Hvorfor godtar vi at selvforsvar i praksis er forbudt?

Svar
Saint

Re: Hvorfor godtar vi at selvforsvar i praksis er forbudt?

Legg inn av Saint »

BlackEagle skrev: tor sep 14, 2023 7:04 pm
Saint skrev: tor sep 14, 2023 5:43 pm
BlackEagle skrev: tor sep 14, 2023 8:20 am

Akkurat ... så hvorfor var det da "din" tråd som ble stengt?

Mvh

BE
nysgjerrig, nå
Fordi dere begynte å syte som en gjeng fordømte drittunger etter at jeg ba deg dra dit peppern gror og ga klart og tydelig utrykk for at "bidragene dine" (les: drittslengingen din) ikke var ønsket der. Da kom det en kristofob mobb som både holdt leserne her for narr ved å lyve for dem, og sa de skulle ta innleggene mine og bruke det i bøker de skulle skrive om kristne. Og som du ikke var ønsket der, så er du ikke ønsket her heller. I tillegg vet du selv godt dette her, men jeg kan godt repetere det for leserne i denne tråden også så de får høre hva slags troll du er. Jeg skal passe på å rapportere deg hyppigere fra nå av.
Og nøyaktig HVEM var det som beskyldte andre (i flertall, ja) for å juge UTEN å være i stand eller villig til å fortelle/sitere hva de påståtte løgnene gikk ut på?

Mvh

BE
Jeg viste flere ganger hvordan dere lyver, og det vet du godt selv, og det var nok et eksempel på hvordan du lyver. Nå har jeg fått nok av drittpraten din, nå blir du rapportert.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Trådene er åpne for alle som ønsker. Ingen vil bli fjernet fra tråder, med mindre en bryter regler her inne, som fører til det. Tråder hadde heller ikke levd lenge om alle var enige om alt.

Klarer dere ikke hverandre, går det fint an å ignorere eller legge til en person på "uvenn" listen inne på profilen din.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Saint skrev: tor sep 14, 2023 7:19 pm
Jeg viste flere ganger hvordan dere lyver
Nei, du gjorde ikke det.

Mvh

BE
som hermed sier takk og farvel til Helgenen

Saint

Legg inn av Saint »

BlackEagle skrev: tor sep 14, 2023 7:45 pm
Saint skrev: tor sep 14, 2023 7:19 pm
Jeg viste flere ganger hvordan dere lyver
Nei, du gjorde ikke det.

Mvh

BE
som hermed sier takk og farvel til Helgenen
Joda. Vi siterer, side 4 i den tråden vi snakker om her:

"Hvor verden er på vei: Mot en ny verdensorden"
https://fridiskusjon.no/viewtopic.php?t=6844&start=120

"Må si det er imponerende sleskt av dere skamløse hedninger å fremstille Tertullian som en stor tilhenger av gladiatorkamper som gnir seg i hendene av skadefryd ved å se folk hogge hverandre ihjel på arenaen, som var nøyaktig slik det ble fremstilt av din åndsfrende over her. Ikke et ord kommer ut av kjeften deres om at Tertullian var en sterk motstander av gladiatorkampene og at det var de kristne som fikk stanset dette hedenske barbariet:

In the early 3rd century AD, the Christian writer Tertullian condemned the attendance of Christians: the combats, he said, were murder, their witnessing spiritually and morally harmful and the gladiator an instrument of pagan human sacrifice.[47] Caro......" <SNIP>

Resten kan leses av de interesserte som følger tråden, og dette ble repetert flere ganger i tråden til deg og andre, så dette vet du.

Igjen, som vi kan se dokumentert her svart på hvitt: Løgner!

Saint

Legg inn av Saint »

4pLaY skrev: tor sep 14, 2023 7:43 pm Trådene er åpne for alle som ønsker. Ingen vil bli fjernet fra tråder, med mindre en bryter regler her inne, som fører til det. Tråder hadde heller ikke levd lenge om alle var enige om alt.

Klarer dere ikke hverandre, går det fint an å ignorere eller legge til en person på "uvenn" listen inne på profilen din.
Hvis den mobben dukker opp i denne tråden også, vil du da lukke den som du gjorde med den forrige? Da blir det vanskelig for meg å poste her. Det greieste ville jo vært å anerkjenne at det de driver med her er dels mobbing og religiøs forfølgelse (fordi jeg er kristen) og dels trolling, og det burde dere ha regler mot.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Saint skrev: tor sep 14, 2023 7:54 pm
BlackEagle skrev: tor sep 14, 2023 7:45 pm
Saint skrev: tor sep 14, 2023 7:19 pm
Jeg viste flere ganger hvordan dere lyver
Nei, du gjorde ikke det.

Mvh

BE
som hermed sier takk og farvel til Helgenen
Joda. Vi siterer, side 4 i den tråden vi snakker om her:

"Hvor verden er på vei: Mot en ny verdensorden"
https://fridiskusjon.no/viewtopic.php?t=6844&start=120

"Må si det er imponerende sleskt av dere skamløse hedninger å fremstille Tertullian som en stor tilhenger av gladiatorkamper som gnir seg i hendene av skadefryd ved å se folk hogge hverandre ihjel på arenaen, som var nøyaktig slik det ble fremstilt av din åndsfrende over her. Ikke et ord kommer ut av kjeften deres om at Tertullian var en sterk motstander av gladiatorkampene og at det var de kristne som fikk stanset dette hedenske barbariet:

In the early 3rd century AD, the Christian writer Tertullian condemned the attendance of Christians: the combats, he said, were murder, their witnessing spiritually and morally harmful and the gladiator an instrument of pagan human sacrifice.[47] Caro......" <SNIP>

Resten kan leses av de interesserte som følger tråden, og dette ble repetert flere ganger i tråden til deg og andre, så dette vet du.

Igjen, som vi kan se dokumentert her svart på hvitt: Løgner!
Bare for å ha det på det rene:

Jeg har aldri noe sted uttalt meg om hr. Tertullian - og sitatet er så vidt jeg husker fra ditt eget innlegg.

Mvh

BE

Saint

Legg inn av Saint »

BlackEagle skrev: tor sep 14, 2023 10:13 pm
Saint skrev: tor sep 14, 2023 7:54 pm
BlackEagle skrev: tor sep 14, 2023 7:45 pm

Nei, du gjorde ikke det.

Mvh

BE
som hermed sier takk og farvel til Helgenen
Joda. Vi siterer, side 4 i den tråden vi snakker om her:

"Hvor verden er på vei: Mot en ny verdensorden"
https://fridiskusjon.no/viewtopic.php?t=6844&start=120

"Må si det er imponerende sleskt av dere skamløse hedninger å fremstille Tertullian som en stor tilhenger av gladiatorkamper som gnir seg i hendene av skadefryd ved å se folk hogge hverandre ihjel på arenaen, som var nøyaktig slik det ble fremstilt av din åndsfrende over her. Ikke et ord kommer ut av kjeften deres om at Tertullian var en sterk motstander av gladiatorkampene og at det var de kristne som fikk stanset dette hedenske barbariet:

In the early 3rd century AD, the Christian writer Tertullian condemned the attendance of Christians: the combats, he said, were murder, their witnessing spiritually and morally harmful and the gladiator an instrument of pagan human sacrifice.[47] Caro......" <SNIP>

Resten kan leses av de interesserte som følger tråden, og dette ble repetert flere ganger i tråden til deg og andre, så dette vet du.

Igjen, som vi kan se dokumentert her svart på hvitt: Løgner!
Bare for å ha det på det rene:

Jeg har aldri noe sted uttalt meg om hr. Tertullian - og sitatet er så vidt jeg husker fra ditt eget innlegg.

Mvh

BE
Du fortalte løgner om at jeg fortalte løgner, jeg lyver ikke så det er en løgn du finner på kun for å sverte meg, for å nevne et eksempel. I tillegg kom du med en rekke andre nedrige personangrep, du kaster deg altid på for å rakke ned på meg som person og min tro så fort du ser sjangsen, og det er nok derfor du er her også. Du er ikke interessert i selvforsvar, du er interessert i å finne på noe så du kan slenge dritt til meg her.

Du latet som du ignorerte meg, men det var selvfølgelig bare løgner, som vanlig. Siden mod ikke vil gjøre noe, så får vi bare holde på. Du kommer ingen vei med meg, jeg vil avkle deg og ydmyke deg, med eller uten mobben din.

Bantor
Innlegg: 1173

Legg inn av Bantor »

Denne tråden er ødelagt.

Men jeg tror samfunnet må tenke nytt når det gjelder lovgivningen rundt slagvåpen.

Enkelte slagvåpen, som brukes av politiet og vektere med tillatelse, har en aktverdig karakter. Disse gjør det mulig å variere maktbruk.

Andre slagvåpen savner aktverdig bruk. Det gjelder for eksempel slåsshansker av metall. Kanskje de som bruker slike burde dømmes for drapsforsøk uansett. På linje med de som bruker kniv.

Saint

Legg inn av Saint »

Bantor skrev: tor sep 14, 2023 11:26 pm Denne tråden er ødelagt.

Men jeg tror samfunnet må tenke nytt når det gjelder lovgivningen rundt slagvåpen.

Enkelte slagvåpen, som brukes av politiet og vektere med tillatelse, har en aktverdig karakter. Disse gjør det mulig å variere maktbruk.

Andre slagvåpen savner aktverdig bruk. Det gjelder for eksempel slåsshansker av metall. Kanskje de som bruker slike burde dømmes for drapsforsøk uansett. På linje med de som bruker kniv.
ser ingen grunn til at ikke alt på det bordet her skal være fritt å eie, skytevåpen med tillatelse og kurs for å ha til selvforsvar for uansett hva politikerne måtte mene så er det en legitim grunn, å forsvare seg selv er en menneskerett ingen har rett til å nekte noen, man kriminaliserer helt normal, positiv adferd og får et samfunn hvor ingen bryr seg om vold for heltene vil ikke i fengsel. sverdet/machetten kan folk la ligge hjemme. resten her bør folk kunne fly på byen med akuratt som de vil. kjeltringer som drar ut for å rane eller misshandle noen bryr seg ikke om loven uansett, de som statistisk sett blir tatt for ulovlig våpen ved tilfeldig ransakelse er folk som bærer det for en legitim grunn (selvforsvar, lager problemer for snekkere som har glemt kniven på seg etc).


Saint

Legg inn av Saint »

den lille mannen på videoen over er forøvrig tidligere politimann, kampsportentusiast og trener med erfaring fra bl.a kickboksing (som meg) og vært i utallige voldsepisoder spesielt via yrke, på skole osv som mange sikkert har også her.

Saint

Legg inn av Saint »


Saint

Legg inn av Saint »

som vi kan se er forbud mot slåsshansker av metall osv ren symbolpolitikk.

og du stopper ikke vold ved å forby selvforsvar (i praksis), du tilrettelegger heller for det

den generasjonen som hadde sideliggerhagler i fritt salg og pistoler osv lovlig ulåst hjemme kunne forsvare hjemmene sine fint de, de kunne gå med kniver på byen og det var knapt straff for ulovlige skytevåpen. rart de overlevde. det er ikke mer enn ca 30 år siden, tiden før lillehammer OL

Saint

Legg inn av Saint »

ser stadige eksempler på grov vold diverse steder, få forsvarer seg selv og ingen griper inn, de som står rundt heier på voldsmennene. kan dere skjønne hvorfor det er sånn? i gamledager skulle mannen helst kunne forsvare seg selv og stå opp for svake og forsvarsløse mens i dag er svake og forsvarsløse tydelig fritt vilt, i dag er det politisk ukorrekt å stoppe vold og politiet behandler ofte den som forsvarer seg værre enn voldsovergriperen.

Saint

Legg inn av Saint »

og hvem vil gidde forsvare denne multikulturelle globaliserte suppa her hvor de kulturelle verdiene våre er dildoer og kjønnsoperasjoner og hvor det knapt finnes folk med våpenerfaring blandt sivile hvis norge blir invadert? tror du kan glemme gjeninnføring av verneplikten nå.

ganske tydelig at vår korrupte elite gjør alt de kan for å ødelegge landet, noe vi kjenner igjen i nesten alle vestlige land. ønsker leserne her seg dette?

Saint

Legg inn av Saint »

den gryende bananrepublikken sverige er jo et prakteksempel på et sekularisert degenerert progressivt land, de har altid vært tidligere ute med å nekte borgerne å forsvare seg selv, nå piper kulene rundt ørene på svenskene mens kriminelle gjenger plaffer løs, bare få drap blir oppklart. er sørafrika eller libanon fremtiden for sverge og etterhvert norge som går samme retning? vil dere ha det sånn?

som et lite tips så er jeg klar på at vi går mot det bibelen kaller endetid og det er den virkelige årsaken til forfallet

Saint

Legg inn av Saint »

forøvrig, på tross av alt det fine som vises frem av hard2hurt, byrna LE, pepperspray og lommelykt ville uansett vært mine foretrukne selvforsvarsprodukt. Heller enn skytevåpen fordi jeg antagelig ville nølt for mye med å trekke av med en ekte pistol. En byrna LE med CS gass eller pepperkuler vet jeg 100% sikkerthet jeg ville brukt og ikke vært redd for å bruke på en tettbefolket gate heller.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Helgenen er ute og preiker med seg sjøl igjen, ser jeg. Kan det være fordi så og si ingen gidder å høre på ham, tro?

Bantor
Innlegg: 1173

Legg inn av Bantor »

Saint skrev: ons sep 20, 2023 1:30 pm som vi kan se er forbud mot slåsshansker av metall osv ren symbolpolitikk.

Jeg vil si at slåsshansker som slagvåpen savner aktverdig bruk. Dette er et våpen som i likhet med kniv, kun er for å påføre noen farlige skader.

En teleskopbatong, som også er forbudt, kan ha aktverdig bruk. Det gis enkelte ganger tillatelse til at vektere kan ha teleskopbatonger. Med en teleskopbatong, kan du variere hvor farlige skader du vil påføre noen som angriper.

I mindre alvorlige situasjoner brukes en teleskopbatong til å slå på armer eller bein. Å forsvare seg på denne måten er etisk, og gir dessuten en viss grad av sikkerhet dersom angriperen har en kniv du ikke ser.

Har sett noen av videoene til kampsport entusiasten som du la ut. Batonger og sånn har han begrenset kunnskap om....

Saint

Legg inn av Saint »

Bantor skrev: tor sep 28, 2023 1:46 pm
Saint skrev: ons sep 20, 2023 1:30 pm som vi kan se er forbud mot slåsshansker av metall osv ren symbolpolitikk.

Jeg vil si at slåsshansker som slagvåpen savner aktverdig bruk. Dette er et våpen som i likhet med kniv, kun er for å påføre noen farlige skader.

En teleskopbatong, som også er forbudt, kan ha aktverdig bruk. Det gis enkelte ganger tillatelse til at vektere kan ha teleskopbatonger. Med en teleskopbatong, kan du variere hvor farlige skader du vil påføre noen som angriper.

I mindre alvorlige situasjoner brukes en teleskopbatong til å slå på armer eller bein. Å forsvare seg på denne måten er etisk, og gir dessuten en viss grad av sikkerhet dersom angriperen har en kniv du ikke ser.

Har sett noen av videoene til kampsport entusiasten som du la ut. Batonger og sånn har han begrenset kunnskap om....
selvforsvar er da aktverdig bruk i mine øyne og de fungerer til det, de med pigger spesielt for kvinner som ikke kan slå så hardt

slåsshanske er da ikke noe værre enn å surre kjetting e.l rundt hånda, ergo et meningsløst forbud.. samme med batong

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Saint skrev: fre sep 29, 2023 1:53 am
selvforsvar er da aktverdig bruk i mine øyne og de fungerer til det, de med pigger spesielt for kvinner som ikke kan slå så hardt
Du har aldri møtt fr. Brækhus, kanskje?

Mvh

BE

Bantor
Innlegg: 1173

Legg inn av Bantor »

Saint skrev: fre sep 29, 2023 1:53 am
selvforsvar er da aktverdig bruk i mine øyne og de fungerer til det, de med pigger spesielt for kvinner som ikke kan slå så hardt
I helgen snakket jeg med en som er regjerende mester i min idrettskrets, i en kampsport som går ut på å ta tak i folk. Han har også forsøkt seg på boksetrening, men det fikk han ikke til.

Slag og sånn til selvforsvar, er egentlig bare for folk som har spesielle talenter. Det er i stor grad avhengig av medfødte egenskaper, og i mindre grad trening. Genetikk 80-90%, trening 20-10%. At noen ser ut som en chad, er heller ingen garanti for at de kan lære seg å slåss med slag og eventuelt spark.

At noen ikke kan slå gjør ikke vedkommende til en dame.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»