Hamas starter ny krig mot Israel

Svar
Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Re: Hamas starter ny krig mot Israel

Legg inn av MacanT »

pigg skrev: man okt 09, 2023 6:50 pm Dette er iscenesatt av Israel.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Falcon

Legg inn av Falcon »

slutt å vær så sendrektig, Støre, vekk med palestina-støtten øyeblikkelig

Brukeravatar
JauKaninen  
Innlegg: 1751

Legg inn av JauKaninen »

pigg skrev: man okt 09, 2023 6:50 pm Dette er iscenesatt av Israel.

Etter de evinnelige protestene mot Netanyahu-styret, så har Mossad & Co. kommet frem til at krig er det som skal til for å få jødene samlet igjen. Medienes løgnfulle tåreperse-journalistikk vil slukne antisionistiske trender som BDS, og det er jo ingen dårlig bonus.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Hattori_Hanzo
Innlegg: 723

Legg inn av Hattori_Hanzo »

pigg skrev: man okt 09, 2023 6:50 pm Dette er iscenesatt av Israel.

Etter de evinnelige protestene mot Netanyahu-styret, så har Mossad & Co. kommet frem til at krig er det som skal til for å få jødene samlet igjen. Medienes løgnfulle tåreperse-journalistikk vil slukne antisionistiske trender som BDS, og det er jo ingen dårlig bonus.
Virker sannsynlig på meg også. I alle fall at de lot dette skje for å ha en unnskyldning.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7898

Legg inn av Big George »

Vi vet at Russland står for frihet og internasjonal lov, sa 87 år gamle Abbas den gang, ifølge Al Jazeera.
Kjekk kar som sa dette for t år siden.

StormEagle
Innlegg: 388

Legg inn av StormEagle »

pigg skrev: man okt 09, 2023 6:50 pm Dette er iscenesatt av Israel.
Her tikker konspirasjonsteoriene inn ja...

Brukeravatar
Omoikane
Innlegg: 485

Legg inn av Omoikane »

Big George skrev: tir okt 10, 2023 2:46 am Vi vet at Russland står for frihet og internasjonal lov, sa 87 år gamle Abbas den gang, ifølge Al Jazeera.
Kjekk kar som sa dette for t år siden.
Mens andre hevder at okkupanten er offeret som har rett til å forsvare seg mot de okkupertes frihetskjemperne, som i beste Goebbelsånd kalles terrorister.

Hattori_Hanzo
Innlegg: 723

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Alle motstandere av alle regimer opp igjennom har vel stort sett blitt stemplet som terrorister. Når det er sagt så er ikke Hamas noens venn og absolutt i den kategorien. Men jeg tror de ikke er noe annet enn nyttige idioter for Benny boy og den psykotiske zionist gjengen. Hamas hadde ikke eksistert uten støtte fra Israel og IDF.

Detaljer kommer ut om hundrevis av hamas krigere som har tatt seg inn i Israel med bulldozere bl. a. Hvordan i helvete er det mulig når en kakkerlakk trigger grense sensorer og små jenter blir snipet i hodet hvis de kommer for nærme?

Egyptisk etteretning hevder de visste om dette og forsøkte å advare israel.

De lot det skje for nå og kunne massakrere noen sivile i gjengjeld. Blir mørk "circlejerk" hver kveld nå for Benny boy og kompisene hans..

Brukeravatar
Omoikane
Innlegg: 485

Legg inn av Omoikane »

Hattori_Hanzo skrev: tir okt 10, 2023 10:27 am Alle motstandere av alle regimer opp igjennom har vel stort sett blitt stemplet som terrorister. Når det er sagt så er ikke Hamas noens venn og absolutt i den kategorien. Men jeg tror de ikke er noe annet enn nyttige idioter for Benny boy og den psykotiske zionist gjengen. Hamas hadde ikke eksistert uten støtte fra Israel og IDF.

Detaljer kommer ut om hundrevis av hamas krigere som har tatt seg inn i Israel med bulldozere bl. a. Hvordan i helvete er det mulig når en kakkerlakk trigger grense sensorer og små jenter blir snipet i hodet hvis de kommer for nærme?

Egyptisk etteretning hevder de visste om dette og forsøkte å advare israel.

De lot det skje for nå og kunne massakrere noen sivile i gjengjeld. Blir mørk "circlejerk" hver kveld nå for Benny boy og kompisene hans..
Og mens man omtaler bombing av strømnett for terror i Ukraina, er det påfallende få protester mot at Israel stanser forsyningen av strøm, mat og vann til sivilbefolkningen på Gaza...

pølsa
Innlegg: 907

Legg inn av pølsa »

Omoikane skrev: tir okt 10, 2023 11:59 am
Hattori_Hanzo skrev: tir okt 10, 2023 10:27 am Alle motstandere av alle regimer opp igjennom har vel stort sett blitt stemplet som terrorister. Når det er sagt så er ikke Hamas noens venn og absolutt i den kategorien. Men jeg tror de ikke er noe annet enn nyttige idioter for Benny boy og den psykotiske zionist gjengen. Hamas hadde ikke eksistert uten støtte fra Israel og IDF.

Detaljer kommer ut om hundrevis av hamas krigere som har tatt seg inn i Israel med bulldozere bl. a. Hvordan i helvete er det mulig når en kakkerlakk trigger grense sensorer og små jenter blir snipet i hodet hvis de kommer for nærme?

Egyptisk etteretning hevder de visste om dette og forsøkte å advare israel.

De lot det skje for nå og kunne massakrere noen sivile i gjengjeld. Blir mørk "circlejerk" hver kveld nå for Benny boy og kompisene hans..
Og mens man omtaler bombing av strømnett for terror i Ukraina, er det påfallende få protester mot at Israel stanser forsyningen av strøm, mat og vann til sivilbefolkningen på Gaza...
Har tenkt samme tanke med bombingen av sivile og moske, sykehus, rimelig tyst fra de aller fleste..

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

APOKALYPSE," SVARTE EN ISRAELSK STATSBORGER PÅ ET SPØRSMÅL FRA EN NORSK JOURNALIST OM HVA HUN TRODDE NÅ VILLE SKJE. APOKALYPSE BETYR AVSLØRING OG ER DET EN GIGANTISK AVSLØRING SOM NÅ SKAL ÅPENBARES FOR VERDEN?

JEG TROR ANGREPET FRA HAMAS HAR EN TYDELIG FORANLEDNING, OG MED DET MENER JEG AT RUSSLAND OG IRAN STÅR BAK ANGREPET. FOR HVA KAN HAMAS FORVENTE MED ET SÅ GRUSOMT ANGREP PÅ SIVILE? SELVSAGT ET SVAR FRA ISRAEL SOM HAMAS IKKE HAR NOEN MULIGHET TIL Å FORSVARE SEG MOT. SÅ DUMME ER IKKE LEDELSEN AV HAMAS AT DE IKKE HAR FORUTSETT DET. LIKEVEL GJORDE DE DET. HVORFOR? I HÅP OM AT KRIGEN VIL FÅ DET UTFALL SOM RUSSISKE OG IRANSKE INSTRUKTØRER HAR FORTALT DEM DA DE BLE OPPLÆRT AV DEM, NEMLIG AT ISRAELS SVAR BLIR SÅ SMERTEFULLT AT DE FIENDTLIGE MUSLIMSKE NABOSTATENE TIL ISRAEL IKKE KAN SITTE ROLIG OG SE PÅ. GÅR NOEN AV DISSE (ELLER ALLE) STATENE TIL KRIG MOT ATOMMAKTEN ISRAEL, KAN ISRAEL SE SEG TVUNGET TIL Å BRUKE TAKTISKE ATOMBOMBER I FORSVARET. DA KAN PUTIN GNI SEG I HENDENE. FOR DET FØRSTE HAR HAN FÅTT FOKUS VEKK FRA SIN EGEN ANGREPSKRIG MOT UKRAINA OG FOR DET ANDRE SÅ KAN HAN SELV BRUKE TAKTISKE ATOMVÅPEN MOT UKRAINA OG DA KAN HAN SI: DET VAR IKKE JEG SOM BEGYNTE."

I SÅ FALL VIL DEN ISRAELSKE STATSBORGEREN FÅ RETT I AT DET KAN FORVENTES EN APOKALYPSE I FORSETTELSEN.

Hattori_Hanzo
Innlegg: 723

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Arne Magnus Aasen skrev: tir okt 10, 2023 12:25 pm APOKALYPSE," SVARTE EN ISRAELSK STATSBORGER PÅ ET SPØRSMÅL FRA EN NORSK JOURNALIST OM HVA HUN TRODDE NÅ VILLE SKJE. APOKALYPSE BETYR AVSLØRING OG ER DET EN GIGANTISK AVSLØRING SOM NÅ SKAL ÅPENBARES FOR VERDEN?

JEG TROR ANGREPET FRA HAMAS HAR EN TYDELIG FORANLEDNING, OG MED DET MENER JEG AT RUSSLAND OG IRAN STÅR BAK ANGREPET. FOR HVA KAN HAMAS FORVENTE MED ET SÅ GRUSOMT ANGREP PÅ SIVILE? SELVSAGT ET SVAR FRA ISRAEL SOM HAMAS IKKE HAR NOEN MULIGHET TIL Å FORSVARE SEG MOT. SÅ DUMME ER IKKE LEDELSEN AV HAMAS AT DE IKKE HAR FORUTSETT DET. LIKEVEL GJORDE DE DET. HVORFOR? I HÅP OM AT KRIGEN VIL FÅ DET UTFALL SOM RUSSISKE OG IRANSKE INSTRUKTØRER HAR FORTALT DEM DA DE BLE OPPLÆRT AV DEM, NEMLIG AT ISRAELS SVAR BLIR SÅ SMERTEFULLT AT DE FIENDTLIGE MUSLIMSKE NABOSTATENE TIL ISRAEL IKKE KAN SITTE ROLIG OG SE PÅ. GÅR NOEN AV DISSE (ELLER ALLE) STATENE TIL KRIG MOT ATOMMAKTEN ISRAEL, KAN ISRAEL SE SEG TVUNGET TIL Å BRUKE TAKTISKE ATOMBOMBER I FORSVARET. DA KAN PUTIN GNI SEG I HENDENE. FOR DET FØRSTE HAR HAN FÅTT FOKUS VEKK FRA SIN EGEN ANGREPSKRIG MOT UKRAINA OG FOR DET ANDRE SÅ KAN HAN SELV BRUKE TAKTISKE ATOMVÅPEN MOT UKRAINA OG DA KAN HAN SI: DET VAR IKKE JEG SOM BEGYNTE."

I SÅ FALL VIL DEN ISRAELSKE STATSBORGEREN FÅ RETT I AT DET KAN FORVENTES EN APOKALYPSE I FORSETTELSEN.
Greit nok at du mener det men det er da ingen grunn til å rope det.

Tror ikke dette vil spille seg ut slik dog. Jeg tror faktisk at benny vil møte en del intern mostand på dette. Hvordan denne blodkorrupte sluttbrukern enda en gang har makta i dette landet er et komplett mysterium , kanskje dette er slutten for han og vi kan bli kvitt denne klumpen av bortkasta kjøtt og organer en gang for alle. Men han er som en kakkerlakk som stadig kommer igjen..

Brukeravatar
Omoikane
Innlegg: 485

Legg inn av Omoikane »

Arne Magnus Aasen skrev: tir okt 10, 2023 12:25 pm APOKALYPSE," SVARTE EN ISRAELSK STATSBORGER PÅ ET SPØRSMÅL FRA EN NORSK JOURNALIST OM HVA HUN TRODDE NÅ VILLE SKJE. APOKALYPSE BETYR AVSLØRING OG ER DET EN GIGANTISK AVSLØRING SOM NÅ SKAL ÅPENBARES FOR VERDEN?

JEG TROR ANGREPET FRA HAMAS HAR EN TYDELIG FORANLEDNING, OG MED DET MENER JEG AT RUSSLAND OG IRAN STÅR BAK ANGREPET. FOR HVA KAN HAMAS FORVENTE MED ET SÅ GRUSOMT ANGREP PÅ SIVILE? SELVSAGT ET SVAR FRA ISRAEL SOM HAMAS IKKE HAR NOEN MULIGHET TIL Å FORSVARE SEG MOT. SÅ DUMME ER IKKE LEDELSEN AV HAMAS AT DE IKKE HAR FORUTSETT DET. LIKEVEL GJORDE DE DET. HVORFOR? I HÅP OM AT KRIGEN VIL FÅ DET UTFALL SOM RUSSISKE OG IRANSKE INSTRUKTØRER HAR FORTALT DEM DA DE BLE OPPLÆRT AV DEM, NEMLIG AT ISRAELS SVAR BLIR SÅ SMERTEFULLT AT DE FIENDTLIGE MUSLIMSKE NABOSTATENE TIL ISRAEL IKKE KAN SITTE ROLIG OG SE PÅ. GÅR NOEN AV DISSE (ELLER ALLE) STATENE TIL KRIG MOT ATOMMAKTEN ISRAEL, KAN ISRAEL SE SEG TVUNGET TIL Å BRUKE TAKTISKE ATOMBOMBER I FORSVARET. DA KAN PUTIN GNI SEG I HENDENE. FOR DET FØRSTE HAR HAN FÅTT FOKUS VEKK FRA SIN EGEN ANGREPSKRIG MOT UKRAINA OG FOR DET ANDRE SÅ KAN HAN SELV BRUKE TAKTISKE ATOMVÅPEN MOT UKRAINA OG DA KAN HAN SI: DET VAR IKKE JEG SOM BEGYNTE."

I SÅ FALL VIL DEN ISRAELSKE STATSBORGEREN FÅ RETT I AT DET KAN FORVENTES EN APOKALYPSE I FORSETTELSEN.
Bruker du samme logikk når det gjelder RusslAnd og Ukraina? At støtte til den okkuperte kan føre til atomkrig?

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Omoikane skrev: tir okt 10, 2023 1:27 pm
Arne Magnus Aasen skrev: tir okt 10, 2023 12:25 pm APOKALYPSE," SVARTE EN ISRAELSK STATSBORGER PÅ ET SPØRSMÅL FRA EN NORSK JOURNALIST OM HVA HUN TRODDE NÅ VILLE SKJE. APOKALYPSE BETYR AVSLØRING OG ER DET EN GIGANTISK AVSLØRING SOM NÅ SKAL ÅPENBARES FOR VERDEN?

JEG TROR ANGREPET FRA HAMAS HAR EN TYDELIG FORANLEDNING, OG MED DET MENER JEG AT RUSSLAND OG IRAN STÅR BAK ANGREPET. FOR HVA KAN HAMAS FORVENTE MED ET SÅ GRUSOMT ANGREP PÅ SIVILE? SELVSAGT ET SVAR FRA ISRAEL SOM HAMAS IKKE HAR NOEN MULIGHET TIL Å FORSVARE SEG MOT. SÅ DUMME ER IKKE LEDELSEN AV HAMAS AT DE IKKE HAR FORUTSETT DET. LIKEVEL GJORDE DE DET. HVORFOR? I HÅP OM AT KRIGEN VIL FÅ DET UTFALL SOM RUSSISKE OG IRANSKE INSTRUKTØRER HAR FORTALT DEM DA DE BLE OPPLÆRT AV DEM, NEMLIG AT ISRAELS SVAR BLIR SÅ SMERTEFULLT AT DE FIENDTLIGE MUSLIMSKE NABOSTATENE TIL ISRAEL IKKE KAN SITTE ROLIG OG SE PÅ. GÅR NOEN AV DISSE (ELLER ALLE) STATENE TIL KRIG MOT ATOMMAKTEN ISRAEL, KAN ISRAEL SE SEG TVUNGET TIL Å BRUKE TAKTISKE ATOMBOMBER I FORSVARET. DA KAN PUTIN GNI SEG I HENDENE. FOR DET FØRSTE HAR HAN FÅTT FOKUS VEKK FRA SIN EGEN ANGREPSKRIG MOT UKRAINA OG FOR DET ANDRE SÅ KAN HAN SELV BRUKE TAKTISKE ATOMVÅPEN MOT UKRAINA OG DA KAN HAN SI: DET VAR IKKE JEG SOM BEGYNTE."

I SÅ FALL VIL DEN ISRAELSKE STATSBORGEREN FÅ RETT I AT DET KAN FORVENTES EN APOKALYPSE I FORSETTELSEN.
Bruker du samme logikk når det gjelder RusslAnd og Ukraina? At støtte til den okkuperte kan føre til atomkrig?
Ukraina har ikke atomvåpen, men det har Israel.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

pølsa skrev: tir okt 10, 2023 12:08 pm
Omoikane skrev: tir okt 10, 2023 11:59 am
Hattori_Hanzo skrev: tir okt 10, 2023 10:27 am Alle motstandere av alle regimer opp igjennom har vel stort sett blitt stemplet som terrorister. Når det er sagt så er ikke Hamas noens venn og absolutt i den kategorien. Men jeg tror de ikke er noe annet enn nyttige idioter for Benny boy og den psykotiske zionist gjengen. Hamas hadde ikke eksistert uten støtte fra Israel og IDF.

Detaljer kommer ut om hundrevis av hamas krigere som har tatt seg inn i Israel med bulldozere bl. a. Hvordan i helvete er det mulig når en kakkerlakk trigger grense sensorer og små jenter blir snipet i hodet hvis de kommer for nærme?

Egyptisk etteretning hevder de visste om dette og forsøkte å advare israel.

De lot det skje for nå og kunne massakrere noen sivile i gjengjeld. Blir mørk "circlejerk" hver kveld nå for Benny boy og kompisene hans..
Og mens man omtaler bombing av strømnett for terror i Ukraina, er det påfallende få protester mot at Israel stanser forsyningen av strøm, mat og vann til sivilbefolkningen på Gaza...
Har tenkt samme tanke med bombingen av sivile og moske, sykehus, rimelig tyst fra de aller fleste..
Kan ikke huske at Ukraina har gått inn i Russland og drept 800 uskyldige sivile, hvorav de fleste kvinner og barn.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

Fy faen, blir jo bare verre og verre dette.

https://www.i24news.tv/en/news/israel-a ... n-kfar-aza

Many soldiers were called up for reserve service, and could be seen actively consoling each other after what they had to witness. They arrived expecting the worst, but the scenes are beyond anything that one could imagine. Some soldiers say they found babies with their heads cut off, entire families gunned down in their beds. About 40 babies and young children have been taken out on gurneys — so far.


pølsa
Innlegg: 907

Legg inn av pølsa »

MacanT skrev: tir okt 10, 2023 4:16 pm Fy faen, blir jo bare verre og verre dette.

https://www.i24news.tv/en/news/israel-a ... n-kfar-aza

Many soldiers were called up for reserve service, and could be seen actively consoling each other after what they had to witness. They arrived expecting the worst, but the scenes are beyond anything that one could imagine. Some soldiers say they found babies with their heads cut off, entire families gunned down in their beds. About 40 babies and young children have been taken out on gurneys — so far.

Før det kommer dokumentasjon på den storyen vil jeg si den er falsk og ren propaganda for å rettferdiggjøre Israels handlinger....

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

pølsa skrev: tir okt 10, 2023 4:30 pm
MacanT skrev: tir okt 10, 2023 4:16 pm Fy faen, blir jo bare verre og verre dette.

https://www.i24news.tv/en/news/israel-a ... n-kfar-aza

Many soldiers were called up for reserve service, and could be seen actively consoling each other after what they had to witness. They arrived expecting the worst, but the scenes are beyond anything that one could imagine. Some soldiers say they found babies with their heads cut off, entire families gunned down in their beds. About 40 babies and young children have been taken out on gurneys — so far.

Før det kommer dokumentasjon på den storyen vil jeg si den er falsk og ren propaganda for å rettferdiggjøre Israels handlinger....
Hva vil du ha, ungene lagt ut på rekke rad slik at du kan telle dem?

Når innbyggerne i en Kibbutz av Kfar Aza's størrelse blir massakrert er det overhode ikke overraskende at 40 barn er blant ofrene.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2501

Legg inn av BrannLFC »

Israel er en terrorstat som Ukraina. Palestina og Russland går dem en høy gang moralsk sett.

pølsa
Innlegg: 907

Legg inn av pølsa »

MacanT skrev: tir okt 10, 2023 4:36 pm
pølsa skrev: tir okt 10, 2023 4:30 pm
MacanT skrev: tir okt 10, 2023 4:16 pm Fy faen, blir jo bare verre og verre dette.

https://www.i24news.tv/en/news/israel-a ... n-kfar-aza

Many soldiers were called up for reserve service, and could be seen actively consoling each other after what they had to witness. They arrived expecting the worst, but the scenes are beyond anything that one could imagine. Some soldiers say they found babies with their heads cut off, entire families gunned down in their beds. About 40 babies and young children have been taken out on gurneys — so far.

Før det kommer dokumentasjon på den storyen vil jeg si den er falsk og ren propaganda for å rettferdiggjøre Israels handlinger....
Hva vil du ha, ungene lagt ut på rekke rad slik at du kan telle dem?

Når innbyggerne i en Kibbutz av Kfar Aza's størrelse blir massakrert er det overhode ikke overraskende at 40 barn er blant ofrene.
Sorry, tror ikke på den storyen. Gikk gikk langt når reporteren sier hodene er kappet av babyer. Før de kommer med dokumentasjon tror jeg ikke det er annet enn ren propaganda som skal rettferdiggjøre Israels angrep.....

Hattori_Hanzo
Innlegg: 723

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Enig i at det høres litt sånn "kuvøse barna i Irak" aktig ut..

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

pølsa skrev: tir okt 10, 2023 5:27 pm
MacanT skrev: tir okt 10, 2023 4:36 pm
pølsa skrev: tir okt 10, 2023 4:30 pm

Før det kommer dokumentasjon på den storyen vil jeg si den er falsk og ren propaganda for å rettferdiggjøre Israels handlinger....
Hva vil du ha, ungene lagt ut på rekke rad slik at du kan telle dem?

Når innbyggerne i en Kibbutz av Kfar Aza's størrelse blir massakrert er det overhode ikke overraskende at 40 barn er blant ofrene.
Sorry, tror ikke på den storyen. Gikk gikk langt når reporteren sier hodene er kappet av babyer. Før de kommer med dokumentasjon tror jeg ikke det er annet enn ren propaganda som skal rettferdiggjøre Israels angrep.....
Med innleggene etter Bucha massakren i friskt minne hadde jeg vel egentlig ikke forventet noe annet enn denne responsen.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

BrannLFC skrev: tir okt 10, 2023 5:12 pm Israel er en terrorstat som Ukraina. Palestina og Russland går dem en høy gang moralsk sett.
Maken til vrøvl.

Brukeravatar
JauKaninen  
Innlegg: 1751

Legg inn av JauKaninen »

Tenk, Hamas angriper en festival med 3000+ deltagere, dreper og kapper huet av 40 spedbarn. Den eneste palestinavennen som klarer ta avstand til dette er limalima fra vgd. Alle andre har vært her inne for å komme med bare fjas.

Skremmede!

Mr.Fancypants

Legg inn av Mr.Fancypants »

Omoikane skrev: man okt 09, 2023 5:16 pm
Mr.Fancypants skrev: man okt 09, 2023 2:33 pm Kanskje på tide at Norge tar skrittet nå og erklærer Hamas for en terrororganisasjon. Litt pinlig å stå igjen i selskap med Russland, Kina, Iran, Qatar, Syria, Tyrkia, Egypt og Brasil som forsvarere av et slikt drittregime. Men som vanlig er norske myndigheter og politikere mest opptatt av å få internasjonal heder (og embeter etter endt statsrådsgjerning) ved å øse norske skattepenger utover anti-demokratiske og islamistiske regimer.
Men okkupasjon, apartheid og undertrykking har du ingen problemer med…..
Norske medier skriver at «den humanitære situasjonen på Gaza er en katastrofe». Ja, det blir kanskje sånn når man prioriterer å kjøpe raketter for å bombe naboen fremfor å sørge for egen befolknings ve og vel. Mangel på mat, vann, medisiner, det meste, inkludert demokratiske valg og trykke- og talefrihet.. men raketter har dem i hvertfall. Til tross for dette sitter så dere åndssvake raddiser og islamistforsvarere og beskylder Israel for å undertrykke palestinerne, noe de åpenbart greier helt utmerket selv. Føler bare avsky for folk som forsvarer Hamas og slike forbryterligaer (dette er jo bl.a mange fremmedkrigere som er vant med å begå krigsforbrytelser i Syria, men dere heiet vel da også).

Etter å ha sett siste utvikling fra Israel med funn av halshugde barn etc så tenker jeg det er på tide å klemme ordentlig til mot Gaza. Hamas må bort uansett kostnad. Hvis den palestinske befolkningen ønsker fred er det på tide å vise det ved å selv kaste ut Hamas. Men først skal de nok få kjenne på Israels berettigede harme.

Mr.Fancypants

Legg inn av Mr.Fancypants »

JauKaninen skrev: tir okt 10, 2023 8:07 pm Tenk, Hamas angriper en festival med 3000+ deltagere, dreper og kapper huet av 40 spedbarn. Den eneste palestinavennen som klarer ta avstand til dette er limalima fra vgd. Alle andre har vært her inne for å komme med bare fjas.

Skremmede!
Ja, det er skremmende. Men de vet jo at det koster lite å være tøff og radikal på det trygge gutterommet.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

Blodpölar, lik och förödelse. Fasansfulla syner mötte hjälporganisationen Zaka när de sent på måndagskvällen sökte igenom kibbutzen Be'eri i södra Israel.

Man ser barn, mammor, pappor i sina sovrum, i sina skyddsrum. Och så som terroristerna dödat dem...Det är inget krig, inget slagfält. Det är en massaker, ett terrordåd. Jag har aldrig sett något liknande, säger Itai Veruv, israelisk generalmajor, efter att området genomsökts.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/hjal ... n-massaker

Regner med at Pølsa og de andre avventer dokumentasjon, denne massakren skjedde vel heller ikke.

pølsa
Innlegg: 907

Legg inn av pølsa »

MacanT skrev: tir okt 10, 2023 10:47 pm Blodpölar, lik och förödelse. Fasansfulla syner mötte hjälporganisationen Zaka när de sent på måndagskvällen sökte igenom kibbutzen Be'eri i södra Israel.

Man ser barn, mammor, pappor i sina sovrum, i sina skyddsrum. Och så som terroristerna dödat dem...Det är inget krig, inget slagfält. Det är en massaker, ett terrordåd. Jag har aldrig sett något liknande, säger Itai Veruv, israelisk generalmajor, efter att området genomsökts.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/hjal ... n-massaker

Regner med at Pølsa og de andre avventer dokumentasjon, denne massakren skjedde vel heller ikke.
Blir ikke forbauset om rask forværring i midtøsten og vestlig exit Ukraina. Israel er viktigere å ta vare på....

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2501

Legg inn av BrannLFC »

UK vil fengsle folk som bruker palestinske flagg. Diktaturet er komplett.

Kari J skriver;

Kvinnen som ble fraktet på en lasteplan som pressen omtalte som "drept" og som store deler av publikum påstod, uten å belegg for det, var blitt voldtatt. lever. Hun er på sykehus i Gaza. Men i og med at sionistene har kuttet all strøm og vann kan det dessverre hende at hun ikke får den medisisnke hjelpen hun trenger, og dermed er det okkupasjonsmakten "Israel" som vil være ansvarlig.
La oss håpe hun overlever.

Det viser seg også at musikkfestivalen var full av IDF-soldater og det antas at de som døde like gjerne kan ha blitt truffet av kryssild ra de "israelske" soldatene.

Saken oppdateres. Videoer som viser at dette er meget sannsynlig finnes på bl a X (tidli. Twitter)

I en krig MÅ man ta alt med en klype salt.
Det er ufattelig mange som sprer løgner, løgner som blir stående selv etter at de har blitt grundig avslørt.

Brukeravatar
Omoikane
Innlegg: 485

Legg inn av Omoikane »

MacanT skrev: tir okt 10, 2023 10:47 pm Blodpölar, lik och förödelse. Fasansfulla syner mötte hjälporganisationen Zaka när de sent på måndagskvällen sökte igenom kibbutzen Be'eri i södra Israel.

Man ser barn, mammor, pappor i sina sovrum, i sina skyddsrum. Och så som terroristerna dödat dem...Det är inget krig, inget slagfält. Det är en massaker, ett terrordåd. Jag har aldrig sett något liknande, säger Itai Veruv, israelisk generalmajor, efter att området genomsökts.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/hjal ... n-massaker

Regner med at Pølsa og de andre avventer dokumentasjon, denne massakren skjedde vel heller ikke.
Det er ingen tvil om at frigjøringsstyrkene begår krigsforbrytelser. Akkurat som okkupanten begår krigsforbrytelser (sist med total blokade av Gaza).

Men dette er ikke årsaken til konflikten. Vi kan heller ikke forvente at de okkuperte slutter å gjøre motstand.

Palestineres kamp er legitim og rettferdig. Dette må danne grunnlaget for den videre diskusjon, alt annet er å støtte aggresjon, apartheid og okkupasjon.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Midtøsten»