Profeten Ezekiels møte med utenomjordiske Jahve.

Svar
Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Profeten Ezekiels møte med utenomjordiske Jahve.

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Var Esekiels hjul den aller første beskrivelsen av en faktisk UFO?

Esekiels historie er kanskje en av de mest spennende historiene som finnes i Bibelen, spesielt hvis du ser på historien fra et moderne, teknologisk synspunkt.
Når gamle tekster, legender og historier blir sett og tolket gjennom moderne øyne, begynner vi å forstå at jordens gamle fortid er langt mer spennende og mystisk enn vi noen gang har forestilt oss.
Når ens personlige syn ikke er bundet av strenge oppfatninger fremsatt av moderne lærde, blir du klar over det faktum at våre forfedre prøvde å fortelle oss noe.
Det er ikke en hemmelighet at millioner av mennesker over hele verden er overbevist om at den gamle menneskeheten ble besøkt av vesener for tusenvis av år siden, ikke fra jorden.

Ved å tolke vår gamle historie gjennom moderne øyne og uten predisposisjoner, kommer vi til muligheten for at våre gamle forfedre kan ha blitt besøkt av en avansert rase av fremmede vesener i stedet for guder.
Og et slikt besøk er utmerket beskrevet i Bibelen: Esekiels historie.
Esekiel, en av 66 bøker i Bibelen
Esekiels visjon av Merkabah, den såkalte hjulvognen, gir mye rom for tolkning. I stedet for en vogn med hjul, hevder mange gamle astronautteoretikere at Merkabahkan ha vært et romskip eller en romferge som landet på jorden i den fjerne fortiden.
En av de mest kjente forfatterne som støtter denne ideen er Erich Von Daniken. Han har gitt overbevisende bevis gjennom sin forskning, som peker på en alternativ forklaring / tolkning av Esekiels bok og hva Esekiel kan ha vært vitne til tidligere.
Faktisk var Von Danikens teori så forbløffende at den vekket interessen til en NASA-forsker som bestemte seg for å motbevise Von Danikens teori.
I von Danikens bok Chariot of the Gods fremsatte den sveitsiske forfatteren ideen om at Esekiels visjon var en romferge og ikke en guddommelig vogn.
Denne ideen fikk Josef F. Blumrich til å prøve å motbeviseVon Danikensteori.
Men jo mer Blumirch undersøkte, jo mindre var han overbevist om at han kunne motbevise Von Danikens teori.
Etter hvert begynte han å skrive en bok.
Blumrich innså snart, gjennom sin forskning, at Esekiel kan ha beskrevet et romskip som landet på jorden og ikke bare en himmelsk vogn.
Faktisk var Blumrich så overbevist om at han patenterte sin egen versjon av et rundstrålende hjul.
Det viktigste her verdt å nevne er det faktum at Blumrich innså på egen hånd, gjennom sin egen forskning, at beskrivelsen som finnes i Bibelen muligens er et romskip.
I Esekiels bok, et gammelt litteraturverk som er blant de aller første verkene skrevet i en førstepersonsberetning – i motsetning til andre bøker skrevet i tredje person – beskriver Esekiel å se en vogn med hjul komme mot ham ned fra himmelen.
Flygende vogner
Denne påståtte vognen ble styrt av vesener med "likhet med en mann."
Hva betyr det? Det betyr at de ikke var mennesker, men de kan ha vært humanoide, forklarer gamle astronautteoretikere.
Videre beskriver Esekiel "vognens" landing, og det høres ganske mye ut som beskrivelsen av et romskip som lander.
Vindstormen, lynnedslaget og det strålende lyset beskrevet av Esekiel høres alt ut som et moderne romfartøy som kommer ned for landing. Det ble feiltolket som mange andre teknologier i fortiden, siden mennesker som levde på jorden for tusenvis av år siden i fravær av lignende teknologi, ikke kunne skille mellom avansert teknologi og "guddommelige åpenbaringer".
Men det jeg finner mest interessant er at Esekiel selv beskriver brannen som "driver" den påståtte vognen som fremstår som "glødende metall":
"4Jeg så, og jeg så en vindstorm som kom ut av den nordlige enorme skyen med blinkende lyn og omgitt av strålende lys. Midten av brannen så ut som glødende metall, og i ilden var det som så ut som fire levende vesener. I utseende var deres form menneskelig, men hver av dem hadde fire ansikter og fire vinger. 7 Beina var rette; Føttene deres var som en kalv og skinte som burnished bronse.8 Under vingene på de fire sidene hadde de menneskehender. Alle fire hadde ansikter og vinger,9 og vingene til en berørte vingene til en annen. Hver og en gikk rett frem; de snudde seg ikke da de beveget seg." - Esekiel 1
Uansett hva, kan du ikke nekte for at beskrivelsen av Esekiel høres ganske kjent ut for hvordan vi ville beskrive dagens romskip som løfter seg og lander på jorden.
Imidlertid synes Esekiel ikke bare å gi en utrolig beskrivelse av det antatte "romfartøyet", men han beskriver også dets beboere, forklarer gamle astronautteoretikere:
"15Da jeg så på de levende skapningene, så jeg et hjul på bakken ved siden av hver skapning med sine fire ansikter.16 Dette var hjulenes utseende og struktur: De glitret som topas, og alle fire så like ut. Hver så ut til å være laget som et hjul som krysser et hjul.17 Når de beveget seg, ville de gå i hvilken som helst av de fire retningene skapningene møtte; hjulene endret ikke retning da skapningene gikk.18 Felgene deres var høye og fantastiske, og alle fire felgene var fulle av øyne rundt ...22 Spredt ut over hodene til de levende skapningene var det som så ut som et hvelv, glitrende som krystall og fantastisk." - Esekiel 1

Hattori_Hanzo
Innlegg: 721

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Ikke for å si noe negativt om Esekiel , men hvis vi ser på dagens ufo entusiaster , de som til stadighet blir bortført og sånn, så fremstår kanskje ikke som de mest troverdige menneskene på planeten.

Er dette Annunakiene som kom tilbake , de som ved genetisk ingenør kunst skapte oss som tjenere og slaver for en halv million år siden?

Kanskje Esekiel skrev dette etter at han møtte en av de mystiske "veske mennene"? De som bød på alskens av godsaker.

Evt så kunne det vært et romskip , problemet med dette scenarioet er flere for meg. Hvis en avansert sivilisasjon der ute faktisk oppdaget denne planeten og at det viser seg som et bra habitat for dem. Og hvis vi er noen halvtomsinger i forhold til de samt at de er teknologisk og dermed militært sett oss overlegne , ville de da bare hengt ut på baksida av månen og kun snakket med Jannicke mens de ventet tålmodig på at vi skulle "se lyset" og bli en faktisk sivilisert planet hvor vi faktisk bryr oss en dritt , eller hadde de bare cruiset inn og rævkjørt oss og tatt over hele stedet?

Hva ville vi gjort?

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Hattori_Hanzo skrev: fre des 01, 2023 11:16 am Ikke for å si noe negativt om Esekiel , men hvis vi ser på dagens ufo entusiaster , de som til stadighet blir bortført og sånn, så fremstår kanskje ikke som de mest troverdige menneskene på planeten.

Er dette Annunakiene som kom tilbake , de som ved genetisk ingenør kunst skapte oss som tjenere og slaver for en halv million år siden?

Kanskje Esekiel skrev dette etter at han møtte en av de mystiske "veske mennene"? De som bød på alskens av godsaker.

Evt så kunne det vært et romskip , problemet med dette scenarioet er flere for meg. Hvis en avansert sivilisasjon der ute faktisk oppdaget denne planeten og at det viser seg som et bra habitat for dem. Og hvis vi er noen halvtomsinger i forhold til de samt at de er teknologisk og dermed militært sett oss overlegne , ville de da bare hengt ut på baksida av månen og kun snakket med Jannicke mens de ventet tålmodig på at vi skulle "se lyset" og bli en faktisk sivilisert planet hvor vi faktisk bryr oss en dritt , eller hadde de bare cruiset inn og rævkjørt oss og tatt over hele stedet?

Hva ville vi gjort?
Ditt svar er kynisk og lite gjennomtenkt.

Jeg tror bestemt at Jahve er et utenomjordisk menneske hvis eneste hensikt med å besøke jorden er å samle og skape et folk som er tro mot de etiske og moralske rettningslinjene hen gir i de ti bud. Beskrivelsen av måten Jahve lander på Sinaifjellet ligner på et romskips landing. Det er røyk, ild, torden og storm som preger landingen og først i nyere tid kan vi ane at det er en beskrivelse av et større romskip, et moderskip som lander. På grunn av jordens tyngdekraft bruker romskipet rakettprinsippet naturlig nok, og det er dette faktum som preger landingen.

Når det gjelder Esekiels fremstilling av møtet med Jahve, så er det naturlig å tro at hen kommer i et helikopterlignende fartøy som stammer fra et romskip. Esekiel blir fraktet til tempelet i Jerusalem og vist folkets frafall, der prestestanden består av falske profeter og avgudsdyrkere som fører folket på ville veier. Esekiel advarer disse mot avgudsdyrkelsen som vil få katastrofale følger om de ikke omvender seg til den eneste sanne Gud.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Jeg ser at de utenomjordiske veldig ofte blir omtalt som fiendtlige ovenfor menneskeheten, men jeg tror ikke at utenomjordiske, som har utviklet maskiner som kan foreta interstellare reiser, er onde. I et uendelig univers med et uoverskuelig antall planeter som har utviklet intelligent liv, så finnes det en grense for det intelligente livet for å komme dit hen at disse kan foreta interstellare reiser. Denne grensen består av et filter som skiller altruisme fra egoisme og kun det intelligente livet som har forlatt egoismen tillates å forlate den planeten den opprinnelige oppstod på. I interstellare reiser kan det intelligente livet så besøke planeter der det intelligente livet ennå er på et stadium hvor egoismen hersker. Der vil det forsøkes å plante etiske og moralske leveregler som skal hjelpe det intelligente livet der til å kvitte seg med egoismen. Hvis det intelligente livet ikke klarer å skille egoismen fra altuismen, da vil egoismen føre til at det intelligente livet utsletter seg selv.

Slik er ståa på jorden i dag. Denne menneskeheten er blitt gitt denne sjansen av Jahve som har gitt oss de rettningslinjene som vi må følge for å komme dit at vi kan forlate planeten, foreta interstellare reiser og gjøre som Jahve, besøke planeter og lede det intelligente livet der til reiser i et uendelig godt og uendelig stort univers, for det er kun godhet som tillates å reise i et et sådant univers.
Sist redigert av Arne Magnus Aasen den fre des 01, 2023 12:46 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Arne Magnus Aasen skrev: fre des 01, 2023 10:32 am Var Esekiels hjul den aller første beskrivelsen av en faktisk UFO?
Morsomt spørsmål, arma. Ettersom "UFO" betyr og står for Uidentifisert Flygende Objekt - eller Unidentified Flying Object på fremmedlandsk - så spør du altså om hr. Esekiel fortalte om noe han - iflg. ham sjøl - hadde sett, men som han ikke kunne identifisere (eller fastslå hva var) - dvs. han beskrev noe han ikke visste. Du verden. Det var litt av en sensasjon.

Det riktig morsomme her er at hr. Esekiel kan ha kokt i hop historien helt på egen hånd (i Midt-Østen og tilliggende herligheter vokser det litt av hvert, er det blitt meg fortalt, og noe av det kan være hallusinogener).

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Arne Magnus Aasen skrev: fre des 01, 2023 12:41 pm utenomjordiske, som har utviklet maskiner som kan foreta interstellare reiser, er onde. I et uendelig univers med et uoverskuelig antall planeter som har utviklet intelligent liv
Nøyaktig NÅR ble dét fastslått? Nei, det var sant - du anstrenger deg jo for å unngå å svare på spørsmål.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

BlackEagle skrev: fre des 01, 2023 12:56 pm
Arne Magnus Aasen skrev: fre des 01, 2023 12:41 pm utenomjordiske, som har utviklet maskiner som kan foreta interstellare reiser, er onde. I et uendelig univers med et uoverskuelig antall planeter som har utviklet intelligent liv
Nøyaktig NÅR ble dét fastslått? Nei, det var sant - du anstrenger deg jo for å unngå å svare på spørsmål.
Til å begynne med i ulike diskusjonsforum, så lot jeg meg lede av dine uendelige spøsmål, helt til jeg ble lei, for det fantes ikke substans i spørsmålene dine. Jeg begynte å lure på om du var en flisespikker og først da jeg så ditt engasjement i de forkjellige trådene, så skjønte jeg at flisespikkeriet din hadde et enormt omfang. Du farer rundt og lager et helvete for dine motdebattanter med flisespikkeriet ditt. Ikke bare det, du lar ikke sjansen gå fra deg til å kaste drit og komme med stygge og nedverdige superlativer heller.

En gang likte jeg deg. Nå skjønner jeg at min naivitet gjorde meg blind, men nå er den tiden over.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Arne Magnus Aasen skrev: fre des 01, 2023 2:00 pm
BlackEagle skrev: fre des 01, 2023 12:56 pm
Arne Magnus Aasen skrev: fre des 01, 2023 12:41 pm utenomjordiske, som har utviklet maskiner som kan foreta interstellare reiser, er onde. I et uendelig univers med et uoverskuelig antall planeter som har utviklet intelligent liv
Nøyaktig NÅR ble dét fastslått? Nei, det var sant - du anstrenger deg jo for å unngå å svare på spørsmål.
Til å begynne med i ulike diskusjonsforum, så lot jeg meg lede av dine uendelige spøsmål, helt til jeg ble lei, for det fantes ikke substans i spørsmålene dine.
Åååh - er det spørsmålene som skal ha substans, ja - i min villfarelse gikk jeg ut fra at det var svarene som skulle ha substans!

virrvarr
Innlegg: 445

Legg inn av virrvarr »

BlackEagle skrev: fre des 01, 2023 4:37 pm
Arne Magnus Aasen skrev: fre des 01, 2023 2:00 pm
BlackEagle skrev: fre des 01, 2023 12:56 pm

Nøyaktig NÅR ble dét fastslått? Nei, det var sant - du anstrenger deg jo for å unngå å svare på spørsmål.
Til å begynne med i ulike diskusjonsforum, så lot jeg meg lede av dine uendelige spøsmål, helt til jeg ble lei, for det fantes ikke substans i spørsmålene dine.
Åååh - er det spørsmålene som skal ha substans, ja - i min villfarelse gikk jeg ut fra at det var svarene som skulle ha substans!
Mange tomler for den påpekningen til vår klovn i tråden.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

BlackEagle skrev: fre des 01, 2023 4:37 pm
Arne Magnus Aasen skrev: fre des 01, 2023 2:00 pm
BlackEagle skrev: fre des 01, 2023 12:56 pm

Nøyaktig NÅR ble dét fastslått? Nei, det var sant - du anstrenger deg jo for å unngå å svare på spørsmål.
Til å begynne med i ulike diskusjonsforum, så lot jeg meg lede av dine uendelige spøsmål, helt til jeg ble lei, for det fantes ikke substans i spørsmålene dine.
Åååh - er det spørsmålene som skal ha substans, ja - i min villfarelse gikk jeg ut fra at det var svarene som skulle ha substans!
Arne svarer:

At et spørsmål ikke kan ha substans (som betyr tyngde og betydning), er vel noe av det dummeste flisespikkeriet du noensinne har kommet med, BE. I alle dine siste kommentarer virker det som du er nervøs. Hva skyldes det?
Sist redigert av Arne Magnus Aasen den lør des 02, 2023 10:11 am, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

virrvarr skrev: fre des 01, 2023 5:35 pm
BlackEagle skrev: fre des 01, 2023 4:37 pm
Arne Magnus Aasen skrev: fre des 01, 2023 2:00 pm

Til å begynne med i ulike diskusjonsforum, så lot jeg meg lede av dine uendelige spøsmål, helt til jeg ble lei, for det fantes ikke substans i spørsmålene dine.
Åååh - er det spørsmålene som skal ha substans, ja - i min villfarelse gikk jeg ut fra at det var svarene som skulle ha substans!
Mange tomler for den påpekningen til vår klovn i tråden.

Arne svarer:
Så du har ennå ikke lært at du hadde tjent på å holde kjeft, vissvass?

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Det som nå undrer meg, er at den allmektige Jahve, skaper av universet og alt som er, er avhengig av romskip og tekniske hjelpemidler for å reise omkring i sitt skaperverk. Han må til og med oppfinne og utvikle disse maskinene før han kan forflytte seg.

Hvor er da hans allmakt?

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Karatel skrev: lør des 02, 2023 10:55 am Det som nå undrer meg, er at den allmektige Jahve, skaper av universet og alt som er, er avhengig av romskip og tekniske hjelpemidler for å reise omkring i sitt skaperverk. Han må til og med oppfinne og utvikle disse maskinene før han kan forflytte seg.

Hvor er da hans allmakt?
Det kan skyldes en aldri så liten begrepsforvirring. Fonetisk er jo allmakt og avmakt ganske nær hverandre.

Mvh

BE

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Karatel skrev: lør des 02, 2023 10:55 am Det som nå undrer meg, er at den allmektige Jahve, skaper av universet og alt som er, er avhengig av romskip og tekniske hjelpemidler for å reise omkring i sitt skaperverk. Han må til og med oppfinne og utvikle disse maskinene før han kan forflytte seg.

Hvor er da hans allmakt?
Arne svarer:

Jeg tror ikke Jahve er skaper av universet. Ei heller er hen allmektig, men et menneske skapt i og av universets utallige frø. Jeg tror Jahve kommer fra en vannplanet i Siriussystemet befolket av mennesker som evolusjonsmessig ligger langt foran mennesket på planeten vår. Jeg tror at alt livet på Jahves planet leves i det altruistisk nuet og har med det fått tilgang til interstellare reiser i det uendelige universet. Jahve besøker oss for å lede oss i en retning som vil føre oss evolusjonsmessig inn på det sporet som gir tilgang til interstellare reiser.

Hvis vi en gang skulle klare det vil vi gjøre som Jahve og reise til planeter hvor det intelligente livet evolusjonsmessig er på nippet til å kunne forlate planeten. Der vil vi forsøke å lede det intelligente livet til å forsake egoismen og vinne altruismen. Klarer det intelligente livet der det, vil det kunne gjøre som oss, befolke det uendelige universet med intelligent liv som leves i det altruistiske nuet.

Hattori_Hanzo
Innlegg: 721

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Arne Magnus Aasen skrev: lør des 02, 2023 12:35 pm
Karatel skrev: lør des 02, 2023 10:55 am Det som nå undrer meg, er at den allmektige Jahve, skaper av universet og alt som er, er avhengig av romskip og tekniske hjelpemidler for å reise omkring i sitt skaperverk. Han må til og med oppfinne og utvikle disse maskinene før han kan forflytte seg.

Hvor er da hans allmakt?
Arne svarer:

Jeg tror ikke Jahve er skaper av universet. Ei heller er hen allmektig, men et menneske skapt i og av universets utallige frø. Jeg tror Jahve kommer fra en vannplanet i Siriussystemet befolket av mennesker som evolusjonsmessig ligger langt foran mennesket på planeten vår. Jeg tror at alt livet på Jahves planet leves i det altruistisk nuet og har med det fått tilgang til interstellare reiser i det uendelige universet. Jahve besøker oss for å lede oss i en retning som vil føre oss evolusjonsmessig inn på det sporet som gir tilgang til interstellare reiser.

Hvis vi en gang skulle klare det vil vi gjøre som Jahve og reise til planeter hvor det intelligente livet evolusjonsmessig er på nippet til å kunne forlate planeten. Der vil vi forsøke å lede det intelligente livet til å forsake egoismen og vinne altruismen. Klarer det intelligente livet der det, vil det kunne gjøre som oss, befolke det uendelige universet med intelligent liv som leves i det altruistiske nuet.
Hvordan i huleste skal vi klare å spre intelligent liv i universet? Det blir jo selvmotsigende i seg selv.

Hvor ble romalderen av Arne? Du vet ,den du vokste opp med , månen og bla bla. Var liksom ikke måte på hvor fancy det skulle bli og ingen steder ser vi denne romalderen idag over 50 år senere. Det blir snakket luftig om å reise både hit og dit men ingenting manifisterer seg selv om vi kunne angivelig dra til månen for 60 år sida. De sparker boksen nedover veien et tiår til. Hva er egentlig problemet?

Hvorfor er ikke månen en vill vest, gruvekoloni aktig greie i disse dager?

Brukeravatar
Viracocha
Innlegg: 52

Legg inn av Viracocha »

Hattori_Hanzo skrev: fre des 01, 2023 11:16 am Ikke for å si noe negativt om Esekiel , men hvis vi ser på dagens ufo entusiaster , de som til stadighet blir bortført og sånn, så fremstår kanskje ikke som de mest troverdige menneskene på planeten.
Legg nøye merke til at samtlige av de som hevder nærkontakt med UFO'er har adoptert utseende av dem og farkostene deres fra Hollywoods filmindustri, og det burde være avslørende så det holder.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Viracocha skrev: lør des 02, 2023 7:18 pm
Hattori_Hanzo skrev: fre des 01, 2023 11:16 am Ikke for å si noe negativt om Esekiel , men hvis vi ser på dagens ufo entusiaster , de som til stadighet blir bortført og sånn, så fremstår kanskje ikke som de mest troverdige menneskene på planeten.
Legg nøye merke til at samtlige av de som hevder nærkontakt med UFO'er har adoptert utseende av dem og farkostene deres fra Hollywoods filmindustri, og det burde være avslørende så det holder.
Virtuell tommel!
Mvh

BE

Brukeravatar
Viracocha
Innlegg: 52

Legg inn av Viracocha »

Arne Magnus Aasen skrev: fre des 01, 2023 12:09 pm
Hattori_Hanzo skrev: fre des 01, 2023 11:16 am
Ditt svar er kynisk og lite gjennomtenkt.

Jeg tror bestemt at Jahve er et utenomjordisk menneske hvis eneste hensikt med å besøke jorden er å samle og skape et folk som er tro mot de etiske og moralske rettningslinjene hen gir i de ti bud. Beskrivelsen av måten Jahve lander på Sinaifjellet ligner på et romskips landing. Det er røyk, ild, torden og storm som preger landingen og først i nyere tid kan vi ane at det er en beskrivelse av et større romskip, et moderskip som lander. På grunn av jordens tyngdekraft bruker romskipet rakettprinsippet naturlig nok, og det er dette faktum som preger landingen.

Når det gjelder Esekiels fremstilling av møtet med Jahve, så er det naturlig å tro at hen kommer i et helikopterlignende fartøy som stammer fra et romskip. Esekiel blir fraktet til tempelet i Jerusalem og vist folkets frafall, der prestestanden består av falske profeter og avgudsdyrkere som fører folket på ville veier. Esekiel advarer disse mot avgudsdyrkelsen som vil få katastrofale følger om de ikke omvender seg til den eneste sanne Gud.
Dét er ikke noen gud som heter Jahve. j stammer fra Wellhausen og andre tyskere som ikke brukte bokstaven Y, og derfor ble det J når de mente Y. Så guden heter på skalikkesidetforjøder Yahwe.

Tenk over hvor mye krøll oversettelser skaper, ikke engang gudenavnet fikk man riktig og det bare fortsetter fordi det ikke finnes noe apparat for å fange opp slike feil utover kunnskap, som er en universal mangelvare.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Lyder dette kjent? Hørt det før?

" Arcturians are a very advanced extraterrestrial civilization from the Arcturus star system who wish to share their knowledge and wisdom with the citizens of Earth. They are described as other-dimensional, advanced star beings.[1] Arcturians are said to be loving and peaceful beings who are willing to communicate and work with any soul that wishes to travel with them to a higher level of consciousness.[2]

Currently, they would guard the Earth, help healing the planet and raise its vibrational energy.[3] Emotional, mental, physical and spiritual transformation would be among their primary goals.[4] Arcturians would regularly incarnate on Earth and would have been involved in Earth's evolution.[5]

In addition to the Arcturian community, there are said to be similar communities on Sirius, Andromeda, Orion, Pleiades, Lyra and Antares."

https://en.wikipedia.org/wiki/Arcturians_(New_Age)


"GODS OF AQUARIUS
UFOS AND THE TRANSFORMATION OF MAN

In this latest outreach, Steiger presents ideas given to him "during the time-out-of-time" he spent with the Egyptian goddess Sekmet. He attributes his experience with her to one superior power responsible for the Greek gods, Celtic fairies, doomsday prophets, personalities like Uri Geller, and most importantly, UFOs. Steiger contends that this power continually guides us toward higher levels of intelligence and intellectual and emotional maturity. His evidence is purely speculative, and skeptics would certainly question his views. He carries us through a variety of interviews with UFO percipients. Often, like Steiger, they believe they have undergone a change after sighting or boarding a UFO. Some acquire a higher, more profound intelligence; some believe they make frequent trips to other planets, galaxies, and dimensions; some experience spontaneous healing. Steiger's message is harmless and possibly constructive, but his informants will try the patience even of devotees"

https://www.kirkusreviews.com/book-revi ... -aquarius/


Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Hattori_Hanzo skrev: lør des 02, 2023 12:46 pm
Arne Magnus Aasen skrev: lør des 02, 2023 12:35 pm
Karatel skrev: lør des 02, 2023 10:55 am Det som nå undrer meg, er at den allmektige Jahve, skaper av universet og alt som er, er avhengig av romskip og tekniske hjelpemidler for å reise omkring i sitt skaperverk. Han må til og med oppfinne og utvikle disse maskinene før han kan forflytte seg.

Hvor er da hans allmakt?
Arne svarer:

Jeg tror ikke Jahve er skaper av universet. Ei heller er hen allmektig, men et menneske skapt i og av universets utallige frø. Jeg tror Jahve kommer fra en vannplanet i Siriussystemet befolket av mennesker som evolusjonsmessig ligger langt foran mennesket på planeten vår. Jeg tror at alt livet på Jahves planet leves i det altruistisk nuet og har med det fått tilgang til interstellare reiser i det uendelige universet. Jahve besøker oss for å lede oss i en retning som vil føre oss evolusjonsmessig inn på det sporet som gir tilgang til interstellare reiser.

Hvis vi en gang skulle klare det vil vi gjøre som Jahve og reise til planeter hvor det intelligente livet evolusjonsmessig er på nippet til å kunne forlate planeten. Der vil vi forsøke å lede det intelligente livet til å forsake egoismen og vinne altruismen. Klarer det intelligente livet der det, vil det kunne gjøre som oss, befolke det uendelige universet med intelligent liv som leves i det altruistiske nuet.
Hvordan i huleste skal vi klare å spre intelligent liv i universet? Det blir jo selvmotsigende i seg selv.

Hvor ble romalderen av Arne? Du vet ,den du vokste opp med , månen og bla bla. Var liksom ikke måte på hvor fancy det skulle bli og ingen steder ser vi denne romalderen idag over 50 år senere. Det blir snakket luftig om å reise både hit og dit men ingenting manifisterer seg selv om vi kunne angivelig dra til månen for 60 år sida. De sparker boksen nedover veien et tiår til. Hva er egentlig problemet?

Hvorfor er ikke månen en vill vest, gruvekoloni aktig greie i disse dager?
Arne svarer:

Da menneskeheten på jorden klarte å ta seg til månen skjedde det et paradigmeskifte i evolusjonen. Fra da av ble mennesket å betrakte som en mulig inntrenger i det uendelige gode og uendelig store universet. At det skjedde i et århundre med to verdenskiger og som et resultet av intens forskning på effektive våpensystemer er paradoksalt.

Paradigmeskiftet bestod av to ting. En invitasjon til å delta med interstellare reiser i det uendelige gode universet eller en selvutslettelse. Erobringen av månen stod for det første og atombomben stod for det andre.

Og mennesket valgte det andre. Derfor vil menneskeheten stå for selvutslettelsen før den rekker å erobre Mars. Det er hvis den ikke velger å kle seg i sekk og aske og forsake egoismen, må vite.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

*gjesp*

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

BlackEagle skrev: søn des 03, 2023 11:01 am*gjesp*
Arne skriver:

Be stod på toalettet og pisset. Gårsdagen hadde vært tøff. Diskusjonene på Diskusjon.no var gått fra gøyt til katastrofale. Den der fordømte selvoppnevnte profeten hadde stilt ham i et dårlig lys ovenfor de andre aktørene og dem som leste trådene på Filosofi, religion og livssyn. Hva i helvete skulle han svare på arma sitt spørsmål om hva han ville gjort hvis en morder truet hans nærmeste familie med voldtekt, tortur og drap. Hvis han svarte at han ville drepe morderen ville arma spørre om hvorfor han kritiserte Jahve sin beskyttelse av sitt utvalgte folk. Og hvis han svarte at han ikke ville gripe inn og redde familien ville arma spørre om hvordan familien ville reagere på det. Han hadde valgt en gylden middelvei og svart at han ikke visste hvordan han ville reagert i en slik situasjon, men han visste jo at det var av feighet han hadde svart slik. Og det var det som plaget ham, for de fleste leserne ville tenke nettopp det.

BE sukket og gjespet et langt og etterlengtet *gjeeeeeeeeeeeesp*. Da skjedde det at kjeven låste seg. Han ble stående å gape som en idiot som ikke visste hva han skulle si, mens han pisset og pisset. Og da skjedde det at han ikke sluttet å pisse. Han pisset og pisset og pisset med en kjeft som ikke vile lukke seg. Nei han pisset ikke med den åpne munnen, naturligvis, for han er jo normal, men det var virkelig urovekkend. Ikke kunne han rope på hjelp heller, for det var ikke mulig å forme et hjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelp heller. Dessuten var det søndag og hele familien var i kjerka. At de ennå ikke var kommet hjem etter sju timer i kjerka skyldes nok at altervinen hadde vær sterkere enn antatt.

Det var slik familien fant ham da de endelig kom hjem på kveldingen.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Arne Magnus Aasen skrev: søn des 03, 2023 2:32 pm
Arne skriver
... i det minste bedre enn han tenker.

Brukeravatar
immediately
Innlegg: 426
Sted: Bardufoss

Legg inn av immediately »

BlackEagle skrev: søn des 03, 2023 3:42 pm
Arne Magnus Aasen skrev: søn des 03, 2023 2:32 pm
Arne skriver
... i det minste bedre enn han tenker.
Må si jeg er imponert over din hardhudethet.
Personhets preller av deg som vann på gåsen!
Andre hadde kontakt MOD og fått brukeren slettet.
Tror du må elske denne Arne Magnus Aasen! :lol:

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

immediately skrev: søn des 03, 2023 5:33 pm
BlackEagle skrev: søn des 03, 2023 3:42 pm
Arne Magnus Aasen skrev: søn des 03, 2023 2:32 pm
Arne skriver
... i det minste bedre enn han tenker.
Må si jeg er imponert over din hardhudethet.
Personhets preller av deg som vann på gåsen!
Andre hadde kontakt MOD og fått brukeren slettet.
Tror du må elske denne Arne Magnus Aasen! :lol:
Den som er vant til å skille seg ut,
tar hets og kritikk som vann på gåsen.
Han skiller ei mye mellom vann og lut,
men står like rolig som kua på båsen.
:)

Mvh

BE

Albananas
Innlegg: 100

Legg inn av Albananas »

BlackEagle skrev: søn des 03, 2023 7:27 pm
immediately skrev: søn des 03, 2023 5:33 pm
BlackEagle skrev: søn des 03, 2023 3:42 pm

... i det minste bedre enn han tenker.
Må si jeg er imponert over din hardhudethet.
Personhets preller av deg som vann på gåsen!
Andre hadde kontakt MOD og fått brukeren slettet.
Tror du må elske denne Arne Magnus Aasen! :lol:
Den som er vant til å skille seg ut,
tar hets og kritikk som vann på gåsen.
Han skiller ei mye mellom vann og lut,
men står like rolig som kua på båsen.
:)

Mvh

BE
Skal du lakke bilen
uten å bli blakk
så tar du fjæra til fuglen
koker Gåselakk


Det henger ikke på greip men det rimer :)

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Albananas skrev: søn des 03, 2023 7:58 pm
BlackEagle skrev: søn des 03, 2023 7:27 pm
immediately skrev: søn des 03, 2023 5:33 pm

Må si jeg er imponert over din hardhudethet.
Personhets preller av deg som vann på gåsen!
Andre hadde kontakt MOD og fått brukeren slettet.
Tror du må elske denne Arne Magnus Aasen! :lol:
Den som er vant til å skille seg ut,
tar hets og kritikk som vann på gåsen.
Han skiller ei mye mellom vann og lut,
men står like rolig som kua på båsen.
:)

Mvh

BE
Skal du lakke bilen
uten å bli blakk
så tar du fjæra til fuglen
koker Gåselakk


Det henger ikke på greip men det rimer :)
:lol: :lol: :lol:

Mvh

BE

Brukeravatar
immediately
Innlegg: 426
Sted: Bardufoss

Legg inn av immediately »

BlackEagle skrev: søn des 03, 2023 7:27 pm
immediately skrev: søn des 03, 2023 5:33 pm
BlackEagle skrev: søn des 03, 2023 3:42 pm

... i det minste bedre enn han tenker.
Må si jeg er imponert over din hardhudethet.
Personhets preller av deg som vann på gåsen!
Andre hadde kontakt MOD og fått brukeren slettet.
Tror du må elske denne Arne Magnus Aasen! :lol:
Den som er vant til å skille seg ut,
tar hets og kritikk som vann på gåsen.
Han skiller ei mye mellom vann og lut,
men står like rolig som kua på båsen.
:)

Mvh

BE
:lol: :lol: :lol:

Brukeravatar
immediately
Innlegg: 426
Sted: Bardufoss

Legg inn av immediately »

BlackEagle skrev: søn des 03, 2023 3:42 pm
Arne Magnus Aasen skrev: søn des 03, 2023 2:32 pm
Arne skriver
... i det minste bedre enn han tenker.
I bevissthetslivet er det mange plan.
Noen medvandrere står høyt som faen.
Andre befinner seg på et åndelig sjikt
hvor de føler trang til å skrive nid-dikt.

;)

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

BlackEagle skrev: søn des 03, 2023 3:42 pm
Arne Magnus Aasen skrev: søn des 03, 2023 2:32 pm
Arne skriver
... i det minste bedre enn han tenker.
Arne skriver:

Går det an å skrive bedre enn man tenker, BE? Før pennen, er tanken.

Når det er sagt, så vil jeg berømme deg for ditt storsinn, det du viser når du åpenbart ser gjennom mine linjer at teksten min ikke er ondskapsfull, men et forsøk på å være morsom. Takk for det.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Filosofi, religion og livssyn»