Mitch McConnel hvor lenge før han må trekke seg ?

Svar
Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Mitch McConnel hvor lenge før han må trekke seg ?

Legg inn av Big George »

Mitch McConnell er igen gået i stå på podiet: Nu kommer læge ham til undsætning
Få har spillet det politiske spil så koldt og kynisk som den republikanske senator Mitch McConnell.(Politiken.dk)

Hvor lenge kan republikanerne holde han gående ? To tilfeller der han har "stivnet" og ikke vært mulig
å kommunisere med. Født 1942 er han en mann som har levet noen år.

Hans to "uhell" forklares med fall og hjernerystelse.

Mitt tips er at han er ute av senatet før jul.

Brukeravatar
Viracocha
Innlegg: 52

Legg inn av Viracocha »

Big George skrev: fre sep 01, 2023 1:53 am Hvor lenge kan republikanerne holde han gående ? To tilfeller der han har "stivnet" og ikke vært mulig
å kommunisere med. Født 1942 er han en mann som har levet noen år.

Hans to "uhell" forklares med fall og hjernerystelse.

Mitt tips er at han er ute av senatet før jul.
Tja, det må vel noen flere episoder til før det skjer, og da gjerne i pinlige settinger.
Det jeg lurer på er hvor mange slike frysninger han har hatt på kontoret og i fritiden som vi ikke kjenner til. Sjansen for at disse to er de eneste er like liten som å vinne når Embla viser 4, og du går for ned. Ikke umulig men langt mindre sannsynlig enn opp.

Maktapparatet (kongress og senat) har jo sørget for å gi seg sjøl henimot ubegrenset rett til å klamre seg fast i maktposisjoner, og så lenge han er ved sine fulle fem er det fint lite man kan gjøre utover overtalelse og anmodninger til perioden hans utløper.
Og dét selv om han leflet aldri så mye med russiske oligarkers eierinteresser i Kentuckys næringsliv og lot som om Putins påvirkning av 2016-valget ikke eksisterte og tiltak var unødvendige, selv om det ble bekreftet av en samlet vestlig etterretning.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»