Booty Builder strikk

Svar
Bantor
Innlegg: 1173

Booty Builder strikk

Legg inn av Bantor »

Når det gjelder styrketrening med strikk, så kan det være en utfordring å få trent bein tilstrekkelig hardt.

Heldigvis finnes det strikker som kan festes rett over knærne, og som kan brukes til å gi motstand under forskjellige øvelser. For eksempel knebøy.

Jeg tenker ikke på mini bands og sånn. Men, på kraftigere strikker, som den justerbare Booty Builder strikken. Det finnes like kraftige strikker fra andre merker også.

Dette fungerer overraskende bra, og er ikke bare for damer. Du skal være ganske sterk for å trene med de kraftigste utgavene av slike strikker. Men, det er nok en begrensning på hvor sterk du kan bli sammenlignet med vekter.

En annen måte å bruke disse strikkene på, er som ekstra motstand når en gjør knebøy. Eller eventuelt når en trener beinpress.

Hattori_Hanzo
Innlegg: 721

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Så sant man har motstand nok så er det ingenting som tilsier at man ikke blir like sterk med strikk og bånd som med vekter.

Mye bedre belastning er det også. Vekter koster mer slitasje over tid.

Bantor
Innlegg: 1173

Legg inn av Bantor »

Hattori_Hanzo skrev: fre nov 03, 2023 11:01 am Så sant man har motstand nok så er det ingenting som tilsier at man ikke blir like sterk med strikk og bånd som med vekter.
Når det gjelder de strikkene jeg skrev om i åpningsinnlegget mitt, så er det en begrensning på hvor stor belastning som kan brukes. Dette fordi du må presse beina fra hverandre. Blir strikken for kraftig, tror jeg ikke du får utført øvelsen. Da tenker jeg særlig på knebøy.

Liker i dag å bruke slynge for overkroppen. Men det blir for lite belastning for beina.

Hattori_Hanzo
Innlegg: 721

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Jeg bruker bånd på hofte , lysk og hamstring og det funker veldig bra. For den større front muskelen har man alltids spensthopp. Så får man litt kondis på toppen.. ;)

Sykling er også grei trening for beina sånn belastningsmessig.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

Jeg bruker strikk for litt trening av diverse i overkroppen.
Har også noen manualer ig ei stang, men bruker ikke det så mye.
Styrketreningen blit mest for å ikke dovne bort...for å si det slik.

Bantor
Innlegg: 1173

Legg inn av Bantor »

@return_of_drakkar Du burde definitivt prøve sånne strikker som festes rett over knærne. Og for eksempel gjøre knebøy med dem. Det er definitivt verdt det, og du skal være ganske sterk før potensialet i slike strikker er oppbrukt.

Har trent en del med strikk tidligere, men de eneste strikkene jeg bruker utenom de som festes over knærne er lette strikker. Disse er på 10-12 kg, og brukes ikke til trening. De bruker jeg bare til å røre litt på meg (har kontorjobb).

En slynge for overkroppen varer lenger enn en strikk.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Helse, Kosthold og Trening»