Fryktelig analyse for Ukraina fra CNN

Svar
Frode57
Innlegg: 1269

Fryktelig analyse for Ukraina fra CNN

Legg inn av Frode57 »

Det må trolig sendes inn F16 og angrepshelikoptre for å få en Ukrainsk seier i Ukraina.

https://www.cnn.com/2023/07/29/europe/ukraine-counteroffensive-south-push-intl/index.html

Frode57
Innlegg: 1269

Legg inn av Frode57 »

https://www.cnn.com/2023/07/29/europe/ukraine-counteroffensive-south-push-intl/index.html

Det er litt lettere å være oss som er redd for Atomkrig men leit for de som vil ha en billig hverdag. For krig er dyrt.Det betyr høyere skatter for oss i vesten. Vi har ikke utsikt til å få dekt de utgifter som denne krigen gir oss. Norge taper penger på at oljeprisen og gassprisene er presset ned i og med at de har fått makspris.

Så har Høyre til og med innrømmet at det må høyere skatter inn. Krig er forferdelig for de som er innblandet i den. I Danmark har de tatt en fridag, store bededag og vil fjerne en pensjon til fordel for en dårligere.

Inflasjon er med å svekke kjøpekraften .

Krigen kan vinnes men da må Nato være ærlig i sin støtte til Ukraina. Da er norske F35 en del av løsningen.

Frode57
Innlegg: 1269

Legg inn av Frode57 »

Av historikere blir økte skatter kalt for BRANNSKATT. Alternativet var at folk fikk brent sine hjem.
Nå ser vi at mange Oligarker har rømt. Vi som kan historien om redere og andre som har stukket unna rikdommer etterhvert blir innhentet av staten , skattevesenet.

Krig betyr inflasjon og dyrtid. Varemangel blir forsøkt kompensert med høyere pris på varer. I 1973 fikk vi oljesjokk og fikk rasjoneringkort. Det gikk fort over.
Norge har også hatt pris og lønnsstopp under AP.

Når vi nå taper krigen i Ukraina så må vi ut med enda mer penger. Ukraina og Stoltenberg lot seg lure av Russland sin krigshistorie. I Kerry helter stil så gikk tilsynelatende den private hær mot Kreml.
Lille Napoleon øynet seier.

Var å så filmen Oppenheimer i dag. Gå å se den.
Mest sannsynlig blir det atomkrig.

Det skal Stoltenberg ha mye av ansvaret for.

Se filmen og forstå hvorfor det vil gå galt.

Tørk av dere hovmodet. Døden er ikke pen for noen
CNN sier sannheten.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

En dag vil russerne snu seg mot Putin.
Droner inn i Moskva vil påvirke innbyggerne.
Nå har krigen kommet hjem til russerne.

Jobs
Innlegg: 456

Legg inn av Jobs »

Når vi nå taper krigen i Ukraina så må vi ut med enda mer penger. Ukraina og Stoltenberg lot seg lure av Russland sin krigshistorie. I Kerry helter stil så gikk tilsynelatende den private hær mot Kreml.
Lille Napoleon øynet seier.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vesten vil ikke tilate at Ukraina taper denne krigen,da ender det i den tredje verdenskrig,da alle forstår nå at russland ikke er til og stole på. Så russerne må jages ut av Ukraina for at det skal bli fred.

Frode57
Innlegg: 1269

Legg inn av Frode57 »

Om Russland direkte står til å tape så er 3. Verdenskrig her dvs atomkrig.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1738

Legg inn av JauKaninen »

Frode57 skrev: lør aug 05, 2023 1:38 pm Om Russland direkte står til å tape så er 3. Verdenskrig her dvs atomkrig.
De har allerede tapt og det har ikke blitt noen atomkrig.

Brukeravatar
Omoikane
Innlegg: 485

Legg inn av Omoikane »

JauKaninen skrev: lør aug 05, 2023 1:57 pm
Frode57 skrev: lør aug 05, 2023 1:38 pm Om Russland direkte står til å tape så er 3. Verdenskrig her dvs atomkrig.
De har allerede tapt og det har ikke blitt noen atomkrig.
Etter hva jeg har fått med meg er ikke krigen over, og situasjonen er temmelig fastlåst.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1738

Legg inn av JauKaninen »

Omoikane skrev: lør aug 05, 2023 5:21 pm
Etter hva jeg har fått med meg er ikke krigen over, og situasjonen er temmelig fastlåst.
Ja, men iforhold til hva målet var så har de allerede tapt krigen. Det som skjer nå er bare langdryg krampetrekning. Delvis fordi Kina har hjulpet Russland, så holdes det kunstig i live en stund (kanskje noen få år) til.

Frode57
Innlegg: 1269

Legg inn av Frode57 »

Det er nok noen vestlige land som må regne litt mer på kalkulatoren og se om det er lønnsomt å fortsette å støtte Ukraina.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Donald Trump som hater Ukraina og beundrer Putin.
Hva kan du vente fra den kanten ?
Ifølge militær analytikere skulle Russland overta makten i Ukraina på noen få dager.
USA med republikanere som blokkerer hjelp til Ukraina tror visst at de er avgjørende
men resten av Nato og EU vil støtte Ukraina.
Sist redigert av Big George den ons jan 17, 2024 2:51 am, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Frode57 skrev: tir jan 16, 2024 10:50 pm Det er nok noen vestlige land som må regne litt mer på kalkulatoren og se om det er lønnsomt å fortsette å støtte Ukraina.
Hei Frode " du vil vel ikke ha et diktatur som voldtar torturerer og dreper ?

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2490

Legg inn av BrannLFC »

Big George skrev: ons jan 17, 2024 2:41 am
Frode57 skrev: tir jan 16, 2024 10:50 pm Det er nok noen vestlige land som må regne litt mer på kalkulatoren og se om det er lønnsomt å fortsette å støtte Ukraina.
Hei Frode " du vil vel ikke ha et diktatur som voldtar torturerer og dreper ?
Han har sett hva som skjedde med Gonzalo Lira.

Hjulbeint  
Innlegg: 485

Legg inn av Hjulbeint »

BrannLFC skrev: ons jan 17, 2024 6:00 am
Big George skrev: ons jan 17, 2024 2:41 am
Frode57 skrev: tir jan 16, 2024 10:50 pm Det er nok noen vestlige land som må regne litt mer på kalkulatoren og se om det er lønnsomt å fortsette å støtte Ukraina.
Hei Frode " du vil vel ikke ha et diktatur som voldtar torturerer og dreper ?
Han har sett hva som skjedde med Gonzalo Lira.
Er han blitt voldtatt og torturert?

Dette er nytt for verden, kan du få sendt inn en anmeldelse for han, slik at de som har gjort dette kan bli stilt for retten.

Hjulbeint  
Innlegg: 485

Legg inn av Hjulbeint »

Frode57 skrev: tir jan 16, 2024 10:50 pm Det er nok noen vestlige land som må regne litt mer på kalkulatoren og se om det er lønnsomt å fortsette å støtte Ukraina.
Blir litt som i 1939, hvor mye koster det å overgi seg og hvor mye koster det å kjempe i mot faenskapen?


Lurer på hva du mener?
Skulle vi gitt Hitler det han forlangte for å spare penger?

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2490

Legg inn av BrannLFC »

Hjulbeint skrev: ons jan 17, 2024 10:49 am
BrannLFC skrev: ons jan 17, 2024 6:00 am
Big George skrev: ons jan 17, 2024 2:41 am

Hei Frode " du vil vel ikke ha et diktatur som voldtar torturerer og dreper ?
Han har sett hva som skjedde med Gonzalo Lira.
Er han blitt voldtatt og torturert?

Dette er nytt for verden, kan du få sendt inn en anmeldelse for han, slik at de som har gjort dette kan bli stilt for retten.
Han ble drept av det ukrainske diktaturet pga hans kritikk av regimet. Vis respekt for familien.

Hattori_Hanzo
Innlegg: 721

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Hjulbeint skrev: ons jan 17, 2024 10:49 am
BrannLFC skrev: ons jan 17, 2024 6:00 am
Big George skrev: ons jan 17, 2024 2:41 am

Hei Frode " du vil vel ikke ha et diktatur som voldtar torturerer og dreper ?
Han har sett hva som skjedde med Gonzalo Lira.
Er han blitt voldtatt og torturert?

Dette er nytt for verden, kan du få sendt inn en anmeldelse for han, slik at de som har gjort dette kan bli stilt for retten.
Du mener det er nytt for deg så dermed også "for verden"?

Klovn.

Frode57
Innlegg: 1269

Legg inn av Frode57 »

Nå må dere lese analysen som CNN presenterte.
Det er ikke jeg som skal bestemme noe som helst her. Det er Zelenskyj og vestlige stater. Mest sannsynlig så får befolkningen i Ukraina nok.
Nato leker nå med tanker rundt hva som skjer etter Ukraina har fått en russisk innsatt ledelse.
Lativa utviser russere. Vi må regne med flere land som gjør det . Det vil gjøre russerne mer avmektig. Da er det andre minoriteter i Europa som vil melde seg på.
Utfordringen for vesten er vestens behov for russiske mineral og energi kilder. De kan være borte for ei god stund.

Vesten er i resesjon.

Hjulbeint  
Innlegg: 485

Legg inn av Hjulbeint »

Hattori_Hanzo skrev: ons jan 17, 2024 12:40 pm
Hjulbeint skrev: ons jan 17, 2024 10:49 am
BrannLFC skrev: ons jan 17, 2024 6:00 am

Han har sett hva som skjedde med Gonzalo Lira.
Er han blitt voldtatt og torturert?

Dette er nytt for verden, kan du få sendt inn en anmeldelse for han, slik at de som har gjort dette kan bli stilt for retten.
Du mener det er nytt for deg så dermed også "for verden"?

Klovn.
Klovn!

Jeg undersøkte litt om denne personen, og ingen steder står det at han er blitt voldtatt, og torturert er kun nevnt av faren hans.
Og selvfølgelig er dette litt rart at slike alvorlige ting, har gått hans venner hus forbi.

Og siden du ikke er kjent for å vise til kilder når det gjelder, dine påstander, og brannfyren bare bruker RT som kilder.
Så må jeg jo kunne stole litt mer på hans venner sine uttalelser. Selv om de også er subjektive.

Uansett er der tragisk, dersom han ikke har fått nødvendig helsehjelp.
Men der mangler det sikre kilder.
Og du er ingen sikker kilde. Dessverre.
Men hvis du var der når han ble voldtatt, så bør du oppsøke politi og melde deg som vitne.

Så lenge, får vi vente med dommen, mot hans fange voktere.

Men så er jo jeg veldig opptatt av sannheten, og derfor ønsker sikre kilder.

Avviser ikke at det har foregått noe kriminelt i denne saken. Men utsagn fra brannfyren og deg er ikke nødvendigvis alltid til å stole på.

Han har aldri kilder å vise til, og du er dessverre ikke så mye bedre, er min erfaring.

Hattori_Hanzo
Innlegg: 721

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Hjulbeint skrev: ons jan 17, 2024 2:39 pm
Hattori_Hanzo skrev: ons jan 17, 2024 12:40 pm
Hjulbeint skrev: ons jan 17, 2024 10:49 am

Er han blitt voldtatt og torturert?

Dette er nytt for verden, kan du få sendt inn en anmeldelse for han, slik at de som har gjort dette kan bli stilt for retten.
Du mener det er nytt for deg så dermed også "for verden"?

Klovn.
Klovn!

Jeg undersøkte litt om denne personen, og ingen steder står det at han er blitt voldtatt, og torturert er kun nevnt av faren hans.
Og selvfølgelig er dette litt rart at slike alvorlige ting, har gått hans venner hus forbi.

Og siden du ikke er kjent for å vise til kilder når det gjelder, dine påstander, og brannfyren bare bruker RT som kilder.
Så må jeg jo kunne stole litt mer på hans venner sine uttalelser. Selv om de også er subjektive.

Uansett er der tragisk, dersom han ikke har fått nødvendig helsehjelp.
Men der mangler det sikre kilder.
Og du er ingen sikker kilde. Dessverre.
Men hvis du var der når han ble voldtatt, så bør du oppsøke politi og melde deg som vitne.

Så lenge, får vi vente med dommen, mot hans fange voktere.

Men så er jo jeg veldig opptatt av sannheten, og derfor ønsker sikre kilder.

Avviser ikke at det har foregått noe kriminelt i denne saken. Men utsagn fra brannfyren og deg er ikke nødvendigvis alltid til å stole på.

Han har aldri kilder å vise til, og du er dessverre ikke så mye bedre, er min erfaring.
Han ble fengslet og torturert for å ytre seg kritisk mot ukraina og zelensky. Deretter lot de han dø , med amerikansk velsignelse. Kanskje på bestilling fra Nuland.

Tror vel du skal snakke lavt om troverdighet.

Hjulbeint  
Innlegg: 485

Legg inn av Hjulbeint »

Hattori_Hanzo skrev: ons jan 17, 2024 2:56 pm
Hjulbeint skrev: ons jan 17, 2024 2:39 pm
Hattori_Hanzo skrev: ons jan 17, 2024 12:40 pm

Du mener det er nytt for deg så dermed også "for verden"?

Klovn.
Klovn!

Jeg undersøkte litt om denne personen, og ingen steder står det at han er blitt voldtatt, og torturert er kun nevnt av faren hans.
Og selvfølgelig er dette litt rart at slike alvorlige ting, har gått hans venner hus forbi.

Og siden du ikke er kjent for å vise til kilder når det gjelder, dine påstander, og brannfyren bare bruker RT som kilder.
Så må jeg jo kunne stole litt mer på hans venner sine uttalelser. Selv om de også er subjektive.

Uansett er der tragisk, dersom han ikke har fått nødvendig helsehjelp.
Men der mangler det sikre kilder.
Og du er ingen sikker kilde. Dessverre.
Men hvis du var der når han ble voldtatt, så bør du oppsøke politi og melde deg som vitne.

Så lenge, får vi vente med dommen, mot hans fange voktere.

Men så er jo jeg veldig opptatt av sannheten, og derfor ønsker sikre kilder.

Avviser ikke at det har foregått noe kriminelt i denne saken. Men utsagn fra brannfyren og deg er ikke nødvendigvis alltid til å stole på.

Han har aldri kilder å vise til, og du er dessverre ikke så mye bedre, er min erfaring.
Han ble fengslet og torturert for å ytre seg kritisk mot ukraina og zelensky. Deretter lot de han dø , med amerikansk velsignelse. Kanskje på bestilling fra Nuland.

Tror vel du skal snakke lavt om troverdighet.

Nei vi skal vel ikke det.
Hva med dokumentasjon på dine påstander?

Fremdeles enn påstand, der du har lagt til noen flere som ingen andre har nevnt.

Er det ikke fantastisk at du vet nøyaktig hva som har hendt. Både voldtekten og alt det andre er du den eneste som vet er sant.

Uten en eneste annen kilde.

Du er unik, et geni av uante dimensjoner.

Det er det som er så fint med deg. DU VET DET INGEN ANDRE VET, UTEN Å BRUKE TID PÅ KILDER OG SÅNT TULL.
Et geni verdig.
Ellers bare en simpel løgner.

Hattori_Hanzo
Innlegg: 721

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Hjulbeint skrev: ons jan 17, 2024 3:38 pm
Hattori_Hanzo skrev: ons jan 17, 2024 2:56 pm
Hjulbeint skrev: ons jan 17, 2024 2:39 pm

Klovn!

Jeg undersøkte litt om denne personen, og ingen steder står det at han er blitt voldtatt, og torturert er kun nevnt av faren hans.
Og selvfølgelig er dette litt rart at slike alvorlige ting, har gått hans venner hus forbi.

Og siden du ikke er kjent for å vise til kilder når det gjelder, dine påstander, og brannfyren bare bruker RT som kilder.
Så må jeg jo kunne stole litt mer på hans venner sine uttalelser. Selv om de også er subjektive.

Uansett er der tragisk, dersom han ikke har fått nødvendig helsehjelp.
Men der mangler det sikre kilder.
Og du er ingen sikker kilde. Dessverre.
Men hvis du var der når han ble voldtatt, så bør du oppsøke politi og melde deg som vitne.

Så lenge, får vi vente med dommen, mot hans fange voktere.

Men så er jo jeg veldig opptatt av sannheten, og derfor ønsker sikre kilder.

Avviser ikke at det har foregått noe kriminelt i denne saken. Men utsagn fra brannfyren og deg er ikke nødvendigvis alltid til å stole på.

Han har aldri kilder å vise til, og du er dessverre ikke så mye bedre, er min erfaring.
Han ble fengslet og torturert for å ytre seg kritisk mot ukraina og zelensky. Deretter lot de han dø , med amerikansk velsignelse. Kanskje på bestilling fra Nuland.

Tror vel du skal snakke lavt om troverdighet.

Nei vi skal vel ikke det.
Hva med dokumentasjon på dine påstander?

Fremdeles enn påstand, der du har lagt til noen flere som ingen andre har nevnt.

Er det ikke fantastisk at du vet nøyaktig hva som har hendt. Både voldtekten og alt det andre er du den eneste som vet er sant.

Uten en eneste annen kilde.

Du er unik, et geni av uante dimensjoner.

Det er det som er så fint med deg. DU VET DET INGEN ANDRE VET, UTEN Å BRUKE TID PÅ KILDER OG SÅNT TULL.
Et geni verdig.
Ellers bare en simpel løgner.
Du er ikke ett skonummer unna engang , du ER klovn du.

Jeg har aldri påstått at han ble voldtatt , jeg sa han ble fengslet og torturert fordi han ytret seg kritisk mot zelensky regimet , noe som er 100 % sant. Men det ble nevnt i forbifarta et sted så sitt og hyl om "dokumentasjon" og "kilder" som den kjerringa du er du. Og når ingen bryr seg en dritt om hva du skriver så kan du hyle (fortsatt som en liten bitch) at INGEN HAR NOE BEVIS!

https://duckduckgo.com/?q=gonzalo+lira+ ... ave&ia=web

Hjulbeint  
Innlegg: 485

Legg inn av Hjulbeint »

Hjulbeint skrev: ↑ons jan 17, 2024 10:49 am
Er han blitt voldtatt og torturert?

Hattori_Hanzo skrev: ↑ons jan 17, 2024 12:40 pm
Han har sett hva som skjedde med Gonzalo Lira.

Her etterspør jeg dokumentasjon for at han ble voldtatt og torturert.



Du forsvare denne fyrens utsagn, ergo er du enig i dem.


Logikk.
Jeg lyver aldri bevist, og har jeg tatt feil, så erkjenner jeg det og beklager om det er nødvendig.
Jeg har bare hans fars påstand om tortur, ingen andre som kan bekrefte at dette har skjedd, så langt.

Hjulbeint  
Innlegg: 485

Legg inn av Hjulbeint »

... jeg sa han ble fengslet og torturert fordi han ytret seg kritisk mot zelensky regimet , noe som er 100 % sant. Men det ble nevnt i forbifarta et sted så sitt og hyl om "dokumentasjon" og "kilder" som den kjerringa du er du. Og når ingen bryr seg en dritt om hva du skriver så kan du hyle (fortsatt som en liten bitch) at INGEN HAR NOE BEVIS!



Jeg hyler ikke om noe som helst, men skjønner jo at du ikke er så interessert i fakta.

Jeg synes at sannheten er best, selv om den av og til går ut over meg også. Men vi er nok svært forskjellig der.

Echo_Chamber
Innlegg: 3

Legg inn av Echo_Chamber »

Om du henter dine kilder fra CNN sier det litt.
En kanal som UTALLIGE ganger siden tidlig 90-tallet har blitt tatt i å fabrikere nyheter.
Og som de ved flere anledninger har innrømt.

Skjønner ikke hvorfor jeg gidder å skrive dette.
Jeg skulle bare sjekke ut denne siden men ser nå at det er meningstyranni her.
Svaret ditt må faktisk godkjennes!
Herregud så latterlig! ADJØ!

Frode57
Innlegg: 1269

Legg inn av Frode57 »

Det er fritt for lov i disse Internett tider å google litt rundt om kring. Det gjør jeg da også. New York Times ,CNN . Fox fra USA . BBC . Kyiv news , Kyiv Indepented. Så kan man sette det opp mot andre vestlige medier som norske og danske.

Det som skjer i Europa er ganske oppsiktsvekkende for det ser ut som land etter land går i panikk . Ukraina så taper Europa anseelse. De får dårlig kredittverdighet.
Det jeg undres på er om Europa skjønner hvor skadelig det er for økonomien og skal ha en langvarig krig i Ukraina gående over år.

Afghanistan krigen hadde den virkning at pengene til militære ble satt inn i der i stedet for å styrke det norske forsvaret.

Diablo
Innlegg: 182

Legg inn av Diablo »

BrannLFC skrev: ons jan 17, 2024 11:11 am
Hjulbeint skrev: ons jan 17, 2024 10:49 am
BrannLFC skrev: ons jan 17, 2024 6:00 am

Han har sett hva som skjedde med Gonzalo Lira.
Er han blitt voldtatt og torturert?

Dette er nytt for verden, kan du få sendt inn en anmeldelse for han, slik at de som har gjort dette kan bli stilt for retten.
Han ble drept av det ukrainske diktaturet pga hans kritikk av regimet. Vis respekt for familien.
Han der har jeg faktisk null respekt for, bare et stort vas hele greiene med denne klovnen

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1738

Legg inn av JauKaninen »

Frode57 skrev: lør jul 29, 2023 12:49 pm Det må trolig sendes inn F16 og angrepshelikoptre for å få en Ukrainsk seier i Ukraina.

https://www.cnn.com/2023/07/29/europe/u ... index.html
Det har vel vært klart ganske lenge, med mindre Russland rakner innenfra. Hvilket fort kan skje.

Frode57
Innlegg: 1269

Legg inn av Frode57 »

Jeg vil minne om at Danmark tjente enorme summer på samarbeidspolitikken til 1943. Og hadde det utrolig bedre i menneskelige relasjoner til tyskerne.
Krigen I Norge mellom Tyskland og Britene/polakker og Frankrike ville uansett skjedd hva regjeringen hadde gjort.

Hjulbeint  
Innlegg: 485

Legg inn av Hjulbeint »

Frode57 skrev: lør apr 13, 2024 4:35 pm Jeg vil minne om at Danmark tjente enorme summer på samarbeidspolitikken til 1943. Og hadde det utrolig bedre i menneskelige relasjoner til tyskerne.
Krigen I Norge mellom Tyskland og Britene/polakker og Frankrike ville uansett skjedd hva regjeringen hadde gjort.
Forstår jeg deg riktig, at du mener et sammarbeid med nazi-Tyskland var lurt og bra? I 1943.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»