Rosenborg - Klubbtråd

Svar
Folk_flesk

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av Folk_flesk »

Litt usikker på hvor attraktiv Sæter er. Ser for meg at det kan bli vanskelig å få mer enn 10 millioner for ham, gitt alder og begrenset reportoar.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

Glimt betaler nok 15-20 for han, lett.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

qbah skrev: tor okt 06, 2022 11:56 pm Glimt betaler nok 15-20 for han, lett.
Kan tenke meg det :) Viktig å understreke for dem at vi ikke er ute etter en pakkeløsning der Runar Espejord går motsatt vei.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

Folk_flesk skrev: fre okt 07, 2022 12:07 am
qbah skrev: tor okt 06, 2022 11:56 pm Glimt betaler nok 15-20 for han, lett.
Kan tenke meg det :) Viktig å understreke for dem at vi ikke er ute etter en pakkeløsning der Runar Espejord går motsatt vei.
Hehe, godt poeng. Lode og Berg i en pakkegreie så kan vi vurdere å sende Sæter oppover med nattoget.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Dino dro til Sør-Korea for 9mill sånn ca? Sæter har prestert vesentlig bedre, men så var også Dino en signalspiller i negativ retning ved at han hele tiden virket likegyldig og daff i kroppspråk og arbeidsvilje på banen, rent ferdighetsmessig så tror jeg Dino hadde mer potensiale, men Sæter har den nødvendige viljen til å få ut sitt.

Kan hende at en eller annen tøyseklubb i en kokosliga, type Saudi Arabia eller noe, legger enorme summer på bordet. Men tror Sæter ville falt total igjennom i de fleste klubbene i eliteserien egentlig, da han i norsk målestokk først og fremst har spisskompetanse som avslutter, men på tilrettelegging, kombinasjonspill, oppspillspunkt, førsteforsvarer f eks så har han klare mangler. Så mesteparten av klubber på et høyre nivå enn RBK vil nok veie ham for lett vil jeg tro.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

Zorbeltuss skrev: fre okt 07, 2022 2:06 am Dino dro til Sør-Korea for 9mill sånn ca? Sæter har prestert vesentlig bedre, men så var også Dino en signalspiller i negativ retning ved at han hele tiden virket likegyldig og daff i kroppspråk og arbeidsvilje på banen, rent ferdighetsmessig så tror jeg Dino hadde mer potensiale, men Sæter har den nødvendige viljen til å få ut sitt.

Kan hende at en eller annen tøyseklubb i en kokosliga, type Saudi Arabia eller noe, legger enorme summer på bordet. Men tror Sæter ville falt total igjennom i de fleste klubbene i eliteserien egentlig, da han i norsk målestokk først og fremst har spisskompetanse som avslutter, men på tilrettelegging, kombinasjonspill, oppspillspunkt, førsteforsvarer f eks så har han klare mangler. Så mesteparten av klubber på et høyre nivå enn RBK vil nok veie ham for lett vil jeg tro.

Jepp. Men tolker Sæther dit nå at han drar dit det er mulig å hente ut et par millioner ekstra i året, uansett nivå på lag og liga og hvilket kontinent.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

qbah skrev: fre okt 07, 2022 9:30 am
Zorbeltuss skrev: fre okt 07, 2022 2:06 am Dino dro til Sør-Korea for 9mill sånn ca? Sæter har prestert vesentlig bedre, men så var også Dino en signalspiller i negativ retning ved at han hele tiden virket likegyldig og daff i kroppspråk og arbeidsvilje på banen, rent ferdighetsmessig så tror jeg Dino hadde mer potensiale, men Sæter har den nødvendige viljen til å få ut sitt.

Kan hende at en eller annen tøyseklubb i en kokosliga, type Saudi Arabia eller noe, legger enorme summer på bordet. Men tror Sæter ville falt total igjennom i de fleste klubbene i eliteserien egentlig, da han i norsk målestokk først og fremst har spisskompetanse som avslutter, men på tilrettelegging, kombinasjonspill, oppspillspunkt, førsteforsvarer f eks så har han klare mangler. Så mesteparten av klubber på et høyre nivå enn RBK vil nok veie ham for lett vil jeg tro.

Jepp. Men tolker Sæther dit nå at han drar dit det er mulig å hente ut et par millioner ekstra i året, uansett nivå på lag og liga og hvilket kontinent.
Hvis han har null krav til det sportslige og kun er ute etter spenn vil jeg tro Kina eller Saudi-Arabia er de beste alternativene (av disse er Kina best hvis han vil ta seg en øl i ny og ne).

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

qbah skrev: fre okt 07, 2022 9:30 am
Zorbeltuss skrev: fre okt 07, 2022 2:06 am Dino dro til Sør-Korea for 9mill sånn ca? Sæter har prestert vesentlig bedre, men så var også Dino en signalspiller i negativ retning ved at han hele tiden virket likegyldig og daff i kroppspråk og arbeidsvilje på banen, rent ferdighetsmessig så tror jeg Dino hadde mer potensiale, men Sæter har den nødvendige viljen til å få ut sitt.

Kan hende at en eller annen tøyseklubb i en kokosliga, type Saudi Arabia eller noe, legger enorme summer på bordet. Men tror Sæter ville falt total igjennom i de fleste klubbene i eliteserien egentlig, da han i norsk målestokk først og fremst har spisskompetanse som avslutter, men på tilrettelegging, kombinasjonspill, oppspillspunkt, førsteforsvarer f eks så har han klare mangler. Så mesteparten av klubber på et høyre nivå enn RBK vil nok veie ham for lett vil jeg tro.

Jepp. Men tolker Sæther dit nå at han drar dit det er mulig å hente ut et par millioner ekstra i året, uansett nivå på lag og liga og hvilket kontinent.
Godt mulig du har rett, men hva har du lest/hørt som tilsier at han fullstendig driter i det sportslige og kun går etter pengene?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

qbah skrev: tor okt 06, 2022 11:56 pm Glimt betaler nok 15-20 for han, lett.
Så får de 200 millioner for ham neste år også, da.

Husk videresalgsprosent.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

DuncanE skrev: fre okt 07, 2022 3:29 pm
qbah skrev: fre okt 07, 2022 9:30 am
Zorbeltuss skrev: fre okt 07, 2022 2:06 am Dino dro til Sør-Korea for 9mill sånn ca? Sæter har prestert vesentlig bedre, men så var også Dino en signalspiller i negativ retning ved at han hele tiden virket likegyldig og daff i kroppspråk og arbeidsvilje på banen, rent ferdighetsmessig så tror jeg Dino hadde mer potensiale, men Sæter har den nødvendige viljen til å få ut sitt.

Kan hende at en eller annen tøyseklubb i en kokosliga, type Saudi Arabia eller noe, legger enorme summer på bordet. Men tror Sæter ville falt total igjennom i de fleste klubbene i eliteserien egentlig, da han i norsk målestokk først og fremst har spisskompetanse som avslutter, men på tilrettelegging, kombinasjonspill, oppspillspunkt, førsteforsvarer f eks så har han klare mangler. Så mesteparten av klubber på et høyre nivå enn RBK vil nok veie ham for lett vil jeg tro.

Jepp. Men tolker Sæther dit nå at han drar dit det er mulig å hente ut et par millioner ekstra i året, uansett nivå på lag og liga og hvilket kontinent.
Godt mulig du har rett, men hva har du lest/hørt som tilsier at han fullstendig driter i det sportslige og kun går etter pengene?

Ikke akkurat en solid eller gjennomtenkt analyse fra meg der. Men Sæther virker ikke som den skarpeste kniven i skuffen, og det er rimelig tydelig at han overvurderer egen verdi oppi alt dette. Driter i det sportslige gjør han nok ikke, men det virker på meg som at han føler selv han har peaket nivå sitt. Da er det kontoen som må fylles opp neste. Og er han og vi alle ærlige med oss selv så finner han ikke en klubb med høyere nivå enn RBK som ønsker hans tjenester på daglig basis.

Tror jeg. Men har ikke hørt eller lest noe ut over uttalelser fra han og hans agenter.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

Tjaaah skrev: fre okt 07, 2022 8:55 pm
qbah skrev: tor okt 06, 2022 11:56 pm Glimt betaler nok 15-20 for han, lett.
Så får de 200 millioner for ham neste år også, da.

Husk videresalgsprosent.

Hoftun er ute av bildet. Så det er hope in the hanging snore.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

qbah skrev: fre okt 07, 2022 11:55 pm
DuncanE skrev: fre okt 07, 2022 3:29 pm
qbah skrev: fre okt 07, 2022 9:30 am


Jepp. Men tolker Sæther dit nå at han drar dit det er mulig å hente ut et par millioner ekstra i året, uansett nivå på lag og liga og hvilket kontinent.
Godt mulig du har rett, men hva har du lest/hørt som tilsier at han fullstendig driter i det sportslige og kun går etter pengene?

Ikke akkurat en solid eller gjennomtenkt analyse fra meg der. Men Sæther virker ikke som den skarpeste kniven i skuffen, og det er rimelig tydelig at han overvurderer egen verdi oppi alt dette. Driter i det sportslige gjør han nok ikke, men det virker på meg som at han føler selv han har peaket nivå sitt. Da er det kontoen som må fylles opp neste. Og er han og vi alle ærlige med oss selv så finner han ikke en klubb med høyere nivå enn RBK som ønsker hans tjenester på daglig basis.

Tror jeg. Men har ikke hørt eller lest noe ut over uttalelser fra han og hans agenter.
Ja, som nevnt, mye mulig du har rett i denne analysen ;) Hadde vært veldig interessant å fått vite hvilket kontraktstilbud han fikk fra Rosenborg, som var så himmelropende langt fra det han og agentene så for seg.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

qbah skrev: fre okt 07, 2022 11:55 pm Men Sæther virker ikke som den skarpeste kniven i skuffen, og det er rimelig tydelig at han overvurderer egen verdi oppi alt dette.
Er vel ikke mer enn litt over et halvt år siden han gikk ut på twitter og proklamerte at han aldri skulle noe sted, uansett spilletid. Utrolig hvor fort ting forandrer seg :lol:

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

Lilleborg skrev: lør okt 08, 2022 10:39 am
qbah skrev: fre okt 07, 2022 11:55 pm Men Sæther virker ikke som den skarpeste kniven i skuffen, og det er rimelig tydelig at han overvurderer egen verdi oppi alt dette.
Er vel ikke mer enn litt over et halvt år siden han gikk ut på twitter og proklamerte at han aldri skulle noe sted, uansett spilletid. Utrolig hvor fort ting forandrer seg :lol:

Ting snur fort når man får lukten av store penger ;)

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Dumt sagt av Sæter, lite forsøk på ekstra oppmerksomhet?

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

Jeg har litt respekt for at Sæter ikke er noen unggutt og ikke har hatt noen innbringende karriere så langt. Mange ville nok gått for pengene i en slik situasjon (inkl. oss fansen). Så får vi se hvilke tilbud han får og hva han ender opp med å gjøre.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Liker ikke denne:

"Rosenborg-danskeren Casper Tengstedts agent Jacob Krüger kan ikke afvise, at der allerede i vinterens transfervindue kan ske noget omkring angriberen."

https://bold.dk/fodbold/klubber/rosenbo ... -i-januar/

Det er jo ikke unaturlig ut i fra den suksessen Tengstedt har, men håper at han blir med i hvertfall til sommeren.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

newsflash skrev: søn okt 09, 2022 9:57 am Liker ikke denne:

"Rosenborg-danskeren Casper Tengstedts agent Jacob Krüger kan ikke afvise, at der allerede i vinterens transfervindue kan ske noget omkring angriberen."

https://bold.dk/fodbold/klubber/rosenbo ... -i-januar/

Det er jo ikke unaturlig ut i fra den suksessen Tengstedt har, men håper at han blir med i hvertfall til sommeren.

Hadde vært enormt å starte ny sesong med Tengstedt ja, men jeg er redd det begynne gå bli utopi. Fordelen om han selges allerede nå er jo at det vil bli en helsikes til god pris.

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

Dette laget må nærme seg en rekord når det gjelder forskjellen på hjemme og bortekamper. En ny meget solid hjemmekamp. Det blir morsomt neste år hvis vi også begynner å spille fotball på bortebane.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

Kjedelig, defensiv, lite angrepsvillig og et lag som scorer lite mål denne utgaven av Rekdals RBK.

Hilsen bermen.

Rösenborger

Legg inn av Rösenborger »

Huff, dette må være tungt for trønderguten og Francisca :lol: :lol: :lol:

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Det må ha vært årsbeste i forhold til å gjennomføre en kamp i 90 minutter. Selv om VIF var bleike, så bidro vi også til å gjøre dem dårlige gjennom en stor aggressvitet i gjenvinningen og en større presisjon i pasningsspillet enn på lenge. Det er nettopp slik man må spille hvis man skal ta Bodø/Glimt hjemme. For jeg tror faktisk dagens prestasjon kunne holdt til 3 poeng mot dem også.

Det er riktignok to kamper frem til den kampen, men det virker som den kampen blir selve cupfinalen i år.

TexMurphy

Legg inn av TexMurphy »

Kveldens spill er utvilsomt godt nok til å ta sølvmedaljen. Utfordringen ligger i å stabilisere oss på dette nivået... Vi kan lett hente inn 10 poeng i løpet av en sesong når vi knekker koden for å gjenskape de gode kampene runde etter runde, og slutte med defensive hodemist og arbeidsuhell...

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

TexMurphy skrev: søn okt 09, 2022 10:30 pm Kveldens spill er utvilsomt godt nok til å ta sølvmedaljen. Utfordringen ligger i å stabilisere oss på dette nivået... Vi kan lett hente inn 10 poeng i løpet av en sesong når vi knekker koden for å gjenskape de gode kampene runde etter runde, og slutte med defensive hodemist og arbeidsuhell...
Husk vi har en hel vinter og oppkjøring til å bli enda mer strukturerte og samhandlet, offensivt så vel som defensivt. Også er det veldig rart om man ikke klarer å vokse av seg bortebaneproblematikken i større grad også til ny sesong. Ungguttene på banen (de er det jaggu mange av) har også en hel sesong både i laget og på dette nivået i banken.

Vi kommer hvert fall ikke til å bli dårligere - og fortsetter kurven slik den har gjort siden Rekdal tok over så kan neste sesong bli riktig så jevn om gullet.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Rösenborger skrev: søn okt 09, 2022 9:25 pm Huff, dette må være tungt for trønderguten og Francisca :lol: :lol: :lol:
:lol:
Jeg så ikke kampen, men jeg har lest at det kanskje var vår beste kamp for sesongen. Men jeg står fortsatt for det jeg har skrevet mange ganger tidligere om at jeg vil ha Rekdal ut, og at det er det viktigste for meg.

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

trønderen skrev: søn okt 09, 2022 10:36 pm
Rösenborger skrev: søn okt 09, 2022 9:25 pm Huff, dette må være tungt for trønderguten og Francisca :lol: :lol: :lol:
:lol:
Jeg så ikke kampen, men jeg har lest at det kanskje var vår beste kamp for sesongen. Men jeg står fortsatt for det jeg har skrevet mange ganger tidligere om at jeg vil ha Rekdal ut, og at det er det viktigste for meg.
Er det helt umulig at Rekdal faktisk er en god trener for RBK, eller er dette ubetydelig?

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

TomBrady12 skrev: man okt 10, 2022 1:31 am Er det helt umulig at Rekdal faktisk er en god trener for RBK, eller er dette ubetydelig?
Så langt så har han vist null og niks som tyder på at han evner å få laget til å levere stabilt gode prestasjoner og gjenkjennelig fotball (med positivt fortegn).

Etter 24 kamper så har vi spilt godt i forsvar i to, borte mot Glimt og i går.

Frykter og mistenker ganske sterkt at intensiteten i går var bevisst mottrekk for å kneble VIF, nå har ikke jeg sett noen av deres kamper, men jeg tør tippe at LSK gjorde mye av det samme på Åråsen og at Enga er avhengig av at kantspillerne deres blir rettvendt med ball.

Fordi den intensiteten er faktisk tvingende nødvendig hvis vi skal ligge så lavt som vi pleier å gjøre i etablert forsvar, og den har vi omtrent ikke sett snurten av tidligere, og jeg mistenker at Rekdal rett og slett ikke tør å la laget holde på sånn fordi det innebærer risiko.

Så sitter jeg også med en liten følelse av at vi kjørte over VIF fordi de avga masse kontringsrom uten å være i nærheten av gode nok til å slippe unna med det. Vi sliter fort mer mot lag som gjerne ser at vi legger oss langt bak slik at de kan gå opp i høyt press når de taper ballen etter å ha angrepet forsiktig og med god balanse så vi ikke kan bruke kontringsvåpenet.

De kampene vi har sett gode ut i år har vi jo stort sett kontret motstander i senk, eller rett og slett møtt så svak motstand at de legger seg lavt i banen og likevel ikke klarer å demme opp for vårt relativt forsiktige spill.

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

Sikkert mye en kan pirke på enda, men laget viser da iallfall progresjon, og kommer nok til å ende på fler poeng enn under den uinspirerende sovesesongen til Hareide ifjor.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Zorbeltuss skrev: man okt 10, 2022 2:43 pm
TomBrady12 skrev: man okt 10, 2022 1:31 am Er det helt umulig at Rekdal faktisk er en god trener for RBK, eller er dette ubetydelig?
Så langt så har han vist null og niks som tyder på at han evner å få laget til å levere stabilt gode prestasjoner og gjenkjennelig fotball (med positivt fortegn).

Etter 24 kamper så har vi spilt godt i forsvar i to, borte mot Glimt og i går.

Frykter og mistenker ganske sterkt at intensiteten i går var bevisst mottrekk for å kneble VIF, nå har ikke jeg sett noen av deres kamper, men jeg tør tippe at LSK gjorde mye av det samme på Åråsen og at Enga er avhengig av at kantspillerne deres blir rettvendt med ball.

Fordi den intensiteten er faktisk tvingende nødvendig hvis vi skal ligge så lavt som vi pleier å gjøre i etablert forsvar, og den har vi omtrent ikke sett snurten av tidligere, og jeg mistenker at Rekdal rett og slett ikke tør å la laget holde på sånn fordi det innebærer risiko.

Så sitter jeg også med en liten følelse av at vi kjørte over VIF fordi de avga masse kontringsrom uten å være i nærheten av gode nok til å slippe unna med det. Vi sliter fort mer mot lag som gjerne ser at vi legger oss langt bak slik at de kan gå opp i høyt press når de taper ballen etter å ha angrepet forsiktig og med god balanse så vi ikke kan bruke kontringsvåpenet.

De kampene vi har sett gode ut i år har vi jo stort sett kontret motstander i senk, eller rett og slett møtt så svak motstand at de legger seg lavt i banen og likevel ikke klarer å demme opp for vårt relativt forsiktige spill.
Synes presisjonen i pasningsspillet var mye bedre i går enn i en del tidligere kamper. Og ballen gikk også raskere i lengderetning enn tidligere, der det har vært for mange støttepasninger og ikke minst hårreisende ballmist og diagonalpasninger som har skapt kjempemuligheter i mot. Hvis man også tar med en klar forbedring i duellspillet og mer defensiv trygghet så var det mange ting man så i går som vi kun har sett i perioder tidligere.

Og selve nøkkelen til å bli bedre er nettopp å utvide de gode periodene til å kunne vare en hel kamp. Hvis vi sammenligner gårdagens kamp med noen av de tidlige hjemmekampene, f.eks. mot Odd og Haugesund, så er det klasseforskjell. Nå blir den neste barrieren å spille en gjennomført god bortekamp. Man kan jo alltids drømme om at den kan komme mot Molde.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2812

Legg inn av bønna1/2 »

Zorbeltuss skrev: man okt 10, 2022 2:43 pm Etter 24 kamper så har vi spilt godt i forsvar i to, borte mot Glimt og i går.
Vel. Det er bare tre lag som har færre innslupne enn oss, så noe må vi jo ha gjort rett, selv om det har vært for mange baklengs borte.

For øvrig er det bare to lag som har scoret flere enn oss også.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»