Og sånn går dagan

Svar
Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7844

Og sånn går dagan

Legg inn av Big George »

En kompis gikk i en matbutikk, en negresse fulgte etter han og etter en stund sa hun "har du plukket opp en 500-lapp fra gulvet?" Min kompis sa nei og gikk mot kassa. Da han skulle betale vurderte han å betale med kontanter
men han brukte visakortet.

Hva hadde skjedd om han hadde betalt med en 500 lapp ?

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Det kommer vel litt an på hva han kjøpte - evt. ikke kjøpte.

Mvh

BE
filosofisk anlagt

Frode57
Innlegg: 1269

Legg inn av Frode57 »

Her var det mange X og Y oppe og går. Og hadde hun mistet en 500 lapp og spurte om han hadde sett den så hadde det nok vært hyggelig for dem begge. Da kunne dette utviklet seg om han ville det. Særlig filosofisk behøver man ikke være. Banalitet.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Big George skrev: søn jul 30, 2023 9:24 pm En kompis gikk i en matbutikk, en negresse fulgte etter han og etter en stund sa hun "har du plukket opp en 500-lapp fra gulvet?" Min kompis sa nei og gikk mot kassa. Da han skulle betale vurderte han å betale med kontanter
men han brukte visakortet.

Hva hadde skjedd om han hadde betalt med en 500 lapp ?
Denne damen kunne sagt det var hennes 500 lapp som han hadde plukket opp fra gulvet og krevd at han skulle gi henne pengene tilbake.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7844

Legg inn av Big George »

Og sånn går dagan

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

En gang stjal jeg 100 dollar i en butikk. Jeg gikk tilbake og kjøpte mat og øl for 70 dollar og fikk tilbake 30. Jeg ble usikker selv, hvor mye stjal jeg egentlig?

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

LANISTA skrev: man jul 31, 2023 8:00 pm En gang stjal jeg 100 dollar i en butikk. Jeg gikk tilbake og kjøpte mat og øl for 70 dollar og fikk tilbake 30. Jeg ble usikker selv, hvor mye stjal jeg egentlig?
200 dollar?

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Karatel skrev: man jul 31, 2023 8:07 pm
LANISTA skrev: man jul 31, 2023 8:00 pm En gang stjal jeg 100 dollar i en butikk. Jeg gikk tilbake og kjøpte mat og øl for 70 dollar og fikk tilbake 30. Jeg ble usikker selv, hvor mye stjal jeg egentlig?
200 dollar?
Nei, han mistet 70 dollar i varer og 30 i cash. Summen shopkeeper mistet bør fortsatt være 100 dollar. Så kommer det jo helt andre faktorer inn som hvor mye fortjeneste han sitter igjen med etter en business på 70 dollar.
Uansett, det var jo usselt gjort.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7844

Legg inn av Big George »

Var det amerikanske dollar eller australske eller canadiske dollar ?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7844

Legg inn av Big George »

Samme kompis som bor i en drabantby med dårlig rykte opplevde at en nabo i blokkas øverste etasje ropte
"jeg holder ikke ut lenger, nå¨hopper jeg ut". Mange naboer hørte ropene i den flotte sommernatta og det sto
mange på verandaene og på bakken og ventet på hoppet.
Men fyren hoppet ikke, istedet ble han hentet av noen med hvite frakker og kjørt vekk.

Men sånn går dagan.....

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»