Venstresiden - gjerrige, tåler ikke andres meninger, aggressive

Svar
erdetslik

Re: Venstresiden - gjerrige, tåler ikke andres meninger, aggressive

Legg inn av erdetslik »

Zorbeltuss skrev: lør jul 08, 2023 6:57 pm Jeg opplever at fordelingen av skrullinger og rasshøl når det gjelder hva slags parti de stemmer på eventuelt sympatiserer med samsvarer ganske bra med fordelingen av hva partiene får av stemmer ved valg, dog trekkes de på høyresiden gjerne mot FrP og de på venstresiden mot SV/Rødt.

Men så er det nok også slik at det er sånn halvveis sosialt akseptert å lese høyt fra Marx og synge internasjonalen, nok til at du kan finne en relativt bred gruppetilhørlighet på den kanten og fremdeles være blant "de snille". Kontrast med romerhilsen som definitivt ikke anses som noe "de snille" holder på med.

Litt logisk er det jo fordi sosialisme i utgangspunktet er en meget forlokkende utopi* der hvor ekstremvariantene på høyresiden er så definitivt dystopier.

*Som har blitt dystopisk alle ganger man har prøvd å innføre "proletariatets diktatur"...fordi diktaturer er noe dritt.
Min erfaring i livet er veldig enkel = det finnes drittsekker og hyggelige mennesker i alle leire.
Men der jeg har møtt flest drittsekker og minst inkluderende er blant AP-tilhengere som tror de er bedre mennesker enn andre - av en eller annen grunn.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Borealis88 skrev: lør jul 08, 2023 7:04 pm #WhatAboutIsme i reneste form
Nei, på ingen måte. Det blir som å si at demokrati er en dårlig styreform. Det er ikke whataboutisme å da stille spørsmålet; men hva er da de andre alternativene

Brukeravatar
NiGoZeroIchi
Innlegg: 422

Legg inn av NiGoZeroIchi »

Neptun skrev: fre jul 07, 2023 11:53 pm Med venstresiden tenker jeg først og fremst på SV -og Rødt-velgere samt en del AP-velgere. Men i hovedregel ikke AP-velgere.

I vennekretsen så er det for det aller meste Høyre -og en del FrP-velgere. Vi tolererer hverandres meninger fullt ut og er spandable. Inviterer på middag, kjøper drinker, betaler taxi osv.
Samme på min arbeidsplass. Det er en klar overvekt av personer som sympatiserer med borgerlig side så langt jeg har oppfattet ut av deres meninger. Men ikke alle - og allerede her kommer den fundamentale forskjellen i væremåte til syne på samme måte som hos mer perifere bekjentskaper og Facebook-venner.
(Ytre)venstresiden tåler ikke andre meninger, spesielt ikke angående USA, Vesten og Israel. Og de er sinte på NATO. (smart i disse tider)
Trump er djevelen selv for dem, langt farligere og verre enn diktatorer med fingeren på atomknappen - som Putin, Xi Jinping og Kim Jong-un.
Borgerlige velgere foretrekker i liten grad Trump, men ser ikke på han som verre enn psykopatiske dikatorer uten respekt for menneskeliv. Og kan alltid diskutere politiske preferanser. De hisser seg ikke opp om noen viser radikale venstreside tendenser. Er heller overbærende med dem.

Men venstresiden blir bestandig opphisset og aggressive i diskusjoner, tåler ikke at noen er positive til Israel. Da slettes de tvert som venn på FB. Slik oppfører aldri borgerlige seg!
SV-velgere er aldri rause og spandable (det er andres ansvar), men de er veldig rause med andres penger når det gjelder bistand og migrasjon.
Aldri opplevd at de inviterer på middag eller at de er spandable på byen. Ser man til utesteder/puber som er tilholdssted for venstreradikale (flere slike i Trondheim), så er de direkte truende og viser voldelige tendenser om man stemmer FrP og er i mot innvandring. De er rett og slett lite trivelig selskap som kun har vondt å si om folk som har gjort suksess etter langt slit for å komme dit de er...
- Men du verden de har forventninger til at både de og samfunnet punger ut til dem og alle som ikke fikser ting selv. Stemmer veldig godt med erfaringer med dem på FD også.
Om alt lukter dritt, bør man starte med å vaske sin egen bart...

Dersom man har en "generelle oppfatning" om at mennesker på "den politiske xyz-siden" (eller en annen gruppe man selv ikke tilhører) er noen ufyselige slasker, kan man kanskje begynne med å vurdere om litt av ufyseligheten ligger i egen oppfatning eller hvordan man selv oppfører seg overfor dem...

bennetcerf

Legg inn av bennetcerf »

-Aldri opplevd at de inviterer på middag eller at de er spandable på byen. -

Artig lol. Har du selv invitert noen gang, altså noen fra den andre siden?

Selv synes jeg mangfold er viktig når man inviterer til middag/fest. Blir litt kjedelig viss alle stemmer Høyre - eller motsatt!

Frode57
Innlegg: 1269

Legg inn av Frode57 »

Du forteller litt om hva som kjennetegner velgerne fra ulike partier, nemlig deres inntekter.

Høyre og Frp folk er rikere og tror seg rikere. Tror også at de ikke trenger velferdsstaten like mye som andre. De har råd til å spandere og skaffe seg omgangsvenner.

Så kan tilbakeslaget for Høyre og Frp velgeren komme når Nav blir løsningen. Da blir realitetsorienteringen og finne ny sannhet trolig påtrengende. Mange vil måtte finne psykiatere og innse hvor dumt det var å rakke ned på den velferdsstat de da vil måtte ty til.

Saint

Legg inn av Saint »

kytec skrev: lør jul 08, 2023 12:31 am
Neptun skrev: lør jul 08, 2023 12:21 am
kytec skrev: lør jul 08, 2023 12:14 am

Tenker spesielt på en bruker, sint som et lemmen i 80% av innleggene sine, sikkert sint på verden.

Generelt så er det riktig at venstresiden er mer sinte, bruke stygge kallenavn og merkelapper oftere og er mer oppfarende av seg, de har rett og slett ikke harmoni i livet.
Ja, et typisk eksempel på hva jeg mener. Men de er flere i dette vesle forumet.
Masse kallenavn. "Ytre høyre" om alle de er uenig med er en gjenganger. Veldig aggressive.
Ytre høyre er jo det som blir strødd rundt mest, dempet seg litt på rasist føler jeg.
Når de grynter "rasist" så kan du jo spørre om de mener at hvite er en rase av rasister, som jo er rasisme, og forhøre de grundig om de ikke er rasister. Når de synes islam er fantastisk, så kan du også spørre hvorfor de forsvarer pedofili, og om ikke barnevernet burde ta seg en tur om de har små barn og de står for det der. Det mener jeg faktisk, å fronte pedofili gjør at jeg er i tvil om du er egnet som forelder.

Så jeg pleier å jekke ned sånne drittsekker ganske raskt. De er ikke ute etter å stå for det som er rett men å smøre sitt eget ego og føle seg bedre enn andre, de er så høye på sin egen moralske fortreffelighet at å la de få smake sin egen medisin er det beste du kan gjøre for dem. Gi de inn til de finner ut at det er best å holde seg langt unna, som er akuratt det jeg vil.

Husk at alt dette egentlig handler om, er å ha det moralske overtaket.

Ang. islam og pedofili, her er 3 videoer om det emnet for de som vil lære:
https://youtu.be/ZPFxpAtK3-4
https://youtu.be/cBF6sc9zXUg
https://youtu.be/g_RAlYAKMqM

Saint

Legg inn av Saint »

Neptun skrev: lør jul 08, 2023 12:51 pm
Centrist skrev: lør jul 08, 2023 11:50 am Det er unektelig fascinerende at vedkommende som troner alene på FD-toppen om å slenge ut bemerkninger til debattanter, være seg venstreside, voldsforherligende eller muslimkåt er den som starter denne tråden. Det er jo unektelig fascinerende, det er jo det.
Denne tråden - som alle andre - motbeviser påstanden.
Den er en studie i personangrep - og ikke ett eneste relevant og saklig argument har fremkommet så langt. Som vanlig.

Jeg, derimot, omtaler saken og kommer til å fortsette med det. Har flere relevante eksempler hva som essensen i trådstarten..
- Trondheim er en by som har et veldig stort miljø av det jeg vil omtale som radikale sosialister. F.eks. Svartlamoen - som er bebodd av husokkupanter, noe de har gjort i 30 år. Her går fargene til antifa igjen overalt. De er voldelige om de føler for det. Kaster stein på folk de er uenige med og saboterer deres ytringer. Samme miljøet finner vi i nærheten - i UFFA huset. De driver i tillegg med tagging og hærverk av offentlig og privat eiendom.
Disse folkene har et utall av puber og cafèer der de praktiserer det motsatte av ytringsfrihet. F.eks. 3B i Midtbyen, pubene i Mellomveien og Innherredsveien.
Dette er steder du bør holde deg unna om du stemmer FrP, er vennlig innstilt til våre allierte og har et annet syn på Israel enn dem - om du vil ha helsa i behold.

Som seg hør og bør hater de rikinger, men har forventninger til at både de og "samfunnet" står på pinne for deres ve og vel. Selv er de utelukkende kviser på samfunnets ræv, totalt unyttige.

Litt morsomt å lese enkelte fremhever deres "kunnskapsnivå" om samfunnet :lol:
Avslørende for dem selv er det.
Israel ja, morsomt at de støtter folkemord på jøder for at palestinere "skal ha sitt eget land" (hva muslimsk styre i Israel vil bety for jødene kan de interesserte lese om selv), men samtidig som de er så optatt av at palestinere skal ha Israel, så er de like opptatt av at muslimer skal kolonisere Norge. Støtter du ikke islamsk kolonisering av Norge, ja da er du rasist. Du er altså rasist om du er mot folkemord på nordmenn, som er akuratt hva de driver med, og hva islam står for etter koranen vers 9:111, 9:29, 9:5, 5:33 etc.

Nordmenn er forhatt pga sin kristne historie. Dyrk satan og stå for pedofili, ja da elsker de deg. "allah" betyr forøvrig "guden", og var en av titlene på måneguden hubal, også kalt baal (et annet navn for satan), islam har ingenting med bibelens Gud å gjøre.

De som kjenner bibelen og hva den sier om endetiden vet at Gud ga landet Israel til jødene, og jødene er fortsatt hans folk selv om de er frafalne. Etter at kirken hentes ut av denne verden, vil Gud snu jødene tilbake til seg. Se f.eks Esekiel 36 og Romerbrevet 11.

Noen profetier om dette:



Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Kul_Djevel skrev: lør jul 08, 2023 8:05 am
Neptun skrev: fre jul 07, 2023 11:53 pm
I vennekretsen så er det for det aller meste Høyre -og en del FrP-velgere. Vi tolererer hverandres meninger fullt ut og er spandable. Inviterer på middag, kjøper drinker, betaler taxi osv.
:lol: :lol: :lol:

Av mye vås man skal lese på FD så er kanskje dette noe av det mest idiotiske startinnlegget jeg har lest her inne noensinne :lol: :lol: :lol:

Du burde faktisk heller brukt fredagskvelden på byen og spandert pils på Frp-vennene dine og hørt de kakle istedenfor å bruke fredagskvelden på å dikte opp dette tullet :lol: :lol: :lol: Men du er ikke så verst på komedie og dette er komedie av beste sort og det er en grunn til at det er stor komedie og det er fordi du faktisk er helt seriøs når du dikter opp dette. Det er bare fantastisk morsomt å lese :lol: :lol:
Det ha'kke vært så ofte du og jeg har vært enige, djevel, men hadde jeg hatt en tommel nå, skulle du fått den!

Mvh

BE
som ikke er djevledyrker, men likevel

P. S. Da jeg gikk på en folkehøgskole på 70- tallet, gikk det en islending der - en solid og kraftig fyr, med krusete/krøllete hår på hodet. En dag hadde han lagt seg nedpå etter middagen og sovna. Da han våkna på kveldinga, kikka han på klokka - med 12-timersvisning - og så at den var 2 minutter over åtte. Panikken tok ham da han kom på at undervisninga om morran begynte - nettopp klokka åtte - og han treiv til seg penn og notisblokk og løp til undervisningsbygget - der inngangsdøra selvfølgelig var låst, kveld som det jo var.

Resten av oss satt intetandende i peisestua og drakk kaffe. En viss bestyrtelse vakte det da islendingen kom ramlende inn døra, så alt folket - før sammenhengen gikk opp for ham, og han utbrøt:

"Djøfulinn heilvitis!!!"

Villa23
Innlegg: 76

Legg inn av Villa23 »

Så venstresiden er ikke Venstre? Har stemt på høyresiden jeg, i den perioden gikk jeg på privatskole og ble ikke invitert på en eneste hjemmefest. Dem trodde sikkert jeg bare stemmer sosialistiskt.

Villa23
Innlegg: 76

Legg inn av Villa23 »

Partiet Venstre forøvrig, er jo nærmest anti-statlig.

Villa23
Innlegg: 76

Legg inn av Villa23 »

Kan ha sammenheng med at jeg aldri har valgt pariter, som andre velger mellom apple eller microsoft aksjer.

Villa23
Innlegg: 76

Legg inn av Villa23 »

Hva jeg stemmer skal vell strengt talt ikke ha så stor betydning, det er jo mandatfordelingen som avgjør hvilket parti som får makt på stortinget. Dette skal jo være hemmelig, og være personlig. Men ettersom det virker å ha så mye å si, vurderer jeg nesten å stemme NKP, fordi partiet Rødt(tidligere AKP) er så store som dem er og for å få frem en motpart vurderer jeg å stemme NKP. Ikke bare for en annen ordlyd, men også utskiftninger internt i både H/AP.

Når en borgelig regjering kommer til makten, så forventer jeg en annen retning. Som økt privatisering og lavere skattenivå. Her synes jeg Erna har mislyktes. I tillegg ha de vært for kritiske ovenfor trygdede og folk som mottar sosial stønad. Private selskaper er hele tiden er avhengig av omsetning, og om de fjerner de sosiale ytelsene folk mottar og som blir brukt - vil omsetningen falle.

Et annet eksempel er NRK-lisensen som er fjernet, men er i stedet blitt statsfinansiert gjennom skatter/avgifter. Det betyr ikke at NRK-lisensen er fjernet, slik at vi selv velger å betale for å se på NRK. NRK forblir likevel en utgift, noe som gjør at de ikke kan sette ned det høye skattenivået ettersom NRK må finansieres gjennom statsbudsjettet.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1737

Legg inn av JauKaninen »

Folk langt ute på venstresiden er ubehagelige å ha med å gjøre ja. De som er veldig langt til høyre blir mer klovner og folk man ikke tar seriøst.

Villa23
Innlegg: 76

Legg inn av Villa23 »

Er klovnene på den blå-siden? Er ikke dem tidligere Selvstendighetspartiet/Prinsepartiet, de røde? Og Unionspartiet de blåe?

Villa23
Innlegg: 76

Legg inn av Villa23 »

NKP er vell røde og blåe i logoen. Rødt er røde. Så har både Venstre og Høyre en oransje farge i websiden deres og ulike valgprogram. INP er oransje. Dem og KP er vell blåe. L og FRP er lilla.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1737

Legg inn av JauKaninen »

Mange på venstresiden er ubehagelige mennesker å ha med å gjøre. Som tar det som et person angrep på seg selv hvis du har andre meninger enn dem om Israel/Palestina, skattepolitikk, hvor mange mennesker som skal få komme inn fra Afrika og Midtøsten (helst bare derfra). Penger i fond er fy fy, det er for griske rikfolk.

Frode57
Innlegg: 1269

Legg inn av Frode57 »

I Norge så er de gjerrige . De skulle gjøre det til vanlige folk tur men har heller gått etter alt og alle.

Det er en latterlig regjering.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»