neptun skrev: lør jul 08, 2023 10:52 am
Kul_Djevel skrev: lør jul 08, 2023 8:05 am
Neptun skrev: fre jul 07, 2023 11:53 pm

I vennekretsen så er det for det aller meste Høyre -og en del FrP-velgere. Vi tolererer hverandres meninger fullt ut og er spandable. Inviterer på middag, kjøper drinker, betaler taxi osv.
:lol: :lol: :lol:

Av mye vås man skal lese på FD så er kanskje dette noe av det mest idiotiske startinnlegget jeg har lest her inne noensinne :lol: :lol: :lol:

Du burde faktisk heller brukt fredagskvelden på byen og spandert pils på Frp-vennene dine og hørt de kakle istedenfor å bruke fredagskvelden på å dikte opp dette tullet :lol: :lol: :lol: Men du er ikke så verst på komedie og dette er komedie av beste sort og det er en grunn til at det er stor komedie og det er fordi du faktisk er helt seriøs når du dikter opp dette. Det er bare fantastisk morsomt å lese :lol: :lol:
De omtalte vet godt at dette er en presis beskrivelse av venstresiden dvs. hvordan de oppfører seg. Og nå forsøker de febrilsk å ta person, i stedet for å diskutere med gyldige argumenter.
Men seriøst da mann.

Først så kommer du med tåpelige selvfølgeligheter som at vennegjengen din som tydeligvis kun består av Frp og Høyre velgere tolerer hverandre sine meninger. Hallo Einstein. Dere mener jo det samme, så det er jo bare smør på flesk som man sier det.

Så babler du om at dere spanderer på hverandre osv og dikter opp vås om at de på venstresiden ikke spanderer på byen osv. Det er jo bare svada det du kommer med. Ser du virkelig ikke det selv?

Og jeg må nesten påpeke at du har en veldig snever vennegjeng. Jeg har venner fra hele den politiske skalaen. Fra Rødt velgere til Frp-velgere og vi alle i vennegjengen kan være spandabel når som helst. Faktisk den mest spandable i hele vennegjengen stemte Rødt forrige valg. Spanderer drikke og middag og hva det måtte være. Fin fyr som stiller opp på det meste og han spanderer på høyrefolk også.

Det at du fantaserer om hvem som spanderer eller ikke handler om politisk ståsted er temmelig komedie å lese. Det er kun noe som skjer opp i hodet ditt og ikke i virkeligheten.

SIimWhitman

Legg inn av SIimWhitman »

Neptun skrev: lør jul 08, 2023 12:34 pm
SIimWhitman skrev: lør jul 08, 2023 11:50 am
Neptun skrev: lør jul 08, 2023 11:44 am

Dine "subjektive" oppfatninger omfatter kanskje også FrP-velgere som ikke tåler andres meninger, som bli oppfarende og sletter deg som venn på FB om du står frem som varm forsvarer av dagens innvandringspolitikk og ensidig fordømmende mot Israel?
Hva babler du om?
Det eneste jeg sa er at de på høyresiden er nokså enkle folk basert på mine egne erfaringer, noe du egentlig gjør alt du kan for å bekrefte nå.

Siden jeg selv både er kritisk til innvandringspolitikken vår og stort sett Israel-vennlig, så har jeg naturligvis ikle opplevd det siste du nevner.
Hva jeg "babler" om?
Mener det jeg skrev er forståelig for de aller fleste. Litt underlig at innholdet ble for vanskelig tatt i betraktning den noe høye sigarføringen.
Spørsmålet var om du har opplevd at de ikke tåler andres meninger og blir aggressive, sletter deg på FB osv?
Ja takk, jeg kan da lese.
Spørsmålet mitt var retorisk i så måte. Dvs, siden du sannsynligvis ikke vet det, at svaret er gitt på forhånd.

Men om du skal ha det inn med teskje, så er svaret nei. Det har jeg ikke. Erfaringene mine med frp-folk er, som sagt, at de er svært enkle mennesker. De er også ofte ganske arrogant, kombinert med en generell liten forståelse av det de prater om. Den mest uhellige alliansen mulig siden nazi-sovjet pakten.

Det ideelle hadde vært om de som ikke vet hva de prater om hadde vært noe mer ydmyk ift dette. Men mange er dessverre ikke det.

Heldigvis har du i denne tråden overbevist meg om at du er et intellektuelt fyrtårn, med solide analyser og bred kunnskap, full av nyanser og nysgjerrighet.

Centrist

Legg inn av Centrist »

vadefugl skrev: lør jul 08, 2023 11:11 am Hmm! Ikke alle på venstre side hater høyrefolk. Jeg stemte SV sist valg og begynner å mene at Donald Trump er redningen for et skakkjørt USA. Den presidenten de har nå, svimer i sin egen verden og andre kandidater er for ekstremistiske for meg i tankegangen
Nå er ikke dette tema for tråden (hva nå enn temaet egentlig er..), men hvordan kan du mene at andre kandidater enn Trump er for ekstremistisk?

Trump er altså fyren som fikk en del av velgerne sine til å stoppe ratifiseringen av Biden som president ved å storme Kongressen. Hvis ikke det er ekstremt nok, så vet ikke jeg.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1736

Legg inn av JauKaninen »

Karatel skrev: lør jul 08, 2023 8:13 am
«Lege Mads Gilbert, som er medlem av partiet Rødt, kan usensurert i alle medier gi sin versjon av det som skjer. At den er politisk farget er det ingen tvil om, og det reagerer jeg på»
Det er jo helt rett. Mads Gilbert, som har blitt stadig mer ekstrem med åra (ang meninger om den konflikten) burde selvsagt aldri vært presentert som en objektiv kilde. Egentlig bør det vel presiseres når aktører som er veldig langt til venstre eller veldig langt til høyre brukes som sannhetsvitner om noe. Spesielt innenfor områder kontrollert av ekstreme grupper..

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Centrist skrev: lør jul 08, 2023 11:50 am Det er unektelig fascinerende at vedkommende som troner alene på FD-toppen om å slenge ut bemerkninger til debattanter, være seg venstreside, voldsforherligende eller muslimkåt er den som starter denne tråden. Det er jo unektelig fascinerende, det er jo det.
Denne tråden - som alle andre - motbeviser påstanden.
Den er en studie i personangrep - og ikke ett eneste relevant og saklig argument har fremkommet så langt. Som vanlig.

Jeg, derimot, omtaler saken og kommer til å fortsette med det. Har flere relevante eksempler hva som essensen i trådstarten..
- Trondheim er en by som har et veldig stort miljø av det jeg vil omtale som radikale sosialister. F.eks. Svartlamoen - som er bebodd av husokkupanter, noe de har gjort i 30 år. Her går fargene til antifa igjen overalt. De er voldelige om de føler for det. Kaster stein på folk de er uenige med og saboterer deres ytringer. Samme miljøet finner vi i nærheten - i UFFA huset. De driver i tillegg med tagging og hærverk av offentlig og privat eiendom.
Disse folkene har et utall av puber og cafèer der de praktiserer det motsatte av ytringsfrihet. F.eks. 3B i Midtbyen, pubene i Mellomveien og Innherredsveien.
Dette er steder du bør holde deg unna om du stemmer FrP, er vennlig innstilt til våre allierte og har et annet syn på Israel enn dem - om du vil ha helsa i behold.

Som seg hør og bør hater de rikinger, men har forventninger til at både de og "samfunnet" står på pinne for deres ve og vel. Selv er de utelukkende kviser på samfunnets ræv, totalt unyttige.

Litt morsomt å lese enkelte fremhever deres "kunnskapsnivå" om samfunnet :lol:
Avslørende for dem selv er det.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

SIimWhitman skrev: lør jul 08, 2023 12:43 pm
Neptun skrev: lør jul 08, 2023 12:34 pm
SIimWhitman skrev: lør jul 08, 2023 11:50 am

Hva babler du om?
Det eneste jeg sa er at de på høyresiden er nokså enkle folk basert på mine egne erfaringer, noe du egentlig gjør alt du kan for å bekrefte nå.

Siden jeg selv både er kritisk til innvandringspolitikken vår og stort sett Israel-vennlig, så har jeg naturligvis ikle opplevd det siste du nevner.
Hva jeg "babler" om?
Mener det jeg skrev er forståelig for de aller fleste. Litt underlig at innholdet ble for vanskelig tatt i betraktning den noe høye sigarføringen.
Spørsmålet var om du har opplevd at de ikke tåler andres meninger og blir aggressive, sletter deg på FB osv?
Ja takk, jeg kan da lese.
Spørsmålet mitt var retorisk i så måte. Dvs, siden du sannsynligvis ikke vet det, at svaret er gitt på forhånd.

Men om du skal ha det inn med teskje, så er svaret nei. Det har jeg ikke. Erfaringene mine med frp-folk er, som sagt, at de er svært enkle mennesker. De er også ofte ganske arrogant, kombinert med en generell liten forståelse av det de prater om. Den mest uhellige alliansen mulig siden nazi-sovjet pakten.

Det ideelle hadde vært om de som ikke vet hva de prater om hadde vært noe mer ydmyk ift dette. Men mange er dessverre ikke det.

Heldigvis har du i denne tråden overbevist meg om at du er et intellektuelt fyrtårn, med solide analyser og bred kunnskap, full av nyanser og nysgjerrighet.
Takk, da forstod du til slutt - med litt hjelp på veien.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Neptun skrev: lør jul 08, 2023 12:51 pm Denne tråden - som alle andre - motbeviser påstanden.
Den er en studie i personangrep - og ikke ett eneste relevant og saklig argument har fremkommet så langt. Som vanlig.

Jeg, derimot, omtaler saken og kommer til å fortsette med det. Har flere relevante eksempler hva som essensen i trådstarten..
- Trondheim er en by som har et veldig stort miljø av det jeg vil omtale som radikale sosialister. F.eks. Svartlamoen - som er bebodd av husokkupanter, noe de har gjort i 30 år. Her går fargene til antifa igjen overalt. De er voldelige om de føler for det. Kaster stein på folk de er uenige med og saboterer deres ytringer. Samme miljøet finner vi i nærheten - i UFFA huset. De driver i tillegg med tagging og hærverk av offentlig og privat eiendom.
Disse folkene har et utall av puber og cafèer der de praktiserer det motsatte av ytringsfrihet. F.eks. 3B i Midtbyen, pubene i Mellomveien og Innherredsveien.
Dette er steder du bør holde deg unna om du stemmer FrP, er vennlig innstilt til våre allierte og har et annet syn på Israel enn dem - om du vil ha helsa i behold.

Som seg hør og bør hater de rikinger, men har forventninger til at både de og "samfunnet" står på pinne for deres ve og vel. Selv er de utelukkende kviser på samfunnets ræv, totalt unyttige.

Litt morsomt å lese enkelte fremhever deres "kunnskapsnivå" om samfunnet :lol:
Avslørende for dem selv er det.
Hele premisset for tråden er et personangrep på venstresiden som en generaliseringen. Du lever ikke på noe moralsk høyborg her hvis det er det du tror, heller tvert imot.

Har du noen som helst dokumentasjon på dine påstander vedr. Svartlamoen m/ mer? Ett kjapt google søk fremstår å diskreditere omtrent alt du antyder.

Hansiso

Legg inn av Hansiso »

Neptun skrev: lør jul 08, 2023 10:52 am
Kul_Djevel skrev: lør jul 08, 2023 8:05 am
Neptun skrev: fre jul 07, 2023 11:53 pm

I vennekretsen så er det for det aller meste Høyre -og en del FrP-velgere. Vi tolererer hverandres meninger fullt ut og er spandable. Inviterer på middag, kjøper drinker, betaler taxi osv.
:lol: :lol: :lol:

Av mye vås man skal lese på FD så er kanskje dette noe av det mest idiotiske startinnlegget jeg har lest her inne noensinne :lol: :lol: :lol:

Du burde faktisk heller brukt fredagskvelden på byen og spandert pils på Frp-vennene dine og hørt de kakle istedenfor å bruke fredagskvelden på å dikte opp dette tullet :lol: :lol: :lol: Men du er ikke så verst på komedie og dette er komedie av beste sort og det er en grunn til at det er stor komedie og det er fordi du faktisk er helt seriøs når du dikter opp dette. Det er bare fantastisk morsomt å lese :lol: :lol:
De omtalte vet godt at dette er en presis beskrivelse av venstresiden dvs. hvordan de oppfører seg. Og nå forsøker de febrilsk å ta person, i stedet for å diskutere med gyldige argumenter.
Jeg skjønner ikke greia med stryke alle venstre-folk over en og samme kam. Jeg møter faktisk flere høyrefolk som går på person fremfor saken enn venstrefolk, og du er imponerende dobbeltmoralsk selv her.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Centrist skrev: lør jul 08, 2023 3:21 pm
Neptun skrev: lør jul 08, 2023 12:51 pm Denne tråden - som alle andre - motbeviser påstanden.
Den er en studie i personangrep - og ikke ett eneste relevant og saklig argument har fremkommet så langt. Som vanlig.

Jeg, derimot, omtaler saken og kommer til å fortsette med det. Har flere relevante eksempler hva som essensen i trådstarten..
- Trondheim er en by som har et veldig stort miljø av det jeg vil omtale som radikale sosialister. F.eks. Svartlamoen - som er bebodd av husokkupanter, noe de har gjort i 30 år. Her går fargene til antifa igjen overalt. De er voldelige om de føler for det. Kaster stein på folk de er uenige med og saboterer deres ytringer. Samme miljøet finner vi i nærheten - i UFFA huset. De driver i tillegg med tagging og hærverk av offentlig og privat eiendom.
Disse folkene har et utall av puber og cafèer der de praktiserer det motsatte av ytringsfrihet. F.eks. 3B i Midtbyen, pubene i Mellomveien og Innherredsveien.
Dette er steder du bør holde deg unna om du stemmer FrP, er vennlig innstilt til våre allierte og har et annet syn på Israel enn dem - om du vil ha helsa i behold.

Som seg hør og bør hater de rikinger, men har forventninger til at både de og "samfunnet" står på pinne for deres ve og vel. Selv er de utelukkende kviser på samfunnets ræv, totalt unyttige.

Litt morsomt å lese enkelte fremhever deres "kunnskapsnivå" om samfunnet :lol:
Avslørende for dem selv er det.
Hele premisset for tråden er et personangrep på venstresiden som en generaliseringen. Du lever ikke på noe moralsk høyborg her hvis det er det du tror, heller tvert imot.

Har du noen som helst dokumentasjon på dine påstander vedr. Svartlamoen m/ mer? Ett kjapt google søk fremstår å diskreditere omtrent alt du antyder.
Selv de aller mest tungneme har vel fått med seg mine flerfoldige presiseringer om hvem det gjelder.
Og det er ikke en generalisering av de fleste på venstresiden, men sosialister. De aller fleste er sosialdemokrater. Skal si du har tungt for det.

Når det gjelder et radikalt miljø som svartla'mon, så er det imponerende at du påstår deg å vite mer om noe jeg har flere tiår med nærhet til - og deres holdninger.
Et kjapt google søk var nok for deg. Undres på hva du fant der... Ikke noe om husokkupasjon og fysiske angrep på Sian i alle fall.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Neptun skrev: lør jul 08, 2023 3:38 pm Når det gjelder et radikalt miljø som svartla'mon, så er det imponerende at du påstår deg å vite mer om noe jeg har flere tiår med nærhet til - og deres holdninger.
Et kjapt google søk var nok for deg. Undres på hva du fant der... Ikke noe om husokkupasjon og fysiske angrep på Sian i alle fall.
Hvor har du det fra at jeg påstår å vite mer enn deg? Det eneste jeg etterlyser er faktiske kilder, statistikk og dokumentasjon. I mine øyne holder ikke personlig erfaring når det kommer til slike alvorlige påstander. Spesielt ikke når ett kjapt google søk kan antyde at denne personlige erfaringen er feil.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

fargerik skrev: lør jul 08, 2023 10:54 am Høyresiden er ond. Ferdig snakka.
Hva er da venstresiden?

Bør spedbarnsdrap tillates? https://www.dagbladet.no/kultur/boslash ... s/60156338

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Centrist skrev: lør jul 08, 2023 3:50 pm
Neptun skrev: lør jul 08, 2023 3:38 pm Når det gjelder et radikalt miljø som svartla'mon, så er det imponerende at du påstår deg å vite mer om noe jeg har flere tiår med nærhet til - og deres holdninger.
Et kjapt google søk var nok for deg. Undres på hva du fant der... Ikke noe om husokkupasjon og fysiske angrep på Sian i alle fall.
Hvor har du det fra at jeg påstår å vite mer enn deg? Det eneste jeg etterlyser er faktiske kilder, statistikk og dokumentasjon. I mine øyne holder ikke personlig erfaring når det kommer til slike alvorlige påstander. Spesielt ikke når ett kjapt google søk kan antyde at denne personlige erfaringen er feil.
Statistikk?
Faktiske kilder kan f.eks. være Adressa.no. Men ikke tro at jeg har tenkt å gjøre noen søk for deg.
Du avslører deg selv som en temmelig enkel person når du etterspør noe som det selvsagt ikke utarbeides statistikk på, bare fordi du ikke liker søkelyset på dine foretrukne.

Etterspør du statistikk om Blitz herjinger på 80 -og 90 tallet også? Det ville tydet på minimale kunnskaper om samfunnet og allment kjent historikk. Den "slimme" i tråden hadde sine "egne erfaringer" med FrP-velgere. Så verken deg eller noen andre kreve dokumentasjon av slike høyst subjektive erfaringer. (som selvsagt bare var noe tull som ble grepet i luften i mangel av argumenter). Jeg er ikke imponert.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Texas_John skrev: lør jul 08, 2023 3:58 pm
fargerik skrev: lør jul 08, 2023 10:54 am Høyresiden er ond. Ferdig snakka.
Hva er da venstresiden?

Bør spedbarnsdrap tillates? https://www.dagbladet.no/kultur/boslash ... s/60156338
Hva driver du med????
Hvorfor et debattinlegg i en debatt om abort som foregikk i 2016????
Fra en doktor i filosofi, av alle ting.......
Mistet det fullstendig i dag?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

fargerik skrev: lør jul 08, 2023 4:34 pm
Texas_John skrev: lør jul 08, 2023 3:58 pm
fargerik skrev: lør jul 08, 2023 10:54 am Høyresiden er ond. Ferdig snakka.
Hva er da venstresiden?

Bør spedbarnsdrap tillates? https://www.dagbladet.no/kultur/boslash ... s/60156338
Hva driver du med????
Hvorfor et debattinlegg i en debatt om abort som foregikk i 2016????
Fra en doktor i filosofi, av alle ting.......
Mistet det fullstendig i dag?
Ikke bare i dag.
Tror Texas_John mistet det for veldig lenge siden.
Evt noen mistet han i tidlig alder.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

fargerik skrev: lør jul 08, 2023 4:34 pm Hva driver du med????
Hvorfor et debattinlegg i en debatt om abort som foregikk i 2016????
Fra en doktor i filosofi, av alle ting.......
Mistet det fullstendig i dag?
Det er ikke filosofidoktoren som er problemet, det er kronikken han svarer på som er skrevet av en av venstresidas nåværende «store tenkere». Overskriften er retorisk, men den er ikke tatt ut av løse lufta. Jeg skjønner at det ble for komplisert.

Det er ingen ondskap i det å la folk beholde mest mulig av sin egen verdiskapning, og ellers ha minst mulig myndighetsinnblanding i folks liv.

ulefos

Legg inn av ulefos »

Neptun skrev: lør jul 08, 2023 12:51 pm
Centrist skrev: lør jul 08, 2023 11:50 am Det er unektelig fascinerende at vedkommende som troner alene på FD-toppen om å slenge ut bemerkninger til debattanter, være seg venstreside, voldsforherligende eller muslimkåt er den som starter denne tråden. Det er jo unektelig fascinerende, det er jo det.
Denne tråden - som alle andre - motbeviser påstanden.
Den er en studie i personangrep - og ikke ett eneste relevant og saklig argument har fremkommet så langt. Som vanlig.

Jeg, derimot, omtaler saken og kommer til å fortsette med det. Har flere relevante eksempler hva som essensen i trådstarten..
- Trondheim er en by som har et veldig stort miljø av det jeg vil omtale som radikale sosialister. F.eks. Svartlamoen - som er bebodd av husokkupanter, noe de har gjort i 30 år. Her går fargene til antifa igjen overalt. De er voldelige om de føler for det. Kaster stein på folk de er uenige med og saboterer deres ytringer. Samme miljøet finner vi i nærheten - i UFFA huset. De driver i tillegg med tagging og hærverk av offentlig og privat eiendom.
Disse folkene har et utall av puber og cafèer der de praktiserer det motsatte av ytringsfrihet. F.eks. 3B i Midtbyen, pubene i Mellomveien og Innherredsveien.
Dette er steder du bør holde deg unna om du stemmer FrP, er vennlig innstilt til våre allierte og har et annet syn på Israel enn dem - om du vil ha helsa i behold.

Som seg hør og bør hater de rikinger, men har forventninger til at både de og "samfunnet" står på pinne for deres ve og vel. Selv er de utelukkende kviser på samfunnets ræv, totalt unyttige.

Litt morsomt å lese enkelte fremhever deres "kunnskapsnivå" om samfunnet :lol:
Avslørende for dem selv er det.
hva syns du om ditt eget kunnskapsnivå?

ulefos

Legg inn av ulefos »

Neptun skrev: lør jul 08, 2023 11:22 am
Men SV velgere som evt. støtter Trump er nok temmelig sjelden kost ;)
av åpenbare grunner

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Jeg opplever at fordelingen av skrullinger og rasshøl når det gjelder hva slags parti de stemmer på eventuelt sympatiserer med samsvarer ganske bra med fordelingen av hva partiene får av stemmer ved valg, dog trekkes de på høyresiden gjerne mot FrP og de på venstresiden mot SV/Rødt.

Men så er det nok også slik at det er sånn halvveis sosialt akseptert å lese høyt fra Marx og synge internasjonalen, nok til at du kan finne en relativt bred gruppetilhørlighet på den kanten og fremdeles være blant "de snille". Kontrast med romerhilsen som definitivt ikke anses som noe "de snille" holder på med.

Litt logisk er det jo fordi sosialisme i utgangspunktet er en meget forlokkende utopi* der hvor ekstremvariantene på høyresiden er så definitivt dystopier.

*Som har blitt dystopisk alle ganger man har prøvd å innføre "proletariatets diktatur"...fordi diktaturer er noe dritt.

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Texas_John skrev: lør jul 08, 2023 3:58 pm
fargerik skrev: lør jul 08, 2023 10:54 am Høyresiden er ond. Ferdig snakka.
Hva er da venstresiden?

Bør spedbarnsdrap tillates? https://www.dagbladet.no/kultur/boslash ... s/60156338
#WhatAboutIsme i reneste form

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

feilpost

Brukeravatar
Omoikane
Innlegg: 485

Legg inn av Omoikane »

Zorbeltuss skrev: lør jul 08, 2023 6:57 pm Jeg opplever at fordelingen av skrullinger og rasshøl når det gjelder hva slags parti de stemmer på eventuelt sympatiserer med samsvarer ganske bra med fordelingen av hva partiene får av stemmer ved valg, dog trekkes de på høyresiden gjerne mot FrP og de på venstresiden mot SV/Rødt.

Men så er det nok også slik at det er sånn halvveis sosialt akseptert å lese høyt fra Marx og synge internasjonalen, nok til at du kan finne en relativt bred gruppetilhørlighet på den kanten og fremdeles være blant "de snille". Kontrast med romerhilsen som definitivt ikke anses som noe "de snille" holder på med.

Litt logisk er det jo fordi sosialisme i utgangspunktet er en meget forlokkende utopi* der hvor ekstremvariantene på høyresiden er så definitivt dystopier.

*Som har blitt dystopisk alle ganger man har prøvd å innføre "proletariatets diktatur"...fordi diktaturer er noe dritt.
Jeg tror at for de fleste er det enklere å akseptere gode hensikter i form av solidaritet og hjelp til de svakeste enn et verdigrunnlag som bygger på egoismen og survival og the fittest.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»