Engelsk nonliga

Svar
morrisey

Re: Engelsk nonliga

Legg inn av morrisey »

Ble ikke seier borte i dag heller. 1-1 mot Stafford Rangers. Nathan Lowe med frisparkscoring i andre omgang.

WatchMaker

Legg inn av WatchMaker »

Første påskedag 2019 deltok jeg på Groundhop UK's Hellenic Hop, der kamper hos Bourton Rovers, Moreton Rangers og Brimscomb & Thrupp sto på menyen. Dagen etter var planen å besøke Boston United's ikoniske York Street som etter alle solemerker sang på siste verset. Jeg satt derfor med hotellbooking både i Reading og i Nottingham 2. påskedag. Men, på Hellenic Hop fikk jeg lift mellom dagens to første kamper av en groundhopper (og Shrewsbury-supporter). Og han overtalte meg til i stedet å dra på lokaloppgjøret Harwich & Parkeston v Little Oakley på herlige Royal Oak, som også hadde stått lenge på listen min over ønskede destinasjoner.

Dermed ble det ikke noe besøk på York Street, og så kom Covid og satte verden på pause. Og nå har Boston United for lengst flyttet inn på sitt nye Jakemans Community Stadium. Siste offisielle kamp på York Street var play off finalen i National League North mot Altrincham 2. august 2020 (spilt uten tilskuere). Alt håp var imidlertid ikke ute, for denne sesongen har Railway Athletic FC (Boston & District Saturday Football League) spilt hjemmekampene sine på York Street. Nå er imidlertid tomten lagt ut for salg til £5m, og Railway Athletic's gjesteopptreden der går mot slutten. Derfor har jeg tatt grep booket om returflighten fra London og utvidet påsketuren med 3 dager. Dermed får jeg med meg Railway Athletic v Skegness Town "A" lørdag 23. april, som trolig blir nest siste offisielle kamp på York Street (siste hjemmekamp spilles 7. mai)

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

God helg i Yorkshire!
Golcar Utd vant playoff-finalen 2-1, med tidligere Hudds-mann Joe Skarz på banen, og rykker opp! Samtidig vant Liversedge 2-0 i Marske i den store sekspoengeren!!

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

TommyCowan2 skrev: søn apr 17, 2022 11:40 am Samtidig vant Liversedge 2-0 i Marske i den store sekspoengeren!!
Ja, det gjorde de. Vi snakker altså Northern Premier League Div I East (en Step 4-divisjon), og med seier i begge internmøtene, forteller tabellen at Liversedge nå har alle forutsetninger for å ta tittelen. Merk at det kun er 19 lag i divisjonen, slik at det bare spilles 36 kamper. Liversedge har igjen Brighouse hjemme (het derbyfaktor) og Worksop ute, mens Marske i dag skal til Teesside for å møte lokalrivalen Stockton Town, før de til helgen (antar jeg, uten å ha sjekket) får besøk av Ossett Utd.

Jeg må innrømme å ha dabbet av utover i sesongen hva denne divisjonen gjelder, men Marske er en klubb jeg utelukkende har gode minner fra etter både å ha besøkt dem ute i pittoreske Marske-by-the-Sea og sett dem i flere kamper borte. Jeg hadde gjerne sett dem klatre til NPL Premier, men Liversedge fortjener utvilsomt tittelen etter to ganger å ha slått tabellrivalen. Nå er jo stadig muligheten til stede, siden det skal avvikles playoff, men det er som kjent tidvis bingopreget, og en får håpe ikke lufta gikk helt ut av Seasiders etter tapet her. Det vil være litt leit om Adam Boyes' alle scoringer denne sesongen (han bør ha rundet 50, uten at jeg har konkrete tall på det) ikke skal bli en form for tunge på vektskål.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Måtte skrive fra tlf, og det er jeg alt for boomer til, så fikk ikke med så mange detaljer, som divisjon og sånt, bra du følger opp! hehe
Golcar rykker altså opp fra Northwest Counties Division One North (sammen med lag som Bacup Borough, AFC Blackpool, Bury AFC og Holker Old Boys) og skal spille i Northwest Counties Premier Division nese år, en divisjon hvor Macclesfield tidlig ble kronet mester i år, for øvrig, under sportslig lederskap av en viss Robbie Savage. Så da blir det turer til Avro, Northwich Vics og Vauxhall Motors neste år på Golcar.

Hva angår Liversedge så spilte de 1-1 hjemme mot nabo og formlag Brighouse, faktisk. Men siden Marske også spilte uavgjort er målforskjellen så stor kontra Marske at opprykket er sikret før siste runde imorgen.......tror jeg? Sedge selv skriver at de fremdeles har en jobb å gjøre. Jaja, 3 poeng skiller uansett.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Ny fotball fra Yorkshire idag, playoff-finale i Northern Counties League East Div1 mellom Harrogate Railway og North Ferriby. Holder en knappenål på hjemmelaget.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

TommyCowan2 skrev: lør apr 23, 2022 9:00 am Ny fotball fra Yorkshire idag, playoff-finale i Northern Counties League East Div1 mellom Harrogate Railway og North Ferriby. Holder en knappenål på hjemmelaget.
Men det ble North Ferriby som skal opp til Premiern!

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

TommyCowan2 skrev: lør apr 23, 2022 8:01 pm Men det ble North Ferriby som skal opp til Premiern!
Se der, ja. På tur oppover i pyramiden igjen. Man vil jo huske at de nådde helt til den øverste nonligadivisjonen for noen år tilbake, før det gikk såpass ille at de ble slått konkurs. Den gang hadde man United-suffiks i navnet, men dette er nå borte. Tro hvilke ambisjoner som nå finnes? De har nettopp rykket opp fra sjette til femte nonliganivå, og vil trolig sikte seg videre oppover mot Northern Premier League?

La meg få med at Marske til slutt slo følge med Liversedge opp fra Northern Premier League Div I East til Northern Premier League Premier Division. Marske, populært kalt Seasiders, slo Teesside-klubben Stockton (en annen komet oppe i nordøst de siste årene) 2-1 i playoffinalen i helgen. Rundt 1500 var til stede ved Mount Pleasant. En video har lekket fra Stockton-leiren. En får anta at Anchors, som de kaller seg, tar sikte på å utfordre divisjonsteten igjen i 2022/23.

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Bristol Rovers rykker direkte opp til League One med 80 poeng og 22+ i målforskjell. Slo Northampton på målstreken som også endte med 80 poeng og + 22.

Det som er det spesielle er at Northampton vant sin kamp 3-1, men det var ikke nok, for Bristol Rovers vant nemlig sin siste kamp 7-0.

Var nok en del følelser i sving i den kampen :)

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

@Astonstian Mens du naturligvis konkluderer rett, burde nok innholdet helst ha vært i en annen tråd. Delforumet mangler imidlertid et eget avlukke for tredje- og fjerdenivåball, så kan hende burde noen være seg sitt ansvar bevisst og gå hen og skape et.

Det var imidlertid spektakulært det som hendte, men Northampton kan muligens kun skylde på seg selv etter å ha ledet med tre midtveis i første omgang, bare for å la Barrow redusere rett før pause. Ett fattig mål til etter hvilen ville gitt dem direkte opprykk, om det da ikke hadde ført til ytterligere mobilisering fra Rovers, der oppdateringene fra Holker Street nok var hyppige og vel så det. Bristol-klubben hadde tomålsledelse til pause, og til slutt ble altså Elliot Andersons (på lån fra Newcastle) 7-0-scoring fem minutter før slutt den som bikket det hele i deres favør. I kjølvannet av Andersons scoring invaderte hjemmesupporterne matta, og det tok rundt 20 minutter før man kunne gjenoppta spillet og fullføre matchen. Det vil muligens gi noen konsekvenser for Gas, selv om det neppe vil sette den direkte opprykksplassen deres i fare.

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

mikemodano skrev: søn mai 08, 2022 10:22 am @Astonstian Mens du naturligvis konkluderer rett, burde nok innholdet helst ha vært i en annen tråd. Delforumet mangler imidlertid et eget avlukke for tredje- og fjerdenivåball, så kan hende burde noen være seg sitt ansvar bevisst og gå hen og skape et.

Det var imidlertid spektakulært det som hendte, men Northampton kan muligens kun skylde på seg selv etter å ha ledet med tre midtveis i første omgang, bare for å la Barrow redusere rett før pause. Ett fattig mål til etter hvilen ville gitt dem direkte opprykk, om det da ikke hadde ført til ytterligere mobilisering fra Rovers, der oppdateringene fra Holker Street nok var hyppige og vel så det. Bristol-klubben hadde tomålsledelse til pause, og til slutt ble altså Elliot Andersons (på lån fra Newcastle) 7-0-scoring fem minutter før slutt den som bikket det hele i deres favør. I kjølvannet av Andersons scoring invaderte hjemmesupporterne matta, og det tok rundt 20 minutter før man kunne gjenoppta spillet og fullføre matchen. Det vil muligens gi noen konsekvenser for Gas, selv om det neppe vil sette den direkte opprykksplassen deres i fare.
Ah, ja jeg las feil i farten og trodde det var lower-League, ikke non-League jeg var inne på :)

Ja, helt utrolige begivenheter. Det med innvadering av banen kan jo faktisk avgjøre i slike situasjoner hvor man har resultatet å spille på. Man får da tid på det andre laget til å vite hva som er nødvendig å foreta seg ift resultat. Får håpe det ikke blir en vane.

Men da skal jeg ikke avspore her inne lengre :D

MentalM

Legg inn av MentalM »

Gleder meg veldig til playoffen i Vanarama North nå.

Brackley Town sendte meg en drakt tidligere i sesongen, så jeg er litt fanboy av dem. Siden de endte på 2. plass i ligaen er det direkte semifinale for dem den 14.5.

Citano

Legg inn av Citano »

Etter en tid der de holdt på å rote bort en stor poengledelse, så gjør Stockport jobben i siste runde og er tilbake i ligasystemet igjen, 11 år etter nedrykket i 2010-11 sesongen.
I 2012-13 sesongen datt de videre ned til National League North og det var først i 2018-19 sesongen at de klarte å klatre opp til Conference League igjen.
I 2019-20 lå de ann til playoff men datt ut på poengsnitt når sesongen ble brått avsluttet grunnet pandemiens oppstart
I fjor i 2020-21 sesongen fikk de playoff semifinale grunnet tredjeplass, men tapte mot Hartlepool som tilslutt vant playoffen og rykket opp etter seier mot Torquay

National League playoff om hvem som blir med Stockport opp til League Two blir da:
Bilde

Hadde vært gøy med Solihull Moors opp, siden de har aldri spilt i ligasystemet før.
Det har egentlig ikke Halifax gjort heller som egen klubb FC Halifax. Klubben de erstattet (Halifax AFC) har vært oppe før.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Man vil nok gjerne se på FC Halifax Town som én og samme klubb som Halifax Town AFC, og som en av klubbene med lengst (innbiller jeg meg, i hvert fall) fartstid i fjerdedivisjon, er det nok ikke bare jeg som ønsker å se klubben tilbake i Football League. Vi er mange som vil hevde at den hører hjemme der, uten at dét i seg selv er noe funksjonelt argument for at de skal returnere. Det er etter hvert ganske mange klubber i omtrent tilsvarende situasjon, og Stockport, som du var innom, er en annen. I stedet for oppkomlinger som Harrogate Town, Forest Green og hva de nå måtte hete alle sammen, så er vi garantert flere som gjerne ser at vi får tilbake et felt bestående av disse ‘go’-klubbene’ som preget kjellerdivisjonen i Football League på både godt og vondt i mange sesonger: Halifax, Chesterfield, Crewe, Hartlepool, Stockport, Darlington, Chester, Rochdale m fl. Det er slike klubber en «korrekt» fjerdedivisjonstabell helst bør inneholde, spør du meg (noe de færreste uansett gjør, og det kan jeg jo forstå).

Halifax er en trivelig liten by med et yndig og veldig ‘yorkshiresk’ sentrum, og The Shay tåler absolutt en visitt. Selv så jeg dem rett etter likvidasjonen av det opprinnelige Halifax Town, da Harrogate-klubben Railway Athletic var gjester. Det endte 2-1 til Halifax, og om jeg ikke husker aldeles galt, så var James Dean blant målgjørerne. Tragisk nok valgte den i nonligasammenhenger bereiste angriperen å avslutte sitt eget liv for noen få år tilbake. Vi var 1100-1200 innenfor portene den gang, og de trofaste Shay-mennene jeg menget meg med på tribunene virket langt fra slagne til tross for at de plutselig befant seg nede på fjerde nonliganivå snarere enn fjerde nivå i den engelske fotballpyramiden.

Min røst tilfaller altså Halifax, om det skulle være noen tvil.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

York eller Boston opp til nasjonalt nivå? Det er spørsmålet før dagens playoffinale i Conference North. York, i kraft av å ha endt høyere på tabellen enn Boston (5. vs 7.), har hjemmebanefordel. De har slått ut Chorley og Brackley på vei til finalen, mens Boston, vel så imponerende, har greid å beseire både Kidderminster og Fylde. John Askey, den gamle Macc Town-profilen, versus Craig Elliott, et navn som kan hende ikke klinger like godt, men som like fullt er en kar som virkelig er i ferd med å slå seg opp og fram som fotballmanager.

Sydfinalen avholdes også i dag, og der møtes Dorking og Ebbsfleet. Jeg må innrømme at jeg har ytterst lite oversikt over noen av disse.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Etter 2-0 til York, ble det de som fikk ta turen tilbake til Den nasjonale scene. Et fullpakket LNER Community Stadium (..), med rundt 7500 sjeler innenfor portene, så ei tidlig scoring av Lenell John-Lewis, mens den første afghaner i engelsk proffotball, Maziar Kouhyar, doblet ledelsen noen minutter før slutt. For all del kjekt å se Minstermen nærme seg Football League, selv om de for lengst altså har forlatt Bootham Crescent, et stadion jeg dessverre aldri fikk besøkt, men som i alle fall ut fra video- og billedmateriale så ut som hel ved og vel så det.

I sydfinalen ble det Dorking som stakk av med opprykksbilletten. Hjemme på kunstgresset slo de Ebbsfleet 3-2. Det er ingen aristokrat som nå "vender tilbake", kan en trygt si, for Dorking Wanderers ble stiftet så sent som i 1999, og har åpenbart aldri tidligere vært så høyt i seriesystemet. En kan trygt si det har vært en reise siden den gang, der klubben har vært igjennom et utall opprykk (uvisst for meg hvor mange, men det må være bortimot tosifret, all den tid de startet opp nede på 13.nivå). Det har vært noen stadionissues på veien, men deres Meadowbank virker å være klarert for øverste nonliganivå. En Marc White skal være både formann og manager. Selv om klubben er ny, så ser i det minste draktene deres relativt klassiske ut, så det er ikke bare sorgen tross alt med dette Dorking, som nå skal få besøk av storklubber som Notts County, Southend, Torquay og Scunthorpe.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

mikemodano skrev: søn mai 22, 2022 10:04 am Etter 2-0 til York, ble det de som fikk ta turen tilbake til Den nasjonale scene. Et fullpakket LNER Community Stadium (..), med rundt 7500 sjeler innenfor portene... I sydfinalen ble det Dorking som stakk av med opprykksbilletten... Det er ingen aristokrat som nå "vender tilbake", kan en trygt si, for Dorking Wanderers ble stiftet så sent som i 1999.
Det er gildt at Ministermen endelig klarte opprykk fra Conference North og det er fantastisk å se så gode tilskuertall på nivå 6. Som du påpeker utgjør York og Dorking blandet drops når det gjelder tradisjoner og ligaerfaring, og mangfold skal man være glad for - også på femtenivået. Joda, det virker som også sesongen 2022/23 begynner å ta form, og det er bare å se frem til mange godbiter både på nivå 5 og nivå 6.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Citano skrev: søn mai 15, 2022 9:46 pm National League playoff om hvem som blir med Stockport opp til League Two blir da:
Det blir spennende å se hvem som følger Stockport opp til League2. Laget som sikrer den siste opprykksplassen har god sjanse til å bite seg fast i EFL. For er det ikke slik at siden man innførte direkte opprykk til EFL i 1987, og som økte til to plasser i 2003, så har ingen nyopprykkede lag rykket direkte ned i første sesong?

Det er et sterkt felt som skal gjøre opp om opprykk gjennom playoff. Så her gjelder det nok å ha marginene på sin side og holde opprykksnerver i sjakk dersom kan skal kunne feire opprykket ved sesongslutt.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Den tidligere målsniken i Bournemouth, Brett Pitman, signerer for Portchester på nivå 9, etter å ha blitt fristil av Gas i sommer. Pitman er bare 34, men har vel fått nok av profesjonell ball, da.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Til helgen er det seriestart på de to øverste nonliganivåene, hvilket altså omfatter National League National (nivå 5/Step 1) og National Leagues North og South (nivå 6/Step 2). Nå er det jo nonligadybden som virkelig er artig, men for klubbene på åttende (Step 4) og niende (Step 5) nivå er det ekstra førkvalifiserende runde i FA-cupen denne helgen, slik at de må drøye litt med ligastarten. Ja, blant de 208 oppgjørene (og altså 416 klubbene) har det sneket seg inn elleve lag også fra tiende nivå. Erfaringsmessig henger gjerne ett eller to av disse også stadig igjen når man unnagjør de to førkvalifiserende rundene og trer inn i de kvalifiserende rundene (som det jo er fire stykker av før man når første ordinære runde første helgen i november).

Sjuende nivå, tredje nonliganivå (Step 3), har totalt fire divisjoner fordelt på tre ligaer, og her er det seriestart for klubbene som hører hjemme i Southern League, som er den eneste Step 3-ligaen med to divisjoner (Southern League Central Division og Southern League South Division).

Nå er jeg milevis unna å ha samme oversikt over eller interesse for det som rører på seg nede i nonligadypet som jeg hadde for en del år tilbake, da det å reise over for å se kamper på de tre-fire nivåene under National League en stund nærmest var en besettelse (og visst fanken er det gøy!), men sesongstart er alltid stas uansett, og som vanlig vil jeg forsøke å holde et lite øye med et lite utvalg klubber og ligaer. For en enkel pyramideoversikt vil jeg anbefale denne, hvor man får visualisert alle ligaene og divisjonene ned til og med ellevte nivå (Step 7).

Med seriestart for de tre National League-divisjonene på lørdag, vil jeg først og fremst holde utkikk etter Spennymoor på deres tur ned til grensetraktene mot Wales når de skal i aksjon på stilrene Edgar Street i Hereford. Siden sistnevnte jobbet seg oppover i pyramiden etter konkursen for en god del år tilbake, så har det stoppet opp for dem på andre nonliganivå. Bortemøtene med Hereford har ofte gitt gevinst for Moors, men til helgen frykter jeg for et første bortetap der ettersom sesongoppkjøringen har avdekket store brister og mangler ved årets Spennymoor-utgave. Det er ikke måte på hvor mye man har rustet opp Brewery Field de siste sesongene, men man har ikke helt greid å tiltrekke seg spillere av god nok kvalitet til at klubben kan fortsette å utgjøre en trussel i det øvre sjiktet av divisjonen. Storscorer Glen Taylor er nok fortsatt blant divisjonens aller beste angripere, men han blir heller ikke yngre med årene, og selv om 32 for så vidt ikke lenger er noen alder å snakke for nedsettende om innen fotballen, så spørs det hvor lenge han greier å opprettholde de siste sesongers scoringssnitt. Også Taylor vil være avhengig av lagkamerater av et visst nivå. Spesielt defensivt har det sett skjørt ut en stund, og den snart 40 år gamle Jamie Curtis fortsetter å være krumtappen sentralt. Selv om han har vært en forbilledlig spiller på dette nivået (og høyere) i en generasjon, så røyner det på også der. Så lenge Joe Tait, sønn av den gamle kjempen Mick, fortsetter å være stoppermakker, så vil tempo alltid være den største utfordringen. Moors kan i alle fall ikke belage seg på ei høy linje med Curtis og Tait som duo. I tillegg har ikke den dyrt ervervede managerduoen Anthony Johnson/Bernard Morley hatt særlig suksess siden ankomsten sist vinter. Flere av supporterne virker å ha mistet tiltroen til de to, og da hjelper det ikke all verden av Johnson fort kunne gått for å være den ukrainske presidenten Zelenskyjs tvillingbror. Jeg er redd det går så ille at Spennymoor vil falle ned til Step 3 etter sesongslutt.

I Cambridge City, som i år som de siste par-tre sesongene (og kanskje lenger, når jeg tenker meg om), så begynner optimismen endelig å vende tilbake etter et lite tiår på baneflukt. Man var jo nødt til å forlate Milton Road etter 2012/13-sesongen, siden den skulle viskes vekk fra kartet (det er for lengst bygget et boligkvartal der City Ground sto), og på dette nivået tærer naturligvis årevis med banedeling og usikkerhet på. Det har neppe vært langt unna at Lilywhites har blitt helt utradert, men heldigvis har både den entusiastiske formannen Kevin Satchell og ildsjelene rundt, herunder den faste gruppa med supportere, greid å holde liv i glørne. Nå begynner det nye stadionet i Sawston, ei lita forstad til Cambridge om lag en mil syd for byen, å virkelig ta form. Jeg kjenner ikke til noen innflyttingsdato, men jeg mener å ha hørt at den skal stå klar til bruk i løpet av første halvdel av 2022/23-sesongen. Stadig er det gamle spillerkjemper som Robbie Nightingale, Dave Theobald og Neil Midgley som drifter det sportslige apparatet, og for en klubb med såpass stolt historie vil nok første delmål på litt sikt være å gjenvinne status som Step 3-klubb. Foreløpig hører man hjemme i Northern Premier League Div I Midlands, og stadig er man innlosjert på Bridge Road-anlegget ute i Histon.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Denne er råstygg :

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Noen som vet om det har skjedd noe ila 90 som har fått dette til å eskalere, eller om det var blind vold?

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

TommyCowan2 skrev: ons sep 07, 2022 10:18 am Noen som vet om det har skjedd noe ila 90 som har fått dette til å eskalere, eller om det var blind vold?
Ryktes om tidligere lagkamerat

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Manageravskjedigelser i Nat. League North:

Hos Spennymoor klaffet det aldri helt med duoen Anthony Johnson/Bernard Morley, og ekvipasjen fra nordvest i landet har nå måttet se seg om etter ny arbeidsgiver. Det er mye prat og fagre ord fra de to, men uttellingen på banen sto aldri helt i stil med lovnadene. Da var det like greit å la engasjementet opphøre og heller satse på en velkjent traver som Jason Ainsley på midlertidig basis. Han har hatt (og har kanskje fortsatt) en administrativ rolle i klubben, men er jo ikke direkte ukjent med å lede førstelaget etter sine utallige sesonger på sidelinja fra rundt 2005 og framover.

Vel så overraskende for oss utenforstående er det at Brackley har valgt å sende suksessmanageren Kevin Wilkin på dør. Brackley er en klubb som har slått solid fra seg i mange sesonger nå, og hver av de siste seks-sju sesongene på dette nivået har de vært blant klubbene som har sluppet inn færrest mål. Han skaffet dem sågar en triumf i ei nasjonal cupturnering i 2018 (FA Trophy), der man slo Bromley fra nivået over i Wembley-finalen. Det er vanskelig å se noen komme inn og overgå den jobben Wilkin har gjort, men så spiller antakelig flere faktorer enn kun rent sportslige inn her.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Non league skaper ikke mange legender, men en som absolutt ble det var Ronnie Radford.
DET målet mot Newcastle i -72 blir nok aldri glemt. Vi snakker nok Herefords største helt.
Ronnie døde i dag, 79 år gammel.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Marske Utd forventes å ligge mye høyere enn der de ligger. Ny manager inn for å sette skuta på rett kjøl er tidligere fotballspiller og proffbokser Curtis Woodhouse. Han var sist i Gainsborough Trinity "uten å dra opp noen trær".

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

TommyCowan2 skrev: tor nov 03, 2022 9:51 am Marske Utd forventes å ligge mye høyere enn der de ligger. Ny manager inn for å sette skuta på rett kjøl er tidligere fotballspiller og proffbokser Curtis Woodhouse.
Rent umiddelbart synes jeg ikke det låter som noen god match. Marske er en familieklubb tvers igjennom, og å få inn en, tja, ikke akkurat engel til å lede laget trenger ikke nødvendigvis gi noen nivåheving over tid. Nå er jeg klar over at de har vokst en del siden jeg så dem i Northern League, men ei bølle som Woodhouse som arvtaker for en behagelig fyr som Carl Jarrett?

Sjekk for øvrig tabellen i divisjonen deres (Northern Premier League Premier Division) - Marske ligger på 16.plass med 20 poeng. Det er kun sju poeng opp til trioen på toppen. FC United som leder på målforskjell har tapt fem av 16 kamper. Spesielt.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Her er synet som får paul_dalton til å miste nattesøvnen om dagen (høhø): National League North. Tenk å se Darlington endelig trone øverst på sjette nivå. Helt siden de ble reetablert som Darlo 1883 for ti år siden eller så har dette vært en milepæl for klubben og de mange tilhengerne. Vi kjenner jo alle til fotballens gravitasjonslover, som bestemmer at klubber som oftest søker seg tilbake til et naturlig utgangspunkt. For Darlington FC vil dét alltid bety fjerde nivå. De har to opprykk foran seg, med andre ord, men etter flere års uvisse, der klubben blant annet har spilt utabys i Bishop Auckland og opptrådt nede på femte nonliganivå i den lokale Northern League, så virker det endelig som om man er på rett kjøl. Selv for en med et bankende Hartlepool-hjerte er dette godt å se.

Alun Armstrong heter den ikke helt ukjente manageren, en nordøstgutt med blant annet Premier League-spill for Ipswich på en innholdsrik CV.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

En liten oppdatering på ståa på andre og tredje nonliganivå. National League North-tabellen er gjengitt over, og i den sydlige gruppa ser lista slik ut i skrivende stund: NLS. En Dennis Kutrieb er manager for Ebbsfleet Utd, og de har hatt en rimelig ok sesonginnledning, med 13 seire og null tap fra sine første 16. De spiller på smekre Stonebridge Road i Northfleet, og det er et stadion som definitivt fortjener oppmerksomhet på nasjonalt nivå.

La oss raskt ta med oss det geografiske oversiktskartet for klubbene på andre og tredje nonliganivå (her er sågar steps 4 og 5 fargemerket, uten at jeg går videre inn på dem i akkurat dette innlegget). Man merker seg at Step 3 altså har fire divisjoner nå for tiden, mot tidligere tre. Southern League har fått en ekstra divisjon på tredje nonliganivå (siden noen sesonger tilbake riktignok).

Den av de fire Step 3-avdelingene som tar for seg London og hovedstadens sydlige og østlige omegn er Isthmian League Premier Division (på folkemunne nok fortsatt best kjent som "Ryman League", siden Ryman sponset denne ligaen i 20 år fra 1997. Nå for tiden er det Pitching In som står som ligasponsor, men det greieste er uansett å referere til disse geografisk inndelte ligasystemene etter deres dåpsnavn, all den tid sponsornavnene fint kan skifte fra ett år til det neste). Her er det for tiden Hornchurch som topper tabellen. Hornchurch vil man huske som en hardtsatsende klubb fra halvannet tiår eller så tilbake, uten at det avstedkom noe mer enn spill på regionalt Conference-nivå den gang (eller nådde de faktisk helt opp til den øverste nonligadivisjonen?).

Southern Football League Premier Division South er det kortfattede (..) navnet på den divisjonen på Step 3 som tar for seg den sydvestlige geografien i England. Også her finner vi en tidligere akk så hardtsatsende klubb, nemlig Truro City, i førersetet. De får imidlertid skarp konkurranse fra Weston-super-Mare, en klubb som i mange år var medlem av Conference South, og som åpenbart har ambisjoner om å ta seg tilbake dit. Truro hører hjemme helt nede i Cornwall, og har åpenbare utfordringer i forhold til geografien, som gjør satsing mer kostbart enn for de fleste andre klubber på dette nivået.

Beveger vi oss videre nordover til Midlands-sjiktet, så finner vi Southern Football League Premier Division Central. Her er tetsjiktet kanskje ikke like spektakulært, men like fullt er det gjenkjennbare klubber vi ser helt i toppen i form av de gamle traverne på nasjonalt nonliganivå Tamworth og Nuneaton. Jeg har hatt gleden av å besøke alle klubbene som for tiden legger beslag på topp 5 på tabellen, og synes jo Leiston er en spesielt søt klubb der den ligger ute i Suffolk-landskapet. Men bevares - Nuneaton er også stilig.

Det nordligste av disse tre ligasystemene er Northern Premier League (Premier Division), og ikke bare 'Northern League', slik det står her. Her ser man Hyde United i tet, og det er også en klubb vi drar kjensel på fra tidligere spill på nasjonalt nonliganivå. I midtuken var de på tur over til nordøst, der de sørget for å skaffe seg en ordentlig fin skalp gjennom å vinne 1-0 hos Kevin Phillips' South Shields. Nok en smell for Shields, altså, som jo tapte et TV-sendt FA-cupoppgjør så sent som forrige helg, også det hjemme på det anlegget som opprinnelig gikk under navnet Filtrona Park. Gevinst i de tre kampene South Shields imidlertid har til gode på Hyde vil likevel føre dem helt opp på toppen av tabellen. Det virker imidlertid litt tynt framover hos den ambisiøse nordøstklubben.

Slik så det ut da Hyde, tilsynelatende fortjent, stakk av med alle poengene i South Shields tirsdag kveld.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»