Jødenes krig mot Gaza-stripen

Svar
Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6696

Re: Jødenes krig mot Gaza-stripen

Legg inn av Karatel »

Grubles skrev: tir nov 07, 2023 7:43 pm Således bør det i fremtiden bli mulig for et kvalifisert flertall i FN å instruere et land om å avsette regjeringen, til felles beste. Dette vil kunne stanse eller forhindre mange kriger.
Jeg tror at med en slik fremtidig mulighet vil det være store sjanser for at USA er det første landet som vil bli instruert om å avsette sin regjering.

Men at USA da vil bry seg om FNs kvalifiserte flertall, tror jeg ikke. Når FNs kvalifiserte flertall instruerer Russland, Kina, Saudi-Arabia osv. om å avsette sin regjering, tror jeg at heller ikke de vil bry seg om det.

Hattori_Hanzo
Innlegg: 723

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Karatel skrev: tir nov 07, 2023 8:50 pm
Grubles skrev: tir nov 07, 2023 7:43 pm Således bør det i fremtiden bli mulig for et kvalifisert flertall i FN å instruere et land om å avsette regjeringen, til felles beste. Dette vil kunne stanse eller forhindre mange kriger.
Jeg tror at med en slik fremtidig mulighet vil det være store sjanser for at USA er det første landet som vil bli instruert om å avsette sin regjering.

Men at USA da vil bry seg om FNs kvalifiserte flertall, tror jeg ikke. Når FNs kvalifiserte flertall instruerer Russland, Kina, Saudi-Arabia osv. om å avsette sin regjering, tror jeg at heller ikke de vil bry seg om det.
FN er av og for "eliten" eller de mørke kreftene. Aldri har det vært noe annet. Legg det ned , har absolutt ingen legitimitet eller noe demokratisk mandat bak seg. Dessuten er det et "top down" system som forteller meg og deg at vi må passe på karbonavtrykket vårt , funker bra den veien , andre veien..? Vel , not so much.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2669
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

JauKaninen skrev: man okt 30, 2023 8:38 pm Håper politikerne snart tar tak i denne økende antisemittismen som finner sted. Pro-palestinere roper på utslettelsen av Israel og slagord mot jøder.

Å importere jødehat fra midtøsten var en dårlig ide! Politikerne må STENGE GRENSENE og sette igang med deportering av Hamas-supportere og landssvikere tilbake til midtøsten så fort som mulig!!
Hmmm. Jeg har et lite spørsmål, om det er aldri så hypotetisk (men hvor hypotetisk det er, kan jo ikke du vite): Altså - dersom jeg faller inn i rubrikken for "Hamas-supportere" - hvor skal jeg deporteres hen da?

Saksopplysning: Jeg er norsk statsborger, født i Norge og har kun norske forfedre og -mødre minst seks generasjoner bakover - dvs. til sent 1700-tall.

Mvh

BE

OrmenLange
Innlegg: 1820

Legg inn av OrmenLange »

Dødslisten fra Gaza: Flest femåringer drept
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/JQ ... nger-drept

VG med en artikkel som viser krigens brutale sannhet. Israel kan gnåle så mye de vil om at de går etter Hamas, men tallenes tale knuser israelernes troverdighet. Jeg håper inderlig at Israels lederskap vil stilles til ansvar for denne barbariske slakten av sivile liv på Gaza-stripen.

Hattori_Hanzo
Innlegg: 723

Legg inn av Hattori_Hanzo »

OrmenLange skrev: ons nov 08, 2023 12:15 pm Dødslisten fra Gaza: Flest femåringer drept
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/JQ ... nger-drept

VG med en artikkel som viser krigens brutale sannhet. Israel kan gnåle så mye de vil om at de går etter Hamas, men tallenes tale knuser israelernes troverdighet. Jeg håper inderlig at Israels lederskap vil stilles til ansvar for denne barbariske slakten av sivile liv på Gaza-stripen.
Nja , man skulle jo tro det men Israel har holdt på sånn så lenge jeg kan huske og så lenge USA holder hånda over de , som er mest pga av sterk representasjon av jøder i kongressen og andre industrier og institusjoner så får de gjøre som de vil. Vi er igjen bitchen til USA så vi kan vifte med noe flagg og ytre noen "sterke meninger" om Israels psykotiske overreaksjoner men ingen gjør noe som helst.

Og skulle naboland føle for å gripe inn så vil USA beskytte Israel. Den største bølla i sandkassa har en liten venn som er totalt psykopat.

Grubles
Innlegg: 275

Legg inn av Grubles »

Om man ikke kan eller vil, gjør lite fra eller til. Når konflikten er over og 10 millioner mennesker skal leve som naboer blant 1 milliard andre, får vi se hvor lurt det var å okkupere og siden blokkere andres land og drepe tusenvis av barn og sivile som hevn for gjengjeldelse av den urett de selv har begått, i motsetning til den motparten har begått. Man skal ikke skyte eller bombe ubevæpnede mennesker, FN, det er nok det som er galt. Man bør i det minste vente til de som ennå ikke har blitt martyrer, har rukket å bevæpne seg og kan forsvare seg mot de som velger krigerske regjeringer.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1752

Legg inn av JauKaninen »

OrmenLange skrev: ons nov 08, 2023 12:15 pm Dødslisten fra Gaza: Flest femåringer drept
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/JQ ... nger-drept

VG med en artikkel som viser krigens brutale sannhet. Israel kan gnåle så mye de vil om at de går etter Hamas, men tallenes tale knuser israelernes troverdighet. Jeg håper inderlig at Israels lederskap vil stilles til ansvar for denne barbariske slakten av sivile liv på Gaza-stripen.
Kilde: Hamaskontrollerte myndigheter på Gaza. Yep, helt sikkert troverdige en terrororganisasjon som dreper sivile og brenner barn levende.

Som da de påstod Israel hadde bombet et sykehus på Gaza, 500-800 døde. Så ble det 50-200 døde da man fant ut at det var Islamsk Jihad som bombet sykehuset og ga Israel skylden.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/rl ... ehusangrep

OrmenLange
Innlegg: 1820

Legg inn av OrmenLange »

JauKaninen skrev: ons nov 08, 2023 9:47 pm
OrmenLange skrev: ons nov 08, 2023 12:15 pm Dødslisten fra Gaza: Flest femåringer drept
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/JQ ... nger-drept

VG med en artikkel som viser krigens brutale sannhet. Israel kan gnåle så mye de vil om at de går etter Hamas, men tallenes tale knuser israelernes troverdighet. Jeg håper inderlig at Israels lederskap vil stilles til ansvar for denne barbariske slakten av sivile liv på Gaza-stripen.
Kilde: Hamaskontrollerte myndigheter på Gaza. Yep, helt sikkert troverdige en terrororganisasjon som dreper sivile og brenner barn levende.

Som da de påstod Israel hadde bombet et sykehus på Gaza, 500-800 døde. Så ble det 50-200 døde da man fant ut at det var Islamsk Jihad som bombet sykehuset og ga Israel skylden.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/rl ... ehusangrep
"Hvorfor bruker VG tall fra helse­departementet på Gaza?

Helsedepartementet på Gaza er den eneste offisielle kilden til tall på drepte og skadede på Gaza. FN og andre internasjonale institusjoner og eksperter, samt palestinske myndigheter på Vestbredden — som er rivaler av Hamas — sier at departementet på Gaza lenge har vist en oppriktig håndtering når det gjelder registrering av de døde under svært vanskelige forhold.

– Tallene er kanskje ikke helt nøyaktige på minutt-for-minutt-basis, men de gjenspeiler i stor grad nivået av død og skade, sier Michael Ryan i Verdens helseorganisasjon til AP.

I tidligere kriger har Gaza-departementets opptellinger vist seg å være konsistente med FNs granskning, uavhengige undersøkelser og også med Israels opptellinger.

– Alle bruker tallene fra Gazas helsedepartement fordi de generelt har vist seg å være pålitelige. I de tilfellene der vi har gjennomført vår egen verifisering av tall for spesifikke angrep, er jeg ikke kjent med noen gang det har vært noen store avvik, sier Omar Shakir, «Israel og Palestina»-direktør hos Human Rights Watch ifølge Washington Post."

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1752

Legg inn av JauKaninen »

OrmenLange skrev: ons nov 08, 2023 9:56 pm
"Hvorfor bruker VG tall fra helse­departementet på Gaza?

Helsedepartementet på Gaza er den eneste offisielle kilden til tall på drepte og skadede på Gaza. FN og andre internasjonale institusjoner og eksperter, samt palestinske myndigheter på Vestbredden — som er rivaler av Hamas — sier at departementet på Gaza lenge har vist en oppriktig håndtering når det gjelder registrering av de døde under svært vanskelige forhold.
Så vi skal forholde oss til tallene fra Hamaskontrollerte myndigheter fordi hamaskontrollerte myndigheter ikke slipper noen seriøse aktører inn for å sjekke dette. Selv om de allerede er tatt i løgn i denne krigen. At Fatah gjengir tallene er ikke rart, det er jo i deres interesse at Israel fordømmes også.

Nei tror ikke det gitt. Tror ikke på noe fra Kreml, IS eller andre terrorgrupper heller. Internasjonale fordømmelser mot Israel er Hamas sin eneste vei ut av knipa.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1752

Legg inn av JauKaninen »

Ser ut som det kan være vanskelig å skille terrorister, sivile og journalister her.

"On October 7, Hamas terrorists were not the only ones who documented the war crimes they had committed during their deadly rampage across southern Israel. Some of their atrocities were captured by Gaza-based photojournalists working for the Associated Press and Reuters news agencies whose early morning presence at the breached border area raises serious ethical questions.

What were they doing there so early on what would ordinarily have been a quiet Saturday morning? Was it coordinated with Hamas? Did the respectable wire services, which published their photos, approve of their presence inside enemy territory, together with the terrorist infiltrators? Did the photojournalists who freelance for other media, like CNN and The New York Times, notify these outlets? Judging from the pictures of lynching, kidnapping and storming of an Israeli kibbutz, it seems like the border has been breached not only physically, but also journalistically."

Bilde

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1752

Legg inn av JauKaninen »

Gjett hvilket klipp norsk media ville brukt


OrmenLange
Innlegg: 1820

Legg inn av OrmenLange »

JauKaninen skrev: ons nov 08, 2023 10:54 pm
OrmenLange skrev: ons nov 08, 2023 9:56 pm
"Hvorfor bruker VG tall fra helse­departementet på Gaza?

Helsedepartementet på Gaza er den eneste offisielle kilden til tall på drepte og skadede på Gaza. FN og andre internasjonale institusjoner og eksperter, samt palestinske myndigheter på Vestbredden — som er rivaler av Hamas — sier at departementet på Gaza lenge har vist en oppriktig håndtering når det gjelder registrering av de døde under svært vanskelige forhold.
Så vi skal forholde oss til tallene fra Hamaskontrollerte myndigheter fordi hamaskontrollerte myndigheter ikke slipper noen seriøse aktører inn for å sjekke dette. Selv om de allerede er tatt i løgn i denne krigen. At Fatah gjengir tallene er ikke rart, det er jo i deres interesse at Israel fordømmes også.

Nei tror ikke det gitt. Tror ikke på noe fra Kreml, IS eller andre terrorgrupper heller. Internasjonale fordømmelser mot Israel er Hamas sin eneste vei ut av knipa.
Jeg har inntrykk av at det er Israel og Egypt som hindrer journalister adgang til Gaza, ikke Hamas. Har du informasjon som sier noe annet?

Dessuten, hvilken løgn er det du henviser til? At Hamas meldte om rundt 500 døde umiddelbart etter sykehuseksplosjonen? Og at dette er motbevist fordi amerikansk etterretning anslår at dødstallet er lavere?

Uansett om Israel dreper 10000 eller 3000, poenget står: denne oppførselen er forkastelig. De slakter barn i sin hellige krig mot Hamas.

Til slutt: VG, FN, WHO, Røde Kors og flere bruker disse tallene. Kanskje du bør revurdere ditt standpunkt dersom du istedet velger å tro på udokumentert synsing fra israelsk og amerikansk etterretning.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1752

Legg inn av JauKaninen »

OrmenLange skrev: tor nov 09, 2023 11:40 am
Jeg har inntrykk av at det er Israel og Egypt som hindrer journalister adgang til Gaza, ikke Hamas. Har du informasjon som sier noe annet?

Dessuten, hvilken løgn er det du henviser til? At Hamas meldte om rundt 500 døde umiddelbart etter sykehuseksplosjonen? Og at dette er motbevist fordi amerikansk etterretning anslår at dødstallet er lavere?

Uansett om Israel dreper 10000 eller 3000, poenget står: denne oppførselen er forkastelig. De slakter barn i sin hellige krig mot Hamas.

Til slutt: VG, FN, WHO, Røde Kors og flere bruker disse tallene. Kanskje du bør revurdere ditt standpunkt dersom du istedet velger å tro på udokumentert synsing fra israelsk og amerikansk etterretning.
VG, FN, NRK og hvem som helst bestemmer ikke at vi skal tro på tall fra Kreml, Hamas eller IS. Dette bestemmer vi selv. De er allerede tatt i løgn i denne krigen allerede, så nei takk.

De skiller heller ikke på sivile og stridende, så da er det meningsløst. Ukraina har drept 300.000 russere, det betyr ikke at Russland er moralske vinnere.

OrmenLange
Innlegg: 1820

Legg inn av OrmenLange »

JauKaninen skrev: tor nov 09, 2023 12:10 pm
OrmenLange skrev: tor nov 09, 2023 11:40 am
Jeg har inntrykk av at det er Israel og Egypt som hindrer journalister adgang til Gaza, ikke Hamas. Har du informasjon som sier noe annet?

Dessuten, hvilken løgn er det du henviser til? At Hamas meldte om rundt 500 døde umiddelbart etter sykehuseksplosjonen? Og at dette er motbevist fordi amerikansk etterretning anslår at dødstallet er lavere?

Uansett om Israel dreper 10000 eller 3000, poenget står: denne oppførselen er forkastelig. De slakter barn i sin hellige krig mot Hamas.

Til slutt: VG, FN, WHO, Røde Kors og flere bruker disse tallene. Kanskje du bør revurdere ditt standpunkt dersom du istedet velger å tro på udokumentert synsing fra israelsk og amerikansk etterretning.
VG, FN, NRK og hvem som helst bestemmer ikke at vi skal tro på tall fra Kreml, Hamas eller IS. Dette bestemmer vi selv. De er allerede tatt i løgn i denne krigen allerede, så nei takk.

De skiller heller ikke på sivile og stridende, så da er det meningsløst. Ukraina har drept 300.000 russere, det betyr ikke at Russland er moralske vinnere.

At vi ikke kan stole på tall fra ukrainske myndigheter, men vi skal stole på tall fra en terrorgruppe på Gaza som brenner mennesker levende og har 0 troverdighet er ikke noe jeg finner meg i selv om VG og andre har et anti-israel narrativ.
Så du tror ikke på noe av det vi får høre da?

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1752

Legg inn av JauKaninen »

OrmenLange skrev: tor nov 09, 2023 12:15 pm
Så du tror ikke på noe av det vi får høre da?
Jo det gjør jeg, men jeg holder muligheten åpen for at de blåser opp tallene. Det er eneste måten Hamas kan overleve dette på i Gaza.

Hattori_Hanzo
Innlegg: 723

Legg inn av Hattori_Hanzo »

JauKaninen skrev: tor nov 09, 2023 12:17 pm
OrmenLange skrev: tor nov 09, 2023 12:15 pm
Så du tror ikke på noe av det vi får høre da?
Jo det gjør jeg, men jeg holder muligheten åpen for at de blåser opp tallene. Det er eneste måten Hamas kan overleve dette på i Gaza.
To poster opp forkynner du at Ukraina har drept 300k russere. Men du tar et forbehold om at tallene kan være oppblåst..?

Legg fra deg spaden og ta fem.

OrmenLange
Innlegg: 1820

Legg inn av OrmenLange »

JauKaninen skrev: tor nov 09, 2023 12:17 pm
OrmenLange skrev: tor nov 09, 2023 12:15 pm
Så du tror ikke på noe av det vi får høre da?
Jo det gjør jeg, men jeg holder muligheten åpen for at de blåser opp tallene. Det er eneste måten Hamas kan overleve dette på i Gaza.
Om tallene er 1% feil, 10% feil eller 50% feil har ingen praktisk betydning for konklusjonen: Israel slakter sivile for fote, både barn og kvinner.

Det du driver med er bare kverulering og pedanteri.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1752

Legg inn av JauKaninen »

Dagens vakreste historie. I liberale New York forsøkte de å kansellere en jødisk kaffeshop pga de hang opp plakater av at gislene må frigis. 6 stykker som jobbet der sluttet, så de trodde de måtte legge ned. Men New Yorkerne nektet å finne seg i dette, så de stilte opp og jobber for de + stiller seg i laaaang kø for å handle. Selv konkurrenten over gata hjalp dem!


Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1752

Legg inn av JauKaninen »

OrmenLange skrev: tor nov 09, 2023 1:18 pm
Om tallene er 1% feil, 10% feil eller 50% feil har ingen praktisk betydning for konklusjonen: Israel slakter sivile for fote, både barn og kvinner.

Det du driver med er bare kverulering og pedanteri.
Det Russland gjør i Ukraina kan du bruke slike uttrykk på, der har det dødd minst 100.000 sivile bare i Mariupol. Så det er en helt annen dimensjon enn IDF sine militæraksjoner der det å ta ut Hamas er målet. Ikke som for Russland, der å drepe sivile er målet. Men nok om det, trollingen din er nå blokkert. Å gjenta meg selv 4-5 ganger for russertroll er ikke av interesse for meg lenger.

OrmenLange
Innlegg: 1820

Legg inn av OrmenLange »

JauKaninen skrev: tor nov 09, 2023 1:45 pm
OrmenLange skrev: tor nov 09, 2023 1:18 pm
Om tallene er 1% feil, 10% feil eller 50% feil har ingen praktisk betydning for konklusjonen: Israel slakter sivile for fote, både barn og kvinner.

Det du driver med er bare kverulering og pedanteri.
Det Russland gjør i Ukraina kan du bruke slike uttrykk på, der har det dødd minst 100.000 sivile bare i Mariupol. Så det er en helt annen dimensjon enn IDF sine militæraksjoner der det å ta ut Hamas er målet. Ikke som for Russland, der å drepe sivile er målet. Men nok om det, trollingen din er nå blokkert. Å gjenta meg selv 4-5 ganger for russertroll er ikke av interesse for meg lenger.
"Whatabout Russland a?"

Skjønner at du har gått tom for argumenter, ja.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2504

Legg inn av BrannLFC »

Russland driver selvforsvar etter Vestens okkupasjon av Ukraina siden 2014.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1752

Legg inn av JauKaninen »

For en "frihetskamp" fra palestinerne:

https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... ber-7.html

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1752

Legg inn av JauKaninen »


Brukeravatar
Foucault
Innlegg: 782

Legg inn av Foucault »

JauKaninen skrev: tor nov 09, 2023 1:44 pm Dagens vakreste historie. I liberale New York forsøkte de å kansellere en jødisk kaffeshop pga de hang opp plakater av at gislene må frigis. 6 stykker som jobbet der sluttet, så de trodde de måtte legge ned. Men New Yorkerne nektet å finne seg i dette, så de stilte opp og jobber for de + stiller seg i laaaang kø for å handle. Selv konkurrenten over gata hjalp dem!

Så når Fox News støtter ditt syn er de til å stole på, men dersom de formidler et annet synspunkt så stiller det seg det annerledes?
Rare greier…

Dette skrev du 14. April i Ukrainatråden:

«Og dessverre, en god del som stemmer på republikansk side (de fleste som ser på Fox News) sitter vel der og sluker alt rått. De tror jo på Trump, så da regner jeg med de selvsagt tror på Carlson også».

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

BrannLFC skrev: tor nov 09, 2023 5:31 pm Russland driver selvforsvar etter Vestens okkupasjon av Ukraina siden 2014.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1752

Legg inn av JauKaninen »

Foucault skrev: tor nov 09, 2023 10:32 pm
Så når Fox News støtter ditt syn er de til å stole på, men dersom de formidler et annet synspunkt så stiller det seg det annerledes?
Rare greier…

Dette skrev du 14. April i Ukrainatråden:

«Og dessverre, en god del som stemmer på republikansk side (de fleste som ser på Fox News) sitter vel der og sluker alt rått. De tror jo på Trump, så da regner jeg med de selvsagt tror på Carlson også».
Hva med å svare på innholdet og ikke angripe budbringeren? Historien er da akkurat like sann uansett hvilket medie som velger å formidle det og ikke.

Hvis det var en arabisk forretning og det samme skjedde så hadde VG; Dagbladet, NRK og TV2 vært på ballen og hatt akkurat samme artikkel, det vet du godt.

Sammenligninger med politiske kommentatorer som nå er sparket fra Fox News kan du spare deg.

Brukeravatar
Foucault
Innlegg: 782

Legg inn av Foucault »

JauKaninen skrev: tor nov 09, 2023 11:37 pm
Foucault skrev: tor nov 09, 2023 10:32 pm
Så når Fox News støtter ditt syn er de til å stole på, men dersom de formidler et annet synspunkt så stiller det seg det annerledes?
Rare greier…

Dette skrev du 14. April i Ukrainatråden:

«Og dessverre, en god del som stemmer på republikansk side (de fleste som ser på Fox News) sitter vel der og sluker alt rått. De tror jo på Trump, så da regner jeg med de selvsagt tror på Carlson også».
Hva med å svare på innholdet og ikke angripe budbringeren? Historien er da akkurat like sann uansett hvilket medie som velger å formidle det og ikke.

Hvis det var en arabisk forretning og det samme skjedde så hadde VG; Dagbladet, NRK og TV2 vært på ballen og hatt akkurat samme artikkel, det vet du godt.

Sammenligninger med politiske kommentatorer som nå er sparket fra Fox News kan du spare deg.
Jeg finner det merkelig at du tilsynelatende har klokketro på det vestlige narrativet, presentert av «VG, Dagbladet, NRK og TV2» når det handler om Ukraina, men når det gjelder Israel/Palestina så er de altså partiske og uredelige?

Du skriver: «Historien er da akkurat like sann uansett hvilket medie som velger å formidle det og ikke».
Gjelder dette historier som blir formidlet av f.eks. RT eller Steigan også?

Kan det tenkes at du, som de fleste andre mennesker, har en tendens til å søke til kilder som bekrefter ditt allerede etablerte syn?
Ideelt sett bør det jo aktivt søkes etter kilder som utfordrer det man er overbevist om, det er jo nettopp det som skaper nyanser og tilrettelegger for drøfting og kritisk refleksjon.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2504

Legg inn av BrannLFC »

JauKaninen skrev: tor nov 09, 2023 11:37 pm
Foucault skrev: tor nov 09, 2023 10:32 pm
Så når Fox News støtter ditt syn er de til å stole på, men dersom de formidler et annet synspunkt så stiller det seg det annerledes?
Rare greier…

Dette skrev du 14. April i Ukrainatråden:

«Og dessverre, en god del som stemmer på republikansk side (de fleste som ser på Fox News) sitter vel der og sluker alt rått. De tror jo på Trump, så da regner jeg med de selvsagt tror på Carlson også».
Hva med å svare på innholdet og ikke angripe budbringeren? Historien er da akkurat like sann uansett hvilket medie som velger å formidle det og ikke.

Hvis det var en arabisk forretning og det samme skjedde så hadde VG; Dagbladet, NRK og TV2 vært på ballen og hatt akkurat samme artikkel, det vet du godt.

Sammenligninger med politiske kommentatorer som nå er sparket fra Fox News kan du spare deg.
RT blir latterliggjort av deg i Ukraina tråden.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1752

Legg inn av JauKaninen »

Situasjonen på Gaza er verre enn Stalingrad, ifølge det norske hovedvitnet i saken Mads Gilbert:

"Gilbert trekker fram både Stalingrad og Holocaust når han skal beskrive alvoret som pågår på Gazastripen.

– Dette er en villskap og råskap som jeg ikke kan huske har skjedd tidligere. Jeg tror faktisk dette er verre enn Stalingrad, sier han.

Gilbert sikter til slaget ved Stalingrad under andre verdenskrig. Slaget anses å være det blodigste i historien.

– Poenget her er at Holocaust ble gjort i «Nacht und Nebel», i natt og tåke. Mens dette gjøres i fullt dagslys og videoene strømmer ut fra Gaza nesten live.

– Nå står kameraene i alle hjørner i konsentrasjonsleirene og sender massakren live. Vi kan ikke si at vi ikke visste. Vi kan ikke si at vi ikke hørte skrikene, eller at vi snudde ryggen til fordi det gjaldt de andre, sier han
."

https://www.nettavisen.no/nyheter/mads- ... 95-1447544

Det døde forøvrig 2 millioner mennesker i slaget om Stalingrad, nesten like mye som alle innbyggere på hele gazastripen.

Begynner Mads Gilbert å bli fullstendig gal?

Og hva tenker russervennene om at Mads Gilbert spiller ned et av de mest brutale øyeblikkene i russernes krigshistorie?

Grubles
Innlegg: 275

Legg inn av Grubles »

BlackEagle skrev: tir nov 07, 2023 9:44 pm
JauKaninen skrev: man okt 30, 2023 8:38 pm Håper politikerne snart tar tak i denne økende antisemittismen som finner sted. Pro-palestinere roper på utslettelsen av Israel og slagord mot jøder.

Å importere jødehat fra midtøsten var en dårlig ide! Politikerne må STENGE GRENSENE og sette igang med deportering av Hamas-supportere og landssvikere tilbake til midtøsten så fort som mulig!!
Hmmm. Jeg har et lite spørsmål, om det er aldri så hypotetisk (men hvor hypotetisk det er, kan jo ikke du vite): Altså - dersom jeg faller inn i rubrikken for "Hamas-supportere" - hvor skal jeg deporteres hen da?

Saksopplysning: Jeg er norsk statsborger, født i Norge og har kun norske forfedre og -mødre minst seks generasjoner bakover - dvs. til sent 1700-tall.

Mvh

BE
Det å være født i Norge i tidligere tider, regnes gjerne som litt «bondsk». Blant de finere samfunnslag var det vanlig å studere og bo i Danmark, og i skipsrederkretser var det gjerne i England eller New York man hadde sitt hovedkvarter. Barn født i utlandet av norske foreldre returnerte gjerne til gamlelandet på sine eldre dager, og ble ofte betraktet å ha høyere status enn «vanlige» nordmenn, for å ha sett mer av verden. Så akkurat det å være født i Norge, er intet poeng i seg selv, så lenge det å kunne få dobbelt statsborgerskap, gir minst like høy status. Man bør således velge nasjonalitet for sine barn med omhu, hvilket ikke står i motsetning til at man ikke skal diskriminere mellom folkegrupper. Når det nå ser ut til at jøder i Israel generelt får mer støtte fra Vesten enn palestinere, og de to gruppene blir stadig mer polariserte, tyder mye på at denne konflikten bør få en snarlig tostatsløsning, for å kunne avverge en varig demonisering mellom jøder og muslimer generelt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Midtøsten»