A-landslag 2024

Svar
Villa23
Innlegg: 77

Re: A-landslag 2024

Legg inn av Villa23 »

Skal du ha en forklaring? Har ikke engang sett kampen, men jeg har sett dem spille tidligere. Oscar Bobb kommer inn, og taper ballinhav etter hva jeg kan forstå utifra referatet til TV2. Dette henger antagelig sammen med at han ikke er flink nok til å gi fra seg ballen, har for mange balltap og gir fra seg grepet i kampen. De skaper mange sjanser, men klarer ikke å pungtere kampen ved score 2-3 mål. Han er litt for lett, selv om han kvaliteter i form av hurtighet og dribler. Desverre er det slik at en pasning ofte går litt raskere enn et dribleraid. Og Bobb er en for dårlig medspiller. Med Berge er det for omstendelig, for mange touch og for treg i avgjørelsene. For lite på instinkt. Her mangler det egentlig gode alternativer. og veldig mange er litt for like Ødeaard. Saltnes er muligens et bedre alternativ som kan skape bedre balanse. Vetlesen har vært bra for Club Brügge og i Europa med Bodø Glimt. Wolff Eikrem er muligens en spiller som kan gjør det bedre og med litt mere ro i spillet. Ellers så er Thorsby et mulig alternativ.

Det er på tide at Ståle Solbakken sin tar hatten sin å går av nå. For dette er og blir for dårlig. Er lei av se Jostein Flo på kanten, det er helt patetiskt.

Midtstopperne er bra. Ajer er som nevnt klassse. De slipper kun inn et mål, etter å ha slipt Slovakia alt for mye inn i kampen etter å ha gjort mange bytter. Sætra og Østigård har gode kvaliteter. I tillegg er det spiller i Norsk serie som kan være aktuelle. Pallesen Knudsen er muligens et alternativ, men det er mange utenlandske navn.

Mannsverk har ikke fast spilletid og virker rett og slett for middelmådig. Hauge har spilletid for Milan, og burde kanskje fortjent mere spilletid. Ellers så er det vinger som spiller fast i Danmark og Sverige. Ender med dårlig disponeringer, og 4-3-3 er ikke engang Ståles filosofi. Enten spiller du Sørloth eller Haaland, og har to klassiske vinger på kanten. Det er ukyndighet. Sondre Tronstad i Blackburn kommer dårlig ut i forhold til spilletid/poengfangst i Blackburn. Hjelde er en spiller i Leeds, på utlån i Sunderland i England.

Villa23
Innlegg: 77

Legg inn av Villa23 »

Hvor lite begeistret jeg blir av å lese en lagoppstilling med Ajer som HB og Sørloth som LW(Rettet RW, men LW er vell kanskje det riktige eller varierer det?). Drillo beskriver 4-3-3 som 4-5-1, og jeg er forsåvidt enig i at det er 5 midtbannespillere. Men oppstillingen er muligens 4-1-2-2-1. Selv om, det er, så, forferdelig, åpenbart.

Villa23
Innlegg: 77

Legg inn av Villa23 »

https://www.youtube.com/watch?v=HoQsx7o0Cpo

Så Flo-pasningen fungerer jo. Men Norge scorer bare 1 mål i Euro 2000. FR Yugoslavia er en sammenslåing av Serbia/Montenegro, tidligere Yugoslavia er jo ingen enkel motstander. Norge scorer likevel bare 1 mål. 3 poeng mot Yugoslavia og Slovenia ville gitt plass i kvartfinalen. Også i 98 taper de poeng mot enklere motstand, da var det vel Mexico i hvertfal som de ikke klarer å vinne mot. Da kan jeg gjenta i 15år, at Norge ville kommet bedre ut om de vinner mot de nasjonene selv om de taper 3/4-1 mot Spania. Yugoslavia tapte 6-1 mot Nederland i kvartfinalen. Spillermaterialet var heller ikke verst. Ronny Johnsen vinner Premier League med Manchester United.

Slik var det da, det blir gjensagt i 20år. Idag er jeg 35år og har 0 seniorkamper fra start og 1km gull for gutt. Fortsatt er jeg midtstopper og fortsatt er jeg under 180cm. Men jeg var toppscorer som spiss våren samme året. Året senere er jeg også skøyteløper.

https://en.wikipedia.org/wiki/UEFA_Euro_2000

Villa23
Innlegg: 77

Legg inn av Villa23 »

Kan snakke om 4-4-2 og 4-3-3, så mye dere vil. Men for en midtbanespiller er jo punkt 1, 90min. Det er jo noe enhver som spiller fra 4.div og oppover vet. Det er jo Norsk 5. Divisijon 12:00 på 3km. 1. Divisjon 10:00 og landslaget 09:30 nesten som minimum. 10:00 kan kanskje holde. Før det må du ha en klubb/forening å spille for, og 10 medspillere. Om du har 0,- inntekt, ville du antagelig lykkes dårligere i forhold til en som jobber som IT-Konsulent, har 400.000kr i inntekt og spiller fotball vedsiden av jobb.

Tapt mot Italia.

juppe
Innlegg: 82

Legg inn av juppe »

Landslagsspiller Ryerson "besøkte" Bayern München i går og scoret mål på langskudd.
Hos Solbakken får ikke spillerne lov til å skyte fra langt hold, man skal hele tiden forsøke å tråkle seg inn over målstreken med ballen.

Ødegård forsøkte et skudd fra langt hold i kampen mot Slovakia. Ballen traff tverrliggeren, altså nær å bli en scoring.
Regner med at han fikk reprimande hos Solbakken i pausen. Han er en moderne trener som ikke liker gammeldags gampefotball...

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

4. april 2024 kl. 10:40 Norge faller på Fifa-rankingen – passert av Mali Norges herrelandslag i fotball falt ett hakk til 47.-plass på den ferske Fifa-rankingen. Laget har falt elleve plasser på halvannet år.
Norge har Romania, Panama og Mali på plassene foran seg på rangeringen, som toppes av Argentina, Frankrike og Belgia.

I løpet av de siste to årene har Norge vært på 36.-plass som den høyeste rangeringen. På 1990-tallet var Norge, med Drillo som sjef, en periode så høyt som 2.-plass.

Under siste samling i mars ble det 1-1 mot Slovakia og 1-2-tap for Tsjekkia.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Skal du ha en forklaring? Har ikke engang sett kampen, skrev Villa 23

Mitt svar, du bør se kampen før du uttaler deg.

Villa23
Innlegg: 77

Legg inn av Villa23 »

jaa. Er dette forum diskusjon et sjakkspill? For å se kampen må jeg ha tilgang til TV2, men det er en annen historie. Jeg har sett Oscar Bob tidligere. Akkurat nå spiller Mannsverk for Ajax, som ligger 20poeng bak PSV, som er uvanlig svakt for Ajax å være. Når Bob kommer inn i andre omgang har Norge bedre tak i kampen og høyere ballinnhav i følge referatet. Noe som tyder på at hverken Bob eller Mannsverk har styrket sine lag nevneverdig. Hva mer er det jeg trenger å se da? Derfor ville jeg heller valgt spillere som utmerker seg i 6-1 seier mot Roma i en europeisk eller gjør det godt mot Club Brugge.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»