Innvandringsstopp - Ola Svenneby / Høyre

Svar
William_S

Re: Innvandringsstopp - Ola Svenneby / Høyre

Legg inn av William_S »

Å bare gulpe opp innvandringsstopp som et magisk svar på alle problemer er bare håpløs dårlig populisme. Et par oppslag om en ungdom som nekter å håndhilse så bare kommer han med dette. Om man ser bort fra ukrainske flyktninger kom det knapt noen her i fjor. Men kan jo tenkes han vil forsøke å få et par Frp velgere over med utspillet.

Pernille

Legg inn av Pernille »

William_S skrev: ons jul 19, 2023 8:56 pm Å bare gulpe opp innvandringsstopp som et magisk svar på alle problemer er bare håpløs dårlig populisme.
Å bare kalle noe for populisme er som regel et uttrykk for at man ikke har noen gode motargumenter, men du må gjerne forsøke å motbevise dette. Hva mener du ville vært en bedre løsning?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

William_S skrev: ons jul 19, 2023 8:56 pm Å bare gulpe opp innvandringsstopp som et magisk svar på alle problemer er bare håpløs dårlig populisme.
For at det skal være populisme, så må det vel appellere til folket. Tror du det gjør det?

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

Salihovic91 skrev: lør jul 08, 2023 2:09 pm For en nepe han her er. Det er så fremmedfiendtlig at man lurer på om han er kompis med Lysglimt. Det er så vanvittig spinnvilt å bare uttale det han har gjort her
Fremmedfiendtlig ? ? ? Jeg lurer ofte på hvem som er mest fremmedfiendtlige av de som har bodd og levd i Norge i flere generasjoner, eller de som kommer hit av forskjellige grunner - spesielt de som mener Norge er et møkkaland . . . . . . .

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

erdetslik skrev: tor jul 20, 2023 1:08 pm
Salihovic91 skrev: lør jul 08, 2023 2:09 pm For en nepe han her er. Det er så fremmedfiendtlig at man lurer på om han er kompis med Lysglimt. Det er så vanvittig spinnvilt å bare uttale det han har gjort her
Fremmedfiendtlig ? ? ? Jeg lurer ofte på hvem som er mest fremmedfiendtlige av de som har bodd og levd i Norge i flere generasjoner, eller de som kommer hit av forskjellige grunner - spesielt de som mener Norge er et møkkaland . . . . . . .
Er det mange som mener Norge er et møkkaland?
Alle som er norske statsborgere, med skjeve øyne, mørkere hud eller etnisk norske, har lov å kalle landet et nisseland når vi er et nisseland fra tid til annen. Å mene at bare etnisk norske statsborgere kan si dette, er jo hykleri.

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

LANISTA skrev: tor jul 20, 2023 2:20 pm
erdetslik skrev: tor jul 20, 2023 1:08 pm
Salihovic91 skrev: lør jul 08, 2023 2:09 pm For en nepe han her er. Det er så fremmedfiendtlig at man lurer på om han er kompis med Lysglimt. Det er så vanvittig spinnvilt å bare uttale det han har gjort her
Fremmedfiendtlig ? ? ? Jeg lurer ofte på hvem som er mest fremmedfiendtlige av de som har bodd og levd i Norge i flere generasjoner, eller de som kommer hit av forskjellige grunner - spesielt de som mener Norge er et møkkaland . . . . . . .
Er det mange som mener Norge er et møkkaland?
Alle som er norske statsborgere, med skjeve øyne, mørkere hud eller etnisk norske, har lov å kalle landet et nisseland når vi er et nisseland fra tid til annen. Å mene at bare etnisk norske statsborgere kan si dette, er jo hykleri.
Nå er det mange nyanser i dette - det du kaller hykleri har du selv definert - er dine egne slutninger.
Du er neppe interessert i å forstå hva jeg mener

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

erdetslik skrev: tor jul 20, 2023 10:14 pm
LANISTA skrev: tor jul 20, 2023 2:20 pm
erdetslik skrev: tor jul 20, 2023 1:08 pm
Fremmedfiendtlig ? ? ? Jeg lurer ofte på hvem som er mest fremmedfiendtlige av de som har bodd og levd i Norge i flere generasjoner, eller de som kommer hit av forskjellige grunner - spesielt de som mener Norge er et møkkaland . . . . . . .
Er det mange som mener Norge er et møkkaland?
Alle som er norske statsborgere, med skjeve øyne, mørkere hud eller etnisk norske, har lov å kalle landet et nisseland når vi er et nisseland fra tid til annen. Å mene at bare etnisk norske statsborgere kan si dette, er jo hykleri.
Nå er det mange nyanser i dette - det du kaller hykleri har du selv definert - er dine egne slutninger.
Du er neppe interessert i å forstå hva jeg mener
Jo. Prøv. Som man sier i den gamle storheten. men nå pulveriserte USA: Try me.

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

LANISTA skrev: fre jul 21, 2023 7:20 am
erdetslik skrev: tor jul 20, 2023 10:14 pm
LANISTA skrev: tor jul 20, 2023 2:20 pm

Er det mange som mener Norge er et møkkaland?
Alle som er norske statsborgere, med skjeve øyne, mørkere hud eller etnisk norske, har lov å kalle landet et nisseland når vi er et nisseland fra tid til annen. Å mene at bare etnisk norske statsborgere kan si dette, er jo hykleri.
Nå er det mange nyanser i dette - det du kaller hykleri har du selv definert - er dine egne slutninger.
Du er neppe interessert i å forstå hva jeg mener
Jo. Prøv. Som man sier i den gamle storheten. men nå pulveriserte USA: Try me.
Helt uinteressant. Din uttalelse "den gamle storheten. men nå pulveriserte USA." viser det meste om ikke alt, om dine holdninger.
Og det er vel bl. a. fordi jeg ikke forstår hvorfor det er så viktig å karakterisere USA som "pulverisert". Men det viser ditt syn på USA og din ønskedrøm om USA (og kanskje det meste av den vestlige verden).
USA som samfunn, har en forholdsvis kort historisk bakgrunn med og en smeltedigel av forskjellige nasjoner verden over. Men er fremdeles framoverlent når det gjelder teknisk utvikling. Tekniske framskritt har vært viktig i USA's raske utvikling fra å være et kontinenent fullt av fattige innvandrere til å bli en mektig nasjon med høy teknologisk utvikling som også resten av verden har hatt stor glede av i mange, mange 10-år.
For oss, på denne siden av Donau, kan jo være glade for at tidligere erobrere ikke klarte å komme seg over denne "store" / brede elven.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

erdetslik skrev: fre jul 21, 2023 9:03 am
LANISTA skrev: fre jul 21, 2023 7:20 am
erdetslik skrev: tor jul 20, 2023 10:14 pm
Nå er det mange nyanser i dette - det du kaller hykleri har du selv definert - er dine egne slutninger.
Du er neppe interessert i å forstå hva jeg mener
Jo. Prøv. Som man sier i den gamle storheten. men nå pulveriserte USA: Try me.
Helt uinteressant. Din uttalelse "den gamle storheten. men nå pulveriserte USA." viser det meste om ikke alt, om dine holdninger.
Og det er vel bl. a. fordi jeg ikke forstår hvorfor det er så viktig å karakterisere USA som "pulverisert". Men det viser ditt syn på USA og din ønskedrøm om USA (og kanskje det meste av den vestlige verden).
USA som samfunn, har en forholdsvis kort historisk bakgrunn med og en smeltedigel av forskjellige nasjoner verden over. Men er fremdeles framoverlent når det gjelder teknisk utvikling. Tekniske framskritt har vært viktig i USA's raske utvikling fra å være et kontinenent fullt av fattige innvandrere til å bli en mektig nasjon med høy teknologisk utvikling som også resten av verden har hatt stor glede av i mange, mange 10-år.
For oss, på denne siden av Donau, kan jo være glade for at tidligere erobrere ikke klarte å komme seg over denne "store" / brede elven.
Da kan du umulig ha fått med deg at jeg ved flere anledninger har avslørt at jeg er født i USA og bodde der i mine syv første år. Jeg har rett til å være oppgitt over dagens tilstand i USA. Folk flest går rundt og mistror hverandre på et nivå som kan minne om tiden før den amerikanske borgerkrigen.
Jeg er allikevel stolt over å være halvt amerikansk.

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

Centrist skrev: lør jul 08, 2023 12:36 pm https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/mQE4O1/leder-av-unge-hoeyre-ber-om-innvandringsstopp-vi-faar-et-samfunn-som-kommer-til-aa-falle-fra-hverandre

Ola Svenneby, leder av Unge Høyre, vil jobbe for å få med ungdomspartiet og moderpartiet med på at:
Antall kvoteflyktninger skal settes til null, Norge skal gå bort fra dagens asylsystem og begrense familiegjenforening.

Dette er utvilsomt et radikalt forslag sett utifra både dagens praksis og hva Høyre ønsker. Man kan godt diskutere forslaget, og det er klart at enkelte på FD vil støtte han.

Jeg kjøper derimot ikke argumentet om at samfunnet er i ferd med å falle sammen hvis ikke. Det fremstår i større grad fryktpropaganda enn en reell vurdering, og noe som man burde holde seg unna.

Det er også interessant i et juridisk perspektiv. Man har en menneskerett å søke asyl. Hvis man så søker til et land hvor praksisen er at man uansett situasjon skal avslå søknaden, er vel ikke dette en reell rett? Det høres ut som er på kant av menneskerettighetene ihvertfall.
Høres fornuftig ut, det der. Pussig at det først dukker opp nå???? Det tyter jo allerede der jeg bor i "Lille Dubay"

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7840

Legg inn av Big George »

Rare greier...tyske industriherrer ba Merkel om en million utlendinger for å opprettholde arbeidstokken i Tyskland. Eldrebølgen hadde også nådd dit og for å holde industrien på ønsket nivå måtte man ha innvandrere.

Mulig vi skulle stilt mer krav til innvandrere om å arbeide og da heller tatt inn flere.
Har du reist 500 mil fra Afrika klarer du å arbeide i stedet for å heve trygd.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Trist at det fremedeles finnes noen som tror på den innvandringsliberale løgnen om at innvandring er løsningen på eldrebølgen.

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

Texas_John skrev: lør jul 08, 2023 12:43 pm
Centrist skrev: lør jul 08, 2023 12:36 pm https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/mQE4O1/leder-av-unge-hoeyre-ber-om-innvandringsstopp-vi-faar-et-samfunn-som-kommer-til-aa-falle-fra-hverandre

Ola Svenneby, leder av Unge Høyre, vil jobbe for å få med ungdomspartiet og moderpartiet med på at:
Antall kvoteflyktninger skal settes til null, Norge skal gå bort fra dagens asylsystem og begrense familiegjenforening.

Dette er utvilsomt et radikalt forslag sett utifra både dagens praksis og hva Høyre ønsker. Man kan godt diskutere forslaget, og det er klart at enkelte på FD vil støtte han.

Jeg kjøper derimot ikke argumentet om at samfunnet er i ferd med å falle sammen hvis ikke. Det fremstår i større grad fryktpropaganda enn en reell vurdering, og noe som man burde holde seg unna.

Det er også interessant i et juridisk perspektiv. Man har en menneskerett å søke asyl. Hvis man så søker til et land hvor praksisen er at man uansett situasjon skal avslå søknaden, er vel ikke dette en reell rett? Det høres ut som er på kant av menneskerettighetene ihvertfall.
Hvorfor skal en regel som kanskje gav mening på 1940-tallet da den ble innført være bestemmende for at Norge i dag og i fremtiden hvert eneste år plikter å ta imot titusenvis av migranter fra hele verden?

Hva med menneskerettighetene til etniske nordmenn til å få bo i fred i sitt eget land?
...det er et poeng...for å få fred i sitt eget land, gir politikerene fanden i. Bare siden 1980 tallet er uro, kriminalitet, ungdomsgjenger av arbeidsløse individer etc bare økt ,år for år. I politikken øker andelen av innvandrere på tinget...ser man ikke hvor det bærer hen?. Steder som da var fredlige , er blitt rene "Abaduba"
rett ut...jeg liker ikke trenden over hodet. Å hjelpe et tak i katastrofer og hjelp er selvfølge, men som det tures fram i dag er det mot undergangen. Greina vi sitter på, er i ferd med å knekke....

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

Centrist skrev: lør jul 08, 2023 5:20 pm
Texas_John skrev: lør jul 08, 2023 5:10 pm Hvorfor mener trådstarter at retten borgere i andre land eventuelt har til å asyl i Norge skal gå foran etniske nordmenns grunnleggende rett til sitt eget land?
Mitt behov for å besvare åpenbare stråmenn er svært lav, men vi kan gi det ett forsøk. Spørsmålet ditt er helt merkelig oppkonstruert. Hvor har jeg skrevet det? Og hvilken rett har etniske nordmenn til "sitt eget land"? Det synes helt absurd å tro at utelukkende fordi en nordmann er født i Norge, har vedkommende rett til eget land, hva nå enn det betyr.

Hvis så skulle være interessant:
Mitt syn i innvandringsdebatten er at den må være restriktiv gitt verdensorden per nå. En (for) liberal innvandringspolitikk, være det spesifikt flytkningspolitikk eller arbeidsinnvandring, vil føre til konsekvenser som man ser i bla. deler av Oslo Øst og deler av Sverige. Det er naturligvis ikke ønskelig.

Når det er sagt, i en optimal verdensorden finner jeg konstruksjonen grenser og dens naturlige restriktive ide, tåpelig. Man vil med all sannsynlighet aldri nå det punktet, men frie grenser i en mer stabil verdensorden burde være en ide flere støtter.
Tiden er for lengst passert for å ha lås på kjøleskapdøra........

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

Pernille skrev: tir jul 18, 2023 1:22 pm
Guttorm123 skrev: tir jul 18, 2023 12:52 pm
Pernille skrev: tir jul 18, 2023 12:25 pm Svenneby står fjellstøtt i stormen fra vest som til nå ikke har kommet med noe særlig annet enn det samme drøvtygde oppgulpet som de kommet med de siste 30 årene. Dette er så bra argumentert at jeg nesten skulle tro jeg hadde skrevet det selv. Hvis dette blir Høyres politikk fremover så lover det godt for Norge.

https://aftenposten.no/meninger/debatt/i/y6p5Mr/jo-utenforskap-gjoer-at-samfunn-kan-falle-fra-hverandre
Fabian Stang om innvandringsstopp-forslag: − Må kunne ta diskusjonen:

Høyre-profilen Fabian Stang mener det er på tide å tørre å diskutere utfordringer knyttet til innvandring. – Vi har vært politisk korrekte altfor lenge, og sagt at dette skal gå fint, sier Stang til VG.

Den tidligere Oslo-ordføreren har fått med seg utspillet til Unge Høyre-leder Ola Svenneby i Aftenposten, der han foreslo en full innvandringsstopp.

«Når vi nå, nesten daglig, opplever at innvandrere er sterkt representert i uro og kriminalitet, må vi tåle Svennebys spørsmål om vi må fokusere på integrering, før vi prøver å redde flere av de hundrevis millioner mennesker som lider i verden?» skrev Stang.

«Tanken er ikke ny og FrP skal ha honnør for å ha satt saken på dagsorden lenge», la han til.

En oppgitt Stang presiserer overfor VG at han i utgangspunktet er liberal.

– Innlegget er et utrykk for at jeg er på vei til å gi opp min liberale linje, sier Stang.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/EQ2WA3/fabian-stang-om-innvandringsstopp
Godt å se at Svenneby får støtte. Her er også en fantastisk kronikk fra Minerva: https://www.minerva.no/innvandring-integrering-segreger/det-handler-om-innvandring-ikke-om-integrering/429299 (som jeg ser nå har blitt en betalingsartikkel, men Kjetil Rolness har kommentert den her: https://www.facebook.com/kjetil.rolness/posts/pfbid02G8gx4VoU7nwL87frZznmQSsCwK7armhHXeaj88isLh16sExokBkMk6yceFEXPWxVl)

Jeg stusser forresten på setningen til Stang om å være liberal. Siden når ble det liberalt å slippe inn millioner på millioner av innvandrere fra noen av de minst liberale landene i verden? Det høres ut som verdens dummeste standpunkt og politikk. Noe det jo selvsagt også er.
Vi er Ola Dunk..intet annet. Med nisselue og det hele....Sogar tror vi på julenissen også, får så å få et oppvåkingsfjes, når vi ser det er ikke julenisseni det hele tatt, men da er det for sent. Hva var den "Trojanske hest"? Ser noen likheten i europ a i dag??

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Støtter han fullt ut, vi kan ikke ta i mot flere nå. Det kommer 1000 ukrainere i uka. De må integreres. Vi må ha innvandring stopp nå.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7840

Legg inn av Big George »

Det var mer utenlandsk innslag i vikingskipene enn i det moderne norske samfunnet.
Det sier en del om innavl-tilhengerne på høyresiden i norsk politikk.

Bantor
Innlegg: 1173

Legg inn av Bantor »

I vikingtiden levde nordmenn i en klankultur. Derfor var det ikke noe problem.

Så fjernet vi klankulturen fra samfunnet. Det førte til frihet for individet, og økonomisk fremgang.

Det er en rekke problemer med å importere folk som lever i klankultur.

Og det er ikke nordmenn på høyresiden, som er årsaken til at vi bør forby ekteskap mellom søskenbarn.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7840

Legg inn av Big George »

For å ta punktet om giftemål mellom søskenbarn

I mange kulturer er ikke "fettere og kusiner" det vi forbinder det med, men langt fjernere hvis de i det hele
tatt er i slekt med hverandre.
Men jeg støtter forbud mpt ekteskap mellom fetter og kusiner.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»