Serier vi ser fram til

Svar
LANISTA

Re: Serier vi ser fram til

Legg inn av LANISTA »

Gideg skrev: lør feb 05, 2022 6:22 pm Outlander sesong 6 kommer 7 mars.
For noen år siden da jeg ikke var syk nok til å være på sykehus men for syk til å bo alene, bodde jeg - som den tøffe mannen jeg er - hos mam-ma en liten stund.
Vi så tre eller fire sesonger av Outlander sammen den gangen. Ikke noe krangling, masse take away og pepsi. Min historiske interesse for 1700-tallet gjorde at jeg sa ja til å se på akkurat den serien.
Sett i ettertid, var det faktisk noen veldig fine dager.
Kanskje jeg skal se den nye sesongen. Takk.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Vurderer sterkt å gå til anskaffelse av Discovery for å se denne:



Spørsmålet er jo om det blir sluppet ukentlig eller ei.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

The Lord of the Rings: The Rings of Power – Teaser Trailer


Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

sertono skrev: man feb 14, 2022 7:59 am The Lord of the Rings: The Rings of Power – Teaser Trailer

Ser helt forferdelig ut, vil ikke vedkjenne at dette har noe som helst å gjøre med Lord of The Rings! Amazon vil bare kaste penger på dette uten noe bruk av engasjement eller sjel, for å tjene enda mer penger og få PR. Kommer ikke til å se en episode av det skvipet der.

BioDex

Legg inn av BioDex »

sertono skrev: man feb 14, 2022 7:59 am The Lord of the Rings: The Rings of Power – Teaser Trailer

Visuelt ser det helt fantastisk ut. Her er det brukt mye penger ja.

Sankaa

Legg inn av Sankaa »

Machine_Head skrev: man feb 14, 2022 8:40 am
sertono skrev: man feb 14, 2022 7:59 am The Lord of the Rings: The Rings of Power – Teaser Trailer

Ser helt forferdelig ut, vil ikke vedkjenne at dette har noe som helst å gjøre med Lord of The Rings! Amazon vil bare kaste penger på dette uten noe bruk av engasjement eller sjel, for å tjene enda mer penger og få PR. Kommer ikke til å se en episode av det skvipet der.
Det var da voldsomt. Alt dette basert på ett minutt teasertrailer?

Syntes det så ganske bra ut jeg. Gleder meg!

Cabal

Legg inn av Cabal »

sertono skrev: man feb 14, 2022 7:59 am The Lord of the Rings: The Rings of Power – Teaser Trailer
Ser veldig flott ut, veldig spent på dette.

Damer og mørkhudete er med. Blitt fort stemplet som woke-dritt :)

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Sankaa skrev: man feb 14, 2022 10:27 am
Machine_Head skrev: man feb 14, 2022 8:40 am
sertono skrev: man feb 14, 2022 7:59 am The Lord of the Rings: The Rings of Power – Teaser Trailer

Ser helt forferdelig ut, vil ikke vedkjenne at dette har noe som helst å gjøre med Lord of The Rings! Amazon vil bare kaste penger på dette uten noe bruk av engasjement eller sjel, for å tjene enda mer penger og få PR. Kommer ikke til å se en episode av det skvipet der.
Det var da voldsomt. Alt dette basert på ett minutt teasertrailer?

Syntes det så ganske bra ut jeg. Gleder meg!
Sterk reaksjon ja, men har tenkt på dette en stund nå, spesielt siden jeg så de første bildene av det for noen dager siden. Som noen kommenterte: Det ser ut som Narnia, ikke Ringenes Herre. Hva synes du ser bra ut med det?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

sertono skrev: man feb 14, 2022 7:59 am The Lord of the Rings: The Rings of Power – Teaser Trailer

Har det vært noen form for kampanje mot serien, ref kommentarfeltet under videoen?

Noe av det merkeligste jeg har sett så langt på YouTube.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

PapaSmurf skrev: lør feb 05, 2022 7:15 pm Hva er ståa i TWD? Falt av etter sesong 5.

Koker de suppe på spiker eller er det fortsatt virilt?
Har sett til og med sesong 10.

Spikeren forsvant vel rundt sesong 8. Og ble erstattet av smakstilsetning laget av en som har fått definisjonen av en spiker. Skrevet på braille, uten å kunne lese braille.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Ser at Machine tok til kritikken fra Tormund om å være litt mindre PK :D

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

PapaSmurf skrev: søn feb 06, 2022 3:08 pm
Crynix skrev: søn feb 06, 2022 3:05 pm
Chromeback skrev: man nov 15, 2021 8:26 am Usikker på om dette er noe å se frem til, men How I Met Your Father har premiere planlagt tidlig i 2022 på Hulu. Hillary Duff har hovedrollen, hvis jeg har skjønt det riktig.
Hørte dette ble diskutert på jobben her om dagen. Bare… nei….
How i met Your mother utviklet seg jo til en ren dramaserie. De første sesongene var morsomme, men som som vanlig så forsvinner skrivegleden og oppfinnsomheten og man står igjen med en innhul pengemaskin for TV-selskapet.
HIMYM var et av få firske pust blandt en horv av "meh" sit-coms i siste halvdel av 2000-tiåret. Dessverre gikk det med den som med mange andre det tapte seg. Jeg synes likevel de klarte å holde et greit nivå gjennom hele serien, den tapte seg ikke like mye som mange andre serier av den sorten gjør mot slutten.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Er foreløpig på Team Machine_Head hva "The Rings of Power" angår.

Skal vel uansett gi den et par episoder før dommen faller. Og fortsatt lenge til september, så bare å glemme den for now.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Cabal skrev: man feb 14, 2022 10:38 am
sertono skrev: man feb 14, 2022 7:59 am The Lord of the Rings: The Rings of Power – Teaser Trailer
Ser veldig flott ut, veldig spent på dette.

Damer og mørkhudete er med. Blitt fort stemplet som woke-dritt :)
Ah, internett fornekter seg ikke. Alt skal fordømmes fordi det er "feil" kjønn og hudfarge en plass...

Alt snøflakene klarer å hisse seg opp over.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: man feb 14, 2022 10:44 am
sertono skrev: man feb 14, 2022 7:59 am The Lord of the Rings: The Rings of Power – Teaser Trailer

Har det vært noen form for kampanje mot serien, ref kommentarfeltet under videoen?

Noe av det merkeligste jeg har sett så langt på YouTube.
Nå har jeg bare kommet til kommentar nr 35 av 25584, så litt tidlig å konkludere. Har på følelsen av at mange sier nogenlunde det samme, så tror du er inne på noe mtp en eller annen kampanje :lol:

steponit

Legg inn av steponit »

SirJames skrev: man feb 14, 2022 1:57 pm
Chromeback skrev: man feb 14, 2022 10:44 am
sertono skrev: man feb 14, 2022 7:59 am The Lord of the Rings: The Rings of Power – Teaser Trailer

Har det vært noen form for kampanje mot serien, ref kommentarfeltet under videoen?

Noe av det merkeligste jeg har sett så langt på YouTube.
Nå har jeg bare kommet til kommentar nr 35 av 25584, så litt tidlig å konkludere. Har på følelsen av at mange sier nogenlunde det samme, så tror du er inne på noe mtp en eller annen kampanje :lol:
Virker som det er denne frasen de har oversatt til forskjellige språk:

“Evil is not able to create anything new, it can only distort and destroy what has been invented or made by the forces of good” - J.R.R. Tolkien

Budskapet er vel at mørkhudede dverger er en eller annen slags ondskap eller noe sånt?

steponit

Legg inn av steponit »

Rainmaker skrev: man feb 14, 2022 1:55 pm
Cabal skrev: man feb 14, 2022 10:38 am
sertono skrev: man feb 14, 2022 7:59 am The Lord of the Rings: The Rings of Power – Teaser Trailer
Ser veldig flott ut, veldig spent på dette.

Damer og mørkhudete er med. Blitt fort stemplet som woke-dritt :)
Ah, internett fornekter seg ikke. Alt skal fordømmes fordi det er "feil" kjønn og hudfarge en plass...

Alt snøflakene klarer å hisse seg opp over.
Det jeg hisser meg litt opp over er at dvergkvinner helt klart er beskrevet med skjeggvekst i Tolkiens verden.

SirJames

Legg inn av SirJames »

steponit skrev: man feb 14, 2022 2:15 pm
Budskapet er vel at mørkhudede dverger er en eller annen slags ondskap eller noe sånt?
Har aldri møtt en mørkhudet dverg, så for meg er det vanskelig å være enig eller uenig i det 8-)

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Cabal skrev: man feb 14, 2022 10:38 am
sertono skrev: man feb 14, 2022 7:59 am The Lord of the Rings: The Rings of Power – Teaser Trailer
Ser veldig flott ut, veldig spent på dette.

Damer og mørkhudete er med. Blitt fort stemplet som woke-dritt :)
Åh hjelp. Som om det ikke er større ting i verden å protestere mot. :roll:

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

steponit skrev: man feb 14, 2022 2:20 pm
Rainmaker skrev: man feb 14, 2022 1:55 pm
Cabal skrev: man feb 14, 2022 10:38 am

Ser veldig flott ut, veldig spent på dette.

Damer og mørkhudete er med. Blitt fort stemplet som woke-dritt :)
Ah, internett fornekter seg ikke. Alt skal fordømmes fordi det er "feil" kjønn og hudfarge en plass...

Alt snøflakene klarer å hisse seg opp over.
Det jeg hisser meg litt opp over er at dvergkvinner helt klart er beskrevet med skjeggvekst i Tolkiens verden.
Jeg klarer ikke det. Slikt er for meg småplukk som egentlig ikke har så mye å si for om det blir en bra eller dårlig serie.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

► Show Spoiler
Fra Reddit.

steponit

Legg inn av steponit »

Rainmaker skrev: man feb 14, 2022 2:28 pm
steponit skrev: man feb 14, 2022 2:20 pm
Rainmaker skrev: man feb 14, 2022 1:55 pm

Ah, internett fornekter seg ikke. Alt skal fordømmes fordi det er "feil" kjønn og hudfarge en plass...

Alt snøflakene klarer å hisse seg opp over.
Det jeg hisser meg litt opp over er at dvergkvinner helt klart er beskrevet med skjeggvekst i Tolkiens verden.
Jeg klarer ikke det. Slikt er for meg småplukk som egentlig ikke har så mye å si for om det blir en bra eller dårlig serie.
Ja, det var ikke ment som noen grunn til å ikke se serien.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

steponit skrev: man feb 14, 2022 2:36 pm
Rainmaker skrev: man feb 14, 2022 2:28 pm
steponit skrev: man feb 14, 2022 2:20 pm

Det jeg hisser meg litt opp over er at dvergkvinner helt klart er beskrevet med skjeggvekst i Tolkiens verden.
Jeg klarer ikke det. Slikt er for meg småplukk som egentlig ikke har så mye å si for om det blir en bra eller dårlig serie.
Ja, det var ikke ment som noen grunn til å ikke se serien.
Tok det heller ikke slik fra deg.

Fikk bare lyst til å kommentere med min tilnærming til slike "mindre endringer" som gjøres på saker og ting i diverse adaptations.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Fringegirl skrev: man feb 14, 2022 2:33 pm
► Show Spoiler
Fra Reddit.
Dette ja.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Fringegirl skrev: man feb 14, 2022 2:33 pm
► Show Spoiler
Fra Reddit.
Minner meg litt om det som skjedde før Wheel of Time serien.

Så snart castingen var avslørt og det viste seg at det ikke bare var blenda-hvite som var castet, vokste det frem et miljø på nett som "hatet" serien og bestemte seg for at den var dritt. Dette var vel 1-2 år før serien i det hele tatt hadde premiere....

Samme grupperingen brukte under serien hver minste detalj til å kaste dritt, og snakke ned serien.

Selv mener jeg første sesongen av den serien er middels god, dratt ned av en magaplask av en siste-episode. Selv om de er litt unnskyldt for deler av problemene med den episoden, pga COVID restriksjoner og at de mistet en av hovedrolleskuespillerene, men det var litt mange rare valg i den episoden.

Anbefaler serien for alle som liker fantasy, egentlig. Sesong 1 er en middels god serie, basert på en av de svakere bøkene i bokserien, så jeg er troa på at den tar seg opp etterhvert.

steponit

Legg inn av steponit »

Rainmaker skrev: man feb 14, 2022 2:45 pm
Fringegirl skrev: man feb 14, 2022 2:33 pm
► Show Spoiler
Fra Reddit.
Minner meg litt om det som skjedde før Wheel of Time serien.

Så snart castingen var avslørt og det viste seg at det ikke bare var blenda-hvite som var castet, vokste det frem et miljø på nett som "hatet" serien og bestemte seg for at den var dritt. Dette var vel 1-2 år før serien i det hele tatt hadde premiere....

Samme grupperingen brukte under serien hver minste detalj til å kaste dritt, og snakke ned serien.

Selv mener jeg første sesongen av den serien er middels god, dratt ned av en magaplask av en siste-episode. Selv om de er litt unnskyldt for deler av problemene med den episoden, pga COVID restriksjoner og at de mistet en av hovedrolleskuespillerene, men det var litt mange rare valg i den episoden.

Anbefaler serien for alle som liker fantasy, egentlig. Sesong 1 er en middels god serie, basert på en av de svakere bøkene i bokserien, så jeg er troa på at den tar seg opp etterhvert.
Jeg begynte på serien på lørdag, har sett tre episoder så langt. Foreløpig har jeg samme inntrykk som deg, middels bra men med en del høydepunkter.
Et av de største problemene er at jeg synes actionen ikke ser så bra ut og hovedkarakterene veksler litt på å være sytete og irriterende fra episode til episode.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

steponit skrev: man feb 14, 2022 2:49 pm
Rainmaker skrev: man feb 14, 2022 2:45 pm
Fringegirl skrev: man feb 14, 2022 2:33 pm
► Show Spoiler
Fra Reddit.
Minner meg litt om det som skjedde før Wheel of Time serien.

Så snart castingen var avslørt og det viste seg at det ikke bare var blenda-hvite som var castet, vokste det frem et miljø på nett som "hatet" serien og bestemte seg for at den var dritt. Dette var vel 1-2 år før serien i det hele tatt hadde premiere....

Samme grupperingen brukte under serien hver minste detalj til å kaste dritt, og snakke ned serien.

Selv mener jeg første sesongen av den serien er middels god, dratt ned av en magaplask av en siste-episode. Selv om de er litt unnskyldt for deler av problemene med den episoden, pga COVID restriksjoner og at de mistet en av hovedrolleskuespillerene, men det var litt mange rare valg i den episoden.

Anbefaler serien for alle som liker fantasy, egentlig. Sesong 1 er en middels god serie, basert på en av de svakere bøkene i bokserien, så jeg er troa på at den tar seg opp etterhvert.
Jeg begynte på serien på lørdag, har sett tre episoder så langt. Foreløpig har jeg samme inntrykk som deg, middels bra men med en del høydepunkter.
Et av de største problemene er at jeg synes actionen ikke ser så bra ut og hovedkarakterene veksler litt på å være sytete og irriterende fra episode til episode.
Litt av problemene de hadde med action-scenene er at de med unntak av første episode ble filmet under ganske strenge restriksjoner mtp antall statister de kunne ha. Det påvirket endel. Men jeg skulle gjerne sett mer av Lan "in action" i de første episodene.

Hehe :lol: Sytete og irriterende karakterer er helt i tråd med boka :lol:
En god del av karakterene i serien bruker 3-6 bøker på å faktisk bli interessante, men blir da det til de grader. Håper de fremskynder dette i serien. (De gjorde det på noen måter i første sesong også)

Du kan forresten glede deg til åpningscenen i en av de kommende episodene. Jeg sier ikke hvilken episode for å unngå å delvis spoile, men du vil vite det når du ser den. :)
Sist redigert av Rainmaker den man feb 14, 2022 2:58 pm, redigert 1 gang totalt.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jeg likte WoT ganske godt, kanskje litt bedre enn snittet, men der ser man virkelig forskjellen på bok-fansen og oss «vanlige» som ikke kjenner til materialet. Særlig den siste episoden understreker dette.

Vil tro at dette vil noe man virkelig får se her også.

Mitt lille minus ut i fra traileren er at det ser ut som den blir litt vel lik The Hobbit i CGIen. Håper de ikke er alt for ille her.

steponit

Legg inn av steponit »

Chromeback skrev: man feb 14, 2022 2:54 pm Jeg likte WoT ganske godt, kanskje litt bedre enn snittet, men der ser man virkelig forskjellen på bok-fansen og oss «vanlige» som ikke kjenner til materialet. Særlig den siste episoden understreker dette.

Vil tro at dette vil noe man virkelig får se her også.

Mitt lille minus ut i fra traileren er at det ser ut som den blir litt vel lik The Hobbit i CGIen. Håper de ikke er alt for ille her.
Jeg startet på første WoT men leste bare 150 sider eller så før jeg begynte å se serien, så jeg har litt erfaring fra begge sider. :D
Muligens det var derfor serien ble litt bedre etter at den ikke lenger dekket det jeg hadde lest.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Chromeback skrev: man feb 14, 2022 2:54 pm Jeg likte WoT ganske godt, kanskje litt bedre enn snittet, men der ser man virkelig forskjellen på bok-fansen og oss «vanlige» som ikke kjenner til materialet. Særlig den siste episoden understreker dette.

Vil tro at dette vil noe man virkelig får se her også.

Mitt lille minus ut i fra traileren er at det ser ut som den blir litt vel lik The Hobbit i CGIen. Håper de ikke er alt for ille her.
Jeg er WoT-bok-fan så det er ikke der splitten går.

Siste episoden er den eneste som har lugget til hos meg, av diverse grunner. Noen kan forklares av omstendighetene andre virker bare som rare valg.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»