Hvor verden er på vei: Mot en ny verdensorden

Låst
Saint

Hvor verden er på vei: Mot en ny verdensorden

Legg inn av Saint »

Legger opp en undervisningsvideo av pastor Brandon Holthaus om den nye verdensorden som burde interessere alle, også folk som ikke er kristne:

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Saint skrev: fre aug 18, 2023 9:24 pm Legger opp en undervisningsvideo av pastor Brandon Holthaus om den nye verdensorden som burde interessere alle, også folk som ikke er kristne:
Hmmm ... det er muuulig du har "gode" eller "velmente" intensjoner med det der (som ikke-troende har jeg ikke et fnugg av grunn til å tro det, så derfor tror jeg IKKE at du har "gode" eller "velmente" intensjoner med det. Men det likner mer på

MISJON.

Og misjon er vel ikke helt vel ansett her inne, så vidt jeg husker. Ikke har jeg noen grunn til å stole på misjonærer, heller.

Mvh

BE

Saint

Legg inn av Saint »

BlackEagle skrev: fre aug 18, 2023 9:30 pm
Saint skrev: fre aug 18, 2023 9:24 pm Legger opp en undervisningsvideo av pastor Brandon Holthaus om den nye verdensorden som burde interessere alle, også folk som ikke er kristne:
Hmmm ... det er muuulig du har "gode" eller "velmente" intensjoner med det der (som ikke-troende har jeg ikke et fnugg av grunn til å tro det, så derfor tror jeg IKKE at du har "gode" eller "velmente" intensjoner med det. Men det likner mer på

MISJON.

Og misjon er vel ikke helt vel ansett her inne, så vidt jeg husker. Ikke har jeg noen grunn til å stole på misjonærer, heller.

Mvh

BE
Hadde du klaget om dette var en ted talk video med en ateist eller et inlegg som angriper kristne sånn du stadig misjonerer? Nei det hadde du ikke nei. Denne hyklerske nevrotiske kristofobien din kan du dra dit peppern gror med. Skal dette forumet diskriminere på religiøst grunnlag så ligger de tynt ann.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Saint skrev: fre aug 18, 2023 9:33 pm Denne hyklerske nevrotiske kristofobien din kan du dra dit peppern gror med.
Jeg må ha lest en forfalsket utgave av NT, i det NT jeg har lest, lyder Matteus 11;28 slik:

"Kom til meg, alle som strever og har tungt å bære"

Men Jesus sa altså:

"Dra dit peppern gror, alle som strever og har tungt å bære" ?

Brukeravatar
immediately
Innlegg: 428
Sted: Bardufoss

Legg inn av immediately »

Karatel skrev: lør aug 19, 2023 2:27 pm
Saint skrev: fre aug 18, 2023 9:33 pm Denne hyklerske nevrotiske kristofobien din kan du dra dit peppern gror med.
Jeg må ha lest en forfalsket utgave av NT, i det NT jeg har lest, lyder Matteus 11;28 slik:

"Kom til meg, alle som strever og har tungt å bære"

Men Jesus sa altså:

"Dra dit peppern gror, alle som strever og har tungt å bære" ?
:lol:

Brukeravatar
immediately
Innlegg: 428
Sted: Bardufoss

Legg inn av immediately »

Saint skrev: fre aug 18, 2023 9:33 pm Denne hyklerske nevrotiske kristofobien din kan du dra dit peppern gror med. Skal dette forumet diskriminere på religiøst grunnlag så ligger de tynt ann.
Ikke pent å be sine medmennesker
om å dra dit pepperen gror.

Særlig ikke hvis man på Gud tror.
Er det kun enige med deg du elsker?

BE og jeg er langt fra enige :!:
Han er, på sin hals, en ihuga agnostiker

og jeg - en oppglødd gnostiker.
Men vi er da mot hverandre vennlige. :)

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Saint skrev: fre aug 18, 2023 9:33 pm
Hadde du klaget om dette var en ted talk video
Hva er dét for no'?

Bortsett fra det har jeg vel ikke "misjonert" for noe som helst - men jeg har flere ganger gjort rede for hvorfor JEG ikke tror noe som helst - og jeg har spurt folk om på hvilket grunnlag de som tror, tror ditt eller datt - som oftest uten å få andre svar enn at de TROR (gjerne på harde livet) på ett eller annet en eller annen har sagt, skrevet eller promotert på annen måte - uten fnugg av statistisk grunnlag som viser at det som er sagt eller skrevet på noe vis er holdbart. I den forbindelse minner jeg i all forsiktighet både om baron von Münchausen og Voltaires "Candide" - bare for å vise at ikke alt som er skrevet er sant eller endog trolig.

Fint om du svare på spørsmålet ovenfor vedr. "ted talk". Javisst kan jeg se på snutten, men ettersom det er du som promoterer den, kan vel du forklare hva det er først. Og ettersom det tydeligvs er predikanter involvert, vil jeg gjerne ha ditt svar før jeg ser mer enn de to første sekundene av den (og NEI - dét betyr IKKE at jeg dermed diskvalifiserer den - jeg avventer DITT svar).

Mvh

BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Saint skrev: fre aug 18, 2023 9:33 pm
Hadde du klaget om dette var en ted talk video med en ateist eller et inlegg som angriper kristne sånn du stadig misjonerer? Nei det hadde du ikke nei. Denne hyklerske nevrotiske kristofobien din kan du dra dit peppern gror med. Skal dette forumet diskriminere på religiøst grunnlag så ligger de tynt ann.
Om ateister: Jeg har allerede forklart i flere tråder at jeg IKKE tror. Dermed er det også slik at jeg tror IKKE at 2 + 2 = 4 - og jeg tror IKKE at svaret er ikke-fire. På samme måte er det med guder: Jeg tror IKKE at guder (i noen definisjon) eksisterer - og jeg tror IKKE at de ikke-eksisterer. Jeg ha'kke behov for å tro noe som helst, og jeg har heller ikke noe ønske om det - for tro følges overraskende ofte av langt framskreden blindhet. Jeg foretrekker å holde øya åpne.

NB! Jeg vil sette stor pris på om du forklarer på hvilket grunnlag du skriver "Denne hyklerske nevrotiske kristofobien din" - jeg har nemlig slett ikke noen "fobi" for kristelion; jeg synes bare den er latterlig - og ofte fordummende - og ofte forblindende, som sagt. Men jeg har absolutt INGEN grunn til å være redd den/dem (for det finnes flere kristelion-arter). Men - fortell meg gjerne så mye som én eneste grunn til å være redd kristelioner, så skal jeg i all vennlighet grunne på om jeg synes det er grunn til å bry seg om en slik grunn slik at jeg grunnstøter uten grunn.

Mvh

BE
pasifist og tydeligvis utrolig ikke-troende

Saint

Legg inn av Saint »

Karatel skrev: lør aug 19, 2023 2:27 pm
Saint skrev: fre aug 18, 2023 9:33 pm Denne hyklerske nevrotiske kristofobien din kan du dra dit peppern gror med.
Jeg må ha lest en forfalsket utgave av NT, i det NT jeg har lest, lyder Matteus 11;28 slik:

"Kom til meg, alle som strever og har tungt å bære"

Men Jesus sa altså:

"Dra dit peppern gror, alle som strever og har tungt å bære" ?
Jesus sa også at man ikke skulle kaste perler for svin, hva tror du det betyr?

Saint

Legg inn av Saint »

immediately skrev: lør aug 19, 2023 3:26 pm
Saint skrev: fre aug 18, 2023 9:33 pm Denne hyklerske nevrotiske kristofobien din kan du dra dit peppern gror med. Skal dette forumet diskriminere på religiøst grunnlag så ligger de tynt ann.
Ikke pent å be sine medmennesker
om å dra dit pepperen gror.

Særlig ikke hvis man på Gud tror.
Er det kun enige med deg du elsker?

BE og jeg er langt fra enige :!:
Han er, på sin hals, en ihuga agnostiker

og jeg - en oppglødd gnostiker.
Men vi er da mot hverandre vennlige. :)
Gi meg 1 grunn til at det skulle bry meg om at du ikke synes det er pent å be en spotter ta med seg tullet sitt og dra dit peppern gror.

Saint

Legg inn av Saint »

BlackEagle skrev: lør aug 19, 2023 3:56 pm
Saint skrev: fre aug 18, 2023 9:33 pm
Hadde du klaget om dette var en ted talk video
Hva er dét for no'?

Bortsett fra det har jeg vel ikke "misjonert" for noe som helst - men jeg har flere ganger gjort rede for hvorfor JEG ikke tror noe som helst - og jeg har spurt folk om på hvilket grunnlag de som tror, tror ditt eller datt - som oftest uten å få andre svar enn at de TROR (gjerne på harde livet) på ett eller annet en eller annen har sagt, skrevet eller promotert på annen måte - uten fnugg av statistisk grunnlag som viser at det som er sagt eller skrevet på noe vis er holdbart. I den forbindelse minner jeg i all forsiktighet både om baron von Münchausen og Voltaires "Candide" - bare for å vise at ikke alt som er skrevet er sant eller endog trolig.

Fint om du svare på spørsmålet ovenfor vedr. "ted talk". Javisst kan jeg se på snutten, men ettersom det er du som promoterer den, kan vel du forklare hva det er først. Og ettersom det tydeligvs er predikanter involvert, vil jeg gjerne ha ditt svar før jeg ser mer enn de to første sekundene av den (og NEI - dét betyr IKKE at jeg dermed diskvalifiserer den - jeg avventer DITT svar).

Mvh

BE
Du sitter da her inne ganske mye etter hva jeg kan se og misjonerer for din sak, også klager du over at jeg poster et inlegg for kristendom. Tror du at du eier dette forumet, og at det er fritt frem å diskriminere folk på religiøst grunnlag?

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Saint skrev: lør aug 19, 2023 9:49 pm
Karatel skrev: lør aug 19, 2023 2:27 pm
Saint skrev: fre aug 18, 2023 9:33 pm Denne hyklerske nevrotiske kristofobien din kan du dra dit peppern gror med.
Jeg må ha lest en forfalsket utgave av NT, i det NT jeg har lest, lyder Matteus 11;28 slik:

"Kom til meg, alle som strever og har tungt å bære"

Men Jesus sa altså:

"Dra dit peppern gror, alle som strever og har tungt å bære" ?
Jesus sa også at man ikke skulle kaste perler for svin, hva tror du det betyr?
Det betyr at Jesus kjente Ordspråk 23;9.

"Snakk ikke til en dåre, han forakter dine kloke ord."

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Saint skrev: lør aug 19, 2023 9:51 pm
immediately skrev: lør aug 19, 2023 3:26 pm
Saint skrev: fre aug 18, 2023 9:33 pm Denne hyklerske nevrotiske kristofobien din kan du dra dit peppern gror med. Skal dette forumet diskriminere på religiøst grunnlag så ligger de tynt ann.
Ikke pent å be sine medmennesker
om å dra dit pepperen gror.

Særlig ikke hvis man på Gud tror.
Er det kun enige med deg du elsker?

BE og jeg er langt fra enige :!:
Han er, på sin hals, en ihuga agnostiker

og jeg - en oppglødd gnostiker.
Men vi er da mot hverandre vennlige. :)
Gi meg 1 grunn til at det skulle bry meg om at du ikke synes det er pent å be en spotter ta med seg tullet sitt og dra dit peppern gror.
Au da!

"Men til dere som hører, sier jeg: Elsk deres fiender, gjør vel imot dem som hater dere, velsign dem som forbanner dere, be for dem som taler ille om dere."

Ikke ett eneste ord om Malabarkysten her.

Saint

Legg inn av Saint »

Karatel skrev: lør aug 19, 2023 10:11 pm
Saint skrev: lør aug 19, 2023 9:51 pm
immediately skrev: lør aug 19, 2023 3:26 pm

Ikke pent å be sine medmennesker
om å dra dit pepperen gror.

Særlig ikke hvis man på Gud tror.
Er det kun enige med deg du elsker?

BE og jeg er langt fra enige :!:
Han er, på sin hals, en ihuga agnostiker

og jeg - en oppglødd gnostiker.
Men vi er da mot hverandre vennlige. :)
Gi meg 1 grunn til at det skulle bry meg om at du ikke synes det er pent å be en spotter ta med seg tullet sitt og dra dit peppern gror.
Au da!

"Men til dere som hører, sier jeg: Elsk deres fiender, gjør vel imot dem som hater dere, velsign dem som forbanner dere, be for dem som taler ille om dere."

Ikke ett eneste ord om Malabarkysten her.
Og det har sin plass det også, men jeg kan ikke se hva slags relevans det har her. Dere er ikke f.eks muslimer jeg prøver å snakke fornuft til, men godt nok kjent i ordet til å bruke det på samme måte satan missbruker det til å anklage kristne falskt. Dette er ikke første gangen dere spotter kristne og vår tro.

Efeserbrevet 5:11-14 - "Ta ikke del i mørkets ufruktbare gjerninger, men refs dem heller! For det slike mennesker driver med i det skjulte, er det en skam bare å tale om. Men når alt dette blir refset, blir det avslørt av lyset. For alt som blir åpenbart, er lys. "

Saint

Legg inn av Saint »

Karatel, Immidietly og BlackEagle har altså sittet her hver for seg nå og sytet over at jeg ber en spotter dra dit peppern gror som jeg har gitt klart utrykk for jeg ikke ønsker noe "dialog" med da han bare er ute etter å lager kvalm. Er dere så virkelig så patetiske at dere sitter og gråter over at jeg, en kristen, ba en spotter dra dit peppern gror?

Dere sitter også og imiterer satan.

Hva forteller dette oss? Tror folk her inne at dette er slike hjelpesløse skrikerunger som de gir inntrykk av og at de reagerer så voldsomt at de sitter og tørker snørr og tårer over at jeg ba dette trollet dra dit peppern gror, eller kan det være at dere ser at disse faktisk er brukt av satan og prøver å finne på noe tåpelig for å lage en krangel med meg fordi jeg er kristen og har startet en kristen tråd som de ønsker å forsure og dra ned i søla? Kanskje de prøver å få meg sint, så jeg skriver noe jeg ikke burde, så de kan syte til mod og få meg sparket ut herfra?

Det burde fortelle de oppriktige leserne her inne at denne videoen faktisk er verdt å se.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Saint skrev: lør aug 19, 2023 10:18 pm Efeserbrevet 5:11-14 - "Ta ikke del i mørkets ufruktbare gjerninger, men refs dem heller! For det slike mennesker driver med i det skjulte, er det en skam bare å tale om. Men når alt dette blir refset, blir det avslørt av lyset. For alt som blir åpenbart, er lys. "
Insinuerer du at dine meddebattanter driver hor, lever i urenehet, er grådige og drikker seg fulle? Det er jo det som er " mørkets ufruktbare gjerninger,"

"For dere skal vite at ingen som driver hor, lever i urenhet eller er grådig, skal arve Kristi og Guds rike."

"Drikk dere ikke fulle på vin, det fører til utskeielser,"

Det er drøye insinuasjoner om mennesker du ikke kjenner og ikke vet noe om.

Saint

Legg inn av Saint »

Karatel skrev: lør aug 19, 2023 10:34 pm
Saint skrev: lør aug 19, 2023 10:18 pm Efeserbrevet 5:11-14 - "Ta ikke del i mørkets ufruktbare gjerninger, men refs dem heller! For det slike mennesker driver med i det skjulte, er det en skam bare å tale om. Men når alt dette blir refset, blir det avslørt av lyset. For alt som blir åpenbart, er lys. "
Insinuerer du at dine meddebattanter driver hor, lever i urenehet, er grådige og drikker seg fulle? Det er jo det som er " mørkets ufruktbare gjerninger,"

"For dere skal vite at ingen som driver hor, lever i urenhet eller er grådig, skal arve Kristi og Guds rike."

"Drikk dere ikke fulle på vin, det fører til utskeielser,"

Det er drøye insinuasjoner om mennesker du ikke kjenner og ikke vet noe om.
Igjen, en ypperlig imitasjon av satan. Det er nesten så man skulle tro du var djevelen selv. Kan det være antikrist ånd (f.eks 1 joh 2:22-23) som gjør at satan tyter ut av deg?

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Saint skrev: lør aug 19, 2023 10:38 pm
Karatel skrev: lør aug 19, 2023 10:34 pm
Saint skrev: lør aug 19, 2023 10:18 pm Efeserbrevet 5:11-14 - "Ta ikke del i mørkets ufruktbare gjerninger, men refs dem heller! For det slike mennesker driver med i det skjulte, er det en skam bare å tale om. Men når alt dette blir refset, blir det avslørt av lyset. For alt som blir åpenbart, er lys. "
Insinuerer du at dine meddebattanter driver hor, lever i urenehet, er grådige og drikker seg fulle? Det er jo det som er " mørkets ufruktbare gjerninger,"

"For dere skal vite at ingen som driver hor, lever i urenhet eller er grådig, skal arve Kristi og Guds rike."

"Drikk dere ikke fulle på vin, det fører til utskeielser,"

Det er drøye insinuasjoner om mennesker du ikke kjenner og ikke vet noe om.
Igjen, en ypperlig imitasjon av satan. Det er nesten så man skulle tro du var djevelen selv. Kan det være antikrist ånd (f.eks 1 joh 2:22-23) som gjør at satan tyter ut av deg?
Jeg tror du nå skal logge av, ta deg et glass varm melk og komme deg i seng.

Saint

Legg inn av Saint »

Karatel skrev: lør aug 19, 2023 10:53 pm
Saint skrev: lør aug 19, 2023 10:38 pm
Karatel skrev: lør aug 19, 2023 10:34 pm

Insinuerer du at dine meddebattanter driver hor, lever i urenehet, er grådige og drikker seg fulle? Det er jo det som er " mørkets ufruktbare gjerninger,"

"For dere skal vite at ingen som driver hor, lever i urenhet eller er grådig, skal arve Kristi og Guds rike."

"Drikk dere ikke fulle på vin, det fører til utskeielser,"

Det er drøye insinuasjoner om mennesker du ikke kjenner og ikke vet noe om.
Igjen, en ypperlig imitasjon av satan. Det er nesten så man skulle tro du var djevelen selv. Kan det være antikrist ånd (f.eks 1 joh 2:22-23) som gjør at satan tyter ut av deg?
Jeg tror du nå skal logge av, ta deg et glass varm melk og komme deg i seng.
Bilde

perchri
Innlegg: 660

Legg inn av perchri »

Karatel skrev: lør aug 19, 2023 10:08 pm
Saint skrev: lør aug 19, 2023 9:49 pm
Karatel skrev: lør aug 19, 2023 2:27 pm

Jeg må ha lest en forfalsket utgave av NT, i det NT jeg har lest, lyder Matteus 11;28 slik:

"Kom til meg, alle som strever og har tungt å bære"

Men Jesus sa altså:

"Dra dit peppern gror, alle som strever og har tungt å bære" ?
Jesus sa også at man ikke skulle kaste perler for svin, hva tror du det betyr?
Det betyr at Jesus kjente Ordspråk 23;9.

"Snakk ikke til en dåre, han forakter dine kloke ord."
Da mener du politikerene?

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

perchri skrev: søn aug 20, 2023 8:41 am
Karatel skrev: lør aug 19, 2023 10:08 pm
Saint skrev: lør aug 19, 2023 9:49 pm

Jesus sa også at man ikke skulle kaste perler for svin, hva tror du det betyr?
Det betyr at Jesus kjente Ordspråk 23;9.

"Snakk ikke til en dåre, han forakter dine kloke ord."
Da mener du politikerene?
Dette er ikke mine ord, det er fra Salomos ordspråk i Det gamle testamente. Siden forfatteren har vært død i minst 2500 år, er det for sent å spørre hva han mente, men jeg tror ikke det fantes noen politikere i datidens Kanaan.

Albananas
Innlegg: 101

Legg inn av Albananas »

Saint skrev: lør aug 19, 2023 10:34 pm Karatel, Immidietly og BlackEagle har altså sittet her hver for seg nå og sytet over at jeg ber en spotter dra dit peppern gror som jeg har gitt klart utrykk for jeg ikke ønsker noe "dialog" med da han bare er ute etter å lager kvalm. Er dere så virkelig så patetiske at dere sitter og gråter over at jeg, en kristen, ba en spotter dra dit peppern gror?

Dere sitter også og imiterer satan.

Hva forteller dette oss? Tror folk her inne at dette er slike hjelpesløse skrikerunger som de gir inntrykk av og at de reagerer så voldsomt at de sitter og tørker snørr og tårer over at jeg ba dette trollet dra dit peppern gror, eller kan det være at dere ser at disse faktisk er brukt av satan og prøver å finne på noe tåpelig for å lage en krangel med meg fordi jeg er kristen og har startet en kristen tråd som de ønsker å forsure og dra ned i søla? Kanskje de prøver å få meg sint, så jeg skriver noe jeg ikke burde, så de kan syte til mod og få meg sparket ut herfra?

Det burde fortelle de oppriktige leserne her inne at denne videoen faktisk er verdt å se.


Tillit.

Sannheten er som den er
Du tror ikke på den
hvis du tror noe om den

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Saint skrev: lør aug 19, 2023 9:53 pm
BlackEagle skrev: lør aug 19, 2023 3:56 pm
Saint skrev: fre aug 18, 2023 9:33 pm
Hadde du klaget om dette var en ted talk video
Hva er dét for no'?

Bortsett fra det har jeg vel ikke "misjonert" for noe som helst - men jeg har flere ganger gjort rede for hvorfor JEG ikke tror noe som helst - og jeg har spurt folk om på hvilket grunnlag de som tror, tror ditt eller datt - som oftest uten å få andre svar enn at de TROR (gjerne på harde livet) på ett eller annet en eller annen har sagt, skrevet eller promotert på annen måte - uten fnugg av statistisk grunnlag som viser at det som er sagt eller skrevet på noe vis er holdbart. I den forbindelse minner jeg i all forsiktighet både om baron von Münchausen og Voltaires "Candide" - bare for å vise at ikke alt som er skrevet er sant eller endog trolig.

Fint om du svare på spørsmålet ovenfor vedr. "ted talk". Javisst kan jeg se på snutten, men ettersom det er du som promoterer den, kan vel du forklare hva det er først. Og ettersom det tydeligvs er predikanter involvert, vil jeg gjerne ha ditt svar før jeg ser mer enn de to første sekundene av den (og NEI - dét betyr IKKE at jeg dermed diskvalifiserer den - jeg avventer DITT svar).

Mvh

BE
Du sitter da her inne ganske mye etter hva jeg kan se og misjonerer for din sak, også klager du over at jeg poster et inlegg for kristendom. Tror du at du eier dette forumet, og at det er fritt frem å diskriminere folk på religiøst grunnlag?
Dersom du - som en antatt noenlunde edruelig og mulig saklig debattant - mener at jeg "misjonerer", kan du f. eks. sitere ett eller to av mine utsagn der min eventuelle "misjonering" framgår. Så vidt jeg husker, har jeg bare redegjort for mitt syn på det jeg betrakter som overtro. Om du mener at jeg IKKE har rett til å redegjøre for mitt syn og heller skal holde kjeft - eller holde mitt tastatur nedlåst - så ser det ut som du kjemper for sensur.

Du kan også redegjøre for hvor/i hvilket innlegg/med hvilke(t) utsagn jeg har "angrepet" kristeliøse generelt. Jeg tilstår gjerne at jeg kan ha kommet i skade for å angripe visse predikanter, fordi de fronter det jeg oppfatter som merkelig overtro (merkelig, fordi de forliter seg på en entitet som iflg. den boka som både du og flere kristeliøse holder for "hellig" har begått FOLKEMORD). Men om du foretrekker det, kan vi godt ta et ordskifte om nettopp - folkemord. Jeg kan redegjøre for mitt syn på folkemord først, slik at ingen misforståelser:

Som pasifist anser jeg folkemord som uhyrlig.

Du er selvsagt i din fulle rett til å forsvare folkemord - værsågod:

Mvh

BE
som gjerne forsvarer hue-bruk - både blant kristeliøse (som f. eks. immediately) og ikke-troende

P. S. Jeg har i noen av mine innlegg stilt deg noen spørsmål, uten at jeg kan se at du har svart på dem. Du er SELVSAGT i din fulle rett til å late som du ikke har sett dem - men fravær av svar vil neppe styrke din anseelse som en saklig debattant. Men du er selvsagt også I DIN FULLE RETT til å ødelegge din egen eventuelle anseelse.

Brukeravatar
immediately
Innlegg: 428
Sted: Bardufoss

Legg inn av immediately »

Saint skrev: lør aug 19, 2023 10:38 pm

Igjen, en ypperlig imitasjon av satan. Det er nesten så man skulle tro du var djevelen selv. Kan det være antikrist ånd (f.eks 1 joh 2:22-23) som gjør at satan tyter ut av deg?
Noen som husker Harepus
fra diskusjonsforumet på VGD
som nidet og skapte ufred
da han forsvarte sin tro på Gud og Jesus?

Hvor blindt kan vi tankeløst falle?
Det var Harepus selv som spydde edder og galle!
Nidkjært elsket å nide oss alle
som «disipler av guden med horn og hale».

Brukeravatar
immediately
Innlegg: 428
Sted: Bardufoss

Legg inn av immediately »

Hvis du endelig skal irettesætte din sidemand,
så skal du bede vedkommende om
ad gå til helvede på en sådan måde,
at den pågjældende ser frem til rejsen.

Fodturs filosoffen Leopoldus

Saint

Legg inn av Saint »

immediately skrev: søn aug 20, 2023 10:57 pm
Saint skrev: lør aug 19, 2023 10:38 pm

Igjen, en ypperlig imitasjon av satan. Det er nesten så man skulle tro du var djevelen selv. Kan det være antikrist ånd (f.eks 1 joh 2:22-23) som gjør at satan tyter ut av deg?
Noen som husker Harepus
fra diskusjonsforumet på VGD
som nidet og skapte ufred
da han forsvarte sin tro på Gud og Jesus?

Hvor blindt kan vi tankeløst falle?
Det var Harepus selv som spydde edder og galle!
Nidkjært elsket å nide oss alle
som «disipler av guden med horn og hale».
Høres ut som Harepus var en sann kristen, folk som følger med kan se at satan har utplassert trollene sine på diverse nettforum for å lage kvalm når det dukker opp kristne i forumene for dere vet godt at kristne står for sannheten og folk som ikke er med på agendaen deres, vil kunne søke frelse. Derfor forsøker dere, eller djevelen som styrer dere, å ikke ha diskusjoner dere vet dere taper, men istedet drive demonisk trolling, egge til krangel og spore av debatter med kristne på tullprat og syting, sånn også du driver med her. Vi kan alle se ingen av dere er interessert i hva videoen handler om, men bruker masse tid og energi på å gnåle om irrelevant svada.

Så det er ikke noe vanskelig for meg å finne ut av hvor problemet ligger. Her begynte det med at black eagle gjentatte ganger laget kvalm, jeg sa flere ganger jeg ikke ville diskutere med ham for å få trådene mine dratt ned i søla, så ba jeg ham dra dit peppern gror noe som resulterte i et VOLDSOMT sytekor her inne. "Å så fælt, znufs, han ba ham dra dit peppern gror! *hyklersk gråt*"

Lesere som ikke er fulle av antikrists ånd ser hva dere driver med. Det er interessant å observere at du ikke evner å se det. Hva kommer det av, tror du?

Saint

Legg inn av Saint »

Hvis noen vil diskutere moral og Gud, mht at man anklager Gud for å iverksette folkemord, så er dette tråden for det, i denne tråden diskuterer vi (i teorien) hvordan verden beveger seg mot en ny verdensorden:
https://fridiskusjon.no/viewtopic.php?t=6846

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Saint skrev: man aug 21, 2023 6:44 am Hvis noen vil diskutere moral og Gud, mht at man anklager Gud for å iverksette folkemord, så er dette tråden for det, i denne tråden diskuterer vi (i teorien) hvordan verden beveger seg mot en ny verdensorden:
https://fridiskusjon.no/viewtopic.php?t=6846
Igjen: Det er

BIBER'N

som sier at guden iverksatte folkemord. Men hvis du vil hetse biber'n, så gjerne for meg - jeg skal ikke protestere.

Mvh

BE

Hattori_Hanzo
Innlegg: 723

Legg inn av Hattori_Hanzo »

At mennsker har orkestrert folkemord i Guds navn kan ikke henges rundt halsen på Gud. (Evt Gudene , de store skaperne eller annet).

Dette er problemet jeg har med organisert relgion. Det vannes ut og blir en makt struktur som alltid faller i feil hender. Troen på Gud , evt noe større enn seg selv , må komme innenifra og ut og den må alltid hvile kun hos det enkelte individ. Man kan tro hva man vil men det er ikke annet enn metafysisk forankring og en slags åndelig veiledning om man vil. Til syvende og sist er alt tro når det gjelder landskapet bortenfor det fysiske.

Saint

Legg inn av Saint »

Hattori_Hanzo skrev: man aug 21, 2023 10:56 am At mennsker har orkestrert folkemord i Guds navn kan ikke henges rundt halsen på Gud. (Evt Gudene , de store skaperne eller annet).

Dette er problemet jeg har med organisert relgion. Det vannes ut og blir en makt struktur som alltid faller i feil hender. Troen på Gud , evt noe større enn seg selv , må komme innenifra og ut og den må alltid hvile kun hos det enkelte individ. Man kan tro hva man vil men det er ikke annet enn metafysisk forankring og en slags åndelig veiledning om man vil. Til syvende og sist er alt tro når det gjelder landskapet bortenfor det fysiske.
Bortsett fra når religionen befaler det, som i tilfelle mht islam. Jeg vet ikke om noen andre religioner som befaler folkemord som islam gjør, se f.eks koranen vers 9:111, 9:29, 9:5 etc.

Låst

Gå tilbake til «Filosofi, religion og livssyn»