Språkvett i politiet???

Svar
Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Språkvett i politiet???

Legg inn av BlackEagle »

På Nrk nå i kveld (jeg er ikke sikker på om det var på Dagsrevyen eller umiddelbart etter den) intervjuet Nrk en politifyr (han hadde uniform, så jeg går ut fra at han er politi) i forbindelse med noen ungdomsproblemer et sted (jeg fikk ikke med med hvor det var og hva som var problemet; jeg var opptatt med noe helt annet - i umiddelbar nærhet av fjernsynet - så jeg la ikke helt merke til hva det ble snakket om), og han kom med følgende meget dyyype utsagn:

"Utviklingen går mot at barn og unge blir stadig yngre - i alder'n"!!!

Skal ikke søkere til Politihøgskolen ha bestått en eller annen eksamen fra barneskolen, da??? Ikke at jeg er veldig overraska - politiet har ikke akkurat imponert med sitt syn på og behandling av enkelte sider av samfunnslivet - for ikke å snakke om politiets allvitenhet ...

Mvh

BE
skræmt, no - men har beholdt en snev av språkvett

Hattori_Hanzo
Innlegg: 721

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Har ikke sett klippet men til vedkommendes forsvar kan det tenkes at det var et "fanget på kamera" øyeblikk? Hvis man ikke er vant til et kamera i trynet så kan sånne glipper skje.

Dog høres det desverre sannsynlig ut slik jeg kjenner dagens politi. Litt av et utsagn..

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Språk»