Rosenborg - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av Tjaaah »

trønderen skrev: tir sep 13, 2022 6:20 pm Augustinsson kan være ute i 1 år. Huff, jeg får vondt inni meg. Maks uflaks.
Stakkars fyr, hvor lenge var han ute før dette?

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Vil seg ikke for Jonnis.


trønderen

Legg inn av trønderen »


trønderen

Legg inn av trønderen »

Tallene stemmer bra med det jeg opplever. Vi skaper ikke så mye, men vi er effektive.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Trist sak med Agustinsson, nok et år på sidelinjen er lenge.

Han har vel kontrakt ut sesongen 2024, så er jo et visst håp om å se han på banen igjen for oss. Men ville ikke satset penger på det :/

qbah

Legg inn av qbah »

Er vel ikke utenkelig at han blir å legge opp. Spørs nok på opptreningen. Men han er jo ikke veldig gammel enda.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Korsbånd/menisk-skader er noe virkelig dritt. Pådro meg selv en slik i en gymsal i 20-årene og har egentlig aldri blitt kvitt den. Ikke noe fare for meg som kun jogger og svømmer som hobby, men for en som har fotball som yrke så må det være et mareritt. Blir imponert om Augustinsson spiller seg inn igjen og fullfører 2023-sesongen skadefri.

qbah

Legg inn av qbah »

https://www.adressa.no/sport/i/nQA0qL/d ... kk-sparken

Synes Løfaldli er inne på noe her. Faktisk. Også på en fredag da.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2828

Legg inn av bønna1/2 »

qbah skrev: fre sep 16, 2022 9:33 pm https://www.adressa.no/sport/i/nQA0qL/d ... kk-sparken

Synes Løfaldli er inne på noe her. Faktisk. Også på en fredag da.
Hva er det snakk om?

qbah

Legg inn av qbah »

bønna1/2 skrev: fre sep 16, 2022 11:50 pm
qbah skrev: fre sep 16, 2022 9:33 pm https://www.adressa.no/sport/i/nQA0qL/d ... kk-sparken

Synes Løfaldli er inne på noe her. Faktisk. Også på en fredag da.
Hva er det snakk om?

Tjaa.

At Rekdal ikke skyver manglende pengebruk (sammenlignet med BG og Moille) foran seg og heller fokuserer på det han har og gjøre mest mulig ut av det. Ung stall, mange lokale spillere og fokus på å bli bedre gjennom det man gjør hver dag. Noe sånt. Grovt sett.
Overskriften var rimelig misvisende.

Nevnes også at JJ hadde samme arbeidsforhold og det endte med fyken fordi klubben ble utålmodig på resultater.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2828

Legg inn av bønna1/2 »

qbah skrev: lør sep 17, 2022 12:01 am
bønna1/2 skrev: fre sep 16, 2022 11:50 pm
qbah skrev: fre sep 16, 2022 9:33 pm https://www.adressa.no/sport/i/nQA0qL/d ... kk-sparken

Synes Løfaldli er inne på noe her. Faktisk. Også på en fredag da.
Hva er det snakk om?

Tjaa.

At Rekdal ikke skyver manglende pengebruk (sammenlignet med BG og Moille) foran seg og heller fokuserer på det han har og gjøre mest mulig ut av det. Ung stall, mange lokale spillere og fokus på å bli bedre gjennom det man gjør hver dag. Noe sånt. Grovt sett.
Overskriften var rimelig misvisende.

Nevnes også at JJ hadde samme arbeidsforhold og det endte med fyken fordi klubben ble utålmodig på resultater.
Misvisende så det holder, men noe skal han jo ha fokus på.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

qbah skrev: lør sep 17, 2022 12:01 am
bønna1/2 skrev: fre sep 16, 2022 11:50 pm
qbah skrev: fre sep 16, 2022 9:33 pm https://www.adressa.no/sport/i/nQA0qL/d ... kk-sparken

Synes Løfaldli er inne på noe her. Faktisk. Også på en fredag da.
Hva er det snakk om?

Tjaa.

At Rekdal ikke skyver manglende pengebruk (sammenlignet med BG og Moille) foran seg og heller fokuserer på det han har og gjøre mest mulig ut av det. Ung stall, mange lokale spillere og fokus på å bli bedre gjennom det man gjør hver dag. Noe sånt. Grovt sett.
Overskriften var rimelig misvisende.

Nevnes også at JJ hadde samme arbeidsforhold og det endte med fyken fordi klubben ble utålmodig på resultater.
Fikk ikke JJ to fulle sesonger som begge endte med bronsje? Det var vel nettopp det som var problemet: Over så lang tid bør man se resultatmessig og spillemessig fremgang, og det gjorde man ikke her. Lista må legges såpass høyt, hvis man ikke skal ende opp som en klubb som mener at medalje uansett er bra nok. Rekdal skjønner nok selv at laget må være med i gullkampen neste år om han skal sitte trygt i sjefsstolen.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Intervju med Ole Sæter i VG, nå er jo historien til Ole vel kjent for de fleste her i tråden, men er like fascinerende hver gang :)

https://www.vg.no/sport/fotball/i/abPKq ... -i-fotball

Det er ikke mange som tar de stegene Ole har gjort denne sesongen i så voksen alder.

qbah

Legg inn av qbah »

Opp på tredje og forbi Glimt. Nå ser vi kun oppover på tabellen og det burde ikke være noe problem å avansere forbi dette LSK-laget heller.

Blir fortsatt både forundret og irritert over hvor ustabile vi er i prestasjonene hjemme vs borte i år. Dette må bare lukes vekk til neste sesong. Da kan det bli riktig så morsomt. Selv også med Rekdal som trener.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Det er verdt å merke seg at Magnus Holte fikk debyen på Lerkendal i dag, kommer riktignok inn på overtid, men allikevel. Kun 16 år, og få dager etter at han skrev proffkontrakt. Muligens tidenes yngste debutant på Rosenborg?

Uansett, dette er en viktig signaleffekt der vi har mistet flere andre talenter da de har ment at matching på Rosenborg 2 og tredjedivisjon har vært på et for lavt nivå. Med både Røsten og Holte inn i dag, Broholm i en rekke kamper tidligere, viser Rekdal at går en til Rosenborg og gjør sine ting riktig, så får en prøve seg også i Eliteserien.

qbah

Legg inn av qbah »

Rekdal skal ha all honnør for å tørre og satse (i ulik grad) både på unggutta og trøndere.

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

Vi hadde Børkeeiet, Henriksen, Holse, Jensen, Tangseth, Ciljan og Skarsem på banen samtidig i dag. Det er ikke mangel på spillere som kan spille på midtbanen… men vi mangler fortsatt en solid sentral.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Den pausen frem til oktober kan vel være gunstig i forhold til å få Vecchia og Ingason på plass. Med de to inn er det veldig mange målscorere der fremme i forhold til innspurten.

qbah

Legg inn av qbah »

TomBrady12 skrev: søn sep 18, 2022 9:19 pm Vi hadde Børkeeiet, Henriksen, Holse, Jensen, Tangseth, Ciljan og Skarsem på banen samtidig i dag. Det er ikke mangel på spillere som kan spille på midtbanen… men vi mangler fortsatt en solid sentral.
Hva var grunnen til at Børkeeiet startet på midten og Jensen på benk i dag egentlig? Duellkraft?

qbah

Legg inn av qbah »

Kanskje vi kan kjøpe Patrick Berg til halv pris (som er reell markedspris) etter at vi avslutter foran de på tabellen i høst.
Sist redigert av qbah den søn sep 18, 2022 9:45 pm, redigert 1 gang totalt.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Hagen kan vurderes. Fast benkesliter etter Berg sin ankomst, så kanskje det er muligheter? I likhet med Jensen er han ikke den beste defensivt.

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

Zanick skrev: søn sep 18, 2022 9:32 pm Hagen kan vurderes. Fast benkesliter etter Berg sin ankomst, så kanskje det er muligheter? I likhet med Jensen er han ikke den beste defensivt.
Glimt har satt en standard for pris ved salg av spillere som jeg ikke tror vi vil være i nærheten av.

trønderen

Legg inn av trønderen »

qbah skrev: søn sep 18, 2022 9:21 pm
TomBrady12 skrev: søn sep 18, 2022 9:19 pm Vi hadde Børkeeiet, Henriksen, Holse, Jensen, Tangseth, Ciljan og Skarsem på banen samtidig i dag. Det er ikke mangel på spillere som kan spille på midtbanen… men vi mangler fortsatt en solid sentral.
Hva var grunnen til at Børkeeiet startet på midten og Jensen på benk i dag egentlig? Duellkraft?
Duellkraft ja, samt at han vel stort sett alltid starter når han er tilgjengelig? Jensen, Holse, Skarsem er en for veik midtbane i en del kamper.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Hvordan var egentlig kampen i dag? Dette er ikke ment som en av mine sutreinnlegg, men jeg gadd ikke å se kampen.
Leser man på rbkweb så fremstår det som at det var bedre innsats og duellkraft i dag, og at tempoet var brukbart, men at vi som alltid sliter med grunnspillet, at det slås alt for mye langt, at pasningsfeilene er for mange, og at vi også i dag vinner fordi vi har gode enkeltspillere og er stort sett solide bakover, ikke fordi vi er et godt offensiv lag. At det fortsatt er mye på lykke, langballer, kontringer og dødballer. Høres fortsatt ut som noe jeg ikke er villig til å se på, selv om det forsåvidt er det Tottenham også vinner på om dagen. Men jeg har mye større krav og forventninger til Rosenborg.

qbah

Legg inn av qbah »

Zanick skrev: søn sep 18, 2022 9:32 pm Hagen kan vurderes. Fast benkesliter etter Berg sin ankomst, så kanskje det er muligheter? I likhet med Jensen er han ikke den beste defensivt.

Men er fyren så god da?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

trønderen skrev: søn sep 18, 2022 9:42 pm Hvordan var egentlig kampen i dag? Dette er ikke ment som en av mine sutreinnlegg, men jeg gadd ikke å se kampen.
Leser man på rbkweb så fremstår det som at det var bedre innsats og duellkraft i dag, og at tempoet var brukbart, men at vi som alltid sliter med grunnspillet, at det slås alt for mye langt, at pasningsfeilene er for mange, og at vi også i dag vinner fordi vi har gode enkeltspillere og er stort sett solide bakover, ikke fordi vi er et godt offensiv lag.
Med 49-31 i målforskjell på 23 kamper så er det altså det offensive, og ikke defensive, som er problemet? Av og til tror jeg man må stole litt på tallene og ikke på random folk på rbkweb som leter etter en bekreftelse på sine egne forventninger.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Folk_flesk skrev: søn sep 18, 2022 9:48 pm
trønderen skrev: søn sep 18, 2022 9:42 pm Hvordan var egentlig kampen i dag? Dette er ikke ment som en av mine sutreinnlegg, men jeg gadd ikke å se kampen.
Leser man på rbkweb så fremstår det som at det var bedre innsats og duellkraft i dag, og at tempoet var brukbart, men at vi som alltid sliter med grunnspillet, at det slås alt for mye langt, at pasningsfeilene er for mange, og at vi også i dag vinner fordi vi har gode enkeltspillere og er stort sett solide bakover, ikke fordi vi er et godt offensiv lag.
Med 49-31 i målforskjell på 23 kamper så er det altså det offensive, og ikke defensive, som er problemet? Av og til tror jeg man må stole litt på tallene og ikke på random folk på rbkweb som leter etter en bekreftelse på sine egne forventninger.
Jeg vet ikke hvordan kampen i dag var, så jeg spør. Men jeg har generelt blitt lite imponert over Rosenborg, verken offensivt eller defensivt denne sesongen. Vi har scoret en del mål ja, noen fine også (enkeltmannsprestasjoner), men jeg synes det offensive grunnspillet er stort sett fraværende.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Ekstremt deilig kamp. Trøkker LSK ut av banen. Tar kloke valg med ball, spiller av press, sloss i hver duell. Akkurat det vi ikke gjorde i Tromsø, Haugesund og mot LSK borte.
Heltt sinnsykt trøkk på øvre øst, ekstremt volum og fantastisk tifo og pyro.
Reitan, Markus og Renzo virkelig bra idag. Tagseth bra, Cornic kommer seg. Børkeeide imponerende god som sentral, vinner mye ball og spiller klokt fremover.
Holse god som alltid, mens Skarsem var helt ekstrem i første omgang. Som han herjet med de utpå der da, det har jeg ikke sett før. Falt litt i andre omgang, men fremdeles god.
Sæter og Tengstedt løper på alt. Kune blitt et par mål til der.

Og inn kom altså 16år og 10075ish dager gamle Magnus Holte fra lundamo. Han er 193cm høy som 16åring, og har et målsnitt på u16/og 2lag som er rimelig crazy.
Han spilte altså u16 semi tidligere på dagen (!), med mål og assist.

I dag kontrollerte vi LSK på en måte vi ikke har klart så langt, og laget tar nye steg.
Rekdal blir aldri noe Eggen, men alt annet er ekstremt lovende nå.

Snart kan vi sette inn Vecchia og Kristall når Tengstedt og Sæter er tomme. Pr nå har disse fire 53,7, 45,5, 60,3, og 47,3 min pr målpoeng...
Holse er enorm på midten. Og snart kommer altså Broholm, Nypan, Røsten og Holte som nærmer seg a-laget.

Legg til et voldsomt trøkk på Øvre Øst, så skjønner ikke jeg hvorfor folk ikke er på lerkendal idag.




qbah

Legg inn av qbah »

trønderen skrev: søn sep 18, 2022 9:56 pm
Folk_flesk skrev: søn sep 18, 2022 9:48 pm
trønderen skrev: søn sep 18, 2022 9:42 pm Hvordan var egentlig kampen i dag? Dette er ikke ment som en av mine sutreinnlegg, men jeg gadd ikke å se kampen.
Leser man på rbkweb så fremstår det som at det var bedre innsats og duellkraft i dag, og at tempoet var brukbart, men at vi som alltid sliter med grunnspillet, at det slås alt for mye langt, at pasningsfeilene er for mange, og at vi også i dag vinner fordi vi har gode enkeltspillere og er stort sett solide bakover, ikke fordi vi er et godt offensiv lag.
Med 49-31 i målforskjell på 23 kamper så er det altså det offensive, og ikke defensive, som er problemet? Av og til tror jeg man må stole litt på tallene og ikke på random folk på rbkweb som leter etter en bekreftelse på sine egne forventninger.
Jeg vet ikke hvordan kampen i dag var, så jeg spør. Men jeg har generelt blitt lite imponert over Rosenborg, verken offensivt eller defensivt denne sesongen. Vi har scoret en del mål ja, noen fine også (enkeltmannsprestasjoner), men jeg synes det offensive grunnspillet er stort sett fraværende.

Tips til deg: begynn å se RBK-kamper igjen. Det er stort sett veldig underholdende, både i form av artig og angrepsvillig fotball til tider (tro det eller ei) men også underholdende i form av et uferdig lag og et ungt lag som til tider gjør mye feil og mye dumt.
Slutt å let etter negativitet og hør på hva de evige pessimistene sier. De hadde sagt det samme om vi så hadde ledet serien også.

Ha en fin kveld.

qbah

Legg inn av qbah »

Bra innlegg og oppsummering av Axel, som vanlig.

Måten vi spiller på og rir av det lille trykket fra LSK i dag var et stort steg opp. Sank ikke sammen og ble redde som vi ofte har blitt. Kjempet på og så etter muligheter hele veien. Få til dette på bortebane også nå takk.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»