Serier vi ser fram til

Svar
Moist

Re: Serier vi ser fram til

Legg inn av Moist »

Minner om at serien Last of Us kommer på HBO 15. Januar. Basert på spillet selvfølgelig.

Denne har jeg troa på.


Jompa

Legg inn av Jompa »

Bernie Madoff. Er vel live nå tror jeg:

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

ElGuaje skrev: ons jan 04, 2023 5:18 pm Så frem til ny sesong av 1899, og hvilken vei de skulle ta denne serien, men den har visst Netflix kansellert..

https://collider.com/1899-netflix-series-cancelled/
Netflix har satt seg selv skikkelig i saksa.

De har satt opp en modell over seertall over x antall dager, så hvis serien ikke gir nye medlemmer og gode tall fornyes den ikke. Litt usikker på akkurat hvordan modellen funker, men den ble diskutert en del i går da nyheten slapp.

Men der Netflix virkelig har gjort det vanskelig for seg selv, er at de ikke har noen tillit fra seerne sine siden de kansellerer omtrent alt av serier før de får fullført. Alt jeg leste i går handlet om at folk ville vente å se 1899 før Netflix hadde bekreftet at det ble en sesong 2. Folk har brent seg for mange ganger på originaler fra Netflix der de har brukt tid på serier som bare blir lagt på hylla.

Derfor får ikke serier høye seertall, og serien kanselleres. Netflix har bygd opp en ekstremt dårlig forretningsmodell når det kommer til serier, og det virker ikke som de kommer til å finne veien ut av den heller.

Det er kun serier som er like populære som Squid Game, Wednesday, Bridgerton osv.

Det Netflix ikke virker å forstå er at mange av de største seriene ikke har vært populære fra dag 1. GoT brukte lang tid på å bygge opp basen sin, Breaking Bad brukte lang tid på å nå de store høydene, men seertallene firedoblet seg fra første sesong til siste sesong.

Gode serier trenger lang tid å bygge seg opp, bare se på HBO. Men Netflix driver med alt annet.

Så ender man heller opp med fornyelser av serier som Papirhuset som Netflix ødela helt, eller Squid Game som burde vært en miniserie.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Chromeback skrev: ons jan 04, 2023 6:21 pm
ElGuaje skrev: ons jan 04, 2023 5:18 pm Så frem til ny sesong av 1899, og hvilken vei de skulle ta denne serien, men den har visst Netflix kansellert..

https://collider.com/1899-netflix-series-cancelled/
Netflix har satt seg selv skikkelig i saksa.

De har satt opp en modell over seertall over x antall dager, så hvis serien ikke gir nye medlemmer og gode tall fornyes den ikke. Litt usikker på akkurat hvordan modellen funker, men den ble diskutert en del i går da nyheten slapp.

Men der Netflix virkelig har gjort det vanskelig for seg selv, er at de ikke har noen tillit fra seerne sine siden de kansellerer omtrent alt av serier før de får fullført. Alt jeg leste i går handlet om at folk ville vente å se 1899 før Netflix hadde bekreftet at det ble en sesong 2. Folk har brent seg for mange ganger på originaler fra Netflix der de har brukt tid på serier som bare blir lagt på hylla.

Derfor får ikke serier høye seertall, og serien kanselleres. Netflix har bygd opp en ekstremt dårlig forretningsmodell når det kommer til serier, og det virker ikke som de kommer til å finne veien ut av den heller.

Det er kun serier som er like populære som Squid Game, Wednesday, Bridgerton osv.

Det Netflix ikke virker å forstå er at mange av de største seriene ikke har vært populære fra dag 1. GoT brukte lang tid på å bygge opp basen sin, Breaking Bad brukte lang tid på å nå de store høydene, men seertallene firedoblet seg fra første sesong til siste sesong.

Gode serier trenger lang tid å bygge seg opp, bare se på HBO. Men Netflix driver med alt annet.

Så ender man heller opp med fornyelser av serier som Papirhuset som Netflix ødela helt, eller Squid Game som burde vært en miniserie.
Nåja, nå er HBO begynt å gå samme veien som Netflix, så det er like greit å være på vakt der også.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Winnowill skrev: ons jan 04, 2023 8:06 pm
Nåja, nå er HBO begynt å gå samme veien som Netflix, så det er like greit å være på vakt der også.
Kunne kanskje formulert meg litt bedre der ja, da jeg siktet til den gamle modellen til HBO med Sopranos, The Wire, GoT osv.

De er jo ikke like ille som Netflix, så får håpe at de ikke går full retard i modellen deres fremover, men med nytt eierskap er det ikke godt å si hva som skjer der heller.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Chromeback skrev: ons jan 04, 2023 8:20 pm
Winnowill skrev: ons jan 04, 2023 8:06 pm
Nåja, nå er HBO begynt å gå samme veien som Netflix, så det er like greit å være på vakt der også.
Kunne kanskje formulert meg litt bedre der ja, da jeg siktet til den gamle modellen til HBO med Sopranos, The Wire, GoT osv.

De er jo ikke like ille som Netflix, så får håpe at de ikke går full retard i modellen deres fremover, men med nytt eierskap er det ikke godt å si hva som skjer der heller.
Leste i en artikkel tidligere at det kommer til bli mer av realityvåset fra Warners Discovery og mindre innhold av HBO etterhvert.
Håper ikke det blir tilfellet, da mister de meg som kunde ihvertfall.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Her står det litt mer utfyllende om modellen til Netflix, og svakheten rundt den, samtidig som den innrømmer at modellen ikke er enkel å skjønne.

https://collider.com/1899-cancellation- ... p-metrics/

Står ellers mye greit om potensielle årsaker til at 1899 ble kansellert, men man kan jo undre seg over hvorfor Netflix i det hele tatt gadd å lage en sesong i første omgang.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Var stor tilhenger av "DARK", så hadde gledet meg til å sjekke ut 1899, men det gidder jeg ikke siden den er blitt kansellert. Den modellen til Netflix gjør at tjenesten kommer til å være stappet med tenåringsdrama-serier med 99% woke-fokus, og jeg kjenner jeg begynner å bruke mindre og mindre tid på Netflix. Skulle se film her i helgen og bladde igjennom Netflix og fikk en liten tankevekker på hvor mye TULL som er på denne tjenesten, herregud. Klarte nesten ikke å finne noe nytt og spennende jeg ville se.

Bustyvel

Legg inn av Bustyvel »

Jompa skrev: ons jan 04, 2023 6:17 pm Bernie Madoff. Er vel live nå tror jeg:
Hadde ikke satt meg så veldig inn i saken før jeg så denne, men for et vanvittig opplegg. Det er helt ufattelig at det fikk pågå så lenge som det gjorde. TV-serien anbefales.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Masters of the air og Justified; City Primeval kan bli bra.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Glycinello skrev: tir jan 10, 2023 10:26 am Masters of the air og Justified; City Primeval kan bli bra.
Ser at den er linket til originalen "Justified" via Raylan Givens, så det er jo strålende.

Bortsett fra det, har jeg null peil på hva denne skal handle om.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

SirJames skrev: tir jan 10, 2023 5:25 pm
Glycinello skrev: tir jan 10, 2023 10:26 am Masters of the air og Justified; City Primeval kan bli bra.
Ser at den er linket til originalen "Justified" via Raylan Givens, så det er jo strålende.

Bortsett fra det, har jeg null peil på hva denne skal handle om.
En spin-off av Justified uten Timothy som Raylan hadde jeg ikke sett frem til;)

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Er det noen her som husker serien Longmire? Hva skjedde med den?

SirJames

Legg inn av SirJames »

GatlingGun skrev: tir jan 10, 2023 7:13 pm Er det noen her som husker serien Longmire? Hva skjedde med den?
Mener å huske at jeg startet på den, men klarer ikke å huske hvor mye jeg har sett 🙈

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

SirJames skrev: tir jan 10, 2023 7:39 pm
GatlingGun skrev: tir jan 10, 2023 7:13 pm Er det noen her som husker serien Longmire? Hva skjedde med den?
Mener å huske at jeg startet på den, men klarer ikke å huske hvor mye jeg har sett 🙈
Siste episode i 2017 ja. Jaja. Den ble vel kansellert da, etter 6 sesonger.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Gudetama: En eggcellent adventure (netflix) - 6/10.
Altså, sprøtt er bare forordet på denne ganske så snodige japanske serien.
En halvklekt kylling og en eggeplomme drar for å finne "moren sin".
Klarte ikke å slutte på se på den, samtidig som den var jo helt "japansk" må jo en jo bare si.


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

"We have never canceled a successful show. A lot of these shows were well-intended but talk to a very small audience on a very big budget. The key to it is you have to be able to talk to a small audience on a small budget and a large audience at a large budget. If you do that well, you can do that forever."

https://nordic.ign.com/netflix-1/63418/ ... ssful-show

Det er jo for så vidt greit det, men hvor er dataen som bygger dette opp?

Og det hjelper heller ikke på når serier ikke får tid til å bygge seg opp.

Men forsvar er vel alltid det beste angrep.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Ikke hatt Netflix på et halvt år og ser ikke for meg at jeg skal abonnere igjen med det første. Søppeltjeneste som lever på at de var først ute i markedet og fikk en stor luke ned til alle andre tjenester. De blir forbigått om ikle alt for lenge.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Kendall og gjengen i gang med sesong 4 den 26. mars

Det GLEDES

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

SirJames skrev: tor jan 26, 2023 9:33 pm Kendall og gjengen i gang med sesong 4 den 26. mars

Det GLEDES
Håper ikke du snakker om Kardashiangjengen her..

SirJames

Legg inn av SirJames »

Winnowill skrev: tor jan 26, 2023 9:48 pm
SirJames skrev: tor jan 26, 2023 9:33 pm Kendall og gjengen i gang med sesong 4 den 26. mars

Det GLEDES
Håper ikke du snakker om Kardashiangjengen her..
Er ikke selvplager, så har ikke sett ett eneste minutt av Kardashians i hele mitt liv.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Det er bra ellers måtte jeg revurdert mitt syn på deg ;)

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

Hmmm. Jeg tok opp Blodsbrødre på tv2 sist uke. Det var første episoden. Men i går sendte de ikke episode 2.
Er dette bare lureri for å få flere abbonenter til Tv2Play? Snodig.....

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Krim-romanen Hendelser ved vann er filmet og vises på NRK tv til våren.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Noen kommende serier fra Prime som ser lovende ut;




BioDex

Legg inn av BioDex »

Denne ser spennende ut;



Og Jack Bauer is back :mrgreen:


SirJames

Legg inn av SirJames »

Nice, vi ønsker alltid nye kvalitetsserier velkommen.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Cannabis Connoisseur skrev: ons mar 22, 2023 7:58 pm
SirJames skrev: ons mar 22, 2023 7:51 pm Nice, vi ønsker alltid nye kvalitetsserier velkommen.
Ser for meg Silo er noe du vil like, med forbehold om at de er tro til bøkene.
Sånn sett er det like greit at jeg ikke har lest bøkene, all den tid det sjelden leves opp til dem.

But time will show, ser at den kommer i begynnelsen av mai.

SirJames

Legg inn av SirJames »

BioDex skrev: ons mar 22, 2023 7:43 pm

Og Jack Bauer is back :mrgreen:

Hmm, dette blir DIGG

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Katla 2.
Islandsk kvalitetsmysterieserie.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»