FULLMÅNEDÅPEN.

Svar
Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

FULLMÅNEDÅPEN.

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Om det gledelige skulle skje, at denne verden skulle klare å komme seg i gjennom det nåløyet som MÅ passeres om den skal klare å unngå en atomkrig, en total naturmiljøkollaps eller en pandemi til, da vil jeg foreslå en rettningslinje for framtiden, en ny barneoppdragelse som i løpet av to eller tre generasjoner vil kunne forandre menneskehetens mentalitet til det gode og dermed skape et fredsrike på moder jord. Under her er mitt forslag.

KIRKEN MÅ FORNYES
ved at nattverden og vanndåpen avskaffes og et nytt sakrament innstiftes i

FULLMÅNEDÅPEN
Dåpen verden ennå ikke har sett som skal fullføre misjonsbefalingen når den bryter geistlighetens makt i det den gis til all verdens foreldre og gjør familien til det nye presteskap.

RIV ALTERET
Fra i dag av skal Faderen og Sønnen tilbedes ved det eneste sanne alter; hjertet, og alene ved Den Hellige Ånds sannhet at du skal elske din neste høyere enn deg selv.

Fjern døpefonten.
Fra i dag av skal det døpes i strømmer av levende vann med Den Hellige Ånd og Ild som setter hjertet i brann.

Hør
TALSMANNEN.


FULLMÅDÅPENS LITURGI.

DÅPSLØFTET.

I strømmer av levende vann døper jeg deg til Faderens navn og lover å gi deg ubegrenset med kjærlighet. I strømmer av levende vann døper jeg deg til Sønnens navn og lover å oppdra deg uten fysisk eller psykisk avstraffelse. I strømmer av levende vann døper jeg deg til Den Hellige Ånds navn og lover å lære deg å gi mer til din neste enn til deg selv.
DÅPSHANDLING.
Du skal forkynne det hellige dåpsløftet mens din høyre hånd trykker barnets høyre hånd mot ditt hjerte. Du skal begynne ved barnets første påskefullmåne til barnet er fylt tolv år. Du skal gjøre det til et minne om Israels tolv stammer og de tolv disipler som avgir navn til de tolv fullmåner.

¤JUPE¤ RUAN¤ GAJA¤ ASJO¤ NAFI¤ MABA¤ SITO¤ LEMA¤ ISJA¤ SETA¤ JOSI¤ BEJU¤

FULLMÅNEN ER PERLEN OG DÅPEN ER PORTEN TIL GUDS RIKE.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Filosofi, religion og livssyn»